nie kręci rozrusznik, rozrusznik jest sprawny

Wszytko o Mercedesie E W210

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

piotrasta
Posty: 269
Rejestracja: 4 paź 2012, o 20:42
Lokalizacja: ten hałas?

nie kręci rozrusznik, rozrusznik jest sprawny

Post autor: piotrasta »

Witajcie
Mam problem z moją damą mianowicie nie chce "kręcić". Po przekręceniu kluczyka słychać tylko przekaźniki i nic więcej. Akumulator jest ok (był zamieniany). Rozrusznik jest ok - sprawdzony poprzez podanie mu "+" oraz drugi raz sprawdzone mostkując w gnieździe przekaźnika zasilania tak więc tym samym można wyeliminować drogę z przekaźnika do rozrusznika i rozrusznik. Moduł zasilania podmieniony i nic dalej nie kręci więc myślę że to wyeliminować też można). Zostaje więc "trasa" od modułu do stacyjki. Jednakże chciałbym zauważyć że w gnieździe przekaźnika na pinie "przychodzącym" od stacyjki jest napięcie (ten co idzie na cewkę przekaźnika). Przekaźnik jest sprawny rezystancja w stanie zwartym to poniżej 0,2om. Z| tego co wyczytałem zostaje tylko kostka stacyjki i ewentualny luz na którymś z pinów co jeszcze sprawdzili byście na moim miejscu?
WDB2102161B100657 2000 cdi270
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Rozumiem że po dodaniu +na cewkę bendixa rozrusznik kręci?
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
piotrasta
Posty: 269
Rejestracja: 4 paź 2012, o 20:42
Lokalizacja: ten hałas?

Post autor: piotrasta »

tak
WDB2102161B100657 2000 cdi270
raaza
Posty: 287
Rejestracja: 7 paź 2013, o 19:21
Lokalizacja: gkp

Post autor: raaza »

Też tak miałem, że nie kręcił, było tylko cyk. Okazało się, że patrząc od dołu auta pod pedałem gazu jest gruby miedziany kabel, który zaśniedział i się ułamał, co skutkowało, że nie podawało dalej prądu..
WDB2102371A270261
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

raaza pisze:Też tak miałem, że nie kręcił, było tylko cyk. Okazało się, że patrząc od dołu auta pod pedałem gazu jest gruby miedziany kabel, który zaśniedział i się ułamał, co skutkowało, że nie podawało dalej prądu..

Nie doczytałeś postu wyżej ;)
Po podaniu napięcia na + cewki rozrusznik kręci więc ma dobry prąd.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
sanon
Posty: 1168
Rejestracja: 24 mar 2009, o 04:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sanon »

Jaka masz stacyjke? zwykla czy rybka?
piotrasta
Posty: 269
Rejestracja: 4 paź 2012, o 20:42
Lokalizacja: ten hałas?

Post autor: piotrasta »

przepraszam nie napisałem rybka 2000 cdi270
WDB2102161B100657 2000 cdi270
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Jeszcze raz zmień akumulator na inny. Połączenie przewodu plus na przejściu (obok pedału hamulca) przez ścianę grodziową i połączenie przewodów w skrzynce "+" (bezpiecznik) na lewym przednim nadkolu w komorze silnika.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
piotrasta
Posty: 269
Rejestracja: 4 paź 2012, o 20:42
Lokalizacja: ten hałas?

Post autor: piotrasta »

A więc tak przejście jest ok. Po zmostkowaniu przekaźnika w module zasilania silkinik zapala po zlikwidowaniu mostka nie silnik gaśnie. Po podaniu '' + '' na fioletowy przewud w module zasilania silnik kręci pali i działa bez problemów. Zz tego co znalazłem to stacyjka się ''komunikuje'' z modułem zasilania( przekaźnik rozrusznika) poprzez sterownik sterownik silnika. Niestety nie znam nikogo kto ma w210 cdi270 na podmiane sterownika stacyjki i blokady. Ma ktoś jakieś podejrzenie co to może być?
WDB2102161B100657 2000 cdi270
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Nie chciał bym Ci namieszac ale z rozrusznikiem współdziała także kaseta wybieraka biegów.Jeśli moduł nie dostanie sygnału ze wybierak jest na P to nie zakreci .Może to jest trop.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
piotrasta
Posty: 269
Rejestracja: 4 paź 2012, o 20:42
Lokalizacja: ten hałas?

Post autor: piotrasta »

Porada @kakadu okazała się skuteczna. Stacyjka z wybierakiem komunikuje się na zasadzie który jest bieg a do rozruchy pozycja "P" jest brana bezpośrednio ze skrzyni. Po podłączeniu samego wybieraka elektrycznie (tj przepiąłem tylko wiązkę elektryczną i cięgło lecącej do stacyjki) w żadnej pozycji nie palił lecz nie dało mi to spokoju i postanowiłem się przejechać czego wcześniej nie zrobiłem i wszystko stało się jasne na "P" jechałem do tyłu a na "N" do przodu. wszedłem pod auto to co zobaczyłem wyjaśniło cały problem tulejka gumowa/plastykowa która znajdować powinna się na wybieraku nie nie znajdowała się tam(na zdjęciu zaznaczyłem ją na czerwono).
Obrazek
Poprzednik najwidoczniej ustawił jak mu pasowało i za słabo skręcił i się przesunęło
Obrazek
(auto miało małą przygodę z innym autem i już wiemy dlaczego się przesunęło).

Dzięki wielkie wszystkim którzy zainteresowali się problemem.

(zdjęcia znalezione w google grafika)
WDB2102161B100657 2000 cdi270
hubal
Posty: 246
Rejestracja: 1 kwie 2009, o 06:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: hubal »

mam ten sam problem. jak odpalam to tylko słychać cyknięcie i nie odpala, przejadę wybierakiem, odpali, czyli szukać problemu w wybieraku?. mam też takie coś że jak dotkne hamulca to albo gaśnie albo nie zapali puszczam hamulec wszystko chodzi
W210 E 2,2 CDI 2000r
W210 E 2,2 D 1999r
W210 E 2,2 D 1996r
W202 C 1,8 1995r
W202 C 2,8 1996r
i inne nie MB
tomaszek2103
Posty: 4
Rejestracja: 25 lut 2013, o 16:16
Lokalizacja: Białystok

Problem z odpaleniem mesia

Post autor: tomaszek2103 »

Witam jestem nowy i mam taki problem może ktoś pomoże. Mam mercedesa E320 ostatnio nie mogę go odpalić. akumulator i rozrusznik wymienione zostały. gdzies ucieka prad, jak otwieram go to już kierunki nie mrygaja w lusterkach i nie ma nic na zegarach nic się nie swieci nawet jak kluczyk wkładam (rybke) to nie ma tego odgłosu odblokowania. dopiero jak zlacze 2 kable do odpalanie samochodow i dam bezpośrednio z akumulatora na plus pod maska to zapalaja się kontrolki i działa kluczyk. tylko ze zapalaja się kontrolki i blakną i po jakiś 30sek znowu sa jaśniejsze i jak probuje go odpalić to jest takie pykniecje rozrusznika i zero reakcji. nawet nie daliśmy rady odpalić na kable od innego auta. kurcze proszę o pomoc
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

tomaszek2103 pisze:nawet nie daliśmy rady odpalić na kable od innego auta.
Za mały przekrój kabli, mocno rozładowany akumulator.
tomaszek2103 pisze: gdzies ucieka prad
Najpierw odłącz wszystkie urządzenia dodatkowe dołożone.
Jak masz pojęcie o elektryce w samochodzie.
Bez kluczyka w stacyjce. Podłącz woltomierz do naładowanego akumulatora. Wypinaj bezpieczniki. Masz trzy skrzynki z bezpiecznikami. Jak trafisz na bezpiecznik od obwodu przez który ucieka prąd to napięcie na akumulatorze się minimalnie podniesie. Zacznij od bezpieczników pod kanapą.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
tomaszek2103
Posty: 4
Rejestracja: 25 lut 2013, o 16:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomaszek2103 »

Akumulator jest nowy parę dni temu kupiłem.
A możliwe jest że kabel pluskwy jest gdzieś tam przerwany i temu nie ma reakcji.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości