2.9TD kopci
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
2.9TD kopci
Witam,
W moim silniku 2.9TD (licznikowy przebieg 322k km, rocznik 1998) zauwazylem znaczne kopcenie (w sumie sam nie wiem czy bardziej na niebiesko czy na bialo)
Silnik chodzi rowno, nie slysze dziwnych dzwiekow, moc tez OK. kopci od razu jak dodaje gazu. Odpala nawet na zimnym bez problemow. plynu chlodniczego nie ubywa, troche oleju bierze.
Pierwszy raz wystapilo to po dlugim staniu na mrozie, wtedy tez pojawil sie komunikat o niskim poziomie olej, dolalem, przejechalem z 400km i chyba troche ubylo, ale juz nie dolewalem.
Jeden mechanik zrobil plukanke, wymienil olej, powiedzial, ze odma drozna, turbina raczej OK, ale podejrzewa uszczelke pod glowica.
drugi mechanik, ktory samochodu nie widzial, mowi, ze w tych silnikach wystepowal problem z trzecim tlokiem i moje objawy mu do tego pasuja.
Moje pytania:
1 czy problem z uszczelka pod glowica nie powinien byc bardziej powiazany z utrata plynu chlodniczego? czy moze to powodowac branie oleju?
2 czy rzeczywiscie w tych silnikach byl problem z trzecim tlokiem, ktory niby sie bardziej przegrzewal? sam nic na ten temat nie slyszalem/znalazlem.
3 jakies sugestie co sprawdzic, co to moze byc? bo naprawa tlokow albo uszczelki pod glowica to raczej duze koszty beda. Jest nadzieja, ze to cos tanszego (moze jednak turbo)???
Pozdro, z gory dzieki za odpowiedzi/sugestie
W moim silniku 2.9TD (licznikowy przebieg 322k km, rocznik 1998) zauwazylem znaczne kopcenie (w sumie sam nie wiem czy bardziej na niebiesko czy na bialo)
Silnik chodzi rowno, nie slysze dziwnych dzwiekow, moc tez OK. kopci od razu jak dodaje gazu. Odpala nawet na zimnym bez problemow. plynu chlodniczego nie ubywa, troche oleju bierze.
Pierwszy raz wystapilo to po dlugim staniu na mrozie, wtedy tez pojawil sie komunikat o niskim poziomie olej, dolalem, przejechalem z 400km i chyba troche ubylo, ale juz nie dolewalem.
Jeden mechanik zrobil plukanke, wymienil olej, powiedzial, ze odma drozna, turbina raczej OK, ale podejrzewa uszczelke pod glowica.
drugi mechanik, ktory samochodu nie widzial, mowi, ze w tych silnikach wystepowal problem z trzecim tlokiem i moje objawy mu do tego pasuja.
Moje pytania:
1 czy problem z uszczelka pod glowica nie powinien byc bardziej powiazany z utrata plynu chlodniczego? czy moze to powodowac branie oleju?
2 czy rzeczywiscie w tych silnikach byl problem z trzecim tlokiem, ktory niby sie bardziej przegrzewal? sam nic na ten temat nie slyszalem/znalazlem.
3 jakies sugestie co sprawdzic, co to moze byc? bo naprawa tlokow albo uszczelki pod glowica to raczej duze koszty beda. Jest nadzieja, ze to cos tanszego (moze jednak turbo)???
Pozdro, z gory dzieki za odpowiedzi/sugestie
W210 E 290 1998
VIN: WDB2100171A757486
VIN: WDB2100171A757486
Re: 2.9TD kopci
najpierw to kompresje sobie zmierz na każdym cylindrze.
jak uszczelka to zazwyczaj idzie płyn też i kopci na biało. fajnie jest zrobić jest na CO2 w płynie chłodniczym, koszt mały a dużo mówi.
jak uszczelka to zazwyczaj idzie płyn też i kopci na biało. fajnie jest zrobić jest na CO2 w płynie chłodniczym, koszt mały a dużo mówi.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Re: 2.9TD kopci
Nie wiedzialem, ze da sie sprawdzic CO2 w plynie chlodniczym, dzieki za sugestie. zapytam mechanika czy ma to ustrojstwo do takiego badania.
Plynu chlodniczego wlasnie nie ubywa, bardziej olej.
Plynu chlodniczego wlasnie nie ubywa, bardziej olej.
W210 E 290 1998
VIN: WDB2100171A757486
VIN: WDB2100171A757486
Re: 2.9TD kopci
kolejne pytanie: czy opis problemu pasuje do awarii uszczelniaczy zaworowych?
Da sie to zdiagnozowac w prosty sposob? Da sie to naprawic w tym modelu bez demontowania glowicy?
Da sie to zdiagnozowac w prosty sposob? Da sie to naprawic w tym modelu bez demontowania glowicy?
W210 E 290 1998
VIN: WDB2100171A757486
VIN: WDB2100171A757486
Re: 2.9TD kopci
mechanik rozebral, obejrzal i stwierdzil, ze to uszczelka pod glowica, wiec koszty wieksze niestety.
W210 E 290 1998
VIN: WDB2100171A757486
VIN: WDB2100171A757486
Re: 2.9TD kopci
Jeszcze bym mial pytanie do tej mojej usterki...
Czy po wymianie uszczelki pod glowica to normalne, ze teraz samochod gorzej odpala? Znaczy nie mam problemow z odpalaniem, ale wczesniej palil praktycznie od razu, teraz czasami musze go dluzej pokrecic zanim zalapie. Moze musi sie cos tam ulozyc (np zawory)?
Czuje tez, ze teraz silnik pracuje troche glosniej. Normalne to? Dociera sie cos?
Czy po wymianie uszczelki pod glowica to normalne, ze teraz samochod gorzej odpala? Znaczy nie mam problemow z odpalaniem, ale wczesniej palil praktycznie od razu, teraz czasami musze go dluzej pokrecic zanim zalapie. Moze musi sie cos tam ulozyc (np zawory)?
Czuje tez, ze teraz silnik pracuje troche glosniej. Normalne to? Dociera sie cos?
W210 E 290 1998
VIN: WDB2100171A757486
VIN: WDB2100171A757486
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości