Duże ciśnienie w zbiorniku paliwa
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Duże ciśnienie w zbiorniku paliwa
Za każdym razem kiedy odkręcam korek słyszę syk wydostającego sie powietrza ze zbiornika. I to nie jest taki tam sobie syk - to na prawdę ogromne ilości gazów/oparów wydostające się pod ciśnieniem - czuć podmuch na dłoni. CO tam odpowiada za odpowietrzanie zbiornika ?
Bo skoro teraz przy chłodach wytwarza się takie ciśnienie to co tam się będzie wyprawiać jak się znowu upały pojawią ? Latem też to występowało ale myślałem e to skutki właśnie wysokich temperatur ale teraz ? Doba postoju na dworze, zimno jest, auto pod wiatą stoi a ciśnienie w zbiorniku nadal bardzo wysokie.
W zbiorniku mam stale ok 35L czyli połowę stanu.
Bo skoro teraz przy chłodach wytwarza się takie ciśnienie to co tam się będzie wyprawiać jak się znowu upały pojawią ? Latem też to występowało ale myślałem e to skutki właśnie wysokich temperatur ale teraz ? Doba postoju na dworze, zimno jest, auto pod wiatą stoi a ciśnienie w zbiorniku nadal bardzo wysokie.
W zbiorniku mam stale ok 35L czyli połowę stanu.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
a ja wam powiem taką ciekawostkę, mam tak samo jak Piasek, myślałem że odpowietrzanie nie działa a tam po prostu go nie ma. Jest napis po niemiecku coś tam ohne luftung czyli bez odpowietrznika, a szwagier w swoim w202 z tym samym silnikiem ma napis że jest odpowietrznik, co oznacza że te korki są oryginalnie bez odpowietrznika, ale czy ja mam oryginalny od nowości to nie wiem.
Aloiz,
Wczoraj dolałem 11 litrów - trochę pojeździłem i auto stało równą dobę na dworze a jest chłodno. Odkręciłem teraz z ciekawości i fuh! poszło ciśnienie.
Zastanawiam się czy mu tuningu wiertarką nie zrobić
dokładnie taki mam z napisem OHNE LUFTUNGAloiz pisze:A2204700005
Wczoraj dolałem 11 litrów - trochę pojeździłem i auto stało równą dobę na dworze a jest chłodno. Odkręciłem teraz z ciekawości i fuh! poszło ciśnienie.
Zastanawiam się czy mu tuningu wiertarką nie zrobić
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
No chyba nie podejrzewasz mnie o aż tak bezgraniczną głupotę
Tylko się zastanawiam (nim popsuję korek wiertełkiem fi1mm) czy to ciśnienie tam powstające i napis na korku że nie ma wentylacji czemuś nie służy.
Nie wiem... pompa paliwowa pompą ale może potrzebuje tego ciśnienia w zbiorniku do czegoś. To jednak bardzo długie auto. Może nie pompa a coś w silniku...
Może winę za taki stan rzeczy ponosi jakaś aparatura usytuowania w komorze silnika odpowiedzialna za "oddychanie" zbiornika bo raczej wierzyć mi się nie chce że producent celowo założył powstawianie ciśnienia w zbiorniku - przecież latem, podczas upałów i wyboistej drogi to na prawdę może zrobić się niebezpieczne. Jakiś przewód paliwa zepchnąć z rurki i wywalić zawartość...
Tylko się zastanawiam (nim popsuję korek wiertełkiem fi1mm) czy to ciśnienie tam powstające i napis na korku że nie ma wentylacji czemuś nie służy.
Nie wiem... pompa paliwowa pompą ale może potrzebuje tego ciśnienia w zbiorniku do czegoś. To jednak bardzo długie auto. Może nie pompa a coś w silniku...
Może winę za taki stan rzeczy ponosi jakaś aparatura usytuowania w komorze silnika odpowiedzialna za "oddychanie" zbiornika bo raczej wierzyć mi się nie chce że producent celowo założył powstawianie ciśnienia w zbiorniku - przecież latem, podczas upałów i wyboistej drogi to na prawdę może zrobić się niebezpieczne. Jakiś przewód paliwa zepchnąć z rurki i wywalić zawartość...
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
No to pojezdzij z niedokreconym(badz zdjetym) korkiem paliwa i zobaczysz co sie bedzie dzialo?Piasek pisze: Tylko się zastanawiam (nim popsuję korek wiertełkiem fi1mm) czy to ciśnienie tam powstające i napis na korku że nie ma wentylacji czemuś nie służy....
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Piasek a u mnie jak odkręcę korek też słychać syczenie ale czy to podciśnienie czy ciśnienie to nie sprawdzałem
Gawra kiedyś tankowałem auto i korek został na warsztacie .pojeżdziłem cały dzień nie wiem ile km ale nic się nie działo.
Gawra kiedyś tankowałem auto i korek został na warsztacie .pojeżdziłem cały dzień nie wiem ile km ale nic się nie działo.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
Może faktycznie pojeżdżę trochę bez korka.
A może to zjawisko powstawania ciśnienia oparów benzyny służy/zapobiega kondensacji pary wodnej w zbiorniku ? Z tego co pamiętam coś tam z fizyki (kiedy była ona jeszcze fizyką a nie matematyką) to zjawisko kondensacji maleje wraz ze wzrostem ciśnienia w pojemniku.
A może to zjawisko powstawania ciśnienia oparów benzyny służy/zapobiega kondensacji pary wodnej w zbiorniku ? Z tego co pamiętam coś tam z fizyki (kiedy była ona jeszcze fizyką a nie matematyką) to zjawisko kondensacji maleje wraz ze wzrostem ciśnienia w pojemniku.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
oranżada była lana??kakadu pisze: kiedyś tankowałem auto i korek został na warsztacie
co do korka... u mnie też coś tam syczy jak odkręcam korek na stacji, nieważne czy jest mało paliwa czy pół zbiornika... w cklasie syczy tak samo i w poprzednim oku też nic sie nie dzieje... i jakoś nigdy się nad tym nie zastanawiałem... bede tankował to sprawdze czy dmucha
-
- Posty: 860
- Rejestracja: 28 lip 2011, o 11:31
- Lokalizacja: Wrocław
To raczej nie ciśnienie tylko podciśnienie. Brak odpowietrzenia i zmiana objętości paliwa, powodują, że ciśnienie powietrza (wymieszanego z oparami paliwa) w zbiorniku maleje.Piasek pisze:Może faktycznie pojeżdżę trochę bez korka.
A może to zjawisko powstawania ciśnienia oparów benzyny służy/zapobiega kondensacji pary wodnej w zbiorniku ? Z tego co pamiętam coś tam z fizyki (kiedy była ona jeszcze fizyką a nie matematyką) to zjawisko kondensacji maleje wraz ze wzrostem ciśnienia w pojemniku.
Mercedes Benz E300TD '97
BMW K75 '88
BMW K75 '88
To jest ciśnienie - sprawdzałem kilkukrotnie - czuć podmuch powietrza po dłoni i momentalnie pojawia się smród oparów benzyny.
Podciśnienie jest równie niebezpieczne co ciśnienie bo pompa ma swoje ograniczone możliwości zasysania.
Poczytałem jeszcze wczoraj odnośnie tego mojego "coś tam dzwoni z fizyki"... i faktycznie tak jest. W miarę wzrostu ciśnienia maleje zjawisko kondensacji zatem wydaje mi się że jest to świadome i celowe założenie inż. projektujących a dokładnie nieprojektujących układu odpowietrzania zbiornika.
Podciśnienie jest równie niebezpieczne co ciśnienie bo pompa ma swoje ograniczone możliwości zasysania.
Poczytałem jeszcze wczoraj odnośnie tego mojego "coś tam dzwoni z fizyki"... i faktycznie tak jest. W miarę wzrostu ciśnienia maleje zjawisko kondensacji zatem wydaje mi się że jest to świadome i celowe założenie inż. projektujących a dokładnie nieprojektujących układu odpowietrzania zbiornika.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości