E-Gas - regulacja linki 320CDI

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: fabek, elspasoo, kichcio

Awatar użytkownika
MaBa
Posty: 53
Rejestracja: 24 kwie 2020, o 06:54
Lokalizacja: Katowice

E-Gas - regulacja linki 320CDI

Post autor: MaBa » 18 maja 2020, o 21:18

Witam
Czy linka sterująca pompą wtryskową powinna mieć jakikolwiek luz? Bo generalnie auto jeździ super ale zauważyłem na postoju spory luz na lince.
Pozdr
MB W210 320CDI 2001 Limousine "Ksiądz"
WDB2100261B370953
W124 2.3 Limousine 1989 - sprzedany
W126 560 SEC 1991 - sprzedany
W204 1.8 Kompressor 2008 - sprzedany
W124 2.5 Kombi 1987 - sprzedany
romek61
Doradca VIP
Posty: 1121
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Re: E-Gas - regulacja linki 320CDI

Post autor: romek61 » 19 maja 2020, o 13:25

Pompa nie jest sterowana mechanicznie.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Awatar użytkownika
MaBa
Posty: 53
Rejestracja: 24 kwie 2020, o 06:54
Lokalizacja: Katowice

Re: E-Gas - regulacja linki 320CDI

Post autor: MaBa » 19 maja 2020, o 20:05

Nie. Jest sterowana elektronicznie/elektrycznie . Od pedalu gazu leci linka do czujnika położenie gazu , czy jak to nazwać. A dalej elektronika steruje reszta. I chodzi mi o to jaki luz powinien na tel lince być. I czy to przypadkiem nie powoduje ze mi tempomat nie trzyma prędkości.
MB W210 320CDI 2001 Limousine "Ksiądz"
WDB2100261B370953
W124 2.3 Limousine 1989 - sprzedany
W126 560 SEC 1991 - sprzedany
W204 1.8 Kompressor 2008 - sprzedany
W124 2.5 Kombi 1987 - sprzedany
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2572
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: E-Gas - regulacja linki 320CDI

Post autor: Muniek » 20 maja 2020, o 00:16

Aaa.. potencjometr gazu to sie nazywa. U mnie nie ma luzu natomiast jesli potencjometr pracuje w calym zakresie obrotu to to nie bedzie problemem. Sprawdz czy jak nie naciskasz pedalu gazu to jest on w pozycji zero i nie moze sie jeszcze bardziej cofnac.

Jak wlaczysz tempomat to po chwili on sie wylacza? Bez bledu?
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
MaBa
Posty: 53
Rejestracja: 24 kwie 2020, o 06:54
Lokalizacja: Katowice

Re: E-Gas - regulacja linki 320CDI

Post autor: MaBa » 20 maja 2020, o 07:59

Muniek pisze:
20 maja 2020, o 00:16
Aaa.. potencjometr gazu to sie nazywa. U mnie nie ma luzu natomiast jesli potencjometr pracuje w calym zakresie obrotu to to nie bedzie problemem. Sprawdz czy jak nie naciskasz pedalu gazu to jest on w pozycji zero i nie moze sie jeszcze bardziej cofnac.

Jak wlaczysz tempomat to po chwili on sie wylacza? Bez bledu?
1. No właśnie potencjometr:D , tam jest regulacja napięcia wykręciłem jakiś 1 cm gwintu na regulacji teraz mam minimalny luz żeby nie napinało dzwigni. Jest w pozycji "zero"

2.Tak tempomat mi się wyłącza bez błędu . powyżej 140 łapie na chwile, około 90 trzyma może ze 2 min i puszcza, może ten luz był powodem. Nie umiem się doszukać jak dokładnie działa tempomat czy pozycja potencjometru gazu ma znaczenie i czym on blokuje prędkość ustawiona na tempomacie, dzisiaj sprawdzę jak będę jechał do pracy.
P.S Kola mam wszystkie takie same, BAS,ABS,ESP wspomaganie wszystko bez błędów. Limit zimowy ustawiony na 190 :D
MB W210 320CDI 2001 Limousine "Ksiądz"
WDB2100261B370953
W124 2.3 Limousine 1989 - sprzedany
W126 560 SEC 1991 - sprzedany
W204 1.8 Kompressor 2008 - sprzedany
W124 2.5 Kombi 1987 - sprzedany
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2023
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: E-Gas - regulacja linki 320CDI

Post autor: rr6 » 20 maja 2020, o 08:06

MaBa pisze:
20 maja 2020, o 07:59
Nie umiem się doszukać jak dokładnie działa tempomat czy pozycja potencjometru gazu ma znaczenie i czym on blokuje prędkość ustawiona na tempomacie, dzisiaj sprawdzę jak będę jechał do pracy.
To jest realizowane w pełni elektronicznie. Nic nie jest blokowane mechanicznie - odbywa się już za potencjometrem.
Ruchy gazu z tego co pamiętam nie powodują zerowania tempomatu. Tylko wciśnięcie hamulca go "zrzuca".
Wg mnie, jeśli dzieje się to bez żadnego błędu, to problemu należałoby szukać właśnie w hamulcu. A dokładnie w czujniku wciśnięcia hamulca (ten co odpowiada za światła stop). Warto, żeby ktoś pojechał za Tobą i zobaczył czy nie zapalają Ci się w takim momencie na chwile światła stop. Wymieniłbym najpierw ten czujnik (i tak padnie wcześniej czy później bo one tak mają więc kupno nawet na zapas nie jest złą inwestycją) i obserwował. Na moje oko tu tkwi problem. No chyba, że dźwignia tempomatu lub coś z wiązką (np. daje sygnał "0" - o ile pamiętam wychylenie dźwigni do przodu).

A zależność od prędkości pewnie związana jest z wibracjami lub czymś podobnym co się w jej zakresie zmienia. Tak więc najpierw czujnik stop (uprzedzę, jazda po odłączeniu go oznacza błąd i niedziałający całkowicie tempomat więc tak sprawdzić się nie da) a potem ewentualnie dźwignia na kierownicy/kable itd.
Awatar użytkownika
MaBa
Posty: 53
Rejestracja: 24 kwie 2020, o 06:54
Lokalizacja: Katowice

Re: E-Gas - regulacja linki 320CDI

Post autor: MaBa » 20 maja 2020, o 08:31

Ok dobry trop , ma ktoś może numer ori tego czujnika?
MB W210 320CDI 2001 Limousine "Ksiądz"
WDB2100261B370953
W124 2.3 Limousine 1989 - sprzedany
W126 560 SEC 1991 - sprzedany
W204 1.8 Kompressor 2008 - sprzedany
W124 2.5 Kombi 1987 - sprzedany
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2023
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: E-Gas - regulacja linki 320CDI

Post autor: rr6 » 20 maja 2020, o 09:57

Awatar użytkownika
MaBa
Posty: 53
Rejestracja: 24 kwie 2020, o 06:54
Lokalizacja: Katowice

Re: E-Gas - regulacja linki 320CDI

Post autor: MaBa » 20 maja 2020, o 10:19

Dzięki,
MB W210 320CDI 2001 Limousine "Ksiądz"
WDB2100261B370953
W124 2.3 Limousine 1989 - sprzedany
W126 560 SEC 1991 - sprzedany
W204 1.8 Kompressor 2008 - sprzedany
W124 2.5 Kombi 1987 - sprzedany
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 1 gość