Falowanie obrotów 270 CDI
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Falowanie obrotów 270 CDI
Witam,
Mam problem z moim 2.7 CDI, otóż motor faluję, nieraz nawet mocno.
Dzieję się tak przeważnie w momencie jak jest lekko rozgrzany. A np. w obecnych temperaturach w okolicach 0, to gdy go rano odpalę gdy jest całkowicie zimny zafaluje raz i chodzi prawie, że idealnie. A jak przejadę parę kilometrów to również chodzi tak jak powinien, generalnie faluje przez parę minut po odpaleniu auta.
Nie wiem już co to może być, ale jest to zależne od temperatury zewnętrznej i silnika.
Zauważyłem, iż latem gdy auto stało na słońcu i było po prostu nagrzane słońcem (ale nie odpalane) po odpaleniu falowało. Teraz gdy jest w granicach 0 stopni i gdy stoi rano z zamarzniętymi szybami po odpaleniu zafaluje raz i to wszystko, chodzi prawie idealnie. Wiem, że to dziwne ale to zaobserwowałem i piszę.
Może ktoś zna przyczynę mojego problemu? Myślałem nad wtryskami ale przed podjęciem kroków sprawdzenia wolę zapytać bym ich nie sprawdzał na marne ponieważ to koszt ok 500 zł.
Pozdrawiam,
crasch
Mam problem z moim 2.7 CDI, otóż motor faluję, nieraz nawet mocno.
Dzieję się tak przeważnie w momencie jak jest lekko rozgrzany. A np. w obecnych temperaturach w okolicach 0, to gdy go rano odpalę gdy jest całkowicie zimny zafaluje raz i chodzi prawie, że idealnie. A jak przejadę parę kilometrów to również chodzi tak jak powinien, generalnie faluje przez parę minut po odpaleniu auta.
Nie wiem już co to może być, ale jest to zależne od temperatury zewnętrznej i silnika.
Zauważyłem, iż latem gdy auto stało na słońcu i było po prostu nagrzane słońcem (ale nie odpalane) po odpaleniu falowało. Teraz gdy jest w granicach 0 stopni i gdy stoi rano z zamarzniętymi szybami po odpaleniu zafaluje raz i to wszystko, chodzi prawie idealnie. Wiem, że to dziwne ale to zaobserwowałem i piszę.
Może ktoś zna przyczynę mojego problemu? Myślałem nad wtryskami ale przed podjęciem kroków sprawdzenia wolę zapytać bym ich nie sprawdzał na marne ponieważ to koszt ok 500 zł.
Pozdrawiam,
crasch
Ostatnio zmieniony 31 paź 2011, o 12:21 przez crasch, łącznie zmieniany 1 raz.
Aktualnie: VW Phaeton 3.0TDI
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
Przyczyn moze byc kilka, podjedz najpierw na StarDiagnosis i mozliwe, ze sytuacja Ci sie rozwiaze. Badanie po omacku naprawde jest bez sensu, zaczniesz od filtrow, a skonczysz wlasnie na przyklad na wtryskach czy przeplywce, przyczyna moze byc prozaiczna, moze dostawac gdzies lewe powietrze-dywagacji naprawde duzo.
Podjedz sprawdz, zamiast sie pakowac w inne koszty.
Podjedz sprawdz, zamiast sie pakowac w inne koszty.
Hm no właśnie był na dwóch kompach i nic co mogło by mieć związek z falowaniem nie wyskoczyło, ale nie wiem na jakim było to oprogramowaniu. Przepływka jest nowa, razem z nią przyszedł filtr powietrza, olej i filtr oleju również nowy, do tego 5 nowych świec.
Czy wiecie może gdzie w kujawsko-pomorskim mają taki osprzęt jak StarDiagnosis? Mieszkam w okolicach Tucholi, 80km od Bydgoszczy, 50km od Chojnic, 50km od Starogardu Gdańskiego.
Byłbym wdzięczny na jakieś naprowadzenie gdzie warto się udać jeśli ktoś ma taką informację.
Nie chciałbym znów wydawać kasy na elektryków którzy i tak mi nie pomogą.
pozdro
Czy wiecie może gdzie w kujawsko-pomorskim mają taki osprzęt jak StarDiagnosis? Mieszkam w okolicach Tucholi, 80km od Bydgoszczy, 50km od Chojnic, 50km od Starogardu Gdańskiego.
Byłbym wdzięczny na jakieś naprowadzenie gdzie warto się udać jeśli ktoś ma taką informację.
Nie chciałbym znów wydawać kasy na elektryków którzy i tak mi nie pomogą.
pozdro
Aktualnie: VW Phaeton 3.0TDI
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
Witaj Fabek, ok w takim razie (jako, że posiadam swój warsztacik i mechanika) wstawiam autko na warsztat i sprawdzamy intercooler. Jutro zdam relacje co wynikło.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
Aktualnie: VW Phaeton 3.0TDI
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
Już myślałem, że sprawa się rozwiązała ponieważ uszkodzona okazała się rolka (ta prowadząca nad rolką od alternatora jak się nie myle), słyszałem, że taka rolka może być przyczyną wahań obrotów (obciążenie) - wymieniliśmy ją i kicha, jakby może lepiej ale dalej to nie jest to...
Jednak zaobserwowałem jedną ciekawą rzecz, może coś komuś zaświta - otóż zaraz po odpaleniu tak z 3 - 4 sekundy auto chodzi idealnie, następnie nagle tak jakby coś się załączyło i dostał obciążenie, raz mocniej zafaluje a potem generalnie tak delikatnie przez paręnaście sekund faluje i potem jest już mniej więcej ok.
Panowie, coś może coś kojarzy? Już mi sił brak a sporo już zainwestowałem.
Koledzy chyba przełom w śledztwie .
Na innym forum znalazłem gościa który opisuje niemal identyczny problem w swoim CLK 2.7CDI.
Tam ktoś zasugerował mu dogrzewacz silnika, a u mnie sprawa wygląda tak, że auto latem po nocy odpalane falowało (jak było ciepło na zewnątrz) za to teraz po nocy rano po odpaleniu (temperatury w granicach 0) chodzi prawie idealnie. Dodam tylko, że tak jak pisałem wyżej autko zaraz po odpaleniu chodzi wręcz perfekcyjnie dopiero po chwili dostaje jakby obciążenie i zaczyna falowanie. Do tego na kompie wyskakuje mi błąd dogrzewacza.
Co Wy na to? Gdzie on w ogóle się znajduje?
Jednak zaobserwowałem jedną ciekawą rzecz, może coś komuś zaświta - otóż zaraz po odpaleniu tak z 3 - 4 sekundy auto chodzi idealnie, następnie nagle tak jakby coś się załączyło i dostał obciążenie, raz mocniej zafaluje a potem generalnie tak delikatnie przez paręnaście sekund faluje i potem jest już mniej więcej ok.
Panowie, coś może coś kojarzy? Już mi sił brak a sporo już zainwestowałem.
Koledzy chyba przełom w śledztwie .
Na innym forum znalazłem gościa który opisuje niemal identyczny problem w swoim CLK 2.7CDI.
Tam ktoś zasugerował mu dogrzewacz silnika, a u mnie sprawa wygląda tak, że auto latem po nocy odpalane falowało (jak było ciepło na zewnątrz) za to teraz po nocy rano po odpaleniu (temperatury w granicach 0) chodzi prawie idealnie. Dodam tylko, że tak jak pisałem wyżej autko zaraz po odpaleniu chodzi wręcz perfekcyjnie dopiero po chwili dostaje jakby obciążenie i zaczyna falowanie. Do tego na kompie wyskakuje mi błąd dogrzewacza.
Co Wy na to? Gdzie on w ogóle się znajduje?
Aktualnie: VW Phaeton 3.0TDI
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Jeżeli falują ci obroty po spadku temp. zewnętrznej, to bardzo możliwe że po załączeniu dogrzewacza elektrycznego.Fakt faktem że i tak nie powinno być.Jeżeli myślisz o spalinowym dogrzewaczu, to raczej nie ma wpływu na falowanie obrotów.crasch pisze:
Koledzy chyba przełom w śledztwie .
Na innym forum znalazłem gościa który opisuje niemal identyczny problem w swoim CLK 2.7CDI.
Tam ktoś zasugerował mu dogrzewacz silnika, a u mnie sprawa wygląda tak, że auto latem po nocy odpalane falowało (jak było ciepło na zewnątrz) za to teraz po nocy rano po odpaleniu (temperatury w granicach 0) chodzi prawie idealnie. Dodam tylko, że tak jak pisałem wyżej autko zaraz po odpaleniu chodzi wręcz perfekcyjnie dopiero po chwili dostaje jakby obciążenie i zaczyna falowanie. Do tego na kompie wyskakuje mi błąd dogrzewacza.
Co Wy na to? Gdzie on w ogóle się znajduje?
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Właśnie na chwilę obecną dogrzewacz wydaje mi się strasznie prawdopodobny.
Jeśli chodzi o temperatury to było tak (jak pisałem wyżej), że latem po nocy auto falowało (gdy było ciepło) a teraz po nocy (gdy zimno) po odpaleniu chodzi prawie idealnie.
Jedynie co mnie zastanawia, że po wyłączeniu tego dogrzewacza tym przyciskiem w popielniczkę nie ma zmiany. Czy ten guzik rozłącza całkowicie dogrzewacz tak jak by go nie było czy jak to działa?
Webasta chyba nie mam, mam tylko ten jeden pstryczek przy popiołce.
[ Dodano: 2011-11-30, 16:26 ]
Dodam taką ciekawostkę, że autko nawet jak jest mocno nagrzane po wielu kilometrach to po włączeniu cyrkulacji ciepłego powietrza (NA WYŁĄCZONYM SILNIKU) w środku, ciepłe powietrze leci tylko przez chwile potem już letnie/zimne.
Jeśli chodzi o temperatury to było tak (jak pisałem wyżej), że latem po nocy auto falowało (gdy było ciepło) a teraz po nocy (gdy zimno) po odpaleniu chodzi prawie idealnie.
Jedynie co mnie zastanawia, że po wyłączeniu tego dogrzewacza tym przyciskiem w popielniczkę nie ma zmiany. Czy ten guzik rozłącza całkowicie dogrzewacz tak jak by go nie było czy jak to działa?
Webasta chyba nie mam, mam tylko ten jeden pstryczek przy popiołce.
[ Dodano: 2011-11-30, 16:26 ]
Dodam taką ciekawostkę, że autko nawet jak jest mocno nagrzane po wielu kilometrach to po włączeniu cyrkulacji ciepłego powietrza (NA WYŁĄCZONYM SILNIKU) w środku, ciepłe powietrze leci tylko przez chwile potem już letnie/zimne.
Aktualnie: VW Phaeton 3.0TDI
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Czyli ten przycisk przy popielniczce rozlacza dogrzewacz czy webasto? Słyszałem, że to dwie różne rzeczy.
Kurcze coś czuję, że jestem blisko rozwiązania, zastanawia mnie jeszcze alternator/rolka na alternatorze.
Kurcze coś czuję, że jestem blisko rozwiązania, zastanawia mnie jeszcze alternator/rolka na alternatorze.
Aktualnie: VW Phaeton 3.0TDI
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Dogrzewacz robiony jest przez firme webasto.crasch pisze:Czyli ten przycisk przy popielniczce rozlacza dogrzewacz czy webasto? Słyszałem, że to dwie różne rzeczy.
Kurcze coś czuję, że jestem blisko rozwiązania, zastanawia mnie jeszcze alternator/rolka na alternatorze.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Hehe to przepraszam .
Panowie jak myślicie inwestować w ten dogrzewacz, może się tak objawiać jego uszkodzenie? Dziwi mnie troszkę tylko, że latem rano było źle, zimą rano jest dobrze .
Ale za to autko dość wolno się grzeje i nie działa ten przycisk REST jak autko jest wyłączone, tzn. działa ale tylko chwilkę daje ciepłe powietrze a potem już letnie/zimne.
Jutro jeszcze zdejmę pasek i odpalę autko bez niego, jak będzie dalej falował to znaczy, że alternator najwidoczniej jest ok.
Panowie jak myślicie inwestować w ten dogrzewacz, może się tak objawiać jego uszkodzenie? Dziwi mnie troszkę tylko, że latem rano było źle, zimą rano jest dobrze .
Ale za to autko dość wolno się grzeje i nie działa ten przycisk REST jak autko jest wyłączone, tzn. działa ale tylko chwilkę daje ciepłe powietrze a potem już letnie/zimne.
Jutro jeszcze zdejmę pasek i odpalę autko bez niego, jak będzie dalej falował to znaczy, że alternator najwidoczniej jest ok.
Aktualnie: VW Phaeton 3.0TDI
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości