Benzyniak - kłopoty z odpaleniem na ciepłym silniku
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Benzyniak - kłopoty z odpaleniem na ciepłym silniku
Witam
Zakładam nowy temat ponieważ na forum nie znalazłem podobnej usterki dotyczącej benzyniaka. Jeśli się pojawił poproszę o link
Mam taki problem, otóż w sobotę pojechałem na zakupy i pod biedronka nie mogłem odpalić auta.. po około 20 minutach silnik odpalił na strzała. Sytuacja powtórzyła się ponownie po przejechaniu około 3km gdy zostawiłem auto pod blokiem i po 10 minutach znowu nie mogłem odpalić. Minęło kilka minut i ponownie odpalił na strzała. Dodam że silnik na słuch kręci normalnie tak jak zawsze. Na zimnym silniku nie przytrafił się ten problem.
Moje podejrzenia padają na czujnik położenia wału, czujnik położenia wałka i na czujnik temperatury. Jeśli się mylę proszę niech mnie ktoś poprawi
Czy da się jakoś zdiagnozować awarię tych czujników czy niestety pozostaje mi kupowac nowe po kolei i liczyć na traf za pierwszym razem ? Da się je jakoś pomierzyć ?
Z góry dziękuję wszystkim za pomoc i porady
Zakładam nowy temat ponieważ na forum nie znalazłem podobnej usterki dotyczącej benzyniaka. Jeśli się pojawił poproszę o link
Mam taki problem, otóż w sobotę pojechałem na zakupy i pod biedronka nie mogłem odpalić auta.. po około 20 minutach silnik odpalił na strzała. Sytuacja powtórzyła się ponownie po przejechaniu około 3km gdy zostawiłem auto pod blokiem i po 10 minutach znowu nie mogłem odpalić. Minęło kilka minut i ponownie odpalił na strzała. Dodam że silnik na słuch kręci normalnie tak jak zawsze. Na zimnym silniku nie przytrafił się ten problem.
Moje podejrzenia padają na czujnik położenia wału, czujnik położenia wałka i na czujnik temperatury. Jeśli się mylę proszę niech mnie ktoś poprawi
Czy da się jakoś zdiagnozować awarię tych czujników czy niestety pozostaje mi kupowac nowe po kolei i liczyć na traf za pierwszym razem ? Da się je jakoś pomierzyć ?
Z góry dziękuję wszystkim za pomoc i porady
w210, E200Pb +lpg, 1995, avantgarde
WDB2100351A049293
WDB2100351A049293
Re: Benzyniak - kłopoty z odpaleniem na ciepłym silniku
Tylko SD powie prawde , więc nie kombinuj
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Re: Benzyniak - kłopoty z odpaleniem na ciepłym silniku
Na SD nic nie pokazało..
w210, E200Pb +lpg, 1995, avantgarde
WDB2100351A049293
WDB2100351A049293
Re: Benzyniak - kłopoty z odpaleniem na ciepłym silniku
Czy w tym modelu masz silniczek z wentylatorem chłodzący moduły w skrzynce z komputerami?
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Re: Benzyniak - kłopoty z odpaleniem na ciepłym silniku
Chyba nie
w210, E200Pb +lpg, 1995, avantgarde
WDB2100351A049293
WDB2100351A049293
Re: Benzyniak - kłopoty z odpaleniem na ciepłym silniku
Witam, posiadam W203 2004r z silnikiem C200 163KM Kompressor M271 stosowanym także w W210 więc liczę, że znajdę wśród Was jakąś pomoc bo na forum W203 na razie brak pomysłów. Silnik bez LPG 214tyś przebiegu ( sprawdzony ) i po wymianie rozrządu przy 150tyś.
Mam taką przypadłość, że czasami nie odpala za pierwszym razem jak jest ciepły lub minimalnie ciepły.
Przedstawiam całą sytuację:
- Silnik zimny rano po nocy: zawsze odpala
- Silnik zimny po długim postoju w dzień na parkingu 8 godz: zawsze odpala
- Silnik ciepły 85 stopni i krótki postój 5-10min: zawsze odpala
Tutaj często pojawia się problem, chociaż nie zawsze:
Silnik ciepły 85 stopni, zatrzymuję się na 30-60min w sklepie. Silnik odpala ale od razu zgaśnie (jakby mu brakło paliwa albo nie utrzymał obrotów biegu jałowego ). Nie zgaśnie jak go podratuję pedałem gazu gdy obroty opadają.
Słychać, że załączył pompkę paliwową jak przekręciłem kluczyk, czasem nawet czekałem aż pompka się wyłączy i dopiero odpalałem i problem wtedy też wystąpił.
Drugie odpalenie (tylko cofam kluczyk, nie wyciągam) zaraz po tym jak zgasł, odpala zawsze bez problemu.
Mam wrażenie, że jest to związane z temperaturą silnika albo z czasem.
Z drugiej strony czemu po drugim odpaleniu zawsze utrzyma obroty i nie zgaśnie ?
Dlaczego nigdy nie ma tego problemu rano lub na zimnym silniku (wtedy ma tzw. ssanie ) ?
Macie jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną ?
Po diagnostyce ( nie SD ) brak błędów.
Mam taką przypadłość, że czasami nie odpala za pierwszym razem jak jest ciepły lub minimalnie ciepły.
Przedstawiam całą sytuację:
- Silnik zimny rano po nocy: zawsze odpala
- Silnik zimny po długim postoju w dzień na parkingu 8 godz: zawsze odpala
- Silnik ciepły 85 stopni i krótki postój 5-10min: zawsze odpala
Tutaj często pojawia się problem, chociaż nie zawsze:
Silnik ciepły 85 stopni, zatrzymuję się na 30-60min w sklepie. Silnik odpala ale od razu zgaśnie (jakby mu brakło paliwa albo nie utrzymał obrotów biegu jałowego ). Nie zgaśnie jak go podratuję pedałem gazu gdy obroty opadają.
Słychać, że załączył pompkę paliwową jak przekręciłem kluczyk, czasem nawet czekałem aż pompka się wyłączy i dopiero odpalałem i problem wtedy też wystąpił.
Drugie odpalenie (tylko cofam kluczyk, nie wyciągam) zaraz po tym jak zgasł, odpala zawsze bez problemu.
Mam wrażenie, że jest to związane z temperaturą silnika albo z czasem.
Z drugiej strony czemu po drugim odpaleniu zawsze utrzyma obroty i nie zgaśnie ?
Dlaczego nigdy nie ma tego problemu rano lub na zimnym silniku (wtedy ma tzw. ssanie ) ?
Macie jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną ?
Po diagnostyce ( nie SD ) brak błędów.
W203 Sedan C200 Kompressor automat polift 2004r Avangarde
Re: Benzyniak - kłopoty z odpaleniem na ciepłym silniku
Witam Panowie mam problem z odpalaniem cieplego silnika tzn jak jest cieply i go zgasze po czym odpale odrazu pali ok ale jak np postoi 10min to trzeba dłużej kręcić rano zawsze pali od strzała filtry, swiece, czujnik położenia wału również wymieniony, komp nic nie pokazuje a pomysły już mi się kończą jest tu jakiś magik ktory pomoze?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości