spalanie E320-E430
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 2 sty 2009, o 13:58
- Lokalizacja: łódz
spalanie E320-E430
Witam chciałem prosic o opinie na temat W210 E320 lub E430 z gazem.Nie jestem zwolennikiem gazu w Gwiazdach ale prosiłbym o opinie ja sie sprawuja te silniki na lpg i ile spalaja.Dodam że robie dziennie ok 100km wiec spalanie mnie interesuje najbardziej.Moja 300 turbodiesel robie ok 200km na 21 litrach paliwa czyli za 100zl jak mniej wiecej wyglada to na lpg z tymi silnikami e320 i e430.POZDRAWIAM SERDECZNIE:)
Ostatnio zmieniony 19 lip 2010, o 22:20 przez pietia1908, łącznie zmieniany 1 raz.
E430 Kombi - Gdynia.
Miasto: ok. 20 l LPG (klima, korki), wczoraj tankowałem i na 40 l przejechałem 220 km.
Trasa: ok 16 l LPG.
Symulator opłacalności montażu instalacji LPG:
http://gazeo.pl/kalkulator.php
Zrobiłem na tej instalacji dopiero 15 tys. km, wiec za wiele nie powiem - wiem jedno, różnice widze tylko jak płacę za paliwo.
Miasto: ok. 20 l LPG (klima, korki), wczoraj tankowałem i na 40 l przejechałem 220 km.
Trasa: ok 16 l LPG.
Symulator opłacalności montażu instalacji LPG:
http://gazeo.pl/kalkulator.php
Zrobiłem na tej instalacji dopiero 15 tys. km, wiec za wiele nie powiem - wiem jedno, różnice widze tylko jak płacę za paliwo.
E430T, '00 r., LPG - STAG-300-8 WDB2102701B158375
Trochę szukałem:
3950 zł (50 dych odliczone na pokrowiec, bo instalator zapomniał kupić)
Kilka zdjęć na lpg-forum.pl (ale trzeba być zalogowanym):
http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=3190
3950 zł (50 dych odliczone na pokrowiec, bo instalator zapomniał kupić)
Kilka zdjęć na lpg-forum.pl (ale trzeba być zalogowanym):
http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=3190
E430T, '00 r., LPG - STAG-300-8 WDB2102701B158375
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 16 cze 2010, o 08:34
- Lokalizacja: Kraków
Ja w mojej e320 mam założoną sekwencję STAG300 i wtryski Walteka.Ze spalaniem to różnie zależy od nogi,ja np zazwyczaj cisnę do deski i tak w mieście pali mi jakieś 16,a na autostradzie przy prędkości do 160 jakieś 12 l(powyżej 200 to około 20l).Przy oszczędnej delikatnej jeździe w mieście jakieś 15 litrów,a w trasie przy lekkiej nodze bez częstego wyprzedzania to nie więcej jak 10 gazu oczywiście.Ogólnie to jak zatankuje za 100 zł gazu to po mieście zrobię na tym 300 km,a w trasie jakieś 450 lub jak oszczędnie to 480 km.
Aha i zrobiłem już na tej instalacji jakieś 70 tyś km i nie miałem żadnych problemów z silnikiem.
Nie radzę też zakładać jakiś dobrych holenderskich wtrysków bo się nie nadają do naszego syfiatego gazu.
Najważniejszy jest stan świec i przewodów WN jeśli będą w 100% sprawne to będziesz zadowolony z jazdy na gazie.
E420 więcej pali ale za to 8 garów to piękna sprawa,tylko tam chyba 2 reduktory zakładają bo jeden nie wydala.
Mówi się,że mietki nie lubią gazu a to pewnie dlatego,że gaz ma większą temperaturę spalania niż benzyna i powoduje szybsze wypalanie się zaworów ale tak jak napisałem zrobiłem już 70 tyś i na razie silnik jak chodził tak chodzi.Pewnie zamiast zrobić 800 tyś km silnik pociągnie jedynie do 500 tyś i głowica do remontu,ale w porównaniu z zaoszczędzonymi pieniążkami to chyba nie wiele.No i jeszcze jest kilka dobrych stron np.ekologia :mrgreen: producenci auto głowią się nad konstrukcja katalizatorów a tu taki LPG spełnia wszystkie normy bez tego ustrojstwa.
Czasem ludzie mówią,że jak Cie stać na mercedesa to stać cie na benzyne,ale to tylko gadanie Polaków ktorzy mają kompleksy i zawsze muszą udowadniać że są lepsi.Na zachodzie nawet bogaci przedsiębiorcy zakładają instalacje LPG bo doceniają wartość pieniądza a Polak to po cichu w kominiarce kopie rowy przez miesiąc po 12 h żeby w 1 dzień rozwalić całą wypłatę i pokazać kim on to nie jest.Część osób mnie za to tu zjedzie ale taka prawda.
Aha i zrobiłem już na tej instalacji jakieś 70 tyś km i nie miałem żadnych problemów z silnikiem.
Nie radzę też zakładać jakiś dobrych holenderskich wtrysków bo się nie nadają do naszego syfiatego gazu.
Najważniejszy jest stan świec i przewodów WN jeśli będą w 100% sprawne to będziesz zadowolony z jazdy na gazie.
E420 więcej pali ale za to 8 garów to piękna sprawa,tylko tam chyba 2 reduktory zakładają bo jeden nie wydala.
Mówi się,że mietki nie lubią gazu a to pewnie dlatego,że gaz ma większą temperaturę spalania niż benzyna i powoduje szybsze wypalanie się zaworów ale tak jak napisałem zrobiłem już 70 tyś i na razie silnik jak chodził tak chodzi.Pewnie zamiast zrobić 800 tyś km silnik pociągnie jedynie do 500 tyś i głowica do remontu,ale w porównaniu z zaoszczędzonymi pieniążkami to chyba nie wiele.No i jeszcze jest kilka dobrych stron np.ekologia :mrgreen: producenci auto głowią się nad konstrukcja katalizatorów a tu taki LPG spełnia wszystkie normy bez tego ustrojstwa.
Czasem ludzie mówią,że jak Cie stać na mercedesa to stać cie na benzyne,ale to tylko gadanie Polaków ktorzy mają kompleksy i zawsze muszą udowadniać że są lepsi.Na zachodzie nawet bogaci przedsiębiorcy zakładają instalacje LPG bo doceniają wartość pieniądza a Polak to po cichu w kominiarce kopie rowy przez miesiąc po 12 h żeby w 1 dzień rozwalić całą wypłatę i pokazać kim on to nie jest.Część osób mnie za to tu zjedzie ale taka prawda.
Mogłem kupić samochód ale kupiłem mercedesa...
W210 e320 95 r. R6 (m104)
VIN: WDB2100551A043171
W210 e320 95 r. R6 (m104)
VIN: WDB2100551A043171
Panowie gazownicy a ile wam spalają wasze MB PB na rozpałkę zanim się zagrzeją. Bo tylko piszecie o gazie a trzeba też co jakiś czas dolać benzyny. Jak ktoś niedużo jeżdzi krótkie trrasy to i paliwa trochę spali.
s210 320 CDI 2000 VIN WDB2102261B085461
MB 124 2.0D automat 1994
DOTACJE z UE biznesplany doradztwo w zakresie doboru funduszy.
Prowadzisz działalność masz zamiar inwestować, otworzyć firmę. Zadzwoń dowiesz się więcej
601694452 603528001
MB 124 2.0D automat 1994
DOTACJE z UE biznesplany doradztwo w zakresie doboru funduszy.
Prowadzisz działalność masz zamiar inwestować, otworzyć firmę. Zadzwoń dowiesz się więcej
601694452 603528001
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 16 cze 2010, o 08:34
- Lokalizacja: Kraków
Ja zawsze rano jak wstaje to odpalam butle z acetylenem i grzeje troszkę silnik i reduktor więc paliwa nie leje jedynie co to butle raz na rok dobije z tlenem i acetylenem bo ogólnie jak już gaz to gaz nie ma co mieszać........... ;-)
A tak poważnie to za 20 zł benzyny zalewam raz na 2 tyg w lecie a w zimie przy -20 stopni to za 20 zł raz na tydzień zakładając,że odpalam auto średnio 4 razy dziennie i silnik za każdym razem rozgrzewa się od początku na benzynie.Gaz załącza się przy jakiś 50 stopniach.
A tak poważnie to za 20 zł benzyny zalewam raz na 2 tyg w lecie a w zimie przy -20 stopni to za 20 zł raz na tydzień zakładając,że odpalam auto średnio 4 razy dziennie i silnik za każdym razem rozgrzewa się od początku na benzynie.Gaz załącza się przy jakiś 50 stopniach.
Mogłem kupić samochód ale kupiłem mercedesa...
W210 e320 95 r. R6 (m104)
VIN: WDB2100551A043171
W210 e320 95 r. R6 (m104)
VIN: WDB2100551A043171
-
- Posty: 623
- Rejestracja: 23 cze 2010, o 21:23
- Lokalizacja: Gdynia
-
- Posty: 623
- Rejestracja: 23 cze 2010, o 21:23
- Lokalizacja: Gdynia
walie - nie wiem gdzie poprzednio pracował, obecnie solista. Zrobił na mnie dobre wrażenie. Podjechałem do niego ze znajomym (nowym nabytkiem E 280 ze STAG-iem). Auto miało problemy z mocą i nie wkręcało się na obroty. Regulacja trwała 10 minut. Wyjechaliśmy "innym" samochodem.
MB 123 300 D
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
-
- Posty: 623
- Rejestracja: 23 cze 2010, o 21:23
- Lokalizacja: Gdynia
Tak, tylko trzeba pamiętać że "Stag" to 1/3 instalacji, bardzo ważne komponenty to reduktory i wtryskiwacze, w jednym zakładzie dadzą szajs w innym coś porządnego, dlatego nie można porównywać cen w ten sposób. Pozostaje kwestia założenia miedźi 8mm zamiast 6mm (oraz nigdzie nie zagięta) , wielozaworu "Super" i butle w odpowiedni sposób. Podsumowując najważniejsze jest znaleźć dobrego specjalistę - bo specjalista wie jak poprawnie zamontować i wie co do montażu użyć. Pozdrawiam
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
-Nie synku.... to Diesel.....
-
- Posty: 623
- Rejestracja: 23 cze 2010, o 21:23
- Lokalizacja: Gdynia
Porównywałem cenowo prawie identyczne instalacje, a co do specjalisty, to masz świętą rację - on jest najważniejszy. Sknocić można nawet technologiczne dzieło sztuki, jeżeli fachowiec będzie fachowcem tylko z nazwy.
MB 123 300 D
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości