B. głośna praca wału.
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
B. głośna praca wału.
W moim mietku bardzo głośno pracuje wał napędowy. Czy ktoś może zasugerować jaka jest przyczyna?????
E230-gazociąg, Elegance W210 kombi 1997 rok VIN WDB2102371A378776
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Witamy na forum i zapraszamy do "powitalni.
Wał może być głośny gdy ma wybitą tulejkę centrującą osadzającą wał na wyjściu skrzyni lub
gdy ma wybity wielowypust w części łączącej przednią i tylną część (w połowie długości).
Tulejka jest wymienialna, gorzej z wielowypustem.Przy regeneracji trzeba wielowypust pokryć
chemicznie teflonem.
Wał może być głośny gdy ma wybitą tulejkę centrującą osadzającą wał na wyjściu skrzyni lub
gdy ma wybity wielowypust w części łączącej przednią i tylną część (w połowie długości).
Tulejka jest wymienialna, gorzej z wielowypustem.Przy regeneracji trzeba wielowypust pokryć
chemicznie teflonem.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Dziękuję za odpowiedź,ale może opiszę dokładniej.Hałas niesie się po całym wale i jest podobny do tego jaki miałem przy zatartym łożysku piasty. Z tą różncą, że po uniesieniu tyłu pojazdu kręcąc prawym i lewym kołem hałas jest taki sam. Podczas jazdy zwiększając prędkość hałas jest jakby mniejszy i narasta po zdjęciu nogi z gazu i hamowaniu.A może to nie wał? Auto ma przejechane 240 tyś. km.
E230-gazociąg, Elegance W210 kombi 1997 rok VIN WDB2102371A378776
Jedną z diagnoz było łożysko podpory wału. Po wymianie głośna praca nie ustała tylko przemieściła się bardziej do tyłu. Kolejna diagnoza, to łożyska wałka atakującego mostu.Koszt 2-uch łożysk,3-ech zimeringów i 1 litra oleju to około 500 zł plus oczywiście robocizna. Czy to będzie koniec wydatków niestety nie wiem, ale mam taką nadzieję.
E230-gazociąg, Elegance W210 kombi 1997 rok VIN WDB2102371A378776
Mój most chwilowo ucichł więc wstrzymałem się z wymianą łożysk wałka atakującego, zwłaszcza że to nie małe pieniądze. Tymczasem wymieniłem tylko olej i czekam na dalszy rozwój wypadków. Fachowiec który to diagnozował to podobno jeden z nie wielu który zajmuje się mostami.
E230-gazociąg, Elegance W210 kombi 1997 rok VIN WDB2102371A378776
Najlepiej dmuchać na zimne. Ja u siebie wymieniłem olej i uszczelniłem most.xpert pisze:Mój most chwilowo ucichł więc wstrzymałem się z wymianą łożysk wałka atakującego, zwłaszcza że to nie małe pieniądze. Tymczasem wymieniłem tylko olej i czekam na dalszy rozwój wypadków. Fachowiec który to diagnozował to podobno jeden z nie wielu który zajmuje się mostami.
W210 2.7 CDI 1999 Elegance ASB (Aktualnie) WDB2100161A983232
W210 2.2 CDI 1999 Classic manual - sprzedany
W210 2.2D 1996 Elegance manual - sprzedany
W210 2.2 CDI 1999 Classic manual - sprzedany
W210 2.2D 1996 Elegance manual - sprzedany
Dołączę się do tematu. Wczoraj na kanale wykryłem trochę luzu na wale napędowym. Dokładniej mówiąc autko stoi na biegu a ja mogłem trochę pokręcić wałem ( ok 1/8 obrotu możne mniej) luzu w poziomie , pionie nie wyczułem jakichś niepokojących dźwięków nie ma . I tu pytanie czy to tak ma być? mogę spokojnie jeździć ? czy powoli do remontu się przymierzać? dzięki za odp
BMW E39 530d 2002 ex
MERCEDES W210 E200 SEDAN 1995 ex
VOLVO S 80 2.4 D5 2002
MERCEDES W210 E200 SEDAN 1995 ex
VOLVO S 80 2.4 D5 2002
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości