Wymiana żarówki od świateł mijania

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

morpheus56
Posty: 8
Rejestracja: 12 kwie 2013, o 19:27
Lokalizacja: Warszawa

Wymiana żarówki od świateł mijania

Post autor: morpheus56 »

Witam.
Jeżeli był taki temat to przepraszam ale mam problem z wymianą żarówki w moim mercedesie W210 E290TD 1997r VIN WDB2100171A434367.Po otwarciu maski oraz zdjęciu plastikowej osłonki w lewej lampie patrząc od strony kierowcy zobaczyłem ten oto obrazek jak w załączniku.Nie wiem jak się dobrać do żarówki od świateł mijania.
Jeżeli ktoś byłby tak miły i powiedział jak zdjąć to coś z błyskawicą bo podejrzewam iż tam znajduje się żarówka.
Mam jeszcze jedno pytanie jak zdemontować obudowę filtra powietrza aby wymienić prawą żarówkę?\
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi dotyczące tematu :)
Pozdrawiam
Załączniki
Zdjęcie 'pożyczone z innego tematu 'Przepraszam za to że nie zapytałem :(<br />Widok lampy po zdjęciu plastikowej osłonki.
Zdjęcie 'pożyczone z innego tematu 'Przepraszam za to że nie zapytałem :(
Widok lampy po zdjęciu plastikowej osłonki.
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

A Ty Panie nie masz xenonów?
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

ma... żarniki d2r, przekręć te błyskawice i wyciągnij... potem już będziesz widział co i jak...
:hyhy:
Obrazek
morpheus56
Posty: 8
Rejestracja: 12 kwie 2013, o 19:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: morpheus56 »

No chętnie bym ją przekręcił tyle że nie idzie w żadną stronę :/ jedyne co się rusza z tych widocznych czarnych rzeczy to silniczek od regulacji świateł który notabene nie działa :zalamany:. Jakieś wskazówki w którą stronę lub czy trzeba czymś tą pokrywkę podważyć? No i nadal jestem bez odpowiedzi jak zdemontować obudowę filtra powietrza :niepewny:
Jeszcze jedno czy te 3 śruby które trzymają tą obudowę z błyskawica to muszę je najpierw odkręcić czy bez takiej operacji da sie wymienić żarówkę?
kudlaty75
Posty: 168
Rejestracja: 23 kwie 2009, o 21:55
Lokalizacja: GOP

Post autor: kudlaty75 »

Musisz odkręcić trzy torxy i wyjmujesz palnik razem z gniazdem.
W mercach są 2 typy przetwornic z cewką WN na gnieździe lub w przetwornicy, te drugie wystarczy obrócić.
morpheus56
Posty: 8
Rejestracja: 12 kwie 2013, o 19:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: morpheus56 »

Kolego kudlaty75
W mercach są 2 typy przetwornic z cewką WN na gnieździe lub w przetwornicy, te drugie wystarczy obrócić.
Przetwornice mam taką samą jak na zdjęciu w załączniku.Czy wystarczy obrócić tą przetwornicę?Nie wyobrażam sobie wymiany żarówki w tym samochodzie będąc gdzieś w trasie :przestraszony:
Załączniki
moja lampa.jpg
kudlaty75
Posty: 168
Rejestracja: 23 kwie 2009, o 21:55
Lokalizacja: GOP

Post autor: kudlaty75 »

Musisz odkręcić trzy torxy (lub nakrętki nie pamiętam) i wyjmujesz palnik razem z gniazdem.
Jeśli robisz to pierwszy raz i jest to prawa lampa to lepiej ją zdemontuj, szybciej Ci pójdzie.

Przecież w instrukcji pisze, że palniki wymienia się tylko w wyspecjalizowanym serwisie :rotfl:
morpheus56
Posty: 8
Rejestracja: 12 kwie 2013, o 19:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: morpheus56 »

Dziękuje kolego kudlaty75 za odpowiedzi no to widzę że czeka mnie rzeczywiście demontaż lamp :) Najlepsze w tym wszystkim jest to iż kierując się spisem żarówek kupiłem H7 :D a się okazało że to żarniki D2R są potrzebne hehe.
Instrukcji nie mam do tego samochodu. :wstyd:
Pozdrawiam i jeszcze raz bardzo dziękuję za odpowiedzi
Awatar użytkownika
Aikas
Posty: 1160
Rejestracja: 20 sie 2010, o 15:32
Lokalizacja: W210
Kontakt:

Post autor: Aikas »

morpheus56 pisze:widzę że czeka mnie rzeczywiście demontaż lamp
Nie musisz wyciągać lamp.
Wystarczy klucz nasadowy (7 lub 8 - nie pamiętam) trochę precyzji i zaoszczędzisz kupę czasu związanego z wyjmowaniem lamp.
W210 Lorinser USA E290 Avantgarde`97
W202 C180 Classic '97
S211 E500 AMG `04
Obrazek
diverek
Posty: 18
Rejestracja: 26 lis 2013, o 13:35
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Post autor: diverek »

Aikas pisze:
morpheus56 pisze:widzę że czeka mnie rzeczywiście demontaż lamp
Nie musisz wyciągać lamp.
Wystarczy klucz nasadowy (7 lub 8 - nie pamiętam) trochę precyzji i zaoszczędzisz kupę czasu związanego z wyjmowaniem lamp.
A jak jest w przypadku 300 td? Możliwe że w innych modelach da się to zrobić bez wyciągania lamp. W 300 turbo dieslu trzeba chyba mieć doktorat z ginekologii żeby podołać temu zadaniu. Próbowałem dzisiaj przy okazji reanimacji spryskiwaczy lamp. I o ile po stronie kierowcy, po ściągnięciu dodatkowego zbiorniczka płynu spryskiwaczy, da się temu podołać o tyle po stronie pasażera kiepsko to wygląda. Obudowa filtra powietrza utrudnia dostęp. Nie można nawet wyjąć "kapsla" osłaniającego lampę od tyłu. Co zrobić żeby jak najmniej się narobić? Odkręcać lampę czy lepiej obudowę filtra? Chyba że jest na to jeszcze inny sposób. z chęcią go poznam.
Volvo 765 2,4 TIC 122KM '87 i... grama rdzy
W210 kombi 300 turbo diesel 177KM '98 i... sporo rdzy:-)
Honda Africa Twin 750 RD04
19dave88
Posty: 617
Rejestracja: 20 gru 2010, o 20:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: 19dave88 »

Lampa to 3 śruby... Ja wymieniałem Palniki xenon bez wyciągania lamp...Nie rozumiem jak można mieć z tym takie wielkie problemy...
1) S210 E300 Td, 99' Kombi AVATNGARDE WDB2102251A898215
2) W201 200 D 87' Sprzedany!!
Awatar użytkownika
Hubi W210
Posty: 1030
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Lokalizacja: Jessheim - Norwegia

Post autor: Hubi W210 »

W moim E230 zajmuje mi to 5 minut na lampę bez jej wyciągania oczywiście...

Potrzebujesz klucz nasadkę 7mm... Najlepiej moim zdaniem zdjąć obudowę filtra... Nie wiem jak to jest w 3.0TD, w 2,3 benzynowcu wystarczy odpiąć przepływkę na dwóch metalowych zatrzaskach się trzyma, zdjąć pokrywę filtra, a obudowę energicznie pociągnąć ku górze... Trzyma się na takich stożkowych gumach... Potem wciskasz na swoje miejsce i po bólu...

Pamiętaj tylko by nie dotykać paluchami szklanej części palnika D2R bo szybko może go szlak trafić...
Awatar użytkownika
Aikas
Posty: 1160
Rejestracja: 20 sie 2010, o 15:32
Lokalizacja: W210
Kontakt:

Post autor: Aikas »

W E290 też zbyt dużo miejsca nie mam na te manewry, ale jest go wystarczająco tyle, żeby wykonać ten zabieg bez demontażu lamp.
W210 Lorinser USA E290 Avantgarde`97
W202 C180 Classic '97
S211 E500 AMG `04
Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości