[300TD] pompa rzędowa - poblem po uszczelnieniu sekcji !!!
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
[300TD] pompa rzędowa - poblem po uszczelnieniu sekcji !!!
witam
Po wymianie oringów i uszczelnieniu sekcji na pompie rzędowej, na rozgrzanym silniku zaczął się problem z pracą na wolnych obrotach - dławi się, jakby miał nieodpowiednią dawkę paliwa. Czy po takim zabiegu - wymiana oringów - powinno się przeprowadzić regulację pompy ???
Po wymianie oringów i uszczelnieniu sekcji na pompie rzędowej, na rozgrzanym silniku zaczął się problem z pracą na wolnych obrotach - dławi się, jakby miał nieodpowiednią dawkę paliwa. Czy po takim zabiegu - wymiana oringów - powinno się przeprowadzić regulację pompy ???
pozdrawiam Radek
W210 3.0 TD Avantgarde 1998
W210 3.0 TD Avantgarde 1998
nieszczęsne powietrze - właśnie nie mogę sobie z tym poradzić. W przewodzie między podgrzewaczem a filtrem paliwa pojawia się powietrze - zaraz po zgaszeniu silnika paliwo natychmiast "schodzi" w kierunku podgrzewacza i wypełnia przewód tylko do połowy(od strony podgrzewacza), pozostała część przewodu - powietrze. Jak to uszczelnić ???
pozdrawiam Radek
W210 3.0 TD Avantgarde 1998
W210 3.0 TD Avantgarde 1998
To nie jest przyczynną nierównej pracy na wolnych obrotach.Radek.M pisze:"schodzi" w kierunku podgrzewacza i wypełnia przewód tylko do połowy(od strony podgrzewacza)
Jak przed wymianą było dobrze to zostało coś skopane w trakcie wymiany.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
WDB2102251A584732
_______________________________________
- Marcin13736
- Posty: 275
- Rejestracja: 17 lis 2009, o 00:12
- Lokalizacja: łódzkie
Jak to- a co kolego proponuje?romek61 pisze:To nie jest przyczynną nierównej pracy na wolnych obrotach.
Radek.M, przerabiałem temat u siebie w Celinie- Wymień przewody paliwa, tylko na oryginalne. Koszt niewielki (170zł) a zapomnisz o problenie. Chyba że lubisz rzemiosło i ciągłe problemy. Oringi są nie do dopasowania... Próbowałem- nerwy przez 3 miechy. Po wymianie- relaks i radość do czasu przesiadki na Oczko :-P
W202 '97 250TD 150KM- ex
W210 '00 320 PB automacik
kliknij "pomógł"- jeśli byłem Ci pomocny
W210 '00 320 PB automacik
kliknij "pomógł"- jeśli byłem Ci pomocny
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Przesadzasz. Jedzie się do sklepu z częściami m.in. do ursusów, pokazuje stare oringi i kupuje nowe po 50gr/szt. Już dwa lata w jednym z aut tak mam i suchutko...Marcin13736 pisze:Oringi są nie do dopasowania... Próbowałem- nerwy przez 3 miechy.
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
też chętnie dowiem się coś węcejMarcin13736 pisze:Jak to- a co kolego proponuje?romek61 pisze:To nie jest przyczynną nierównej pracy na wolnych obrotach.
przed wymianą silnik chodził równo, poza tym w przewodach też pokazywały się bąble powietrza.romek61 pisze:Jak przed wymianą było dobrze to zostało coś skopane w trakcie wymiany.
Nie wiem co mogłem schrzanić podczas wymiany oringów na sekcjach, stąd ponawiam moje wcześniejsze pytanie - czy po takiej operacji trzeba regulować pompę ???
chociaż wyżej dostałem jedną, ale konkretną odpowiedź
mam nadzieję, że jeszcze ktoś wypowie się w temacie regulacjiGrzechoo pisze:U mnie nie bylo potrzeby regulowania
pozdrawiam Radek
W210 3.0 TD Avantgarde 1998
W210 3.0 TD Avantgarde 1998
Naprawde chcialbym pomoc ale jak pamietam wymiane u siebie (po pompa ciekla u mnie z przewodow na gorze oraz spod elektrtozaworu (ta czarna plastikowa skrzyneczka z boku pompy)) - to mechanik wymienil wszystkie oringi.
Nic nie mowil o odpowietrzaniu - wiec nie wiem czy zrobil to gratis czy "w cenie" czy udalo mu sie nie zapowietrzyc jej ...
Od tamtej pory sucho i czysto. Po zabiegu naprawy (luty) nawet w mrozy palil od razu.
Nic nie mowil o odpowietrzaniu - wiec nie wiem czy zrobil to gratis czy "w cenie" czy udalo mu sie nie zapowietrzyc jej ...
Od tamtej pory sucho i czysto. Po zabiegu naprawy (luty) nawet w mrozy palil od razu.
- Marcin13736
- Posty: 275
- Rejestracja: 17 lis 2009, o 00:12
- Lokalizacja: łódzkie
U mnie wymiana oringów na pompie nie wymagała żadnych regulacji. Mechanik odkręcił przewody wysokiego ciśnienia i wykręcał sekcję po kolei, wymieniał oring i wkręcał na miejsce. Jedyne co powiedział, to trzeba uważać na sprężynę i kulkę w środku (zawór zwrotny), bo jak coś zginie- będą problemy... A może u ciebie "ktoś" spaprał rześbę?
Żadnych regulacji nie było.
Żadnych regulacji nie było.
W202 '97 250TD 150KM- ex
W210 '00 320 PB automacik
kliknij "pomógł"- jeśli byłem Ci pomocny
W210 '00 320 PB automacik
kliknij "pomógł"- jeśli byłem Ci pomocny
wieeeeeeeelkie, przeogromne dzięki za konkretne informacje
Powiedzcie mi jeszcze jedno - czy mogę ruszyć w trasę z takim defektem - ok.600km ??? muszę obowiązkowo wyjechać na kilka dni i niestety nie mam innego środka transportu
tego się właśnie boję, tym bardziej, że przed naprawą było ok., a pompa nie była ruszana poza wymianą oringówfabek pisze:a najlepiej w 300-stkach w ogole sie pompy nie dotykac
fachowiec, który naprawiał gwiazdkę, moim zdaniem, jest oblatany w temacie (zresztą polecany na forum), w sumie ma prawo się zdarzyć sporadycznie, że coś się popitoli w trakcie naprawy - wychodzę z założenia, że ten się nie myli co nic nie robi.Marcin13736 pisze:A może u ciebie "ktoś" spaprał rześbę?
Powiedzcie mi jeszcze jedno - czy mogę ruszyć w trasę z takim defektem - ok.600km ??? muszę obowiązkowo wyjechać na kilka dni i niestety nie mam innego środka transportu
pozdrawiam Radek
W210 3.0 TD Avantgarde 1998
W210 3.0 TD Avantgarde 1998
sluchaj jezeli kuleje od czasu do czasu to badz powien, ze zapowietrza sie, innych opcji nie ma w 300-tkach - to bardzo zywotne silniki. pisalem juz parokrotnie, ale napisze raz jeszcze czule miejsca na zapowietrzanie sie:
- dwie czarne rurki zasilajaca i powrotna ida do grodzi
- pekajaca obudowa termostatu przykreconego do glowicy
- oring filterka wstepnego siatkowego w obudowie duzego filtra paliwa
- oring sruby filtra paliwa
- oringi na zlaczkach przezroczystych rurek filtr<->pompa, jezeli je odpinal i nie wymienil oringow to moga przepuszczac
raczej w trase nie jedz, to jest powazna usterka, ale prosta w naprawie, bo jak staniesz to juz nie odpalisz. 300-tki mocno sie zapowietrzaja.
- dwie czarne rurki zasilajaca i powrotna ida do grodzi
- pekajaca obudowa termostatu przykreconego do glowicy
- oring filterka wstepnego siatkowego w obudowie duzego filtra paliwa
- oring sruby filtra paliwa
- oringi na zlaczkach przezroczystych rurek filtr<->pompa, jezeli je odpinal i nie wymienil oringow to moga przepuszczac
raczej w trase nie jedz, to jest powazna usterka, ale prosta w naprawie, bo jak staniesz to juz nie odpalisz. 300-tki mocno sie zapowietrzaja.
...apropos,łącznie z oringami na sekcjach powinno się wymienić podkładki,łatwo je zgubić.Może tu jest przyczyna.Ja wymieniałem samodzielnie i 300tka śmiga,aż miło.romek61 pisze:Jak przed wymianą było dobrze to zostało coś skopane w trakcie wymiany
Pozdrawiam!
S210 2.7CDI '01 wcześniej W210 300TDT'99,W:116,123,124,126,201,202,vito,sprinter
WDB2100161B347490
WDB2100161B347490
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 30 cze 2012, o 16:13
- Lokalizacja: Piła
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości