Ciężko pali
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Ciężko pali
Witam!
Otóż od tygodnia mam problem z odpalaniem autka (W210 2.2D, 98r.)
Gdy zgasnie kontrolka podgrzewania swiec to krece rozrusznikiem okolo 2 min az zalapie i odpali. Nie mam pojecia co jest tego przyczyną. Sprawdzalem swiece to wszystkie grzeja. podejzewam wtryski, akumulator 72ah i rozrusznik poniewaz strasznie wolno kreci (przyciera sie juz poprostu) Prosze o pomoc i pozdrawiam.
Otóż od tygodnia mam problem z odpalaniem autka (W210 2.2D, 98r.)
Gdy zgasnie kontrolka podgrzewania swiec to krece rozrusznikiem okolo 2 min az zalapie i odpali. Nie mam pojecia co jest tego przyczyną. Sprawdzalem swiece to wszystkie grzeja. podejzewam wtryski, akumulator 72ah i rozrusznik poniewaz strasznie wolno kreci (przyciera sie juz poprostu) Prosze o pomoc i pozdrawiam.
Jak kręci "strasznie wolno" to mała szansa, że zapali w taki mróz. Na jakim oleju jeździsz?
Przy tym kręceniu długim leci jakiś dym z wydechu, czy zupełne nic?
Nie wiem, jak jest to zrealizowane w W210, ale starsze MB w czasie pracy rozrusznika odłączały napięcie ze świec - więc po chwili kręcenia świeca stygła i trzeba było powtórzyć grzanie, kręcenie rozrusznikiem "do bólu" przy mrozie było bez sensu.
Przy tym kręceniu długim leci jakiś dym z wydechu, czy zupełne nic?
Nie wiem, jak jest to zrealizowane w W210, ale starsze MB w czasie pracy rozrusznika odłączały napięcie ze świec - więc po chwili kręcenia świeca stygła i trzeba było powtórzyć grzanie, kręcenie rozrusznikiem "do bólu" przy mrozie było bez sensu.
Kręci strasznie wolno, no i nie swieci kontrolka jak rozrusznikiem krece czyli mam rozumiec ze stygna swiece lecz jak po raz kolejny sprobuje je podgrzac i uruchomic silnik to zakreci ze 3 razy i pada aku. Olej Castrola minerał zalewam, filtr paliwa wraz z olejem wymieniam (dla pewnosci no i nie ma co ufac stacjom) dymek raczej jest podczas rozruchu poniewaz czuc spaliny.
PS. 2 razy od 2 lat zawiesil mi sie bendiks i musialem odlaczyc akumulator poniewaz nawet po wylaczeniu zaplonu slizgal.
PS. 2 razy od 2 lat zawiesil mi sie bendiks i musialem odlaczyc akumulator poniewaz nawet po wylaczeniu zaplonu slizgal.
Mineralny olej (pewnie 15w40) przy obecnych temperaturach nie ułatwia rozruchu, strasznie gęstnieje i rozrusznik ma jeszcze więcej pracy. Na przyszłość polecam półsyntetyk.gozdziu1 pisze:Kręci strasznie wolno, no i nie swieci kontrolka jak rozrusznikiem krece czyli mam rozumiec ze stygna swiece lecz jak po raz kolejny sprobuje je podgrzac i uruchomic silnik to zakreci ze 3 razy i pada aku. Olej Castrola minerał zalewam, filtr paliwa wraz z olejem wymieniam (dla pewnosci no i nie ma co ufac stacjom) dymek raczej jest podczas rozruchu poniewaz czuc spaliny.
PS. 2 razy od 2 lat zawiesil mi sie bendiks i musialem odlaczyc akumulator poniewaz nawet po wylaczeniu zaplonu slizgal.
Jak czuć spaliny, to zapowietrzanie możemy póki co odsunąć na dalszy plan.
Może to po prostu wina słabego akumulatora? Niskie temperatury szybko weryfikują ich stan. Nie masz od kogo pożyczyć pewnej baterii na jedną noc? Przy mrozie diesel musi dostać "kopa", w przeciwnym razie, jak powoli kręci, to słabiej spręża i rozpyla paliwo, co utrudnia rozruch.
Tak pali mój 2.2 po całej nocy postoju przy -18:
https://www.youtube.com/watch?v=uPhsCkbevpo
Ostatnio zmieniony 27 sty 2014, o 20:12 przez ayreon, łącznie zmieniany 1 raz.
Wymień akumulator na sprawny bo albo ten masz do d...y albo za szybko rozładowuje się przez niesprawny rozrusznik.gozdziu1 pisze:Kręci strasznie wolno, no i nie swieci kontrolka jak rozrusznikiem krece czyli mam rozumiec ze stygna swiece lecz jak po raz kolejny sprobuje je podgrzac i uruchomic silnik to zakreci ze 3 razy i pada aku.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
Przy uszkodzonym rozruszniku następuje zwiększony pobór prądu i aku pada.ralfi89 pisze:na jakiej zasadzie działa linia aku-rozrusznik. Człowiek młody jak ja może nie wiedzieć. chodzi mi o to jak wpływa rozrusznik kiepskiej kondycji na aku.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
- prelezabiusz
- Posty: 1473
- Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
- Lokalizacja: Wrocław
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości