benzyna zamiast diesel

Paliwa alternatywne - gaz, oleje, oraz instalacje zasilające i wszystko co z tym związane.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

mb210cdi
Posty: 41
Rejestracja: 23 lip 2008, o 08:19
Lokalizacja: Tczew

benzyna zamiast diesel

Post autor: mb210cdi »

witam mam pytanie co może sie stać gdy przez pomyłkie wleje sie 18 litrów beznzyny pb 95 i reszte około 44 litry diesla w silniku 2.2 cdi pozdrawiam
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

cdi wykryje zla mieszanke i bedzie gasl, ale przypadkiem nie odpalaj silnika nawet na sekunde! rozwalisz wtryski, glowice i momentalnie sie grzeje. jedz na kanal i spusc caly bak, a potem do pelna zatankuj dieslem. nie zapomnij wymienic filtra paliwa. starej generacji silniki poradza sobie z taka pomylka, ale te nowe juz nie.
mb210cdi
Posty: 41
Rejestracja: 23 lip 2008, o 08:19
Lokalizacja: Tczew

Post autor: mb210cdi »

postanowiłem nie spuszczać tego paliwa i jezdziłem dalej nic sie nie stało nie było żadnej różnicy
MERCEDES W210 220 CDI SEDAN (EX)
MERCEDES W 163 (ML) 320 BENZYNA GAZ (OBECNY)
Obrazek
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

nawet w instrukcji do CDI jest napisane że zimą aby paliwo nie zamarzało dopuszcza się mieszankę nawet 50/50 (przy odpowiednich mrozach)...
S210 320CDI
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

50/50?? haha juz to widze. to nie te czasy, zima w cpn-ach kupujesz paliwo zimowe, ktore juz ma w sobie dodatku zeby nie zamarzalo.
Budzy
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 20 lut 2008, o 21:11
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Budzy »

Pierwsze słyszę, o takiej mieszance :). Niedługo to na samej benzynie będziesz jeździł i napiszesz, że nie ma różnicy. Sorry za ironię ale w te 50/50 nie wierzę! :lol:
S210 E290 TD KOMBI
WDB2102171A234503
MANUAL
AVANTGARDE
1996

PS. Moim pierwszym okularem był Trabant z 1978r ;)
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

wierzyc nie musicie... w koncu to tylko instrukcja obslugi :mrgreen:
S210 320CDI
Awatar użytkownika
CLK
Posty: 91
Rejestracja: 10 lip 2008, o 16:13
Lokalizacja: WielkoPolska

Post autor: CLK »

A w którym miejscu instrukcji to jest napisane?
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

moze tu? :-D :lol:
Załączniki
371.jpg
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Może kolega czytał instrukcję od jakiejś kosiarki? :-> :-> :->
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

po niemiecku wyglądało to bardziej na benzyne niż nafte...
S210 320CDI
Budzy
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 20 lut 2008, o 21:11
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Budzy »

Assassin pisze:po niemiecku wyglądało to bardziej na benzyne niż nafte...

Oj dałeś plamę. Na całej rozciągłości i szerokości. Dobrze, że nikt nie stosował się do Tego co napisałeś.
S210 E290 TD KOMBI
WDB2102171A234503
MANUAL
AVANTGARDE
1996

PS. Moim pierwszym okularem był Trabant z 1978r ;)
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

Budzy pisze:
Assassin pisze:po niemiecku wyglądało to bardziej na benzyne niż nafte...

Oj dałeś plamę. Na całej rozciągłości i szerokości. Dobrze, że nikt nie stosował się do Tego co napisałeś.
czasem sie zdarzy :mrgreen:
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

To pikuś! Ja wczoraj zalałem mojego 46 l etyliny na 20 l diesla i pogoniłem 120 km. Słaby był i obroty mu falowały nieco. Ale jak zajechałem na parking i zatrzymałem si3e to silnik chcial wyskoczyc sod mmaski.
No i nie odpalił już . Sprawdziłem rachunek ze stacji i zbladlem.
LAweta. Laweta, warsztat, spuszczanie paliwa itd. 2 godziny i jechałem dalej. O 500 zet lzejszy.
Na pytanie o uszkodzenia mechanik rzekl ze tego Zetora nic nie ruszy. Co innego CDI.
Powwiedział ze raz w tygodniu ma takie akcje.
A jak gośc miał CDI w jakimą nowiutkim merolu i po zabiegach nie ruszył to sie niemal rozpłakał. Bo to zdaje sie kupę kasy kosztuje.
Ja pojechałem i niby nic. Ale czy napewno??? Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Filtr paliwa wymien.
E 220 CDI '01 Elegance
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości