Coraz wiecej oleju
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Coraz wiecej oleju
Witam! mam taki problem ze, wymieniałem niedaqwno olej i zalałem jakies 6 litrów po spuszczeniu przejechałem jakies 100 km patrze na bagnet jest ponizej max wiec dolalem jeszcze litr bo tyle mialem przejechałem kolejne 100 km jest ciut ponad max a dzis patrze i jest juz ze 2 centy ponad max co jest gramne? samochod to w210 z silnikiem 2.2 D
Ostatnio zmieniony 13 sty 2012, o 09:15 przez sars313, łącznie zmieniany 1 raz.
NR VIN WDB2100041A242254
wyrzuca olej którędy się da.sars313 pisze:dokładnie spływa z obudowy plastikowej pod skrzynia tajk sie sączy
jeżdzenie z ponad stanem grozi uszkodzeniem silnika.
olej jest czymś rozcieńczany, więc możesz zatrzeć też silnik.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
wiec tak zajrzałem do zbiornika cieczy chłodzącej i cieczy nie ubywa. a moze byc tak ze po prostu żle mi uszczelka ściaga z bagnetu i dlatego pokazuje wysoki stan co zauwazylem ze tylko z jednej strony bagnetu a na dole przy podziałkach jest z obu stron wysmarowany olejem i tak jak by było oleju z centymetr ponad max.
NR VIN WDB2100041A242254
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Olej na bagnecie sprawdza się zawsze w tych samych warunkach.
Fabryka zaleca na w pełni zagrzanym silniku (najlepiej po jeździe), po około 45 sekundach od zgaszenia silnika.To akurat czas na otwarcie maski, wyjście z auta, znalezienie szmatki, podniesienie maski, znalezienie bagnetu i jego wytarcie do pomiaru.Bez pośpiechu.
Pomiar na zimnym i ciepłym syntetyku, to prawie cała skala bagnetu.
Od 03/97 licznik informuje o zbyt niskim lub zbyt wysokim stanie oleju.
Fabryka zaleca na w pełni zagrzanym silniku (najlepiej po jeździe), po około 45 sekundach od zgaszenia silnika.To akurat czas na otwarcie maski, wyjście z auta, znalezienie szmatki, podniesienie maski, znalezienie bagnetu i jego wytarcie do pomiaru.Bez pośpiechu.
Pomiar na zimnym i ciepłym syntetyku, to prawie cała skala bagnetu.
Od 03/97 licznik informuje o zbyt niskim lub zbyt wysokim stanie oleju.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Żeby otworzyć maskę silnika w W210 trzeba pociągnąć za taką czerwoną "łapkę" nad lewym kolanem (w autach ECE). Potem trzeba otworzyć drzwi, trochę się namęczyć z kończynami dolnymi, podejść do maski od przodu, lekko unieść prawą górną macką, a lewą wyciągnąć z atrapy "dzyndzel" zabezpieczenia.Dalej już z górki, nawet amerykanie podobno potrafią w górę.Maska otwarta.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Re: Coraz wiecej oleju
Nie wiek jak jest tam rozwiązana pompa ale w moim 300TD ropa szła do paliwa przez nieszczelność na pompie wtryskowej . W takim przypadku olej śmerdzi ropą łatwo to wykryć. W momencie jak by była uszczelka walnięta pod głowicą to płyn ewentualnie ale olej sie robi wtedy metny (z jasnym nalotem) i musi go ubywać z układusars313 pisze:Witam! mam taki problem ze, wymieniałem niedaqwno olej i zalałem jakies 6 litrów po spuszczeniu przejechałem jakies 100 km patrze na bagnet jest ponizej max wiec dolalem jeszcze litr bo tyle mialem przejechałem kolejne 100 km jest ciut ponad max a dzis patrze i jest juz ze 2 centy ponad max co jest gramne? samochod to w210 z silnikiem 2.2 D
Obecnie:
W210 320 CDI Avangarde 2001 Kombi
WDB2102261B455122
OPEL SIGNUM LIFT 1.9CDTI 150KM 2006
W210 320 CDI Avangarde 2001 Kombi
WDB2102261B455122
OPEL SIGNUM LIFT 1.9CDTI 150KM 2006
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Tu jednak chyba chodzi o warunki termiczne i czas od momentu wyłączenia silnika.
Pomiary na bagnecie są bardzo subiektywne.
Dlatego w nowszych modelach bagnetu nie ma.
Jest za to zapas oleju ~ 2-2,5 l.
W stare silniki wlewało się 6-9 l. w nowe 6-12l.
Pomiary na bagnecie są bardzo subiektywne.
Dlatego w nowszych modelach bagnetu nie ma.
Jest za to zapas oleju ~ 2-2,5 l.
W stare silniki wlewało się 6-9 l. w nowe 6-12l.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Wiec tak spuscilem dzis 2 l oleju i jestok na rozgrzanym silniku pokazuje max zobacze wkrotce jak wyglada stan oleju. ale jest tez druga sprawa boi kapie mi z pod czujnika poziomu oleju. tam chyba jest jakas uszczelka i pewnie stwardniala i juz poprostu przecieka. do jej wymiany potrzebuje olej spuścic? i co to za uszczelka jakiś nr katalogowy albo jakiej średnicy o-ring?
[ Dodano: 2012-01-16, 18:20 ]
Więc jak powie mi ktoś jaki oring mam kupic?
[ Dodano: 2012-01-16, 18:20 ]
Więc jak powie mi ktoś jaki oring mam kupic?
NR VIN WDB2100041A242254
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 9 gości