320CDI Proszę o pomoc
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
320CDI Proszę o pomoc
Witam
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki Mercedes 320 CDI 2001r. VIN wdb2102261b452022
Autko od pewnego czasu ma dolegliwości których nie jestem wstanie naprawić
Auto straciło na dynamice ( turbina sprawdzana ok.)
Zwiększyło się zużycie paliwa o ok. 2 l/100km
Na biegu jałowym przy obrotach 3000 +- 100 utrzymując je silnik zaczyna nierówno pracować i pojawia się dymienie (jasny kolor biały) jest podobny efekt wypadania zapłonów w silnikach benzynowych.
Przy porannym zapalaniu występuje efekt nierównej pracy około 4-5 sekund i biały dym
W czasie jazdy auto powyżej 3000 obrotów słabnie i zaczyna dymić dość mocno na czarno
Katalizatory sprawdzone nie są zatkana
W aucie nie ubywa żadnych płynów
Samochód był podłączany do komputera ST-6000 kilkukrotnie i nie wykryto błędów.
Bardzo proszę o wszelakie porad lub gdzie się uda na diagnostykę (Dolny Śląsk)
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki Mercedes 320 CDI 2001r. VIN wdb2102261b452022
Autko od pewnego czasu ma dolegliwości których nie jestem wstanie naprawić
Auto straciło na dynamice ( turbina sprawdzana ok.)
Zwiększyło się zużycie paliwa o ok. 2 l/100km
Na biegu jałowym przy obrotach 3000 +- 100 utrzymując je silnik zaczyna nierówno pracować i pojawia się dymienie (jasny kolor biały) jest podobny efekt wypadania zapłonów w silnikach benzynowych.
Przy porannym zapalaniu występuje efekt nierównej pracy około 4-5 sekund i biały dym
W czasie jazdy auto powyżej 3000 obrotów słabnie i zaczyna dymić dość mocno na czarno
Katalizatory sprawdzone nie są zatkana
W aucie nie ubywa żadnych płynów
Samochód był podłączany do komputera ST-6000 kilkukrotnie i nie wykryto błędów.
Bardzo proszę o wszelakie porad lub gdzie się uda na diagnostykę (Dolny Śląsk)
Jesli kopci na bialo to prawdopodobnie plisz plyn chlodzacy - a to nie jest dobry znak ale jestem zaskoczony ze ten silnik mialby z tym klopot. Z powodu czarnego dymu powyzej sprawdzilbym EGR. To bardzo czesty problem z silnikami CDI. Sciagniecie i wyczysczenie pomaga i z moca jak i z dymieniem.
Sprawdz tez czy nie masz ubytkow plynu chlodzacego i czy na szczycie wtryskow nie ma nagaru - jesli jest to masz to roboty wymiane podkladki pod wtryskami ale i same wtryski. Zacznij od prostych spraw i sprawdz czy nie masz wyciekow lub czy silnik nie pracuje jak traktor po sciagnieciu oslon.
Sprawdz tez czy nie masz ubytkow plynu chlodzacego i czy na szczycie wtryskow nie ma nagaru - jesli jest to masz to roboty wymiane podkladki pod wtryskami ale i same wtryski. Zacznij od prostych spraw i sprawdz czy nie masz wyciekow lub czy silnik nie pracuje jak traktor po sciagnieciu oslon.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
zrob fote strzykawek, spece z forum sie napewno wypowiedza. Looknij moje posty tam jest fotka jak wygladaja dobre wtryski po ok 2 minutach
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
Jesli sprawdzasz dozowanie wtryskow to musisz to zrobic na specjalistycznym sprzecie a jesli sprawdzasz czy wtryski przepuszczaja to sprawdzasz czy miarowo wypuszcza (i czy wogole wypuszcza) paliwo po sciagnieciu przewodu na gorze wtryskow.
Wtedy montujesz 6 wezykow i kazdy odprowadzasz do osobnego pojemnika/butelki i sprawdzasz czy wstrysk przepuszcza. Cos takiego: http://www.youtube.com/watch?v=df28hxe5eyM
Wtedy montujesz 6 wezykow i kazdy odprowadzasz do osobnego pojemnika/butelki i sprawdzasz czy wstrysk przepuszcza. Cos takiego: http://www.youtube.com/watch?v=df28hxe5eyM
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Hm...aż tak mocno na tym się nie znam ale przepływomierz sprawdzałeś? Ja miałem tak, że na żadnych komputerach nie wychodziło, że mam uszkodzony. Dopiero podmianka na nowy/sprawny ujawniła usterkę tej części.Martin pisze:Samochód był podłączany do komputera ST-6000 kilkukrotnie i nie wykryto błędów.
witam.nadmiar ropy to czarny dym a wcale nie spalona to nie biały? może to i nie wtrysk ale wszystko na to wskazuje [większe zużycie paliwa,drgawki przy wyższych obr i nierówna praca rano].może się jakoś zawiesza przy wyższych obr i wcale nie ma spalania??pozdr
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
+1 Ja mialem dokladnie to samo. Jesli jakis komp nie daje sobie rady to tylko STAR DIAGNOSTIC. Bo inaczej bedziesz sie krecil w kolko i wydasz pieniadze na testy. Zacznij od najprostszych elementow. Sprawdz wycieki na wtryskach i ewentualnie wymien MAF. Upewnij sie ze na 100% EGR nie jest zapchany.Klosiak pisze:Hm...aż tak mocno na tym się nie znam ale przepływomierz sprawdzałeś? Ja miałem tak, że na żadnych komputerach nie wychodziło, że mam uszkodzony. Dopiero podmianka na nowy/sprawny ujawniła usterkę tej części.Martin pisze:Samochód był podłączany do komputera ST-6000 kilkukrotnie i nie wykryto błędów.
Jesli masz tester podcisnienia to sprawdz czy oba konwertery pracuja jak nalezy (jeden od turbiny, drugi od EGR) Czesto zdarza sie ze to powoduje losowe problemy z moca i dymem.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Witam
Zrobiłem test przelewowy wtryski wyrzucają paliwo w ilości 12-15 ml na minutę silnik miał temperaturę 50 stopni
nierówna praca silnika występuje przy obrotach 3000 +- 100 wtedy pojawia się dymienie (większe przy zimnym silniku, mniejsze przy rozgrzanym).
Autko w trybie awaryjny po odłączeniu przepławki lub np. czujnika w kolektorze dolotowy też zadymia.
Zaczynam się zastanawiać czy nie jest to związane z kątem wtrysku.
Czy przepływka ma wpływ na zużycie paliwa ?? przepraszam jeżeli pytanie jest banalne :-)
Zrobiłem test przelewowy wtryski wyrzucają paliwo w ilości 12-15 ml na minutę silnik miał temperaturę 50 stopni
nierówna praca silnika występuje przy obrotach 3000 +- 100 wtedy pojawia się dymienie (większe przy zimnym silniku, mniejsze przy rozgrzanym).
Autko w trybie awaryjny po odłączeniu przepławki lub np. czujnika w kolektorze dolotowy też zadymia.
Zaczynam się zastanawiać czy nie jest to związane z kątem wtrysku.
Czy przepływka ma wpływ na zużycie paliwa ?? przepraszam jeżeli pytanie jest banalne :-)
Czyli odpiecie nie zmienia nic - jak dla mnie wlasnie otrzymales odpowiedz. Masz przeplywke do wymiany. Upewnij sie tylko ze kupujesz wlasciwa zeby nie miec trzaskow jak kolega. U mnie tez wszystko bylo oki i okazalo sie ze miala zla przeplywke. Dosc notoryczny klopot w CDI.Martin pisze:Autko w trybie awaryjny po odłączeniu przepławki lub np. czujnika w kolektorze dolotowy też zadymia.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 24 gości