W210 290 lub 300 TD :)
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
W210 290 lub 300 TD :)
Witam,
Jako że od pewnego czasu rozglądamy się za W210, chciałbym prosić o kilka zdań opinii/porównania silników 290TD i 300TD. Moja wiedza na ten temat jest znikoma, wiem tyle że 290 to podobno koń pociągowy nie do zatyrania, prosty i wytrzymały silnik.
300 podobno troche bardziej skomplikowany, ale równie udany jak 290, z tym że ze względu na moc daje więcej frajdy z jazdy.
Pieniądze w jakich musimy się zmieścić to ok. 27000 zł z tym że jeżeli trafi się coś naprawde wartego kupna to pewnie uda się dociułać do 30000.
Problem nie jest naglący, ponieważ musimy jeszcze pogonić Omege żeby nie blokowała miejsca w garażu, a to pewnie nie pójdzie tak gładko, jednak gdyby już doszło do czegoś to chciałbym wiedzieć od czego zacząć poszukiwania, na co zwrócić największą uwagę, co polscy druciarze lubią sobie "zadrutować" w W210 co potem może przysporzyć kłopotów?
Jako że od pewnego czasu rozglądamy się za W210, chciałbym prosić o kilka zdań opinii/porównania silników 290TD i 300TD. Moja wiedza na ten temat jest znikoma, wiem tyle że 290 to podobno koń pociągowy nie do zatyrania, prosty i wytrzymały silnik.
300 podobno troche bardziej skomplikowany, ale równie udany jak 290, z tym że ze względu na moc daje więcej frajdy z jazdy.
Pieniądze w jakich musimy się zmieścić to ok. 27000 zł z tym że jeżeli trafi się coś naprawde wartego kupna to pewnie uda się dociułać do 30000.
Problem nie jest naglący, ponieważ musimy jeszcze pogonić Omege żeby nie blokowała miejsca w garażu, a to pewnie nie pójdzie tak gładko, jednak gdyby już doszło do czegoś to chciałbym wiedzieć od czego zacząć poszukiwania, na co zwrócić największą uwagę, co polscy druciarze lubią sobie "zadrutować" w W210 co potem może przysporzyć kłopotów?
Ostatnio zmieniony 25 mar 2008, o 10:52 przez MichaŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
MichaŁ ;-)
MichaŁ ;-)
Zależy co kto woli, te dwa silniki są bardzo wytrzymałe i przy dobrej eksploatacji wytrzymują 1mk. Mi zależało na niskim spalaniu więc wybrałem 290TD, spala ~6 l/100 i nie jest taki mułowaty. Obecnie zastanawiam się nad chipem zwiększającym moc auta do 165KM z 129KM.
Jak nie zależy tobie na spalaniu i chcesz mieć od razu 177KM to szukaj 300TD. O chipie możesz poczytać w dziale TUNING, na temat spalania też już było pisane. Przy zakupie zwracaj uwagę na wszystko ;-) . Ja długo szukałem swojej gwiazdki, ale było warto czekać. Nie napalaj się od razu bo nie warto.
PS. Szukaj blisko domu lub za granicami naszego kraju.
Jak nie zależy tobie na spalaniu i chcesz mieć od razu 177KM to szukaj 300TD. O chipie możesz poczytać w dziale TUNING, na temat spalania też już było pisane. Przy zakupie zwracaj uwagę na wszystko ;-) . Ja długo szukałem swojej gwiazdki, ale było warto czekać. Nie napalaj się od razu bo nie warto.
PS. Szukaj blisko domu lub za granicami naszego kraju.
S210 E290 TD KOMBI
WDB2102171A234503
MANUAL
AVANTGARDE
1996
PS. Moim pierwszym okularem był Trabant z 1978r
WDB2102171A234503
MANUAL
AVANTGARDE
1996
PS. Moim pierwszym okularem był Trabant z 1978r
290 TD ma 5 cylindrow, natomiast 300TD ma ich 6.
290 TD to ten sam silnik, ktory mamy w firmie w dostawczej kaczce, tylko, ze tam bez turbo.
Silnik glosny i na dluzsza mete wg mnie ten halas meczy, silnik slychac juz z kilometra;) Faktycznie, pali mniej niz 300 TD, w miescie 300TD musi spalic min. 9 litrow.
Fundusze dosyc konkretne, za taka kase to juz mozna dorwac prawie CDI po liftingu.
Zwracac uwage na to co w typowym samochodzie.
Jesli skrzynia automat, to w MB i tak sa one wytrzymale, ale gdyby cos bylo nie tak to lepiej wiedziec to przed zakupem.
Pod uszczelkami drzwi sprawdzic, jak duzo rdzy, bo to, ze bedzie to jest w zasadzie pewne :lol:
290 TD to ten sam silnik, ktory mamy w firmie w dostawczej kaczce, tylko, ze tam bez turbo.
Silnik glosny i na dluzsza mete wg mnie ten halas meczy, silnik slychac juz z kilometra;) Faktycznie, pali mniej niz 300 TD, w miescie 300TD musi spalic min. 9 litrow.
Fundusze dosyc konkretne, za taka kase to juz mozna dorwac prawie CDI po liftingu.
Zwracac uwage na to co w typowym samochodzie.
Jesli skrzynia automat, to w MB i tak sa one wytrzymale, ale gdyby cos bylo nie tak to lepiej wiedziec to przed zakupem.
Pod uszczelkami drzwi sprawdzic, jak duzo rdzy, bo to, ze bedzie to jest w zasadzie pewne :lol:
E 220 CDI '01 Elegance
Rdzy się nie boje :-D bo w Omedze to na porządku dziennym :lol:kichcio pisze:Pod uszczelkami drzwi sprawdzic, jak duzo rdzy, bo to, ze bedzie to jest w zasadzie pewne :lol:
Mówicie że 290 jest dość głośny, ale czy ten hałas nie jest uciążliwy w kabinie ? bo to że jest głośny na zewnątrz to mi nie przeszkadza, niech się martwią Ci co chodzą pieszo - oni będą słuchać tylko czy wygłuszenie kabiny wystarcza i klekot grzechotnika nie jest uciążliwy na trasie ?
A no i co do skrzyni sie nie określiłem :-P koniecznie automat, nie ma w ogóle innej opcji.
Ojciec wyczesał na allegro coś takiego ale wg mnie cena jest wysoka jak za ten egzemplarz - chyba że się myle, co sądzicie ?
http://moto.allegro.pl/item325803747_me ... html#photo
Pozdrawiam
MichaŁ ;-)
MichaŁ ;-)
Wg mnie w srodku tez jest glosny...
1. Zaczyna sie wycierac skora, wiec zapomnij, ze ma to 197 tys przebiegu
2. To nie jest fajny silnik, samochod juz dosyc stary, tyle kasy to bym na pewno za niego nie dal.
1. Zaczyna sie wycierac skora, wiec zapomnij, ze ma to 197 tys przebiegu
2. To nie jest fajny silnik, samochod juz dosyc stary, tyle kasy to bym na pewno za niego nie dal.
Ostatnio zmieniony 20 mar 2008, o 20:59 przez kichcio, łącznie zmieniany 1 raz.
E 220 CDI '01 Elegance
No fakt, dzisiaj rozejrzałem się trochę po ogłoszeniach i można już trafić CDI po lifcie, z tym że pojawia się nowe pytanie, czy na dobre CDI po lifcie nie trzeba wyłożyć min. 35-40 tys żeby to się jakoś kupy trzymało ? Bo wiadomo że każde auto można kupić tanio i okazyjnie tylko w naszym przypadku chodzi o to aby to auto pojeździło parę lat bez większych ingerencji.kichcio pisze:Fundusze dosyc konkretne, za taka kase to juz mozna dorwac prawie CDI po liftingu.
Generalnie wymagamy od W210 żeby palił po mieście do 9-10 litrów no i oczywiście żeby nie trzeba sie było nogami odpychać tylko żeby potrafił się zebrać - czy jest to możliwe w takim zestawieniu: oszczędność-niezłe osiągi ?
Co do silników CDI:
Który z tych silników wystarcza aby w miarę żwawo rozpędzić MB'ka ? Jechałem kiedyś taryfą w moim mieście z 220 CDI 143 KM i Taxiarz stwierdził "Na miasto wystarcza", troszkę byłem w szoku, bo np. TDI 130 KM w Passacie wg mnie bardzo ładnie radzi sobie z tym autem w różnych warunkach więc 143 KM w CDI powinno być jeszcze lepsze, no chyba że się myle.
Czy trzeba uważać na paliwo tankując CDI ? bo wiadomo jak to jest w Polsce.
Czy te silniki są na łańcuszku rozrz. ?
Jaki przebieg jest stosunkowo nie groźny dla 220, 270 i 320 CDI ? Bo o ile przy ew. kupnie 290 czy 300 TD nie martwie się przebiegiem o tyle tutaj zaczynam sobie zadawać pytanie jaka jest ich wytrzymałość i oczywiście czy są jakieś newralgiczne punkty CDI'ków ?
Przepraszam że jestem upierdliwy i dociekliwy ale nie chcę wtopić kasy w jakiegoś zdrutowanego parcha.
Pozdrawiam
MichaŁ ;-)
MichaŁ ;-)
- Andrzej_w210
- Posty: 35
- Rejestracja: 7 mar 2008, o 08:49
- Lokalizacja: Lidzbark Warm
Ten z allegro to na pewno nie ma 200k tylko ze 400k. Skóra za mocno wytarta. Co do wypowiedzi kichcio to się nie zgadzam, że silnik 290TD jest głośny. Powiem tak jak kumpel odpali BMW 2,5TD to zawory dają po uszach, aż szkoda słuchać, drugi co ma Passata 1,9 TD też jest głośniejszy od mojego 290 TD i zewnątrz i wewnątrz. Jeżeli chodzi o wew. to przy cichutko grającym radiu słychać tylko pomruk silnika. W210 ma b. dobre wygłuszenie wnętrza. Co do CDI to powiem tak. W Mercedesie ostatnią rzeczą co się psuje jest silnik - NIE DOTYCZY CDI !!!. Ciśnienie w tych silnikach ma 130 Atm, co powoduje że pękają gniazda zaworów, a przebieg 300k jest już problemem. Nie słyszałem dobrych opinii na temat tych silników. Pewnie kiedyś i tak będę zmuszony kupić CDI i jak już to pewnie 320 CDI. Ale może koszty napraw będą już wtedy mniejsze. Trzeba bardzo uważać na paliwo, silnik jest bardzo wyczulony na jakieś mieszaniny z naszych stacji. Co do porównania Passata 130kM i CDI 140KM to Passat idzie lepiej ze względu na masę auta 1300kg, W210 KOMBI 1850kg. Polecam Tobie przejazd 290TD, myślę że będziesz zadowolony z osiągów i tankowań na CPN.
S210 E290 TD KOMBI
WDB2102171A234503
MANUAL
AVANTGARDE
1996
PS. Moim pierwszym okularem był Trabant z 1978r
WDB2102171A234503
MANUAL
AVANTGARDE
1996
PS. Moim pierwszym okularem był Trabant z 1978r
Kolega oczekuje troche mocy od samochodu, a nie auta do cruisingu, wiec 300D odpada, poza tym to cofanie sie w rozwoju wg mnie.
Moj tata chyba za 30 tys, sprzedaje swoje CDI 2000 rok.
CDI zaczynaja sie od 8 tys. euro mniej wiecej.
143KM w CDI jest szybsze od Passatowych 136, sprawdzalem kilkakrotnie
Czasem brakuje tych 20KM na trasie, ale ogolnie jest calkiem niezle, na dynamike raczej nie narzekam. Trzeba umiec korzystac z automatycznej skrzyni, bo to nie tylko gaz w podloge i jedziemy
Tak, polecalbym lac lepsze paliwo do CDI, zatankowalem ostatnio na SHELLu, a 3 dni pozniej na jakiejs normalnej stacji, byly LOTOS i niestety na dluzsza mete zauwazylem troche roznicy w jezdzie i spalaniu. No i jak bedziesz jezdzil na syfiastym paliwie, to wtryski zaczna lac, samochod zacznie kopcic. Naprawa wtrysku w jednej z lepszych firm w Polsce to 300zl netto.
Wg mnie 400 tys. powinno spokojnie dac rade w CDI, ja mam 240 i jest ok, tata ma 310 i powoli trzeba sie szykowac na zakup nowej turbiny, w poprzednim okularze mial 360 i tez bylo ok;)
Tak, rozrzad na lancuchu.
Moj tata chyba za 30 tys, sprzedaje swoje CDI 2000 rok.
CDI zaczynaja sie od 8 tys. euro mniej wiecej.
143KM w CDI jest szybsze od Passatowych 136, sprawdzalem kilkakrotnie
Czasem brakuje tych 20KM na trasie, ale ogolnie jest calkiem niezle, na dynamike raczej nie narzekam. Trzeba umiec korzystac z automatycznej skrzyni, bo to nie tylko gaz w podloge i jedziemy
Tak, polecalbym lac lepsze paliwo do CDI, zatankowalem ostatnio na SHELLu, a 3 dni pozniej na jakiejs normalnej stacji, byly LOTOS i niestety na dluzsza mete zauwazylem troche roznicy w jezdzie i spalaniu. No i jak bedziesz jezdzil na syfiastym paliwie, to wtryski zaczna lac, samochod zacznie kopcic. Naprawa wtrysku w jednej z lepszych firm w Polsce to 300zl netto.
Wg mnie 400 tys. powinno spokojnie dac rade w CDI, ja mam 240 i jest ok, tata ma 310 i powoli trzeba sie szykowac na zakup nowej turbiny, w poprzednim okularze mial 360 i tez bylo ok;)
Tak, rozrzad na lancuchu.
E 220 CDI '01 Elegance
MichaŁ, polecam z całym sercem 300TD ja mam takie oczko w takim silniku
i te 177KM z 6cylindrowym silnikiem o poj. 3,0litra to nie slyszałem piękniejszego silnika w dieslu niż ten. Jak chcesz jechać szybciej naciskasz gaz i autko ciągnie do przodu... Super i to b. wytrzymały silnik prosty w konstrukcji.
i te 177KM z 6cylindrowym silnikiem o poj. 3,0litra to nie slyszałem piękniejszego silnika w dieslu niż ten. Jak chcesz jechać szybciej naciskasz gaz i autko ciągnie do przodu... Super i to b. wytrzymały silnik prosty w konstrukcji.
MB E320 CDI Elegance Sedan - obniżony -50/-50 + 17"
MB S320 CDI - 18" AMG, Airmatic, Ciemny kolor z jasnym wnętrzem
MB 123 300D Sedan 78' - W trakcie przywracania do stanu wyjścia z fabryki
MB S320 CDI - 18" AMG, Airmatic, Ciemny kolor z jasnym wnętrzem
MB 123 300D Sedan 78' - W trakcie przywracania do stanu wyjścia z fabryki
Jak kupowałem swoje "pudło" kierowałem się bardziej stanem technicznym, wersją nadwozia (combi) i żeby nie było po wilkich stłuczkach, a opcja silnikowa się sama dopasowała. Między tymi silnikami nie ma aż tak wielkiej przepaści , zależało mi też bardzo na manualnej skrzyni , bo mam duzy kamping i nieraz lubie go gdzieś go zaciagnąć, a wiadomo że przyczepa z automatem długo nie powspółpracuje. Przy wyborze pokieruj się raczej stanem technicznym i bezwypadkowościa a silnik wybierz jaki się trafi, póżniej naprawa głupiego central zamka, klimatyzacji ,czy el szyb może pójść w dziesiątki tysięcy .
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości