Zapowietrzony układ paliwowy
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Wszystko się może popsuć na powrocie nie ma sensu jak już to na zasilaniu wstaw zaworek zwrotny. Ja bym radził dokładnie prześwietlić przewody paliwowe, czasami wyglądają na całe, paliwo nie wydostaje się na zewnątrz a powietrze jest zasysane.
W210 sedan czarna perła
Elegance z beżowym środkiem
WDB2100041A669204
Elegance z beżowym środkiem
WDB2100041A669204
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 7 cze 2012, o 22:40
- Lokalizacja: Radymno
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 7 cze 2012, o 22:40
- Lokalizacja: Radymno
No więc tak: wziąłem się w sobotę za przeglądanie przewodów. Wymieniłem przewód od rurki z grodzi zasilanie i powrót(faktycznie na zagięciach były zmorszałe). Dodatkowo wyjąłem podstawę filtra paliwa dokładnie przeczyściłem ją w miejscu skręcania filtra papierem ściernym na mokro i z powrotem złożyłem. Założyłem nowy filtr paliwa BOSCHa, na holenderek założyłem nowy oring. Wziąłem się za wymianę zaworka zwrotnego z tyłu pompy wtryskowej. Po wyjęciu go okazało się, że faktycznie jest zepsuty-powietrze swobodnie pracuje w obydwie strony. Zastąpiłem go identycznym z VW T4 2.5TDI(innego nie miałem;P) oczywiście działający w jedną stronę. Nadal to samo czyli pęcherze. Po tych próbach zabrałem się do montażu zaworka jednokierunkowego na przewodzie zasilania. Zamontowałem go na przewodzie gumowym przed podgrzewaczem paliwa skręcając za pomocą dwóch solidnych opasek. Ręce mi już opadły bo nadal nie mogę znaleźć przyczyny nadmiernego zapowietrzania się układu paliwowego. Dodam, że po zgaszeniu silnika paliwo wraz z powietrzem wraca się dość szybko do filtra paliwa. Jest to zauważalne gołym okiem. Zastosowałem również palenie poprzez ominięcie zbiornika paliwa oraz podgrzewacza. Po zgaszeniu w przewodzie znajdowało się powietrze. Spróbowałem jeszcze za pomocą podania paliwa opadowo czyli naczynie z ON podałem powyżej zbiornika i układu zasilania. Ten problem nie wystąpił. Silnik ma kłopot z odpalaniem po postoju dłuższym niż około 6-8h. Na ciepłym,letnim pali na strzał. Panowie poradźcie co jeszcze mogę zrobić by to wykluczyć?
To by wskazywalo na wstepna pompke ssaco-tloczaca?serek_Serek pisze:. Spróbowałem jeszcze za pomocą podania paliwa opadowo czyli naczynie z ON podałem powyżej zbiornika i układu zasilania. Ten problem nie wystąpił.?
(nie wiem jaka jest w 290, ale w 300TD wyglada tak, foto)
- Załączniki
-
- pompka wstepna.png (81.74 KiB) Przejrzano 6320 razy
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Układ normalnie jest szczelny. Zablokuj przewód powrotu paliwa do baku. Do przewodu zasilającego podłącz ciśnienie z kompresora i słuchaj gdzie będzie syczeć.serek_Serek pisze:poradźcie co jeszcze mogę zrobić by to wykluczyć?
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
WDB2102251A584732
_______________________________________
Panowie zstanawiam się jeszcze nad taką teorią. Ktoś już wczesniej pisał, że jak odkręca korek wlewu to zasysa się powietrze. U mnie też coś takiego zaobserwowałem. Czy jest możliwe że w baku tworzy się podciśnienie i pompa nie potrafi pociągnąć paliwa? Czy jest możliwe ze korek jest uszkodzony ( z tego co wiem w korku chyba jest jakieś odpowietrzanie). Głośno myślę ale moje auto stoi już tydzień i na razie efekt zabiegów jest marny
EX W201 2.0 Sportline 1989 rok
NOW W210 2.9 ELEGANCE 1996 rok
WDB2100171A135437
NOW W210 2.9 ELEGANCE 1996 rok
WDB2100171A135437
Bak ma odpowietrzenie ale nie w korku. W kombi jest ono wyprowadzone pod samochodem. Cofanie paliwa do baku w kombi jest związane z grawitacją i nieszczelnością układu paliwowego. Względem baku przewody w komorze silnika są położone wyżej i stąd problemy przy nieszczelnościach.bobas pisze:( z tego co wiem w korku chyba jest jakieś odpowietrzanie)
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
WDB2102251A584732
_______________________________________
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 7 cze 2012, o 22:40
- Lokalizacja: Radymno
niestety ale pompka paliwowa jest wbudowana w pompie a nie tak jak to jest w pompie rządowej z boku przykręcana za pomocą dwóch nakrętek. Próbowałem już z wdmuchiwaniem powietrza przy tym blokowaniu powrotu do zbiornika. Nie wykazało nic niepokojącego wszystko było suche i szczelne. Jutro z samego rana zamontuje przy oryginalnym zaworze jednokierunkowym dodatkowo drugi, nowy. Opisze czy coś to pomoże. Może akurat...
serek_Serek, jak nie możesz sobie poradzić z tym to możesz pożyczyć od kogoś pompkę paliwową z opla omegi (przykręcana na zbiornik, może być inna) wstaw w miejsce gdzie założyłeś zaworek zwrotny w/w pompkę, przelew z pompy wtryskowej zatkaj, podłącz pompkę do zasilania, musi się nieszczelność ujawnić jeżeli widać " na gołe oko" jak paliwo wraca do baku.
W210 sedan czarna perła
Elegance z beżowym środkiem
WDB2100041A669204
Elegance z beżowym środkiem
WDB2100041A669204
pompa wtryskowa sucha?serek_Serek pisze:Na ciepłym,letnim pali na strzał. Panowie poradźcie co jeszcze mogę zrobić by to wykluczyć?
nie do tego stopnia, ale spróbuj poluzować korek i wtedy zobaczysz.bobas pisze:Czy jest możliwe że w baku tworzy się podciśnienie i pompa nie potrafi pociągnąć paliwa?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 7 cze 2012, o 22:40
- Lokalizacja: Radymno
fabek, pompa oczywiście sucha. Co do tej pompki mam właśnie taki pomysł żrby zamontować ją na stałe. W sprzedaży są pompki z zaworem jednokierunkowym z kompletną podstawką do montażu. Z tego co się orientuje koszt około 40zł. Zamiast zaworka jednokierunkowego w miejsce wstawię pompkę z zaworkiem. Zobaczę czy coś się poprawi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości