Xenon na Bi xenon

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Yodas
Posty: 61
Rejestracja: 23 cze 2009, o 13:03
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Xenon na Bi xenon

Post autor: Yodas »

Witam mam ciekawe pytanie i pomysł może ktoś pomoże tylko nie wiem czy przekaże wam to co chce sie zapytać w sposób właściwy postaram sie a wiec:
Mam xenony w moim mercedesie i chciałbym mieć bi xenony... I moje pytania
1Czy żarnik z świateł krótkich jest taki sam do długich ? czy są i powinny to być zupełnie inne żarniki(nie znam zasady działania świateł krótkich ale chyba chodzi o to ze krótkie i strumień kierowania światła jest dopracowany pod katem padania na jezdnie a długie obojętnie jak byle daleko)
1 Czy jeżeli to są rożne żarniki to czy są takie które będą pasowały do tego Mniejszego oka... jest za szkłem ryflowanym ale światła długie włącza się tylko jak nie jedzie nikt z przeciwka wiec nie przeszkadza to w użytkowaniu czy oślepianiu. Jeżeli są takie żarniki to czy mógł by ktoś wkleić link np z allegro
3 Czy jeżeli kupie zwykły zestaw ( jakiś bardzo dobry nie najtańszy) wstawię żarnik xenonowy za zwykła żarówkę h7 bez żadnych przeróbek (oczywiście o ile to możliwe) to będą działały ? I jeżeli ktoś instalował już kiedyś xenon z zestawu allegro to mógł by mi napisać jak podłączyć przetwornice itd Skąd prąd podłączyć

No i najważniejsze nie wiem czy to coś wniesie do rozwiązania mojego problemu lampy mam identyczne jak te

REFLEKTORY
nonmaximus
Posty: 899
Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
Lokalizacja: Wawa

Re: Xenon na Bi xenon

Post autor: nonmaximus »

Poszukaj na forum - ktoś dawał link do firmy z Poznania chyba, która robi z xenonów bixenony za 600 PLN.

Pozdrawiam,

nonmaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98

Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

Hm...z tego co sie oreintuje to nie ma oddzielnych zarnikow do dlugich i krotkich :) Sa jedne zarniki ale zmienia sie polozenie przeslony tak ze raz swiaca jak mijania a raz jak dlugie :) Chyba ze sie myle to niech ktos mnie poprawi...

A jesli chodzi o sama przerobke to tak jak napisal nonmaximus. Sa firmy ktore specjalizuja sie w takich przerobkach :-)
Awatar użytkownika
jaro324
Posty: 582
Rejestracja: 4 lis 2008, o 18:17
Lokalizacja: Chełm

Post autor: jaro324 »

Bez problemu kolega może kupować zestaw HID, popatrzy tylko na typ mocowania żarówki, jeżeli H7(mam takie same soczewki ) to zarniki z mocowaniem na H7. Montaż dziecinnie prosty tzn plug&play. Oczywiście nie mówimy tu o homologacji, (spryskiwacze i samopoziomowanie) Najlepiej kupić oryginalne żarniki, ale troszkę trzeba przerobić mocowanie żarnika, no i cena ciut :mrgreen: wyższa. Też myślałem o tym ale oświetlenie drogi na tych soczewkach mam na tyle dobre, że właściwie drogowe używam rzadko.
jaro324
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
Yodas
Posty: 61
Rejestracja: 23 cze 2009, o 13:03
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Post autor: Yodas »

A jak zainstaluje Zarnik w miejsce H7(w mniejszym oku) podłącze plug play Bo kable od kostki od starej h7 idą w przetwornice czy jakoś tak w każdym razie wywali blad na komputerze jak zainstaluje Hid zestaw zamiast długich w mniejszym oku ?
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

Yodas pisze:A jak zainstaluje Zarnik w miejsce H7(w mniejszym oku) podłącze plug play Bo kable od kostki od starej h7 idą w przetwornice czy jakoś tak w każdym razie wywali blad na komputerze jak zainstaluje Hid zestaw zamiast długich w mniejszym oku ?
Ale to jest bez sensu...palnik ksenonowy ma troche inna zasade dzialania i moze sie nie sprawdzic w roli swiatla drogowego zamiast zarowki H7 (chodzi o ciagle wlaczanie i wylaczanie). Powyzej Ci napisalem ze jak sa Bi-ksenony to nie jest tak ze sa 4 palniki tylko dwa a cala robote odwala odpowiednio ustawiana przeslona...
Awatar użytkownika
jaro324
Posty: 582
Rejestracja: 4 lis 2008, o 18:17
Lokalizacja: Chełm

Post autor: jaro324 »

U mnie błędu nie pokazywało, kup tylko żarniki D2R czyli przystosowane do normalnych lamp.Różnicy w snopie światła między zwykłą żarówką a żarnikiem w reflektorze świateł drogowych nie ma, oprócz oczywiście dużo lepszego oświetlenia. Montaż jak mówiłem, napięcie z żarówki do przetwornicy, z przetwornicy wyjście na żarnik.
jaro324
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

no tak ale co mu da sam zarnik d2r jak oprawka jest na h7 wiec abo przejsciówka albo kupic zarnik z oprawka h7 a takie cuda to tylko china i allegro
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Yodas
Posty: 61
Rejestracja: 23 cze 2009, o 13:03
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Post autor: Yodas »

jak sa Bi-ksenony to nie jest tak ze sa 4 palniki tylko dwa a cala robote odwala odpowiednio ustawiana przeslona...
No i ja mam Bi xenon w soczewce właśnie tak jak piszesz ale coś trzeba zrobić z tymi małymi okularkami bo jak walne długimi to mam przed sobą biało z lekka domieszka żółci .. a Nie sadzisz ze ciekawie by to wyglądało jak byś miał Tri xenon ? Bo takie rozwiązanie nad którym pracuje tak wlanie sie będzie nazywało jeżeli zrobię to z tym żarnikiem zamiast h7 I tylko pomyśleć skoro teraz jak puszce długimi mam bielutko to jak włożę dodatkowy xenon w miejsce h7 To droga będzie sucha a drzewa będą kwitnąc bo pomyślą ze lato ... taki mały dowcip:P Ale serio To czemu nie w końcu z drogowymi można robić co się chce i tak sie nie używa ich gdy ktoś jedzie z naprzeciwka Tylko martwi mnie właśnie ze będę musiał rozglądać się za made in china no ale coż tylko oni sa na tyle sprytni żeby zrobić oświetlenie w 126P za 400zł a np merc nowy ile każe sobie płacić za bi ? ;P z 6000zł ...
piterb1
Posty: 24
Rejestracja: 26 paź 2009, o 14:52
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: piterb1 »

Mam bixenony , a mialem zwykl halogeny .
Zwykle lampki są oblesne i słabo swiecą -chcąc miec kseny pierw szukałem orginalnych mercedesowskich.
Lampiarze mi to wybili z głowy ,gdyz orginały tez słabo swiecą .
Posiadanych przez mnie stanardowe orginaly -wyminilem na soczewy Depo ala w211 (jakosc słaba , ale wyglad ok ),
Nastepnie to co odpowiada za swiecenie z połamanych xen od 211 wyciagnelismy kostke z cała wiązką ,wklelismy soczewki bi-xen od 211 ,przykrecislismy przetwornice (gniazdo przetwornicy wklejone z orginału) i zarówki i cewki z lamp od 211-tki .
Ringi na soczewki tez z orginalu -tylko trzeba bylo je bylo dociac -
lampki wygladaja lepiej i swieca o niebo lepiej -tak ze jestem zadowolony .

mailem 4 orginaly na zamaine i dwie polamane xeny od 211 na przeszczep .
robocizna 200 za sztuke .pozdr
Załączniki
28102009287.jpg
s210 290TD elegance
nonmaximus
Posty: 899
Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: nonmaximus »

Wygląd zupełnie nie pasuje, szczególnie to tego zapuszczonego chromu :lol: Aha, nie zgadzam się, że seryjny xenon w W210 słabo świeci.
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98

Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
piterb1
Posty: 24
Rejestracja: 26 paź 2009, o 14:52
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: piterb1 »

nie zapuszcony tylko mokry - celem nie bylo upodobnienie do 211 tylko posiadanie bixenow. zwykly to rzepa - połowa jakosci soczewki . porownaj sobie swoje swiatelka z byle jaka 211 na ksenie ,a zobaczysz co wogóle daje ksenon .pozdr
s210 290TD elegance
nonmaximus
Posty: 899
Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: nonmaximus »

piterb1 pisze:nie zapuszcony tylko mokry - celem nie bylo upodobnienie do 211 tylko posiadanie bixenow. zwykly to rzepa - połowa jakosci soczewki . porownaj sobie swoje swiatelka z byle jaka 211 na ksenie ,a zobaczysz co wogóle daje ksenon .pozdr
Nie wiem o czym piszesz. być może świecą słabiej niż w W211 ale na pewno nie napiszę, że jest to połowa jakości...
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98

Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

no panowie szlachta czysta lampa oryginał z w210 xenon swieci rewelacyjnie i mozna smiało porownac z w211
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
piterb1
Posty: 24
Rejestracja: 26 paź 2009, o 14:52
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: piterb1 »

D2R po pierwsze ma częsciowo zasłoniety zarnik , po drugie duzy odbłysk bardziej rozprasza swiatło ktore jest jeszce układane przez pierwszy klosz.
D2S daje swiatło bezposrednio na odblysk soczewki ,ktora nastepnie odwraca promienie. oczywiscie przesłona uniemozliwia wykorzystanie do oswietlenia drogi pelnego odblasku soczewki ,ale mimo to switlo jest intensywniejsze i bardziej skupione.

soczewki 211 tak jak inne oczywiscie sie wypalaja (pracujaca czesc odblysku matowieje) ale zwykly odblysk w starych ksenach tez matowieje . tak ze 99% przypadkow lepeij oswietli droge 211 niz 210 na orginałach .
wogole przy zauwazalnym słabnieciu oswietlnia polecam zmienic soczewe lub odbalsk.pozdr
s210 290TD elegance
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości