B. głośna praca wału.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

xpert
Posty: 8
Rejestracja: 26 sie 2008, o 20:44
Lokalizacja: Łomianki

B. głośna praca wału.

Post autor: xpert »

W moim mietku bardzo głośno pracuje wał napędowy. Czy ktoś może zasugerować jaka jest przyczyna?????
E230-gazociąg, Elegance W210 kombi 1997 rok VIN WDB2102371A378776
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Witamy na forum i zapraszamy do "powitalni.
Wał może być głośny gdy ma wybitą tulejkę centrującą osadzającą wał na wyjściu skrzyni lub
gdy ma wybity wielowypust w części łączącej przednią i tylną część (w połowie długości).
Tulejka jest wymienialna, gorzej z wielowypustem.Przy regeneracji trzeba wielowypust pokryć
chemicznie teflonem.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
xpert
Posty: 8
Rejestracja: 26 sie 2008, o 20:44
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: xpert »

Dziękuję za odpowiedź,ale może opiszę dokładniej.Hałas niesie się po całym wale i jest podobny do tego jaki miałem przy zatartym łożysku piasty. Z tą różncą, że po uniesieniu tyłu pojazdu kręcąc prawym i lewym kołem hałas jest taki sam. Podczas jazdy zwiększając prędkość hałas jest jakby mniejszy i narasta po zdjęciu nogi z gazu i hamowaniu.A może to nie wał? Auto ma przejechane 240 tyś. km.
E230-gazociąg, Elegance W210 kombi 1997 rok VIN WDB2102371A378776
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Bez wysłuchania na podnośniku to dziecinna zgadywanka.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
xpert
Posty: 8
Rejestracja: 26 sie 2008, o 20:44
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: xpert »

Jedną z diagnoz było łożysko podpory wału. Po wymianie głośna praca nie ustała tylko przemieściła się bardziej do tyłu. Kolejna diagnoza, to łożyska wałka atakującego mostu.Koszt 2-uch łożysk,3-ech zimeringów i 1 litra oleju to około 500 zł plus oczywiście robocizna. Czy to będzie koniec wydatków niestety nie wiem, ale mam taką nadzieję.
E230-gazociąg, Elegance W210 kombi 1997 rok VIN WDB2102371A378776
sw75
Posty: 3
Rejestracja: 13 lip 2010, o 18:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: sw75 »

Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post na tym forum (poza "powitalnią"). Kol. xpert czy po tej ostatniej wymianie wszystko jest ok? Ja w swoim E240 mam identyczne objawy jak te opisane przez ciebie. Łożysko podpory wału właśnie wymieniłem i to samo co u ciebie.
xpert
Posty: 8
Rejestracja: 26 sie 2008, o 20:44
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: xpert »

Mój most chwilowo ucichł więc wstrzymałem się z wymianą łożysk wałka atakującego, zwłaszcza że to nie małe pieniądze. Tymczasem wymieniłem tylko olej i czekam na dalszy rozwój wypadków. Fachowiec który to diagnozował to podobno jeden z nie wielu który zajmuje się mostami.
E230-gazociąg, Elegance W210 kombi 1997 rok VIN WDB2102371A378776
Awatar użytkownika
Ramirezzz
Posty: 225
Rejestracja: 14 kwie 2008, o 22:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Ramirezzz »

xpert pisze:Mój most chwilowo ucichł więc wstrzymałem się z wymianą łożysk wałka atakującego, zwłaszcza że to nie małe pieniądze. Tymczasem wymieniłem tylko olej i czekam na dalszy rozwój wypadków. Fachowiec który to diagnozował to podobno jeden z nie wielu który zajmuje się mostami.
Najlepiej dmuchać na zimne. Ja u siebie wymieniłem olej i uszczelniłem most.
W210 2.7 CDI 1999 Elegance ASB (Aktualnie) WDB2100161A983232
W210 2.2 CDI 1999 Classic manual - sprzedany
W210 2.2D 1996 Elegance manual - sprzedany
blacha122
Posty: 228
Rejestracja: 12 gru 2009, o 17:54
Lokalizacja: bielsko biala

Post autor: blacha122 »

Dołączę się do tematu. Wczoraj na kanale wykryłem trochę luzu na wale napędowym. Dokładniej mówiąc autko stoi na biegu a ja mogłem trochę pokręcić wałem ( ok 1/8 obrotu możne mniej) luzu w poziomie , pionie nie wyczułem jakichś niepokojących dźwięków nie ma . I tu pytanie czy to tak ma być? mogę spokojnie jeździć ? czy powoli do remontu się przymierzać? dzięki za odp
BMW E39 530d 2002 ex
MERCEDES W210 E200 SEDAN 1995 ex
VOLVO S 80 2.4 D5 2002
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Widzę, że wypowiadają się ziomale 8-) Co do luzu na wale to aby sprawdzić trzeba zablokować połączenia skrzyni i mostu, w przeciwnym razie będzie sum luzów: wałka skrzyni, wału i wałka mostu.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
sw75
Posty: 3
Rejestracja: 13 lip 2010, o 18:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: sw75 »

Witam. Obawy się potwierdziły.Poszły u mnie łożyska w moście. Kupiłem używany most, mechanik wymienił i wreszcie cisza!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości