Co ile km zmiana łańcucha rorządu i jak zmienić pas wielokl?

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
wilek
Posty: 36
Rejestracja: 5 sie 2008, o 20:05
Lokalizacja: Zamość

Co ile km zmiana łańcucha rorządu i jak zmienić pas wielokl?

Post autor: wilek »

Witam.
Tak jak w temacie, co ile km należy zmienić łańcuch rozrządu w 320 CDI ?
Oraz jak ktoś zmieniał pasek wieloklinowy w W210 320 CDI to proszę o jakieś sugestie i porady ponieważ miejsca jest dosyć mało w komorze silnikowej i nie wiem zbytnio jak się do tego zabrać.

Pozdrawiam i Życzę Wesołych Świąt ;-)
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Lancucha nie wymieniasz chyba ze masz powod. Zalozenie Merca bylo zeby nie trzeba bylo go wymieniac.

Co do paska to proponuje sciagnac przednia listwe i odchylic chlodnice.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Jaka przednia listwe chcesz sciagac?
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

kichcio pisze:Jaka przednia listwe chcesz sciagac?
Mam na mysli metalowa poprzeczke tam gdzie masz zaczep do maski. Jak dobrze jest przykrecona na 4 sruby. Po jej odkreceniu mozesz odchylic chlodnice i bedziesz mial dostep do paska. W 320 CDI jest mniej miejsca niz w 220CDI :-P :mrgreen:
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Re: Co ile km zmiana łańcucha rorządu i jak zmienić pas wiel

Post autor: stanleym210 »

wilek pisze: pasek wieloklinowy w W210 320 CDI to proszę o jakieś sugestie i porady ponieważ miejsca jest dosyć mało w komorze silnikowej i nie wiem zbytnio jak się do tego zabrać.
przed zdjęciem paska narysuj sobie schemat jego ułożenia, bo później możesz mieć problem z jego ułożeniem.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Gerri
Doradca
Posty: 459
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 00:09
Lokalizacja: Limerick - IRELAND

Post autor: Gerri »

allias pisze:Lancucha nie wymieniasz chyba ze masz powod. Zalozenie Merca bylo zeby nie trzeba bylo go wymieniac.
Ciekawe... Widziałem w tym roku Mercedesa z przebiegiem 40 tys mil w którym łańcuch uległ zerwaniu (nie była to wada materiału - był tak wyciągnięty!) Drugi miał też coś koło tego i łańcuch przeskoczył na kołach (wskutek zużycia)
Tak więc zdecydowanie proponuję sprawdzenie wyciągnięcia od czasu do czasu - zwłaszcza jak ktoś ma "ciężką nogę" ;-)
hooba007
Posty: 51
Rejestracja: 5 maja 2010, o 19:42
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hooba007 »

Ja miałem przejechane 240 tys km. Łańcuch było słychać jak tarł o prowadnice a z kół schodził teflon. W tym samym warsztacie stała C klasa z 150 tys przebiegu. Łańcuch przeskoczył, zawory jak banany... masakra, współczuję właścicielowi.
Reasumując nie ma reguły na to kiedy wymienić łańcuch, chyba lepiej podjechać do mechanika który zna się na rzeczy i potrafi ocenić.
A najlepsze w tym wszystkim jest to, że łańcuszków i kół nie wymienia się wg Mercedesa...

:roll:
E240 Avantgarde 2000 AUT WDB2102611B128610
Awatar użytkownika
redaktorbs
Posty: 644
Rejestracja: 8 gru 2010, o 01:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: redaktorbs »

hooba007 pisze: A najlepsze w tym wszystkim jest to, że łańcuszków i kół nie wymienia się wg Mercedesa...
:roll:
A to nie jest tak, że Wiele zależy od tego jak się jeździ? W210 to nie są sportowe samochody, a ja co raz spotykam mądrali, którzy robią z nich wyścigówki...
Adam
E270CDI Podwyższony Avantgarde
z działającym prawie wszystkim w środku!
Dostosowany do sterowania ręcznego
WDB2102161B284158
Obrazek
http://www.akceslab.pl
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Z zasady Merc nie mowi nic o ich serwisowaniu. To nie jest pasek ktory TRZEBA wymieniac co jakis czas. W przypadku lancucha robisz go jak cos sie dzieje. To ze walnal przy 40tys to nic dziwnego bo ja w pracy mialem takiego co i przy 2tys trzeba bylo robic. Ale to jest na gwarancji.

Merc nie przewiduje interwalow czasowych na wymiane lancucha. Jest to dla nich element jak kazdy inny - wymieniasz MAF albo glowice co jakis czas? Nie tylko wtedy jest cos sie stanie. To jest rzecz mechaniczna - a ze uzywana ma prawo sie zuzyc jak inne. Sa modele ktore nastukaly 500tys albo i jeszcze raz tyle i lancuch nawet nie byl sprawdzany.

Reguly na to nie ma.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 26 gości