[220d] Świece wymienione,lamka kontrolna nadal sie zapala.
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
[220d] Świece wymienione,lamka kontrolna nadal sie zapala.
Witam!Wymieniłem świece żarowe,bo kontrolka sie zapalała sugerując przepalenie.Auto ciężko
odpalało na zimnym silniku.Faktycznie tak było,jedna ze świec nie grzała,po wymianie motor pali na dotyk. Problem z kontrolką nie ustał: grzeje świece,lampka gaśnie.Odpalam motor i jest dobrze,po chwili lampka grzania świec sie zapala ponownie. Przejadę autem 2km i lampka znowu gaśnie i w czasie jazdy sytuacja sie powtarza co jakiś czas, lampka zapala sie i gaśnie.
Zastanawiam sie czy po wymianie świec trzeba jakiś reset zrobić czy o co tutaj chodzi bo już sam nie wiem :roll: (W210 - E2.2D) Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi!!!!
odpalało na zimnym silniku.Faktycznie tak było,jedna ze świec nie grzała,po wymianie motor pali na dotyk. Problem z kontrolką nie ustał: grzeje świece,lampka gaśnie.Odpalam motor i jest dobrze,po chwili lampka grzania świec sie zapala ponownie. Przejadę autem 2km i lampka znowu gaśnie i w czasie jazdy sytuacja sie powtarza co jakiś czas, lampka zapala sie i gaśnie.
Zastanawiam sie czy po wymianie świec trzeba jakiś reset zrobić czy o co tutaj chodzi bo już sam nie wiem :roll: (W210 - E2.2D) Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi!!!!
Ostatnio zmieniony 10 sie 2008, o 12:04 przez Lesio, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes....moja nowa pasja:)
Re: Świece żarowe po wymianie,lamka kontrolna nadal sie zapa
Z tego rozumiem, że wymieniłeś wszystkieLesio pisze:Wymieniłem świece żarowe
W sterowniku zostaje zapisany błąd świec lecz nie ma konieczności jego kasowania. Jeżeli sterownik i świece są sprwane kontrolka nie powinna po odpaleniu auta świecić.Lesio pisze:Zastanawiam sie czy po wymianie świec trzeba jakiś reset zrobić czy o co tutaj chodzi bo już sam nie wiem :roll:
Podejrzewam, że nie wymieniłeś wszystkich świec i może jeszcze któraś nie domaga.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
Re: Świece żarowe po wymianie,lamka kontrolna nadal sie zapa
JarekW pisze:Z tego rozumiem, że wymieniłeś wszystkieLesio pisze:Wymieniłem świece żarowe
W sterowniku zostaje zapisany błąd świec lecz nie ma konieczności jego kasowania. Jeżeli sterownik i świece są sprwane kontrolka nie powinna po odpaleniu auta świecić.Lesio pisze:Zastanawiam sie czy po wymianie świec trzeba jakiś reset zrobić czy o co tutaj chodzi bo już sam nie wiem :roll:
Podejrzewam, że nie wymieniłeś wszystkich świec i może jeszcze któraś nie domaga.
Witam Jarku! Wymieniłem wszystkie świece, prąd przechodzi przez każdą, sprawdzaliśmy....
Może jeszcze jakiś sterownik co świecami steruje nawala.....
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2008, o 23:26 przez Lesio, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes....moja nowa pasja:)
Re: Świece żarowe po wymianie,lamka kontrolna nadal sie zapa
To rzeczywiście nie jest normalne zachowanie. Kiedy miałem dwie świece walnięte to kontrolka nie gasła przez ok 1 min. po uruchomieniu reaktora. W czasie jazdy się nie zapalała - acz w starszych sterownikach było tak, że w czasie jazdy mogła się zapalać na ok 1 min. Po wymianie świec nic nie musiałem kasować i moja kontrolka zachowywała się prawidłowo.Lesio pisze: Wymieniłem wszystkie świece, prąd przechodzi przez każdą, sprawdzaliśmy....
Może jeszcze jakiś sterownik co świecami steruje nawala.....
W sumie jak masz od niedawna autko to z ciekawości możesz podjechać żeby posprawdzać jakie ma błędy zapamiętane i może coś się wyjaśni z tym sterownikiem świec żarowych.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
To oznacza iż jest coś nie tak z systemem grzania świec. Możesz mieć spaloną świece, moduł albo jedno i drugie. Najłatwiej można to sprawdzić w ten sposób: zdejmujesz kostkę 6-cio PINową z modułu świec i dotykasz (krótko, tylko tak aby zaiskrzyło) do każdego ze styków w tej kostce przewód z podanym zasilaniem. Numer PINu w kostce odpowiada numerowi cylindra do którego odnosi sie dana swieca. Przewód może być krótki, gdyż 12V bierzesz ze złącza do awaryjnego odpalenia. Jeśli przy którymś PINie nie będzie przeskoku iskry, lub będzie inny niż w pozostałych to znaczy że świeca jest do wymiany. Jeżeli świeca dostała zwarcia (wieksza iskra) wtedy istnieje duże prawdopodobieństwo spalenia się ścieżki w module. Powodzonka :-)
Miałem fajne auto "na oku": E 320T CDI 2000r.
Poprzednio: E 220T CDI 2000r. Aktualnie: E420 CDI
P.S. Pozdrawiam Tych wszystkich, co mnie pozdrawiają
Poprzednio: E 220T CDI 2000r. Aktualnie: E420 CDI
P.S. Pozdrawiam Tych wszystkich, co mnie pozdrawiają
- Robert2601
- VIP
- Posty: 80
- Rejestracja: 6 cze 2009, o 23:50
- Lokalizacja: Poznań
przekaźnik świec - który to?
Witam, który z przekaźników ze zdjęcia jest od zasilania świec. Myślałem, że to ten najmniejszy zielony ale przeglądając forum raz wynika, że jest od wycieraczek a raz, że od świec. Ma 6 końcówek, numer części: 0025420319. Po wyjęciu wszystko w nim grzechocze ale wycieraczki do tej pory działały prawidłowo. Gdy odepnę końcówkę z jednej ze świec, podłączę miernik i załączę zapłon to nie pojawia się na niej napięcie. Czy to wina tego przekaźnika? Który przekaźnik jest od świec?
E270 CDI 2001 sedan automat
Zaden. Sterownik od świec żarowych jest przykręcony do lewego nadkola , obok pompy ABS. Na zewnętrznej obudowie sterownika świec jest bezpiecznik.Robert2601 pisze:który z przekaźników ze zdjęcia jest od zasilania świec.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
WDB2102251A584732
_______________________________________
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 23 gości