Tryb awaryjny przy jednostajnej jeździe

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

bartekkorelus
Posty: 2
Rejestracja: 8 maja 2014, o 00:00
Lokalizacja: Śląsk

Tryb awaryjny przy jednostajnej jeździe

Post autor: bartekkorelus »

Witam,

Mam problem z trybem awaryjnym. Przeglądnąłem już chyba wszystkie możliwe tematy odnośnie trybu awaryjnego, ale nigdzie nie spotkałem się z moim problemem.

Włącza mi się tryb awaryjny przy jednostajnej jeździe. Przy 120km/h po przejechaniu jakiegoś odcinka przy tej prędkości utrzymując ją cały czas (z tempomatem) włącza się tryb awaryjny, auto kręci się do 3000 obrotów i wyłącza się turbina.

EGR wyczyściłem, z tego co sprawdziłem to nie mam z nim problemów. Co może być przyczyną?

Wakacje coraz bliżej więc chciałbym to rozwiązać. Pomóżcie!

Dzięki
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

przyczyn to może być dużo, podepnij się u kogoś pod kompa i powiedz jakie masz błędy :chytry:
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Z tego co piszesz to nie tryb awaryjny ktory by Ci dal maks 60-70 kph, ale silnik przechodzacy w default (nie wiem czy w Polsce przejeto angielskie okreslenie, czy stworzono jakas rzezbe).
Oznacza to ze jakis sensor nie daje prawdziwych danych i silnik zastepuje aktualne dane programem awaryjnym, ktory obniza osiagi ze wzgledow bezpieczenstwa.
Statystycznie czesto jest to wyciek na doladowaniu, ale bez bledow to mozemy grac w loterie.
Awatar użytkownika
autobusik
Posty: 11
Rejestracja: 18 lut 2014, o 19:37
Lokalizacja: Częstochowa

Tryb awaryjny - jazda na obrotach do 3000 obr/min

Post autor: autobusik »

Witaj! :)
Jeśli masz tryb awaryjny i obroty auta nie przekraczają 3 tys obr/min i na 5 biegu nie przekraczasz na autostradzie 140 km/h, to najprawdopodobniej masz problem z czujnikiem przepływu powietrza. Auto jest przepowietrzone, to znaczy paliwo dobrze się spala, bo ma za duzą dawkę powietrza daną i silnik nie otrzymuje kolejnej dawki paliwa. Jak kupisz czujnik powietrza (za cene do 50 zł) i wymienisz go - znajduje się tuż za filtrem powietrza i wygląda tak Obrazek
to tryb awaryjny się odblokuje. Pamiętaj, że po wymianie czujnika musisz wszystkie błędy komputerem wyzerować i sprawdzić czy inne błedy nie wyskakują.
Od tej pory twoja maszyna się odblokuje. Pamiętaj żeby po odblokowaniu silkina go za bardzo na poczatku nie deptać. Moga Ci puścić rurki wysokiego ciśnienia paliwa tuz za pompą. Najlepiej zmień sobie filtr powietrza na grubą gąbkę zwykłą bo filtr bardzo obciąża przepływ. Gąbke potem możesz prać. Kup potem 2 litry najtańszego oleju MIXOL (np. Orlenu- olej mixol do dwusuwów) i wlej ten olej 2 l i jednocześnie zatankuj do pełna. Pamiętaj by nie ciskać gazu przez cały okres aż się bak nie wyjeździ. Auto się przeczyści ładnie. Potem uważaj na te rurki wysokiego ciśnienia paliwa bo są stare i mogą od takiej zmiany ciśnienia paliwa strzelić - jak masz stare auto to wymień je jako zabieg planowy a nie jak będziesz gdzieś daleko jechać bo koszta będą 5 x większe. Potem ciesz się swoją maszyną. :)
=|_______|=
./__/___\__\
(Oo\=*=/oO)
----------------
|_|---------|_|
marekK
Posty: 112
Rejestracja: 27 gru 2014, o 20:38
Lokalizacja: P-Z

Post autor: marekK »

sprawdz katalizator , mialem takie same objawy przy 290TD , rozwalony wklad katalizatora zatykał sobie od zawirowan powietrza rure wydechowa i auto co jakis czas wchodzilo w ten tzw tryb awaryjny muł jak cholera maks do 3 tys 120 to predkosc maksymalna
po wywaleniu kata silnik odzyl , i sporo mocniejszy
Awatar użytkownika
autobusik
Posty: 11
Rejestracja: 18 lut 2014, o 19:37
Lokalizacja: Częstochowa

Co do starego katalizatora

Post autor: autobusik »

jak katalizator do kitu to sprzedasz go za conajmniej 150 zl - ja sprzedalem za 350 zł. Ale są tacy co za wiecej. A katalizator możesz kupic mały uniwersalny i schowac go do wneki tuz za skrzynią biegów. Nie tam gdzie wczesniej był. Uniwersalny katalizator jest malutki, tani (300-350 zl) i masz auto nadające sie do jazdy w innych krajach UE.
=|_______|=
./__/___\__\
(Oo\=*=/oO)
----------------
|_|---------|_|
marekK
Posty: 112
Rejestracja: 27 gru 2014, o 20:38
Lokalizacja: P-Z

Re: Co do starego katalizatora

Post autor: marekK »

autobusik pisze:jak katalizator do kitu to sprzedasz go za conajmniej 150 zl - ja sprzedalem za 350 zł. Ale są tacy co za wiecej. A katalizator możesz kupic mały uniwersalny i schowac go do wneki tuz za skrzynią biegów. Nie tam gdzie wczesniej był. Uniwersalny katalizator jest malutki, tani (300-350 zl) i masz auto nadające sie do jazdy w innych krajach UE.
tak bo szwaby ci beda zagladaly czy masz w srodku kat :rotfl: :rotfl:
ty masz go potrzaskac i wywalic wnetrznosci buda zostaje stara
bartekkorelus
Posty: 2
Rejestracja: 8 maja 2014, o 00:00
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bartekkorelus »

Dzięki za odpowiedzi!

Od tamtej pory auto zaczęło przechodzić w tryb awaryjny już powyżej 110km/h, czyli już nie dało się "ominąć" 120km/h i jechać szybciej bez trybu default. Wymieniłem zawory podciśnienia, nic to nie dało. Dopiero jak zmieniłem przepływomierz to wrócił poprzedni stan, czyli tryb default przy jednostajnej jeździe 120km/h.

Moje typy: zatkany katalizator, albo nieszczelny intercooler. Ogólnie coś z powietrzem :)

Sprawdzę co i jak i dam znać. Chyba, że macie jeszcze inne pomysły?
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

bartekkorelus pisze: Chyba, że macie jeszcze inne pomysły?
Podpiąć pod kompa, odczytać błędy, skasować błędy, przejechać się, odczytać błędy - usunąć usterkę.
Wszystko bez potrzeby doktoryzowania się z jasnowidztwa. :zdrowko:
:hyhy:
Obrazek
Iluminati
Posty: 63
Rejestracja: 22 gru 2014, o 18:13
Lokalizacja: Chełmno

Re: Tryb awaryjny przy jednostajnej jeździe

Post autor: Iluminati »

Podepne się.
Zaobserwowalem, że jak auto się nagrzeje, traci moc.
Nie wchodzi w tryb awaryjny bo może się wkręcić powyrzenj 3tys.
Jak jest zimny, przed osiągnięciem 80 st. Wszystko gra, mocy ma od groma, po osiągnięciu nagrzania zaczyna mulic, zbiera sie slabo.
Co to moze byc, ze zimny wszystko gra, a po 80 st zamula, gdzie szukac przyczyny?
WDB2102261B379366
koniu175
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2008, o 12:09
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Tryb awaryjny przy jednostajnej jeździe

Post autor: koniu175 »

:D bartekkorelus wymień przeplywkę problem zniknie
srebrna avangarde 99 rok 3,2 cdi
Awatar użytkownika
DirtyHarry
Posty: 708
Rejestracja: 5 wrz 2010, o 15:36
Lokalizacja: Rybnik

Re: Tryb awaryjny przy jednostajnej jeździe

Post autor: DirtyHarry »

Bez SD i sprytnego diagnosty to może wymienić nawet cały samochód. :D
"Gdyby przedni napęd był lepszy,ludzie chodziliby na rękach"
Iluminati
Posty: 63
Rejestracja: 22 gru 2014, o 18:13
Lokalizacja: Chełmno

Re: Tryb awaryjny przy jednostajnej jeździe

Post autor: Iluminati »

Iluminati pisze:Podepne się.
Zaobserwowalem, że jak auto się nagrzeje, traci moc.
Nie wchodzi w tryb awaryjny bo może się wkręcić powyrzenj 3tys.
Jak jest zimny, przed osiągnięciem 80 st. Wszystko gra, mocy ma od groma, po osiągnięciu nagrzania zaczyna mulic, zbiera sie slabo.
Co to moze byc, ze zimny wszystko gra, a po 80 st zamula, gdzie szukac przyczyny?


Sprawdziłem jeszcze dzisiaj i wszystko gra...to nie wiem, może taki jednorazowy wygłup auta... albo złe buty ;-)
Ale jeszcze nie zamykam tematu, będę monitorował sprawę.
WDB2102261B379366
koojot
Posty: 41
Rejestracja: 3 wrz 2015, o 23:36
Lokalizacja: Lubin

Re: Tryb awaryjny przy jednostajnej jeździe

Post autor: koojot »

Witam, podepne sie pod temat. Mam podobny problem z trybem awaryjnym, na 4 lub 5 biegu przy predkosci okolo 130/140 wlacza sie o to ten tryb awaryjny, z tego co zauwazylem mam przetarty waz idacy od intelcoolera chyba do turbo, ale pewien nie jestem. Dodatkowo po zgaszeniu silnika, odlaczeniu wtyczki od przeplywki i podlaczeniu wszystko wraca do normy. Jakies sugestie ? Czy to na pewno przeplywka ? A moze ten przewod idacy do turbiny tez jest winny temu ?
E 220 CDI Avantgarde WDB2100061A917233
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości