porady

Wszytko o Mercedesie E W210

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

kumpek20
Posty: 157
Rejestracja: 4 lis 2015, o 10:57
Lokalizacja: PL

porady

Post autor: kumpek20 »

Cześć. Poradziłby mi ktoś, w jaki sposób moge sprawdzić czy mam zużyte tuleje przedniego wózka, poduchy silnika i skrzyni, podpore wału? oraz czy moge tymczasowo wyjąć amortyzatory przednie i sie przejechać kawałek bo chce zdiagnozować skąd dobiegają stuki. Kolejna sprawa to oringi w filtrze paliwa które są dołączane do zestawu. Jeden idzie do śruby mocującej filtr (śruba z otworem) a drugi gdzie? i czy tą śrube trzeba jakoś ustawić aby otwór był skierowany w którąś strone? silnik om604 diesel
WDB2100041A661457
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Re: porady

Post autor: noc »

Kolego z pytań wynika, że Twoje doświadczenie z motoryzacją ~ 0.
To nie wstyd.Ja sam nie grzebię w zębach tylko idę do stomatologa.
Tobie radzę pojechać do warsztatu.A amortyzatorów nie wyjmuj bo szkoda auta, a w najgorszym wypadku i Ciebie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
kumpek20
Posty: 157
Rejestracja: 4 lis 2015, o 10:57
Lokalizacja: PL

Re: porady

Post autor: kumpek20 »

To akt desperacji po dziesiątkach wizytach u mechaników :) coś mi stuka z przodu a nikt nie może dojść co i juz wole sam do tego dojść dlatego pytam tutaj
WDB2100041A661457
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: porady

Post autor: Gawra »

kumpek20 pisze:To akt desperacji po dziesiątkach wizytach u mechaników :) coś mi stuka z przodu a nikt nie może dojść co i juz wole sam do tego dojść dlatego pytam tutaj
Prawdopodobnie tuleja olejowa na wahaczu dolnym? Koncowwki stabilizatora? Sworzen wahacza
gornego? Dolnego? itd ?
Tylko bereszka(lomek) i odpowiednie przylozone dadza potwierdzenie tezy...?
stuki-w-przednim-zawieszeniu-juz-nie-ma ... 25408.html
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
kumpek20
Posty: 157
Rejestracja: 4 lis 2015, o 10:57
Lokalizacja: PL

Re: porady

Post autor: kumpek20 »

generalnie wszystko porobione z przodu było poza amortyzatorami i właśnie chce je sprawdzić i dzięki za link, zerkne w wolnej chwili
WDB2100041A661457
Awatar użytkownika
zibi2210
Moderator
Posty: 1876
Rejestracja: 8 maja 2009, o 19:57
Lokalizacja: Tuszyn

Re: porady

Post autor: zibi2210 »

Kolego.Jedż na stację diagnostyczną zapłać 30-50 zł i diagnosta powie Ci co trzeba wymienić.Na szarpaku zobaczysz gołym okiem co jest uszkodzone.
Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem. E 200 cdi 2001 rok sedan.WDB2100071B230181
Rysiek
Posty: 398
Rejestracja: 18 maja 2008, o 21:24
Lokalizacja: prawie Koronowo

Re: porady

Post autor: Rysiek »

Sam wyciągałem amortyzatory bo nawet na stacji diagnostycznej nie potrafili znaleźć "stukacza". Opłaciło się - bez amortyzatorów w aucie zrobiła się cisza, więc wpadły na przód nowe.
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest :)

"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
kumpek20
Posty: 157
Rejestracja: 4 lis 2015, o 10:57
Lokalizacja: PL

Re: porady

Post autor: kumpek20 »

zibi2210 pisze:Kolego.Jedż na stację diagnostyczną zapłać 30-50 zł i diagnosta powie Ci co trzeba wymienić.Na szarpaku zobaczysz gołym okiem co jest uszkodzone.

Jak widać nie zobaczysz, na szarpaku byłem kilkukrotnie i bez efektu ;) pozdrawiam
WDB2100041A661457
Awatar użytkownika
niedduzy
Posty: 53
Rejestracja: 13 gru 2010, o 23:18
Lokalizacja: lublin

Re: porady

Post autor: niedduzy »

kumpek20 pisze:To akt desperacji po dziesiątkach wizytach u mechaników :) coś mi stuka z przodu a nikt nie może dojść co i juz wole sam do tego dojść dlatego pytam tutaj
W moim stukało górne mocowanie amortyzatora. Zdiagnozowane po miesiącu szukania i wymianie kilku "podejrzanych" dupsów.
S211 500 4MATIC/2004 OBSIDIAN BLACK
S210 430 4MATIC/2002 OBSIDIAN BLACK; WDB2102831X076171 był
W123 230C Silbergrun/1978
W123 280CE Silbergrun/1977 (rozebrany)
Land Rover Discovery I 300/1996OBSIDIAN BLACK
kumpek20
Posty: 157
Rejestracja: 4 lis 2015, o 10:57
Lokalizacja: PL

Re: porady

Post autor: kumpek20 »

Wszystko jasne. Poczekam na cieplejsze dni i zabieram sie do roboty, od razu regeneracja zacisków, nowe klocki i nadkola zakonserwuje. Dziekuje za pomoc panowie, pozdrawiam ;)
WDB2100041A661457
kumpek20
Posty: 157
Rejestracja: 4 lis 2015, o 10:57
Lokalizacja: PL

Re: porady

Post autor: kumpek20 »

Cześć, wyciągnąłem amortyzatory i stuk sie nawet nasilił, a bardziej jego częstotliwość ale to raczej logiczne więc to odpada. Już nie mam pojęcia gdzie szukać...
WDB2100041A661457
howser
Posty: 34
Rejestracja: 25 sty 2017, o 20:16
Lokalizacja: Śląsk

Re: porady

Post autor: howser »

Masz xenony???

Jeśli tak to na dolnym prawym wahaczu jest regulator na tulei on tez może postukiwać
WDB2102721A270390
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Re: porady

Post autor: noc »

Czasem słychać trzaski częściowo urwanego kielicha sprężyny.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: porady

Post autor: Gawra »

Kilka miesięcy szukałem stukacza w mojej merc. i okazl się byc :hyhy: tuleja olejowa wahacza
dolnego :D
(rzadki przypadek, ale szalenie trudno-wykrywalny)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
kumpek20
Posty: 157
Rejestracja: 4 lis 2015, o 10:57
Lokalizacja: PL

Re: porady

Post autor: kumpek20 »

dziś wyciągnąłem stabilizator i wymieniłem gumy (siedziały jeszcze oryginały) i dwa łączniki. Tak jakby zaczęło troszke rzadziej stukać ale dalej stuka. Może łożyska w piaście tak walą?

P.s Gdy przednie lewe koło jest w powietrzu łapiąc za dół i za góre koła ruszam na przemian w strone auta i do siebie wyczuwalny jest niewielki luz, to łożysko?
WDB2100041A661457
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 15 gości