Wady konstrukcyjne W210

Wszytko o Mercedesie E W210

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Wady konstrukcyjne W210

Post autor: fabek »

Witajcie.

Chciałbym, aby w tym temacie opisane były wady, błędy wynikające z konstrukcji Mercedesa W210, czyli takie na które nie mamy większego wpływu, a jedynie kwestią czasu jest ich pojawienie się. Chciałbym pominąć temat rdzy, bo to sprawa indywidualna. Sposoby naprawy/ulepszenia mile widziane!


Zaczynam od problemu, który ostatnio odkryłem.

1) Odpływ wody (prawy) z szyby przedniej jest źle skonstruowany, zapchanie jego liśćmi, piachem powoduje, że woda leje się wprost pod skrzynkę z modułami i główną wiązkę od modułu silnika :!: Aby dobrze to wyczyścić trzeba wyjąć skrzynkę z modułami lub zdjąć koło prawe i nadkole.

2) LAMP DEFECTIVE ;-) Problem przepalania się żarówek chyba wszystkich dotknął. Kłopotem są również oprawki postojówek które się upalają oraz wypalone styki w tylnych lampach świateł pozycyjnych, stąd częsty komunikat bez wyraźnej przyczyny. Na deser dorzucam żarówki oświetlające tablicę rejestracyjną.

3) Wypalające się lustra wewnątrz reflektorów przednich i matowienie kloszy zewnętrznych lamp. Z tym drugim poradzić sobie możemy przez polerkę, ale z wypalonymi lampami już nie, dlatego że są pokryte napylonym aluminium i nawet przetarcie szmatką niszczy lampę bezpowrotnie.


Dopisujcie się do listy, czekam też na komentarze.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
Damian86 w210
Posty: 2177
Rejestracja: 5 sty 2011, o 18:24
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Damian86 w210 »

łączniki stabilizatorów (ale to też w tym pomagają nasze polskie drogi) :-( ja przez 11tys km 2razy wymieniałem na razie spokój
W140
szukam nowego dupowozu .... z gwiazdą na masce :D
Awatar użytkownika
radeczek
Posty: 173
Rejestracja: 6 sie 2009, o 19:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: radeczek »

- kielichy sprężyn przednich zawieszenia - przypadki urwania/naderwania
- zanikające piksele na wyświetlaczu temperatury i zegarka (chyba po lifcie)
- niedomykający się schowek przed podłokietnikiem (śmietniczka) - też chyba po lifcie
- za słabe sprzęgła hydrokinetyczne ASB w autach z silnikami 320CDI i wyżej
- awaryjny system klapek w kolektorze dolotowym silników CDI
-
W124 300CE 1992 - SPRZEDANY!!!! - WDB1240501B670171
S210 320CDI Elegance 00' - WDB2102261B092101
W210 320CDI, Avantgarde 01' - WDB2100261B376239
W210 270CDI Elegance 01' - WDB2100161B285647
W164 350 4-Matik 07' - WDC1641861A215559
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

radeczek, śmietnik niedomykający się stwierdzam również w przedlifcie !
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Zimową porą długie rozgrzewanie silników CDI do właściwej temperatury
E 270 CDI 2000r, lift, manual
malyjunak
Posty: 149
Rejestracja: 27 gru 2009, o 16:44
Lokalizacja: Trzcianka/Piła

Post autor: malyjunak »

Nie zapominajmy, że te samochody są już leciwe i mają przeważnie po kilkanaście lat. Znikające piksele czy niedomykający się śmietnik a już o zapychającym kanale odpływu czy wypalone lampy są skutkami czasu i często nie małego przebiegu. Większość tych wad są spowodowane zaniedbaniem poprzedniego właściciela.
W210 E300 TURBODIESEL 98' AVANTGARDE
Awatar użytkownika
dziki24
Posty: 560
Rejestracja: 7 wrz 2010, o 09:49
Lokalizacja: Wrocław/Lubawka

Post autor: dziki24 »

To może jeszcze:

- wieszające się grzybki od regulacji temperatury
- cieknące pompy wtryskowe- rotacyjne (może to kwestia paliwa a może konstrukcji)
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP

"In rust we trust"
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

mesio14 pisze:Zimową porą długie rozgrzewanie silników CDI do właściwej temperatury
Sprawny grzeje się w moment. Sprawdź dogrzewanie.
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

tonidriver pisze:
mesio14 pisze:Zimową porą długie rozgrzewanie silników CDI do właściwej temperatury
Sprawny grzeje się w moment. Sprawdź dogrzewanie.
Niestety, ale tak nie jest. Wyjątkiem są wersje z dogrzewaczem silnika i webasto.
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
Awatar użytkownika
szczypior87
VIP
Posty: 544
Rejestracja: 20 maja 2009, o 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szczypior87 »

Panowie a gdzie nasz nieśmiertelny - PRZEPŁYWOMIERZ i RDZA
CLK W208 200 KOMPRESSOR 192KM
VIN: WDB2083451F020375
FOTKI: MOJE OCZKO
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

kowal755 pisze:
tonidriver pisze:
mesio14 pisze:Zimową porą długie rozgrzewanie silników CDI do właściwej temperatury
Sprawny grzeje się w moment. Sprawdź dogrzewanie.
Niestety, ale tak nie jest. Wyjątkiem są wersje z dogrzewaczem silnika i webasto.
Kolega ma 2,7cdi i mówi,że po kilkuset metrach silnik nagrzany. (w zimie oczywiście) Ma elektryczny bo powiedział,że aż obroty spadają jak się włącza.
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

-słabej jakości połączenia elektryczne- zimne luty - np w module zasilania, licznika itp.
-korozja drzwi,nadkola,tylnia klapa,okolice odpływów,podwozie okolice aku,pod uszczelkami - brak dobrego zabezpieczenia fabrycznego
-przerdzewiałe kielichy sprężyn
-awarie przepływomierzy w silnikach CDI , M104, M111
-ukręcające sie\zapieczone świece żarowe
-śniedziejące konektorki od świateł przeciwmgielnych
-uszkodzone wtryskiwacze CDI
-korodujaca pompa w CDI, regeneracja płynnym szkłem
-problemy z lampe defekt (luźne oprawki żarówek, wypalone styki,wypalające sie oprawki od pozycyjnych)
-problemy z kluczykami (szczególnie rybka jest zakodowana na 200 tys klikniec, scyzoryk bardziej niezawodny)
-w polifcie znikające piksele z licznika
-słabe oświetlenie (z uwagi na podatność na wypiaskowanie, plastikowych szkieł reflektora)
-pękanie izolacji na najważniejszych przewodach wiązki silnika M104 i M111
-awarie dogrzewaczy CDi,padajace termostaty niedogrzane wnetrze auta szczegolnie CDI
-korodująca przednia belka
-problemy z pracą silników benzynowych zasilanych LPG
-zawieszenie avantgarde nie jest na polskie warunki miejskie (haczenie o krawęzniki,hopki,problemy zimą pourywane dolne listwy zderzaka)
-większa usterkowość elektroniki, w modelu poliftowym
dziki24 pisze:- cieknące pompy wtryskowe- rotacyjne (może to kwestia paliwa a może konstrukcji)
-wymiana uszczelnień; rzadziej elektozaworu pompy Lucas w OM 604
-ale również cieknaca pompa Bosch w OM 602, który tak samo jak Lucas jest pompą rozdzielaczowa, rzedowe sa tylko w 3-secie i 250 -tce.
noc pisze:Obsługuję kilkadziesiąt aut merca z pompą Lucasa po naprawdę dużych
przebiegach niektóre mają po 600000 z taxi.
Miałem tylko kilka przypadków uszkodzonych pomp Lucasa.
Wszystkie dały się regenerować od 600 do 1200zł.
Mniej więcej tyle samo przypadków co z pompą Boscha.
Fabryka wspomina w tym przypadku o jeździe ze zbyt niskim poziomem oleju
lub kiepskim oleju .
radeczek pisze:- kielichy sprężyn przednich zawieszenia - przypadki urwania/naderwania
- najczęściej usterki kielichów wystepują w mocniejszych wersjach i cięższych silnikach, choc reguły nie ma
radeczek pisze:- zanikające piksele na wyświetlaczu temperatury i zegarka (chyba po lifcie)
-tak w modelu poliftowym, w przedlifcie po prostu wymiana żarówki

-Dopisałbym o większej awaryjności skrzyń automatycznych 722.6 występujących w 300TD,290TD itd.
Skrzynia 722.4 występująca w 220D,250D,300D,E230,E280 jest podobno bardziej żywotna.
Info w wątku - viewtopic.php?t=9654
Skrzynie 722.5 i starsze są sterowane hydraulicznie
Skrzynie 722.6 wzwyż są sterowane już elektronicznie przy pomocy mikrokomputera i sześciu elektrozaworów + dwa czujniki prędkości układów planetarnych.
Rozpiska skrzyń: (kolega noc)
download.php?id=4026
Ostatnio zmieniony 31 gru 2011, o 17:59 przez merlin, łącznie zmieniany 25 razy.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

-uważam za wadę rozpoczęcie produkcji silnika 2,2D
:mrgreen:
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

tonidriver pisze:-uważam za wadę rozpoczęcie produkcji silnika 2,2D :mrgreen:
Porównanie 2 aut poliftowego 220 CDI i przedliftowego 220D w obu silnik z przebiegiem co najmniej 600 tys km, oba auta ex taxi, i dalej użytkowane na taxi w PL, wypowiadają sie osoby ktore jeżdżą tym autem już dłuższy czas zawodowo.O dziwo wersja przedliftowa ze zwykłym 2,2D zniosła próbę czasu i przebieg o wiele lepiej
-Stwierdzona większa usterkowość elektroniki, w modelu poliftowym.

Poliftowa wersja - E 220 CDI
Nie wiem czy to była kwestia mojego egzemplarza... ale to był samochód-zagadka.
Metodą "random" okresowo przestawały działać:
- kierunkowskazy
- awaryjne
- klimatyzacja
- światła mijania
- dogrzewanie silnika
- centralny zamek
- oświetlenie wnętrza kabiny oraz bagażnika
- komunikacja podczerwieni (kluczyk "rybka")
Ponadto poukręcały się świece żarowe, nagminnie "padał" przekaźnik ich grzania, układ paliwowy zapowietrzał się co jakiś czas z niewiadomych przyczyn.
Zdarzyło się kilka razy, że auto nie dało się uruchomić... zaś po kilku godzinach odpalało bez problemu.
Auto "nie bite", a rdzewiało jak stary Opel.
Zawieszenie przednie Avantgarde zmieniłem na Elegance - nie dało się tym jeździć po mieście.
Sporo już zapomniałem... ale to chyba nawet lepiej ;)

A tu opinia osoby jeżdżącej zawodowo :
Przedliftowa wersja - E 220 D
Koledzy,jeżdżę dwadzieścia lat na taksówce.Ostatnie 10 lat E220D ,wnioski nasuwają się same.Dodam jeszcze że auto zszargane u Niemca na taxi.
Obecnie przebieg to około 680t .Przy silniku dwa razy pasek, sześć świec żarowych. Dwa razy rozrusznik i dwa razy alternator.Zawsze na jesieni i na wiosnę przegląd.Kilka końcówek drążków kilka simerbloków .Trochę kłopotów z elektroniką ,szalejące szyby i CZ.Szczególnie przy automacie trzeba kontrolować przejście prądu z wew. auta do komory silnikowej.Ostatnie dwa lata mało jeżdziłem i wdała się korozja.Zapomniałem o pompie wtryskowej,była uszczelniana i wymieniony jeden elektrozawór. Pompa oczywiście Lukas
Ostatnio zmieniony 26 paź 2011, o 18:43 przez merlin, łącznie zmieniany 10 razy.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
Grzechoo
Posty: 512
Rejestracja: 20 sty 2010, o 21:17

Post autor: Grzechoo »

gdybym byl nowym kupujacym i trafil na ten temat to chyba odpuscilbym sobie w210 ... nie straszcie tak wszystkich dookola ...

w moim pojezdzie na szczescie narazie jedyna wada jest pekajaca deska rodzielcza przy poduszcze powietrznej pasazera i w okolicy czujnika pod szyba ....
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości