Wymiana żarówki od świateł mijania
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 kwie 2013, o 19:27
- Lokalizacja: Warszawa
Wymiana żarówki od świateł mijania
Witam.
Jeżeli był taki temat to przepraszam ale mam problem z wymianą żarówki w moim mercedesie W210 E290TD 1997r VIN WDB2100171A434367.Po otwarciu maski oraz zdjęciu plastikowej osłonki w lewej lampie patrząc od strony kierowcy zobaczyłem ten oto obrazek jak w załączniku.Nie wiem jak się dobrać do żarówki od świateł mijania.
Jeżeli ktoś byłby tak miły i powiedział jak zdjąć to coś z błyskawicą bo podejrzewam iż tam znajduje się żarówka.
Mam jeszcze jedno pytanie jak zdemontować obudowę filtra powietrza aby wymienić prawą żarówkę?\
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi dotyczące tematu
Pozdrawiam
Jeżeli był taki temat to przepraszam ale mam problem z wymianą żarówki w moim mercedesie W210 E290TD 1997r VIN WDB2100171A434367.Po otwarciu maski oraz zdjęciu plastikowej osłonki w lewej lampie patrząc od strony kierowcy zobaczyłem ten oto obrazek jak w załączniku.Nie wiem jak się dobrać do żarówki od świateł mijania.
Jeżeli ktoś byłby tak miły i powiedział jak zdjąć to coś z błyskawicą bo podejrzewam iż tam znajduje się żarówka.
Mam jeszcze jedno pytanie jak zdemontować obudowę filtra powietrza aby wymienić prawą żarówkę?\
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi dotyczące tematu
Pozdrawiam
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 kwie 2013, o 19:27
- Lokalizacja: Warszawa
No chętnie bym ją przekręcił tyle że nie idzie w żadną stronę jedyne co się rusza z tych widocznych czarnych rzeczy to silniczek od regulacji świateł który notabene nie działa . Jakieś wskazówki w którą stronę lub czy trzeba czymś tą pokrywkę podważyć? No i nadal jestem bez odpowiedzi jak zdemontować obudowę filtra powietrza
Jeszcze jedno czy te 3 śruby które trzymają tą obudowę z błyskawica to muszę je najpierw odkręcić czy bez takiej operacji da sie wymienić żarówkę?
Jeszcze jedno czy te 3 śruby które trzymają tą obudowę z błyskawica to muszę je najpierw odkręcić czy bez takiej operacji da sie wymienić żarówkę?
Musisz odkręcić trzy torxy i wyjmujesz palnik razem z gniazdem.
W mercach są 2 typy przetwornic z cewką WN na gnieździe lub w przetwornicy, te drugie wystarczy obrócić.
W mercach są 2 typy przetwornic z cewką WN na gnieździe lub w przetwornicy, te drugie wystarczy obrócić.
E290-WDB2100171A738935 http://www.fiber-electric.oferteo.pl/
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 kwie 2013, o 19:27
- Lokalizacja: Warszawa
Musisz odkręcić trzy torxy (lub nakrętki nie pamiętam) i wyjmujesz palnik razem z gniazdem.
Jeśli robisz to pierwszy raz i jest to prawa lampa to lepiej ją zdemontuj, szybciej Ci pójdzie.
Przecież w instrukcji pisze, że palniki wymienia się tylko w wyspecjalizowanym serwisie
Jeśli robisz to pierwszy raz i jest to prawa lampa to lepiej ją zdemontuj, szybciej Ci pójdzie.
Przecież w instrukcji pisze, że palniki wymienia się tylko w wyspecjalizowanym serwisie
E290-WDB2100171A738935 http://www.fiber-electric.oferteo.pl/
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 kwie 2013, o 19:27
- Lokalizacja: Warszawa
Dziękuje kolego kudlaty75 za odpowiedzi no to widzę że czeka mnie rzeczywiście demontaż lamp Najlepsze w tym wszystkim jest to iż kierując się spisem żarówek kupiłem H7 a się okazało że to żarniki D2R są potrzebne hehe.
Instrukcji nie mam do tego samochodu.
Pozdrawiam i jeszcze raz bardzo dziękuję za odpowiedzi
Instrukcji nie mam do tego samochodu.
Pozdrawiam i jeszcze raz bardzo dziękuję za odpowiedzi
A jak jest w przypadku 300 td? Możliwe że w innych modelach da się to zrobić bez wyciągania lamp. W 300 turbo dieslu trzeba chyba mieć doktorat z ginekologii żeby podołać temu zadaniu. Próbowałem dzisiaj przy okazji reanimacji spryskiwaczy lamp. I o ile po stronie kierowcy, po ściągnięciu dodatkowego zbiorniczka płynu spryskiwaczy, da się temu podołać o tyle po stronie pasażera kiepsko to wygląda. Obudowa filtra powietrza utrudnia dostęp. Nie można nawet wyjąć "kapsla" osłaniającego lampę od tyłu. Co zrobić żeby jak najmniej się narobić? Odkręcać lampę czy lepiej obudowę filtra? Chyba że jest na to jeszcze inny sposób. z chęcią go poznam.Aikas pisze:Nie musisz wyciągać lamp.morpheus56 pisze:widzę że czeka mnie rzeczywiście demontaż lamp
Wystarczy klucz nasadowy (7 lub 8 - nie pamiętam) trochę precyzji i zaoszczędzisz kupę czasu związanego z wyjmowaniem lamp.
Volvo 765 2,4 TIC 122KM '87 i... grama rdzy
W210 kombi 300 turbo diesel 177KM '98 i... sporo rdzy:-)
Honda Africa Twin 750 RD04
W210 kombi 300 turbo diesel 177KM '98 i... sporo rdzy:-)
Honda Africa Twin 750 RD04
W moim E230 zajmuje mi to 5 minut na lampę bez jej wyciągania oczywiście...
Potrzebujesz klucz nasadkę 7mm... Najlepiej moim zdaniem zdjąć obudowę filtra... Nie wiem jak to jest w 3.0TD, w 2,3 benzynowcu wystarczy odpiąć przepływkę na dwóch metalowych zatrzaskach się trzyma, zdjąć pokrywę filtra, a obudowę energicznie pociągnąć ku górze... Trzyma się na takich stożkowych gumach... Potem wciskasz na swoje miejsce i po bólu...
Pamiętaj tylko by nie dotykać paluchami szklanej części palnika D2R bo szybko może go szlak trafić...
Potrzebujesz klucz nasadkę 7mm... Najlepiej moim zdaniem zdjąć obudowę filtra... Nie wiem jak to jest w 3.0TD, w 2,3 benzynowcu wystarczy odpiąć przepływkę na dwóch metalowych zatrzaskach się trzyma, zdjąć pokrywę filtra, a obudowę energicznie pociągnąć ku górze... Trzyma się na takich stożkowych gumach... Potem wciskasz na swoje miejsce i po bólu...
Pamiętaj tylko by nie dotykać paluchami szklanej części palnika D2R bo szybko może go szlak trafić...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości