Duże ciśnienie w zbiorniku paliwa

Paliwa alternatywne - gaz, oleje, oraz instalacje zasilające i wszystko co z tym związane.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Duże ciśnienie w zbiorniku paliwa

Post autor: Piasek »

Za każdym razem kiedy odkręcam korek słyszę syk wydostającego sie powietrza ze zbiornika. I to nie jest taki tam sobie syk - to na prawdę ogromne ilości gazów/oparów wydostające się pod ciśnieniem - czuć podmuch na dłoni. CO tam odpowiada za odpowietrzanie zbiornika ?
Bo skoro teraz przy chłodach wytwarza się takie ciśnienie to co tam się będzie wyprawiać jak się znowu upały pojawią ? Latem też to występowało ale myślałem e to skutki właśnie wysokich temperatur ale teraz ? Doba postoju na dworze, zimno jest, auto pod wiatą stoi a ciśnienie w zbiorniku nadal bardzo wysokie.
W zbiorniku mam stale ok 35L czyli połowę stanu.
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Aloiz »

Piasek, może po prostu masz korek od zbiornika do wymiany :) czasami tak sie zdarza, ponieważ od tez w jakimś stopniu odpowiada za odpowietrzanie zbiornika. zerknij na korek i odczytaj jaki ma na nim numer :)

A2204700005
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

a ja wam powiem taką ciekawostkę, mam tak samo jak Piasek, myślałem że odpowietrzanie nie działa a tam po prostu go nie ma. Jest napis po niemiecku coś tam ohne luftung czyli bez odpowietrznika, a szwagier w swoim w202 z tym samym silnikiem ma napis że jest odpowietrznik, co oznacza że te korki są oryginalnie bez odpowietrznika, ale czy ja mam oryginalny od nowości to nie wiem.
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Aloiz,
Aloiz pisze:A2204700005
dokładnie taki mam z napisem OHNE LUFTUNG
Wczoraj dolałem 11 litrów - trochę pojeździłem i auto stało równą dobę na dworze a jest chłodno. Odkręciłem teraz z ciekawości i fuh! poszło ciśnienie.
Zastanawiam się czy mu tuningu wiertarką nie zrobić :hyhy:
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Piasek pisze:Zastanawiam się czy mu tuningu wiertarką nie zrobić
Możesz - tylko sprawdz aby nie iskrzyła bo będziesz miał cabrio. :hyhy: :hyhy:
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

No chyba nie podejrzewasz mnie o aż tak bezgraniczną głupotę ;)
Tylko się zastanawiam (nim popsuję korek wiertełkiem fi1mm) czy to ciśnienie tam powstające i napis na korku że nie ma wentylacji czemuś nie służy.
Nie wiem... pompa paliwowa pompą ale może potrzebuje tego ciśnienia w zbiorniku do czegoś. To jednak bardzo długie auto. Może nie pompa a coś w silniku...
Może winę za taki stan rzeczy ponosi jakaś aparatura usytuowania w komorze silnika odpowiedzialna za "oddychanie" zbiornika bo raczej wierzyć mi się nie chce że producent celowo założył powstawianie ciśnienia w zbiorniku - przecież latem, podczas upałów i wyboistej drogi to na prawdę może zrobić się niebezpieczne. Jakiś przewód paliwa zepchnąć z rurki i wywalić zawartość...
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Piasek pisze: Tylko się zastanawiam (nim popsuję korek wiertełkiem fi1mm) czy to ciśnienie tam powstające i napis na korku że nie ma wentylacji czemuś nie służy....
No to pojezdzij z niedokreconym(badz zdjetym) korkiem paliwa i zobaczysz co sie bedzie dzialo?
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

Piasek, poszukaj innego korka z odpowietrznikiem jak ci ten nie pasuje, ja juz drugie lato tak przejeździłem i nic nie wysadziło :)
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Piasek a u mnie jak odkręcę korek też słychać syczenie ale czy to podciśnienie czy ciśnienie to nie sprawdzałem
Gawra kiedyś tankowałem auto i korek został na warsztacie .pojeżdziłem cały dzień nie wiem ile km ale nic się nie działo.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Może faktycznie pojeżdżę trochę bez korka.
A może to zjawisko powstawania ciśnienia oparów benzyny służy/zapobiega kondensacji pary wodnej w zbiorniku ? Z tego co pamiętam coś tam z fizyki (kiedy była ona jeszcze fizyką a nie matematyką) to zjawisko kondensacji maleje wraz ze wzrostem ciśnienia w pojemniku.
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

kakadu pisze: kiedyś tankowałem auto i korek został na warsztacie
oranżada była lana?? :rotfl:

co do korka... u mnie też coś tam syczy jak odkręcam korek na stacji, nieważne czy jest mało paliwa czy pół zbiornika... w cklasie syczy tak samo i w poprzednim oku też :hyhy: nic sie nie dzieje... i jakoś nigdy się nad tym nie zastanawiałem... bede tankował to sprawdze czy dmucha :hyhy:
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

kid pisze:oranżada była lana??
No co Ty W Niemcowni :przestraszony:
Pracowałem u bauera. ;)
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
devil_inside
Posty: 860
Rejestracja: 28 lip 2011, o 11:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: devil_inside »

Piasek pisze:Może faktycznie pojeżdżę trochę bez korka.
A może to zjawisko powstawania ciśnienia oparów benzyny służy/zapobiega kondensacji pary wodnej w zbiorniku ? Z tego co pamiętam coś tam z fizyki (kiedy była ona jeszcze fizyką a nie matematyką) to zjawisko kondensacji maleje wraz ze wzrostem ciśnienia w pojemniku.
To raczej nie ciśnienie tylko podciśnienie. Brak odpowietrzenia i zmiana objętości paliwa, powodują, że ciśnienie powietrza (wymieszanego z oparami paliwa) w zbiorniku maleje.
Mercedes Benz E300TD '97
BMW K75 '88
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

To jest ciśnienie - sprawdzałem kilkukrotnie - czuć podmuch powietrza po dłoni i momentalnie pojawia się smród oparów benzyny.
Podciśnienie jest równie niebezpieczne co ciśnienie bo pompa ma swoje ograniczone możliwości zasysania.
Poczytałem jeszcze wczoraj odnośnie tego mojego "coś tam dzwoni z fizyki"... i faktycznie tak jest. W miarę wzrostu ciśnienia maleje zjawisko kondensacji zatem wydaje mi się że jest to świadome i celowe założenie inż. projektujących a dokładnie nieprojektujących układu odpowietrzania zbiornika.
Awatar użytkownika
sanon
Posty: 1168
Rejestracja: 24 mar 2009, o 04:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sanon »

Podcisnienie w zbiorniku silnika benzynowego jest prawidlowym zjawiskiem.
Zas jesli masz cisnienie to szukal bym winy w ukladzie dostarczania oparow do silnika, zawor przy silniku, zatkany przewod miedzy zbiornikiem a silnikiem.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości