Zapowietrzony układ paliwowy

Paliwa alternatywne - gaz, oleje, oraz instalacje zasilające i wszystko co z tym związane.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
joker
Posty: 777
Rejestracja: 2 sty 2012, o 17:40
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: joker »

Wszystko się może popsuć :P na powrocie nie ma sensu jak już to na zasilaniu wstaw zaworek zwrotny. Ja bym radził dokładnie prześwietlić przewody paliwowe, czasami wyglądają na całe, paliwo nie wydostaje się na zewnątrz a powietrze jest zasysane.
W210 sedan czarna perła ;)
Elegance z beżowym środkiem ;)
WDB2100041A669204
serek_Serek
Posty: 29
Rejestracja: 7 cze 2012, o 22:40
Lokalizacja: Radymno

Post autor: serek_Serek »

Okej w poniedziałek dokładnie się przyjrzę
bobas
Posty: 83
Rejestracja: 18 lut 2010, o 12:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: bobas »

No ciekawe co wam wyjdzie koledzy z tych prób. Ja juz mam tydzień auto u mechanika :rotfl: hehe, niby pali wszystko jest ok a po 3 dniach znów kupa. Padła koncepcja wymiany baku :rotfl: zobaczymy.
EX W201 2.0 Sportline 1989 rok
NOW W210 2.9 ELEGANCE 1996 rok
WDB2100171A135437
serek_Serek
Posty: 29
Rejestracja: 7 cze 2012, o 22:40
Lokalizacja: Radymno

Post autor: serek_Serek »

No więc tak: wziąłem się w sobotę za przeglądanie przewodów. Wymieniłem przewód od rurki z grodzi zasilanie i powrót(faktycznie na zagięciach były zmorszałe). Dodatkowo wyjąłem podstawę filtra paliwa dokładnie przeczyściłem ją w miejscu skręcania filtra papierem ściernym na mokro i z powrotem złożyłem. Założyłem nowy filtr paliwa BOSCHa, na holenderek założyłem nowy oring. Wziąłem się za wymianę zaworka zwrotnego z tyłu pompy wtryskowej. Po wyjęciu go okazało się, że faktycznie jest zepsuty-powietrze swobodnie pracuje w obydwie strony. Zastąpiłem go identycznym z VW T4 2.5TDI(innego nie miałem;P) oczywiście działający w jedną stronę. Nadal to samo czyli pęcherze. Po tych próbach zabrałem się do montażu zaworka jednokierunkowego na przewodzie zasilania. Zamontowałem go na przewodzie gumowym przed podgrzewaczem paliwa skręcając za pomocą dwóch solidnych opasek. Ręce mi już opadły bo nadal nie mogę znaleźć przyczyny nadmiernego zapowietrzania się układu paliwowego. Dodam, że po zgaszeniu silnika paliwo wraz z powietrzem wraca się dość szybko do filtra paliwa. Jest to zauważalne gołym okiem. Zastosowałem również palenie poprzez ominięcie zbiornika paliwa oraz podgrzewacza. Po zgaszeniu w przewodzie znajdowało się powietrze. Spróbowałem jeszcze za pomocą podania paliwa opadowo czyli naczynie z ON podałem powyżej zbiornika i układu zasilania. Ten problem nie wystąpił. Silnik ma kłopot z odpalaniem po postoju dłuższym niż około 6-8h. Na ciepłym,letnim pali na strzał. Panowie poradźcie co jeszcze mogę zrobić by to wykluczyć?
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

serek_Serek pisze:. Spróbowałem jeszcze za pomocą podania paliwa opadowo czyli naczynie z ON podałem powyżej zbiornika i układu zasilania. Ten problem nie wystąpił.?
To by wskazywalo na wstepna pompke ssaco-tloczaca?
(nie wiem jaka jest w 290, ale w 300TD wyglada tak, foto)
Załączniki
pompka wstepna.png
pompka wstepna.png (81.74 KiB) Przejrzano 6296 razy
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

serek_Serek pisze:poradźcie co jeszcze mogę zrobić by to wykluczyć?
Układ normalnie jest szczelny. Zablokuj przewód powrotu paliwa do baku. Do przewodu zasilającego podłącz ciśnienie z kompresora i słuchaj gdzie będzie syczeć.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
bobas
Posty: 83
Rejestracja: 18 lut 2010, o 12:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: bobas »

Panowie zstanawiam się jeszcze nad taką teorią. Ktoś już wczesniej pisał, że jak odkręca korek wlewu to zasysa się powietrze. U mnie też coś takiego zaobserwowałem. Czy jest możliwe że w baku tworzy się podciśnienie i pompa nie potrafi pociągnąć paliwa? Czy jest możliwe ze korek jest uszkodzony ( z tego co wiem w korku chyba jest jakieś odpowietrzanie). Głośno myślę ale moje auto stoi już tydzień i na razie efekt zabiegów jest marny
EX W201 2.0 Sportline 1989 rok
NOW W210 2.9 ELEGANCE 1996 rok
WDB2100171A135437
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

bobas pisze:( z tego co wiem w korku chyba jest jakieś odpowietrzanie)
Bak ma odpowietrzenie ale nie w korku. W kombi jest ono wyprowadzone pod samochodem. Cofanie paliwa do baku w kombi jest związane z grawitacją i nieszczelnością układu paliwowego. Względem baku przewody w komorze silnika są położone wyżej i stąd problemy przy nieszczelnościach.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
bobas
Posty: 83
Rejestracja: 18 lut 2010, o 12:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: bobas »

romek61, no teraz jest ciekawostka, ja mam na myśli sedana.Czy to taka wilka różnica :rotfl:
EX W201 2.0 Sportline 1989 rok
NOW W210 2.9 ELEGANCE 1996 rok
WDB2100171A135437
serek_Serek
Posty: 29
Rejestracja: 7 cze 2012, o 22:40
Lokalizacja: Radymno

Post autor: serek_Serek »

niestety ale pompka paliwowa jest wbudowana w pompie a nie tak jak to jest w pompie rządowej z boku przykręcana za pomocą dwóch nakrętek. Próbowałem już z wdmuchiwaniem powietrza przy tym blokowaniu powrotu do zbiornika. Nie wykazało nic niepokojącego wszystko było suche i szczelne. Jutro z samego rana zamontuje przy oryginalnym zaworze jednokierunkowym dodatkowo drugi, nowy. Opisze czy coś to pomoże. Może akurat... :znudzony:
Awatar użytkownika
joker
Posty: 777
Rejestracja: 2 sty 2012, o 17:40
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: joker »

serek_Serek, jak nie możesz sobie poradzić z tym to możesz pożyczyć od kogoś pompkę paliwową z opla omegi (przykręcana na zbiornik, może być inna) wstaw w miejsce gdzie założyłeś zaworek zwrotny w/w pompkę, przelew z pompy wtryskowej zatkaj, podłącz pompkę do zasilania, musi się nieszczelność ujawnić jeżeli widać " na gołe oko" jak paliwo wraca do baku.
W210 sedan czarna perła ;)
Elegance z beżowym środkiem ;)
WDB2100041A669204
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

serek_Serek pisze:Na ciepłym,letnim pali na strzał. Panowie poradźcie co jeszcze mogę zrobić by to wykluczyć?
pompa wtryskowa sucha?
bobas pisze:Czy jest możliwe że w baku tworzy się podciśnienie i pompa nie potrafi pociągnąć paliwa?
nie do tego stopnia, ale spróbuj poluzować korek i wtedy zobaczysz.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
serek_Serek
Posty: 29
Rejestracja: 7 cze 2012, o 22:40
Lokalizacja: Radymno

Post autor: serek_Serek »

fabek, pompa oczywiście sucha. Co do tej pompki mam właśnie taki pomysł żrby zamontować ją na stałe. W sprzedaży są pompki z zaworem jednokierunkowym z kompletną podstawką do montażu. Z tego co się orientuje koszt około 40zł. Zamiast zaworka jednokierunkowego w miejsce wstawię pompkę z zaworkiem. Zobaczę czy coś się poprawi.
rafuss
Posty: 54
Rejestracja: 30 wrz 2012, o 20:28
Lokalizacja: Toruń

Post autor: rafuss »

koledzy chciałbym wymienić oringi na przewodach paliwowych 2.2CDI po lifcie, wypiąłem przewód a tam oringi są nie okrągłe tylko prostokątne. Czy otrzymam tego typu uszczelnienia czy trzeba zastosować okrągłe. Ma ktoś doświadczenie w zakupie tych oringów?
Załączniki
oring paliwowy.jpg
WDB2102061B030017
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

rafuss, skąd zdjąłeś tę uszczelkę?
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości