[2,9TD] brak reakcji na dodanie gazu

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

dalton
Posty: 22
Rejestracja: 23 maja 2008, o 08:37
Lokalizacja: Jastrzębie

[2,9TD] brak reakcji na dodanie gazu

Post autor: dalton »

Odpalam i dodaje gazu a tu nic. Po około 10 sek. zaczyna reagować ale jest bardzo leniwy. Nie mogę energicznie ruszyć bo chociaż gaz mam do dechy to i tak zrobi swoje. Dopiero przy 2tyś obrotów dostaje kopa.
Ostatnio zmieniony 8 sie 2008, o 07:34 przez dalton, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 290TD W140 500SE
wiesiek290
Posty: 5
Rejestracja: 23 maja 2008, o 17:03
Lokalizacja: kikół

Post autor: wiesiek290 »

Moze to byc cos z turbina. od dolu turbiny jest dzwignia zaworu turbiny i moze sie ona przycina i stad te skoki mocy. sprawdz to poruszajac reka za ta dzwignie powinna swobodnie sie przesowac.
dalton
Posty: 22
Rejestracja: 23 maja 2008, o 08:37
Lokalizacja: Jastrzębie

Post autor: dalton »

Wczoraj odebrałem auto z warsztatu. Chodzi super.Zaślepienie EGR nie miało nic wspólnego ze stratą mocy i brakiem reakcji na gaz po odpaleniu. Tak się złożyło że zaślepiłem EGR i na drógi dzień pojechałem w trasę. Zadowolony byłem bo silnik nie wpadał w tryb awaryjny- zaślepiłem podciśnienia od EGR i od siłownika przepustnicy który był nieszczelny. wszystko ok. ale jadąc do domu nie chciałem tankować i wypaliłem paliwo prawie do końca i na drugi dzień zaczęły się jaja. Okazało się że pompa była zawalona szlamem. Jeżdżę na tańszym paliwie w którym jest dużo dodatku bio. Facet ze stacji paliw mówił mi kiedyś że mieli problem z tym paliwem, ponieważ po jakimś czasie bio się odkłada. Na to wychodzi że to samo dzieje się w bakach samochodów. Filtr paliwa tego nie zatrzyma bo nie jest to zanieczyszczenie stałe typu jakieś cząsteczki, tylko gęsta maz. Potencjometr od gazu działał prawidłowo więc problem był w sterowniku silnika lub w pompie. Mechanik wybudował pompę i sprawdził na stanowisku. Szlam zabrudził jakieś czujniki w pompie która jest naszpikowana elektroniką. Elektronik wymienił jakąś część. Do tego zestaw naprawczy do pompy za 600zł a całość kosztowała mnie 1100zł. Po przejechaniu 1000km mam się stawić na rególację pompy.
W210 290TD W140 500SE
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

I oplacalo sie oszczedzac na paliwie...?
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
Mały v8
Posty: 333
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:53
Lokalizacja: Siedlce (WS)
Kontakt:

Post autor: Mały v8 »

Jak jeżdził to trzeba było spróbować dolać do dobrego paliwka jakiegoś specyfiku do czyszczenia układów i wtrysków , może obyło by się bez rozbierania. Zawsze lepiej mieć 1000pln, jak nie mieć. :mrgreen:
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
dalton
Posty: 22
Rejestracja: 23 maja 2008, o 08:37
Lokalizacja: Jastrzębie

Post autor: dalton »

Tak teraz będę robił. Mechanik mówił żeby lac środki czyszczące układ paliwowy, które rozpuszczają ewntualne resztki. Kiedyś do starszych Mercedesów zalecali dolanie benzyzny do oleju napędowego. Kupiłem ksiązkę do starszego 'oka' która niedawno wyszła i pisze tam wyraznie żeby tego nie robić.
W210 290TD W140 500SE
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

dalton pisze:Kiedyś do starszych Mercedesów zalecali dolanie benzyzny do oleju napędowego.
nie tylko do mercedesów ale wszystkich starych diesli, dolewało się parę litrów benzyny na bak w zimie, aby mieć mniej problemów z uruchamianiem sinika na mrozie.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości