zapchany filtr paliwa - przez verve?

Paliwa alternatywne - gaz, oleje, oraz instalacje zasilające i wszystko co z tym związane.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

zapchany filtr paliwa - przez verve?

Post autor: prelezabiusz »

Dziwny problem powrócił. Auto ma 1/4 stanu paliwa i zapowietrza sie, po dolaniu do pełna chodzi igła. 10k km temu zmieniłem fitr paliwa i problemy ustąpiły i jeździłem na rezerwie bez problemów. Cały czas na zwykłym ON. Zalałem raz pełny zbiornik vervy i problemy wróciły. I tu moje pytania.

Czy to możliwe ze verva spowodowała zapchanie fitra paliwa czy to zbieg okoliczności?

Co ile powinienem wymieniać filtr paliwa i powietrza? 10k km ?
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
tomi382
Posty: 326
Rejestracja: 14 paź 2011, o 03:43
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Post autor: tomi382 »

Filtr powietrza wg danych producenta ok 60 000km ale co 30000km warto zmienić.
filtr paliwa przy naszych stacjach zapobiegawczo wraz z wymianą oleju.
Filtry nie są drogie a oszczędności szybko się mszczą
WDB2021211A601521
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Ja zalozylem wskaznik zapchania filtra powietrza do zony E300DT. Moje Fordy diesle maja to fabrycznie i troche wkurzajace ze Mercedes przy dosc wysokim koscie filtrow tego nie ma.
Poki co przejechalismy na filtrze 130,000km i ciagle pokazuje perfect przeplyw.
Jezdzac z czujnikami w innych pojazdach od lat, doswiadczylem ze przy filtrowaniu powietrza nigdy nie wiesz. (Z paliwem jest podobnie) Mozna jezdzic kilka lat i miec czysty filter, a czasami jeden przejazd przez kilkukilometrowa naprawe autostrady go potrafi zapchac.
Czujnik zapchania filtra kosztowal mnie aktualnie mniej niz nowy filter, tak ze zainwestowane pieniadze juz dawno odzyskalem.
Co do zapowietrzania ukladu paliwa, to Mercedes instaluje na dieslach przezroczyste wezyki od ok 50 lat i jest bardzo dobry powod dlaczego to robi. Sledz w ktorym wezyku zaczynaja sie babelki.
Zazwyczaj jak wezyki stracily przezroczystosc, to dobra pora aby je wszystkie wymienic.
System paliwa na dieslu w wiekszosci dziala na podcisnieniu, wiec to cos co ciezko zobaczyc, a nie znam takiego silnikia ktory by chodzil na samym powietrzu
Awatar użytkownika
Driv3r
Posty: 103
Rejestracja: 18 lip 2012, o 14:53
Lokalizacja: LBN

Post autor: Driv3r »

Kajtek1, Nie wiem jak w US, ale filtr paliwa do OM605 w PL to 33zł (tyle ostatnio płaciłem)- to chyba nie jest dużo. Kolega kupował do focusa 1.8TDCI i prawie 100zł, albo i więcej- nie pamiętam.

prelezabiusz
Przez verve mógł się zapchać, tak samo jak przez zwykłą. Mogłeś mieć po prostu pecha. :/
S211 E320 CDI V6 FL Avangarde Sport Package
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Nie znam silnika 605, ale wlasnie kupilem 2 filtry po $8. Jeden do 603 drugi do 606 silnika. Obydwa silniki maja ten sam filtr i na ile pamietam W123 mial identyczny. Filtr do silnika cdi byl z kolei bardzo drogi, ale tez byl duzo wiekszy
Dzieki Bogu te filtry sa latwe do wymiany i mozna jezdzic z zapasowym w bagazniku az silnik zacznie sie dlawic.
Cisnieniowe filtry w benzyniakach to prawdziwy bol glowy i koszt wysoki.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

prelezabiusz, a kiedy zbiornik czyściłeś ?
Jak nie czyściłeś nigdy to zabierz się za niego - zdziwisz się ile tam syfu.
Awatar użytkownika
neonblue
Posty: 915
Rejestracja: 4 cze 2008, o 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: neonblue »

Piasek pisze:prelezabiusz, a kiedy zbiornik czyściłeś ?
Jak nie czyściłeś nigdy to zabierz się za niego - zdziwisz się ile tam syfu.
Popieram - mialem kiedys ten sam problem. Musialem miec zawsze ok polowy ON w zbiorniku, inaczej auto czasami szlo a czasami sie zapowietrzal. Tez zmienialem filtr paliwa, podmienialem pompe wysokiego cisnienia, oringi na przewodach paliwowych a problem tkwil w zbiorniku - czyszczenie, plukanie zalatwilo sprawe.

Ostatnio znajomy ma ten sam problem w 2.7cdi. na dniach bedziemy wyciagac zbiornik i zobaczymy co tam sie znajduje ciekawego.
Alfa 159 Sportwagon 2.4jtdm 2008
Jeep Grand Cherokee 2.7crd 2002
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Nie wyciągam zbiorników o ile się nie pocą.
Wlewam na prawie pusty 0,5l. młodzieżowego 97-8%. nowy filtr.
Zostawiam do rana. Rano 2 l. ropy, godzina pracy - początkowo z problemami - potem wymiana filtra i hulają.
Suma - 0,5l. czystego spirytusu, 2l. ropy i dwa filtry.
Zawsze dwa kieliszki można ewentualnie inaczej spożytkować. :rotfl:
Można specyfik Liqui Moly.Działa podobnie.Rozpuszcza wszystkie osady na filtrze wstępnym w baku.
Polecam do wtrysków.Potrafi zastąpić w pewnym stężeniu regenerację wtrysków na długi czas.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

hmmm zbiornik był czyszczony w kwietniu 2012 roku przy swapie (jakies 30 tys km temu) oraz drugi raz 10 tys. km temu chcialoem poprawić przy tych problemach ale filtr paliwa pomogl bo zbiornik czyściutki. także syf wykluczam. jutro zmieniam filtr paliwa i zobaczymy co będzie. Jestem tylko zdziwiony ze tak szybko się zatkal.
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Obrazek

różnie to bywa. warto też przedmuchać linie paliwowe. też muszę się za to zabrać, nigdy nie miała Damulka tego zabiegu.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Z filtrami paliwa to nigdy nie wiadomo. Mam pickupa, ktory stoi z ponad rocznym paliwem w zbiorniku. Pomimo ze nigdy w naszym suchym klimacie nie widzialem alg w dieslu, jak go ostatnio odpalilem to zdechl po paru kilometrach.
Zalozylem nowy filtr paliwa i nie zrobilem nawet kilometra.
Teraz czekam az 2 nowe filtry przywioza.
Stare filtry nie pokazuja zadnego brudu poza zmiana koloru, czyli to co zapycha jest zbyt male aby ludzkie oko odroznilo.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

fabek pisze:Obrazek

różnie to bywa. warto też przedmuchać linie paliwowe. też muszę się za to zabrać, nigdy nie miała Damulka tego zabiegu.
Obrazki jak z mojego warsztatu przy W 123/126.
Zabrakło tylko oblepionej rękawiczki jednorazowej z Shell.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

fabek pisze:Obrazek

różnie to bywa. warto też przedmuchać linie paliwowe. też muszę się za to zabrać, nigdy nie miała Damulka tego zabiegu.
Ten syf to to co wlales do zbiornika i nie powinno to sie zdarzac.
Niemniej paliwo diesla ma zawartosc lakow i innych zwiazkow ktore potrafia sie wytracac na filtrach.
Ponizej jest zdjecie filtrow wstepnych z mojego Forda. Sa to filtry intalowane w zbiorniku, niemniej co jakies 150,000 km trzeba je wyjac i przedmuchac jak dolny filtr pokazuje.
Nie widac na gornym filtrze zadnego grubego brudu, niemniej silnik na tym gasl.
Obrazek
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Kolego "Kajtek", nabijasz sobie posty?.
Widzę, że się znasz, ale przesadzasz.
Moja zasada nie szkodzić, nie wchodzić gdzie znajomość tematu jest ~.
Poczekać jak temat się rozwija.
Pzdr.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Obecnie największy problem z ON to ten cholerny BIO.
Widziałem układy w ciągnikach (nowiutkie Valtry na CR`ach) gdzie po 300MTG stanął z braku paliwa. Filtry czyste w miarę. Z przewodów paliwowych wyciągaliśmy takie długie farfocle jakby pakuły konopne od hydrauliki. Odstojniki, podobnie.
Nawet w naszych firmowych jak kiedyś robiliśmy (przez zapomnienie) nawet i 100 tyś km tak dzisiaj 60ciu "system" sam się upomni migając kontrolką "awaria układu wtryskowego"
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości