Zawieszenie przednie W210
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Zawieszenie przednie W210
Witam wszystkich! Czy moglibyście mi poradzić co do wytrzymałości zawieszenia W210?
Niestety wszystkie samochody z jakimi miałem styczność nie miały za dobrego zawieszenia na Lubuskie drogi.. Z racji że lubię wygodę wybór padł na W210. Szukam E290 ewentualnie E300. Powiedzcie mi jak wygląda zawieszenie przednie i koszty jego eksploatacji..Czy jest tak pancerne jak w 190? Czy jest to wielowahacz czy mcpherson ?
Niestety wszystkie samochody z jakimi miałem styczność nie miały za dobrego zawieszenia na Lubuskie drogi.. Z racji że lubię wygodę wybór padł na W210. Szukam E290 ewentualnie E300. Powiedzcie mi jak wygląda zawieszenie przednie i koszty jego eksploatacji..Czy jest tak pancerne jak w 190? Czy jest to wielowahacz czy mcpherson ?
Witam rowiez, ale pamietaj takze o powitaniu w odpowiednim dziale, alebo przyjdzie Misio i Ci doje....
Co do zawieszenia, to W210 jest znane ze slabych kielichow w wersjach benzynowych RWD, ale Mercedes zazwyczaj naprawial to w ramach gwarancji.
Generalne opinie ludzi ktorzy przesiadaja sie do W210 i przejada niechcacy przez dziure w drodze >>> samochod to po prostu łyka.
Co do zawieszenia, to W210 jest znane ze slabych kielichow w wersjach benzynowych RWD, ale Mercedes zazwyczaj naprawial to w ramach gwarancji.
Generalne opinie ludzi ktorzy przesiadaja sie do W210 i przejada niechcacy przez dziure w drodze >>> samochod to po prostu łyka.
Ale jest Macpherson że wymienia się najczęściej tulejki i końcówki drążków czy są wahacze aluminiowe ?
Szukam tylko modelu E290/E300D/TD. Żaden inny silnik nie wchodzi w grę. Aktualnie jest pasek B5, wielowahacz który się bardzo szybko wybija.. W sierpniu 2013 zrobiłem całe zawieszenie w nim przód tył. W grudniu nie przeszedł przeglądu gdyż z przodu dolny lewy wahacz byl do wymiany i z prawej dolne górne i końcówka była wybita. Oczywiście wymieniłem pojedyncze elementy które mi zaznaczyli na stacji i na początku stycznia zrobiłem przegląd. Przejechałem 2 tyś km i znów prawa strona puka że jest to nie do wytrzymania. Dobrze wspominam opla vectrę gdyż wymieniało się w nim tylko raz do roku końcówki drążka, nic się nie wybijało więcej . Zanim nabyję okulara chciałbym się najpierw dowiedzieć kilku informacji stąd ten temat ..
Szukam tylko modelu E290/E300D/TD. Żaden inny silnik nie wchodzi w grę. Aktualnie jest pasek B5, wielowahacz który się bardzo szybko wybija.. W sierpniu 2013 zrobiłem całe zawieszenie w nim przód tył. W grudniu nie przeszedł przeglądu gdyż z przodu dolny lewy wahacz byl do wymiany i z prawej dolne górne i końcówka była wybita. Oczywiście wymieniłem pojedyncze elementy które mi zaznaczyli na stacji i na początku stycznia zrobiłem przegląd. Przejechałem 2 tyś km i znów prawa strona puka że jest to nie do wytrzymania. Dobrze wspominam opla vectrę gdyż wymieniało się w nim tylko raz do roku końcówki drążka, nic się nie wybijało więcej . Zanim nabyję okulara chciałbym się najpierw dowiedzieć kilku informacji stąd ten temat ..
E290 TD sedan 1996r ASB
WDB2100171A323730
WDB2100171A323730
Ani to ani to. Lekko przeprojektowane zawieszenie typu Daimler, bo górne mocowanie zwrotnicy z amortyzatora powędrowało do górnego przegubu kulowego wahacza górnego.krzychus3 pisze:Czy jest to wielowahacz czy mcpherson ?
Innymi słowy - dwa wahacze poprzeczne z tłoczonej blachy, u góry sworzeń nie wymienny, dolny wahacz trójkątny niemal identyczny z tym z typu Daimler.
Można powiedzieć, że tak. Ale z racji zastosowania przekładni kierowniczej zębatkowej musieli zamienić wahacze miejscami i z racji też tego stabilizator jest poprowadzony klasycznie przed osią ale już z łącznikami stabilizatora a nie tulejami.krzychus3 pisze:Czy jest tak pancerne jak w 190?
Sworzeń 40-100, końcówka 40-100, drążek kierowniczy 50-200, tuleje wahacza zestaw naprawczy ok 250zł, górny wahacz 100-300zł, amortyzatory od 100-400zł/szt.krzychus3 pisze:koszty jego eksploatacji
Nie wiem ile zrobiłeś kilometrów, ale fabryczne zawieszenie robi 200 tys km po polskich drogach. Febi/Ruville - ale tylko oryginalne - robią i po 80 tys km. Lemforder spokojnie ponad 100 tys km. Na Kraftach mój ojciec robił 40-50 tys km powtarzalnie. To na przykładzie A6 C5.krzychus3 pisze:W sierpniu 2013 zrobiłem całe zawieszenie w nim przód tył. W grudniu nie przeszedł przeglądu
Jak będziesz tak podchodził do tematu, to może być w przypadku okulara powtórka z rozrywki.
208.348 2001 + LPG
210.063 1998 + LPG
210.065 1997 + LPG
202.020 1998
ex: 202.018 1997, A6 4B5 1998 + LPG, 202.078 1998, 208.347 1997 + LPG, 202.078 1998 + LPG, 202.020 1995 + LPG, 210.061 1999 + LPG, 202.086 1998, 202.085 1999 + LPG
210.063 1998 + LPG
210.065 1997 + LPG
202.020 1998
ex: 202.018 1997, A6 4B5 1998 + LPG, 202.078 1998, 208.347 1997 + LPG, 202.078 1998 + LPG, 202.020 1995 + LPG, 210.061 1999 + LPG, 202.086 1998, 202.085 1999 + LPG
Polska ma lepsze drogi niz niektore autostrady w Kalifornii.
Nie mamy sniegow, chyba ze w gorach to inna sprawa.
Moje ciezarowki na autostradach czesto przejezdzajac pod, czy na mostach maja kola w powietrzu. Male wyboje ktore Mercedes lyknie wystarczaja aby twarde zawieszenie ciezarowek wyrzucic w powietrze.
To bylo glownym powodem srzedazy ML55. Pojazd byl ladny, ale sportowe zawieszenie z niskimi oponami dawalo ciagle bole glowy.
Tez nigdy nic przy zawieszeniach w ML nie robilem.
Nie mamy sniegow, chyba ze w gorach to inna sprawa.
Moje ciezarowki na autostradach czesto przejezdzajac pod, czy na mostach maja kola w powietrzu. Male wyboje ktore Mercedes lyknie wystarczaja aby twarde zawieszenie ciezarowek wyrzucic w powietrze.
To bylo glownym powodem srzedazy ML55. Pojazd byl ladny, ale sportowe zawieszenie z niskimi oponami dawalo ciagle bole glowy.
Tez nigdy nic przy zawieszeniach w ML nie robilem.
- bartek4334
- Doradca
- Posty: 2054
- Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
- Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
Kajtek1, to widocznie u Was są prawdziwe części, a u Nas ryżówki z Chin. Ja z doświadczenia i odczucia na własnej skórze mogę powiedzieć, że moja zawiecha przy kołach 17" no i drogach na jakich jeżdżę w okolicy dosyć dziurawych przetrwałem 1,5roku i w tym czasie dwa razy wymieniłem łączniki ... Lemforder latał dobrze, ale jak kupiłem z ASO to dopiero One wytrzymały najdłużej
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Ja czasami sie zastanawiam czy styl jazdy nie ma tu znaczenia, jako ze nawet w Fiacie 125 nigdy nie naprawialem zawieszenia a zrobilem nim 140t.
Ja zawsze przez wyboje przejezdzam bez zatrzymania, tylko zwalniajac jak jest cos duzego.
Z mojego doswiadczenia ostre hamowanie na wybojach jest najgorsze. Sam to kiedys doswiadczylem jak po zagapieniu sie na szybkiej lini musialem ostro hamowac zjezdzajac na pobocze gdzie byla mala dziura. Aluminiowa felga przejela to z ponad centymetrowym ugieciem na brzegu. Ciagle trzymala powietrze, ale musiala isc na zlomowiec.
Ja zawsze przez wyboje przejezdzam bez zatrzymania, tylko zwalniajac jak jest cos duzego.
Z mojego doswiadczenia ostre hamowanie na wybojach jest najgorsze. Sam to kiedys doswiadczylem jak po zagapieniu sie na szybkiej lini musialem ostro hamowac zjezdzajac na pobocze gdzie byla mala dziura. Aluminiowa felga przejela to z ponad centymetrowym ugieciem na brzegu. Ciagle trzymala powietrze, ale musiala isc na zlomowiec.
Ostatnio zmieniony 3 lut 2014, o 21:29 przez Kajtek1, łącznie zmieniany 2 razy.
- bartek4334
- Doradca
- Posty: 2054
- Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
- Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
Kajtek1, tutaj masz rację, ja jak jadę po nieznanej drodze i gdzieś wpadnę w jakieś dziury to staram się omijać je, puszczam gaz i zwalniam, ale nigdy nie hamuję. Ostre hamowanie, przy takiej masie auta przy takich dziurach to nic zdrowego dla zawiechy
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości