Brak mocy

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
krzysztof313
Posty: 9
Rejestracja: 7 mar 2008, o 08:39
Lokalizacja: Piaseczno

Brak mocy

Post autor: krzysztof313 »

Witam, mam 2,2 CDI automat z 2000 roku od tygodnia mam problem; nie ma mocy, podczas diagnostyki na komputerze był błąd nie pamiętam całej nazwy, ale chodziło o przepływomierz powietrza. Więc został wymieniony i na kilka kilometrów się poprawiło;-) a teraz znów to samo tyle, że samochód wkręca się powyżej 3 tyś, ale bardzo opornie i znów są błędy:shock: 1) przepływomierz 2) urządzenie sterujące podciśnieniem. Czy może miał ktoś taką usterkę, bo nie bardzo wiem, co dalej z tym robić.:?:
Dzięki
ukaszer
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 15 lut 2008, o 21:58
Lokalizacja: warszawa

Post autor: ukaszer »

miałem kiedyś kabałkę z przewodami podciśnieniowymi , najpierw strzelił prawy - łączący turbawkę z intercoolerem , potem lewy i jeszcze któryś . po kolei wymieniłem wszystkie i odpukać jeździ. objawy podobne , tyle że wchodził w tryb awaryjny i nie chciał się wkręcać powyżej 3 tysięcy , aczkolwiek nie zawsze - czasem " zassał " jak trzeba i jeździł
210 2,7 CDI elegance
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Moze by tak jeszcze raz cos z przeplywka zmontowac? Tylko dobra jakas ;)
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
krzysztof313
Posty: 9
Rejestracja: 7 mar 2008, o 08:39
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: krzysztof313 »

dzieki , ale przepływomierz jest nowy f-my Pierburg, :?:
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

a czy przy wymianie przepływomierza sprawdziłeś stan filtra powietrza? Miałem przypadek, ze gość trzy razy wymieniał przepływomierz, bo z filtra atakowały go dosłownie odłamki wszystkiego co może zaciągnąć silnik!
Poza tym skoro zapisał się błąd z urządzeniem sterującym podciśnieniem, to trzeba najpierw sprawdzić stan i szczelność wszelkich podciśnień oraz przewodów układu ssącego i turbo.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Awatar użytkownika
krzysztof313
Posty: 9
Rejestracja: 7 mar 2008, o 08:39
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: krzysztof313 »

Filtr powietrza był w stanie agonalnym., Dziękuje luki 79. Pozdrawiam
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

cieszę się, że mogłem pomóc.
Również pozdrawiam.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
jaro1966_2006
Posty: 19
Rejestracja: 2 mar 2008, o 23:08
Lokalizacja: Iława

Post autor: jaro1966_2006 »

Czesc...Mam podobny problem mam E290 TD i niekiedy jest takie cos ze kreci do 3 tys obrotwow i koniec...Zgasze silnik zapale i jest wporzadku...Co sie dzieje?
Pomozcie
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

jaro1966_2006 pisze:Czesc...Mam podobny problem mam E290 TD i niekiedy jest takie cos ze kreci do 3 tys obrotwow i koniec...Zgasze silnik zapale i jest wporzadku...Co sie dzieje?
Pomozcie
Przeplywomierz sprawdz. No i moze masz taki filtr powietrza jak poprzednik :roll:
E 220 CDI '01 Elegance
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

wkręcanie się do 3tys obr. spowodowane jest załączeniem się trybu awaryjnego, które powodem może być (ale nie musi) przepływomierz. Najlepiej odczytać pamięć błędów, gdyż szukanie po omacku usterki może być zbyt kosztowne i czasochłonne.
Skoro po wyłączeniu silnika i ponownym załączeniu jest dobrze, to stawiałbym raczej na układ ssący sinika/podciśnienie/turbina/EGR itp.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
jaro1966_2006
Posty: 19
Rejestracja: 2 mar 2008, o 23:08
Lokalizacja: Iława

Post autor: jaro1966_2006 »

No wlasnie...Odstawilem do mechanika Merca i mial oczyscic system...Pewnie tego nie zrobil...4 dni temu wymienilem Filt Paliwa Powietrza Oleju... wiec nie wiem moze to od tego przeplywomierza...Dzieki wielkie za pomoc:)
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Jakie dawki powinien pokazywac przeplywomierz?
E 220 CDI '01 Elegance
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

przepływomierz na biegu jałowym może pokazywać dowolną wartość dodatnią (byle nie była ujemna - tak jak miałem ostatnio przypadek u klienta, oczywiście auto nie miało mocy).
Jestem po studiach technicznych i wstyd mi że nie pamiętam jednostek, więc podaje to co pamiętam po pomiarach w E320 CDI:
bieg jałowy: około 40 - 60 kg/h (chyba :oops: )
jazda pod obciążeniem 700-900 kg/h (chyba :-? )
jak będę miał jakiegoś CDI to sprawdzę dokładnie te jednostki - testowane KTS Bosch.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości