E220 Diesel 96 rok problem ze skrzynką, epc, awaryjne
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
E220 Diesel 96 rok problem ze skrzynką, epc, awaryjne
Witam.
Mam problem z moim okularem 2.2 Diesel automat 96 rok.
Problem polega na tym, że od momentu kiedy go sprowadziłem zapalało mi się od czasu do czasu EPC, po czym silnik zaczął telepać i lekko dymić, zjeżdzałem na postój, włączałem awaryjne- i właśnie awaryjne cykały w innym tempie niż normalnie. Gasiłem silnik i wszystko wracało do normy. Zdarzyło mi się to kilka razy.
Automat normalnie zmieniał biegi. Po jakimś czasie w momencie zmiany z 2 na 3 bieg, w momencie przyspieszania zrzucał na 2 potem na 3 i znowu na 2 i 3, ale tylko jak odpuszczałem pedał gazu. W końcu doszło do tego, że zwalniając do skrzyżowania na przykład ostro redukował, że aż abs się włączał, i po takiej ostrej redukcji wchodził w tryb awaryjny.
Wybaczcie, że ten post jest obszerny i sporo jest czytania ale nie potrafię tego jakoś streścić bo chyba się nie da .
Z trybem awaryjnym pojechałem do majstra. Wykasował błedy. Był błąd EPC, na magistrali CAN jeśli się nie mylę, około 6 błędów w skrzynce, zły kąt wtrysku, i to chyba wszystko z grubszych problemów. Mówił mi, że mogą być one spowodowane odłączeniem akumulatora.
W momencie gdy zapalało się EPC z inną częstotliwością pracowały awaryjne. Bez włączonego zapłonu awaryjne cykają z inną częstotliwością, po przekręceniu zapłonu jest ok.
Znajomy powiedział mi, że koniecznie muszę wymienić olej i filtr w skrzynce i bardzo możliwe, że padł zawór sterowniczy (jeśli nie przekręciłem czegoś).
Bardzo proszę o pomoc, o jakiś trop co mogę zrobić, żeby wykluczyć jakieś dolegliwości.
Z góry wszystkim dziękuję i czekam.
Pozdrawiam z Białegostoku
Mam problem z moim okularem 2.2 Diesel automat 96 rok.
Problem polega na tym, że od momentu kiedy go sprowadziłem zapalało mi się od czasu do czasu EPC, po czym silnik zaczął telepać i lekko dymić, zjeżdzałem na postój, włączałem awaryjne- i właśnie awaryjne cykały w innym tempie niż normalnie. Gasiłem silnik i wszystko wracało do normy. Zdarzyło mi się to kilka razy.
Automat normalnie zmieniał biegi. Po jakimś czasie w momencie zmiany z 2 na 3 bieg, w momencie przyspieszania zrzucał na 2 potem na 3 i znowu na 2 i 3, ale tylko jak odpuszczałem pedał gazu. W końcu doszło do tego, że zwalniając do skrzyżowania na przykład ostro redukował, że aż abs się włączał, i po takiej ostrej redukcji wchodził w tryb awaryjny.
Wybaczcie, że ten post jest obszerny i sporo jest czytania ale nie potrafię tego jakoś streścić bo chyba się nie da .
Z trybem awaryjnym pojechałem do majstra. Wykasował błedy. Był błąd EPC, na magistrali CAN jeśli się nie mylę, około 6 błędów w skrzynce, zły kąt wtrysku, i to chyba wszystko z grubszych problemów. Mówił mi, że mogą być one spowodowane odłączeniem akumulatora.
W momencie gdy zapalało się EPC z inną częstotliwością pracowały awaryjne. Bez włączonego zapłonu awaryjne cykają z inną częstotliwością, po przekręceniu zapłonu jest ok.
Znajomy powiedział mi, że koniecznie muszę wymienić olej i filtr w skrzynce i bardzo możliwe, że padł zawór sterowniczy (jeśli nie przekręciłem czegoś).
Bardzo proszę o pomoc, o jakiś trop co mogę zrobić, żeby wykluczyć jakieś dolegliwości.
Z góry wszystkim dziękuję i czekam.
Pozdrawiam z Białegostoku
Re: E220 Diesel 96 rok problem ze skrzynką, epc, awaryjne
Olej awaryjne. EPC świecące świadczy o tym, że komp wykrywa błędy w sterowaniu zwłaszcza pompą (niestety masz Lukasa). Na razie bez paniki. Sprawdź szczelność przewodów paliwowych - nie może być bąbelków powietrza. Obejrzyj pompę czy nie cieknie z niej paliwo. Jedź na komputer diagnostyczny i niech dokładnie zczytają błędy zapisane w silniku, i niech to wydrukują lub przepisz. Możesz udeszyć na diagnozę do ASO. Nie musisz u nich niczego naprawiać. Ten mechanik u którgo byłeś to raczej wsadził wtyczkę, powiedział oklepaną formułkę i wyciągnął rękę po kasę. Stwierdzenie, że błędy powstały po odłączeniu akumulatora to żenada.wojluksz pisze:Witam.
Mam problem z moim okularem 2.2 Diesel automat 96 rok.
Problem polega na tym, że od momentu kiedy go sprowadziłem zapalało mi się od czasu do czasu EPC, po czym silnik zaczął telepać i lekko dymić, zjeżdzałem na postój, włączałem awaryjne- i właśnie awaryjne cykały w innym tempie niż normalnie. Gasiłem silnik i wszystko wracało do normy. Zdarzyło mi się to kilka razy.
W skrzynce sprawdź stan oleju i jego jakość - ma być przezroczysty, klarowny i bez zapachu spalenizny. Jak jest ok. to ze skrzynią nie jest źle. Ona po prostu stara się nadążyć za kulejącym silnikiem i działaniem, pewnie nie raz gwałtownym, twojej prawej nogi na gazie.
Jak chcesz kilka dni czytać o kontrolce EPC to TUTAJ poszukaj.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
Czy mam szukać bąbelków powietrza na włączonym silniku czy wyłączonym.
Chcę umówić się na wymianę oleju z skrzynce z filtrem. Jaki olej mam do niego zalać?
Przebieg ma około 115 tysięcy.
WDB2100041A194470 to VIN
Czy to dobry pomysł aby najpierw wymienić olej + filtr i pozniej na komp pojechać?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-01-24, 22:26 ]
Dzięki Okular za odpowiedź wąchałem i nic a nic nie czuć
Chcę umówić się na wymianę oleju z skrzynce z filtrem. Jaki olej mam do niego zalać?
Przebieg ma około 115 tysięcy.
WDB2100041A194470 to VIN
Czy to dobry pomysł aby najpierw wymienić olej + filtr i pozniej na komp pojechać?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-01-24, 22:26 ]
Dzięki Okular za odpowiedź wąchałem i nic a nic nie czuć
Nie chce być złośliwy ... 1996r produkcji i przebieg 115tyś km , przecież to jakiś żart!
Ale wracam do tematu ! W starszych skrzyniach sterowanych hydraulicznie opisany przez Ciebie przypadek nazywano stanem niepewności skrzyni! Objawiało się to dokładnie przerzucaniem np: z 2 na 3 , i odwrotnie , czasem kilkakrotnie! Najczęściej powodem był spadek ciśnienia liniowego , spowodowany awarią głównego czujnika ciśnienia , lub po prostu niedrożnością filtra płynu transmisyjnego , ale to nie przy przebiegu 115tyś km!
W Twoim przypadku wyraźnie rysuje się usterka układu zasilania (EPC) . Pierwsza rzecz jaką proponuję zrobić , to odczyt błędów. Dokładna interpretacja pozwoli na postawienie właściwej diagnozy. Wiele wskazuje na to że Twoja pompa wtryskowa prosi o naprawę ... przypadek nie odosobniony w tym modelu .
Ale wracam do tematu ! W starszych skrzyniach sterowanych hydraulicznie opisany przez Ciebie przypadek nazywano stanem niepewności skrzyni! Objawiało się to dokładnie przerzucaniem np: z 2 na 3 , i odwrotnie , czasem kilkakrotnie! Najczęściej powodem był spadek ciśnienia liniowego , spowodowany awarią głównego czujnika ciśnienia , lub po prostu niedrożnością filtra płynu transmisyjnego , ale to nie przy przebiegu 115tyś km!
W Twoim przypadku wyraźnie rysuje się usterka układu zasilania (EPC) . Pierwsza rzecz jaką proponuję zrobić , to odczyt błędów. Dokładna interpretacja pozwoli na postawienie właściwej diagnozy. Wiele wskazuje na to że Twoja pompa wtryskowa prosi o naprawę ... przypadek nie odosobniony w tym modelu .
Czasem sie zdaza - ja upolowałem tak swoją 190 od pierwszego własciciela emerytowanej nauczycielki 83 rok i 160 tys nabite
babcia wyjezdzała tylko do pracy 3 km dziennie w jedna i 3 w druga i od czasu do czasu na zakupy
potem auto trafiło pod moje skrzydła i dostało w .... i to było głupie bo jak ktos 20 lat jeździ góra 90 km/h to potem trzeba uwazac z deptaniem :-P
[ Dodano: 2009-01-24, 23:23 ]
ca moze problem z masą ????
babcia wyjezdzała tylko do pracy 3 km dziennie w jedna i 3 w druga i od czasu do czasu na zakupy
potem auto trafiło pod moje skrzydła i dostało w .... i to było głupie bo jak ktos 20 lat jeździ góra 90 km/h to potem trzeba uwazac z deptaniem :-P
[ Dodano: 2009-01-24, 23:23 ]
ca moze problem z masą ????
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
Zacznij od diagnozy silnika.Po tych objawach to na pewno jest uszkodzony przestawiacz kąta wtrysku zapłonu,jest to część mechaniczna durza nakręta z iglycą znajduje się wewnątrz pompy,naprawi to dobry pompiarz.Nowa część kosztuje 400.00PLN ,rzdko psuje się sensor,jak nie cieknie to ni wymieniaj .Autoryzowane serwisy to ostateczność.
Dzięki za rady. Postaram się w tym tygodniu sprawdzić co się da.
Jeśli chodzi o przebieg to merca kupiłem z belgii od gościa, który mieszkał obok w kamienicy i zawsze był moim marzeniem. Wiem, że sporo osób może w taki przebieg nie uwierzyć, ale mam wujka taksówkarza, to jak wsiadł do środka to sam zapytał o przebieg. Mam do niego nawet katalogi e-klassek z 96 roku. Fakturę zakupu itd. No ale nie w tym problem. Bede miał co robić w tym tygodniu.
Znalazłem wydruk z komputera od razu jak przyjechałem do polski.
Dodam, że samochód stał kilka miesięcy w ogóle nie jeżdżony w belgii. Może to się przyczyniło do awarii.
Oto błędy
-p0105 pressure sensor Stored b28
-p1615 control module Stored supply voltage
-p1315 start of delivery injection control loop
-p1482 glow output Stored stage n14/2
-p1611 control module Stored
-1630 drive autorization signal
To chyba błędy skrzynki:
14 [2,2,0,72] please refer to relevant technical manual
[2,2,0,7 a i c] i jeszcze 3 takie same błędy ale nie dam rady odczytać bo wyblakło
abs chyba
1022 Fault in CAN communication with Me: n3/10 Stored
airbag chyba
Under or overvoltage circuit 15r
Dzięki z góry jeszcze raz wszystkim kto mi doradził powyżej. Spiszę sobie na kartkę i będę walczyć z mechanikami.
Pozdrawiam i czekam jeszcze na jakieś pomysły
Jeśli chodzi o przebieg to merca kupiłem z belgii od gościa, który mieszkał obok w kamienicy i zawsze był moim marzeniem. Wiem, że sporo osób może w taki przebieg nie uwierzyć, ale mam wujka taksówkarza, to jak wsiadł do środka to sam zapytał o przebieg. Mam do niego nawet katalogi e-klassek z 96 roku. Fakturę zakupu itd. No ale nie w tym problem. Bede miał co robić w tym tygodniu.
Znalazłem wydruk z komputera od razu jak przyjechałem do polski.
Dodam, że samochód stał kilka miesięcy w ogóle nie jeżdżony w belgii. Może to się przyczyniło do awarii.
Oto błędy
-p0105 pressure sensor Stored b28
-p1615 control module Stored supply voltage
-p1315 start of delivery injection control loop
-p1482 glow output Stored stage n14/2
-p1611 control module Stored
-1630 drive autorization signal
To chyba błędy skrzynki:
14 [2,2,0,72] please refer to relevant technical manual
[2,2,0,7 a i c] i jeszcze 3 takie same błędy ale nie dam rady odczytać bo wyblakło
abs chyba
1022 Fault in CAN communication with Me: n3/10 Stored
airbag chyba
Under or overvoltage circuit 15r
Dzięki z góry jeszcze raz wszystkim kto mi doradził powyżej. Spiszę sobie na kartkę i będę walczyć z mechanikami.
Pozdrawiam i czekam jeszcze na jakieś pomysły
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości