Czarna chmura z rury wydechowej-E200 CDi

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

danny_de_vito25
VIP
Posty: 8
Rejestracja: 5 mar 2008, o 19:57
Lokalizacja: Olsztyn

Czarna chmura z rury wydechowej-E200 CDi

Post autor: danny_de_vito25 »

Witam po raz kolejny!!! Mam pytanko odnośnie pojawiającej sie czarnej chmury z rury wydechowej po wciśnięciu gazu (po przyśpieszeniu). Jeżdżę E200 CDi. Po za tym praca turbiny mnie trochę nie pokoi gdyż jest głośna przy wciśnięciu gazu i pojawia sie problem z brakiem mocy powyżej 3 tyś obrotów. Czy to coś poważnego-chodzi mi o kopcenie i czy te wszystkie usterki można ze sobą w jakiś sposób połączyć:) Serdecznie pozdrawiam i proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2008, o 16:32 przez danny_de_vito25, łącznie zmieniany 1 raz.
skorpion37
Posty: 58
Rejestracja: 28 maja 2008, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: skorpion37 »

Jeżeli zadymienie jest pchwilowe(bezpośrednio po wciśnięciu gazu) to wskazuje na tzw. turbodziurę, czyli zjawisko występujace przy turbodoładowaniu i wszystko jest OK. Przez chwilę brakuje mu tlenu do spalenia paliwa.
--------------------
E 220 CDI Avantgarde
danny_de_vito25
VIP
Posty: 8
Rejestracja: 5 mar 2008, o 19:57
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: danny_de_vito25 »

Chmura pojawia się między 2-3,5(może 4 tyś obrtow). Kolega który jechal za mna powiedzial ze nie jest to normalne i że u niego w silniku typu HDi tak nie ma. Coś powiedzial o pompowtryskiwaczach ale ja jestem laikiem od tych spraw i kompletnie nie wiem co to moze być. PZDR
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

skorpion, mozesz wyjasnic zwiazek miedzy efektem turbodziury a kopceniem?
Nie wiem czemu mialby kopcic z powodu turbodziury.

Wg mnie powinienes sprawdzic dolot i turbine, podlaczenie pod komputer w pierwszej kolejnosci, ciekawe czy ma dobre cisnienie itp., moze po prostu zbliza sie jej koniec ;)
Jesli miedzy 2 a 4 tys. to kopci po prostu caly czas;) byc moze rowniez wtryski, prawdopodobne.

W Mercedesie nie ma pompowtryskiwaczy, sa wtryski podlaczone do szyny paliwowej.
W pierwszej kolejnosci proponuje zdiagnozowac auto elektronicznie, bo przy takich usterkach przez internet nie pomozemy ;)
E 220 CDI '01 Elegance
danny_de_vito25
VIP
Posty: 8
Rejestracja: 5 mar 2008, o 19:57
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: danny_de_vito25 »

Dzięki serdeczne za pomoc. Teraz tylko kwestia uczciwego majstra który naprawdę będzie chcial pomóc:) o takich teraz trudno. Mam jeszcze prośbę, czy orientujecie się ile taka naprawa może kosztować chodzi mi o regeneracje turbiny i wtryski. Czy to sie razem naprawia czy oddzielnie. Czy w ogóle sie opłaca to robić czy sprzedać komuś taniej samochód:D Pozdrawiam wszystkich P.S. A może znacie jakiegoś szpeca na podlasiu od tych aut??:)
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Podobno jedna z lepszych firm jest w Lubartowie k. Puław, Lubelskie, Józef Włoch czy jakos tak, mam nr tel. jesli trzeba, tylko trzeba uwazac bo sa 2 firmy obok siebie ;)
Tam podobno jedna z lepszych firm w PL, koszt regeneracji wtryskow to ok. 1000-1500 PLN.
Turbina ok. 600-1200.
E 220 CDI '01 Elegance
danny_de_vito25
VIP
Posty: 8
Rejestracja: 5 mar 2008, o 19:57
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: danny_de_vito25 »

Hm. Dzięki, troszkę daleko ode mnie ale może skorzystam jeśli bede zdesperowany. A tak w ogóle jaką żywotność ma taka regenerowana turbina czy wtryski?? Czy to nie jest tak że po jakimś niedługim czasie znowu trzeba będzie ją regenerowac?? Pozdro dla wszystkich odpisujących.
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

czarna chmura z rury wydechowej prawdopodobnie nie będzie spowodowana zużyciem turbosprężarki (nie ten kolor zadymienia).
Należy sprawdzić dawkę wtrysku i chyba pod tym kątem szukać przyczyn. Może przepływomierz podaje złe wartości?
Regeneracja wtryskiwaczy nie jest już taka droga: jeśli wtryskiwacz nadaje się do regeneracji, to większość service'ów Boscha robi ją w granicach 500zł.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Dlatego wlasnie w pierwszej kolejnosci proponuje test na przelewanie wtryskow.
A brak mocy pow. 3 tys. to moze byc przeplywomierz, wiec to 2 pierwsze rzeczy ktore bym sprawdzil.
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
mlodya
Posty: 100
Rejestracja: 19 lut 2008, o 14:19
Lokalizacja: Konin

Post autor: mlodya »

luki79 pisze:czarna chmura z rury wydechowej prawdopodobnie nie będzie spowodowana zużyciem turbosprężarki (nie ten kolor zadymienia).
Należy sprawdzić dawkę wtrysku i chyba pod tym kątem szukać przyczyn. Może przepływomierz podaje złe wartości?
Regeneracja wtryskiwaczy nie jest już taka droga: jeśli wtryskiwacz nadaje się do regeneracji, to większość service'ów Boscha robi ją w granicach 500zł.

mialem ten problem lubial przykopcic dokladnie tak jak mowisz regeneracja wtryskow(600pln) pomogla + wymiana swiec zarowych :)
Mercedes-Benz W163 320 1998r
WDC1631541A052526
Mercedes-Benz W210 220 cdi 2002r
WDB2100061B482998
Mercedes-Benz W140 600 SEL 1995
WDB1400571A017661
danny_de_vito25
VIP
Posty: 8
Rejestracja: 5 mar 2008, o 19:57
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: danny_de_vito25 »

OK. W takim razie chyba juz ost pytanie: Jak taki test wykonać i czy będzie zdiagnozowany na kompie?? Dzięki za pomoc i super że jest takie forum bo ręce mi opadają gdy widzę że z moim autkiem jest coś nie tak a ja nie wiem od czego się zabrać:) Pozdrowionka dla wszystkich fanów Stutgardzkiej gwiazdy...
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

KTS ma funkcję testu wtryskiwaczy, jednak nic nie zastąpi wyciągnięcia wtrysków i założenia ich na stół diagnostyczny - co robi większość service'ów Boscha.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Jest tez test ze strzykawkami, bez wyjmowania wtryskow.
E 220 CDI '01 Elegance
adaso1
Posty: 240
Rejestracja: 3 mar 2008, o 22:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: adaso1 »

kichcio pisze:Jest tez test ze strzykawkami, bez wyjmowania wtryskow.
Ten test się robi tylko wtedy, gdy auto normalnie kreci rozrusznikiem i nie można go odpalić. Gdy wtrysk CDI puszcza cały czas paliwo na przelew, pompa nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia na listwie.
Co innego jak wtryski nieprawidłowo rozpylają paliwo do komory spalania, test na przelew (ze strzykawkami) tutaj nic nie da.
Miałem fajne auto "na oku": E 320T CDI 2000r. :)
Poprzednio: E 220T CDI 2000r. Aktualnie: E420 CDI
P.S. Pozdrawiam Tych wszystkich, co mnie pozdrawiają ;) :)
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

adaso1 pisze:Co innego jak wtryski nieprawidłowo rozpylają paliwo do komory spalania, test na przelew (ze strzykawkami) tutaj nic nie da.
Dokładnie tak!
Dlatego zasugerowałem wyciągnięcie wtrysków i nic nie pisałem o teście przelewowym.
adaso1 pisze:Ten test się robi tylko wtedy, gdy auto normalnie kreci rozrusznikiem i nie można go odpalić.
szczególnie gdy silnik jest już ciepły.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 21 gości