Coraz wiecej oleju

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

sars313
Posty: 56
Rejestracja: 18 lip 2011, o 12:37
Lokalizacja: Rzeszów

Coraz wiecej oleju

Post autor: sars313 »

Witam! mam taki problem ze, wymieniałem niedaqwno olej i zalałem jakies 6 litrów po spuszczeniu przejechałem jakies 100 km patrze na bagnet jest ponizej max wiec dolalem jeszcze litr bo tyle mialem przejechałem kolejne 100 km jest ciut ponad max a dzis patrze i jest juz ze 2 centy ponad max co jest gramne? samochod to w210 z silnikiem 2.2 D
Ostatnio zmieniony 13 sty 2012, o 09:15 przez sars313, łącznie zmieniany 1 raz.
NR VIN WDB2100041A242254
Szrama
Posty: 463
Rejestracja: 31 maja 2010, o 23:25
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Szrama »

Sprawdzałeś stan oleju na zimnym silniku ? Nie ubywa Ci płynu chłodzącego ?
sars313
Posty: 56
Rejestracja: 18 lip 2011, o 12:37
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: sars313 »

i na zimnym i na ciepłym sprawdzałem płynu chłodzącego nie sprawdzałem, a i do tego mam takie plamy oleju pod samochodem. dokładnie spływa z obudowy plastikowej pod skrzynia tajk sie sączy
NR VIN WDB2100041A242254
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

sars313 pisze:dokładnie spływa z obudowy plastikowej pod skrzynia tajk sie sączy
wyrzuca olej którędy się da.

jeżdzenie z ponad stanem grozi uszkodzeniem silnika.

olej jest czymś rozcieńczany, więc możesz zatrzeć też silnik.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
sars313
Posty: 56
Rejestracja: 18 lip 2011, o 12:37
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: sars313 »

wiec tak zajrzałem do zbiornika cieczy chłodzącej i cieczy nie ubywa. a moze byc tak ze po prostu żle mi uszczelka ściaga z bagnetu i dlatego pokazuje wysoki stan co zauwazylem ze tylko z jednej strony bagnetu a na dole przy podziałkach jest z obu stron wysmarowany olejem i tak jak by było oleju z centymetr ponad max.
NR VIN WDB2100041A242254
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Olej na bagnecie sprawdza się zawsze w tych samych warunkach.
Fabryka zaleca na w pełni zagrzanym silniku (najlepiej po jeździe), po około 45 sekundach od zgaszenia silnika.To akurat czas na otwarcie maski, wyjście z auta, znalezienie szmatki, podniesienie maski, znalezienie bagnetu i jego wytarcie do pomiaru.Bez pośpiechu. :hyhy:
Pomiar na zimnym i ciepłym syntetyku, to prawie cała skala bagnetu. :hyhy:
Od 03/97 licznik informuje o zbyt niskim lub zbyt wysokim stanie oleju. :rotfl:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

noc pisze:To akurat czas na otwarcie maski, wyjście z auta,
Hmm... od tej strony tego nie potrafię, pierw maska potem wyjść, hmm... jak by to zrobić :rotfl:


Przepraszam za OT, nie mogłem się powstrzymać :wstyd:
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Oliva

Post autor: Oliva »

herianm, zauważ, że noc, napisał o otwarciu maski a po wyjściu o podniesieniu jej. Tak więc wpadłeś :rotfl: :rotfl:
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Żeby otworzyć maskę silnika w W210 trzeba pociągnąć za taką czerwoną "łapkę" nad lewym kolanem (w autach ECE). Potem trzeba otworzyć drzwi, trochę się namęczyć z kończynami dolnymi, podejść do maski od przodu, lekko unieść prawą górną macką, a lewą wyciągnąć z atrapy "dzyndzel" zabezpieczenia.Dalej już z górki, nawet amerykanie podobno potrafią w górę.Maska otwarta. :rotfl: :padam:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

przepraszam :wstyd:
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Awatar użytkownika
re_mik
Posty: 139
Rejestracja: 11 sty 2010, o 16:37
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: Coraz wiecej oleju

Post autor: re_mik »

sars313 pisze:Witam! mam taki problem ze, wymieniałem niedaqwno olej i zalałem jakies 6 litrów po spuszczeniu przejechałem jakies 100 km patrze na bagnet jest ponizej max wiec dolalem jeszcze litr bo tyle mialem przejechałem kolejne 100 km jest ciut ponad max a dzis patrze i jest juz ze 2 centy ponad max co jest gramne? samochod to w210 z silnikiem 2.2 D
Nie wiek jak jest tam rozwiązana pompa ale w moim 300TD ropa szła do paliwa przez nieszczelność na pompie wtryskowej . W takim przypadku olej śmerdzi ropą łatwo to wykryć. W momencie jak by była uszczelka walnięta pod głowicą to płyn ewentualnie ale olej sie robi wtedy metny (z jasnym nalotem) i musi go ubywać z układu
Obecnie:
W210 320 CDI Avangarde 2001 Kombi
WDB2102261B455122
OPEL SIGNUM LIFT 1.9CDTI 150KM 2006
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Tu jednak chyba chodzi o warunki termiczne i czas od momentu wyłączenia silnika.
Pomiary na bagnecie są bardzo subiektywne.
Dlatego w nowszych modelach bagnetu nie ma. :rotfl:
Jest za to zapas oleju ~ 2-2,5 l.
W stare silniki wlewało się 6-9 l. w nowe 6-12l.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
sars313
Posty: 56
Rejestracja: 18 lip 2011, o 12:37
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: sars313 »

Wiec tak spuscilem dzis 2 l oleju i jestok na rozgrzanym silniku pokazuje max zobacze wkrotce jak wyglada stan oleju. ale jest tez druga sprawa boi kapie mi z pod czujnika poziomu oleju. tam chyba jest jakas uszczelka i pewnie stwardniala i juz poprostu przecieka. do jej wymiany potrzebuje olej spuścic? i co to za uszczelka jakiś nr katalogowy albo jakiej średnicy o-ring? :)

[ Dodano: 2012-01-16, 18:20 ]
Więc jak powie mi ktoś jaki oring mam kupic?
NR VIN WDB2100041A242254
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

sars313 pisze:i co to za uszczelka jakiś nr katalogowy albo jakiej średnicy o-ring?
Trafiłem przez przypadek na ten wątek. Kilka m-cy po czasie, ale może się przyda :rotfl:

Uszczelka czujnik poziomu oleju:
Duża 015 997 39 48
Mała 017 997 58 48

Śruba 606 990 01 04
M6x20
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
kamil9856
Posty: 925
Rejestracja: 21 gru 2009, o 19:15
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Post autor: kamil9856 »

Na zimnym silniku mam 1mm nad MAX moge tak jezdzic do wtorku?????????
Mercedes W203 2.2CDI lift :] 122ps :rozpacz:
Było-Alfa Romeo 156 1.9JTDm 150ps :mur:
Było-Mercedes w210 320CDI :hyhy:
Było-Nissan Micra 1.0 16v :zabawa:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości