Mercedes- zablokowany zapłon
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Mercedes- zablokowany zapłon
Witam
Jestem nowy na forum.
Mam Mercedes e320 cdi automat z 2000 roku w kombi. Pełne wyposażenie, avantgarde.
Mercedes stał na zjeżdzie do garazu pod domem, ale stał tam dłuższą chwile zapalony, bo jest orginalnie obniżony i kombinowene było z podjazdem, bo inaczej by zachaczyl zderzakiem w prog, no ale nie wazne. Mercedes zgasł, na komputerze pojawily sie komunikaty, abs esr bas esp ( czy coś takiego, nie zapamiętałem dobrze) i pojawiła się kontrolka o niskim stanie oleju. Teraz po przekręceniu kluczyka nie reaguje ale wszystko działa ( kontrolki itp). To chyba komputer go zablokował? Prawdopodobnie przyjedzie elektryk z komputerem zobaczyć co się dzieje ale czy można coś zaradzić ? Czy da się zmienić bieg bez odpalenia? I co mogło być przyczyną takiego zachowania auta?
Jestem nowy na forum.
Mam Mercedes e320 cdi automat z 2000 roku w kombi. Pełne wyposażenie, avantgarde.
Mercedes stał na zjeżdzie do garazu pod domem, ale stał tam dłuższą chwile zapalony, bo jest orginalnie obniżony i kombinowene było z podjazdem, bo inaczej by zachaczyl zderzakiem w prog, no ale nie wazne. Mercedes zgasł, na komputerze pojawily sie komunikaty, abs esr bas esp ( czy coś takiego, nie zapamiętałem dobrze) i pojawiła się kontrolka o niskim stanie oleju. Teraz po przekręceniu kluczyka nie reaguje ale wszystko działa ( kontrolki itp). To chyba komputer go zablokował? Prawdopodobnie przyjedzie elektryk z komputerem zobaczyć co się dzieje ale czy można coś zaradzić ? Czy da się zmienić bieg bez odpalenia? I co mogło być przyczyną takiego zachowania auta?
Ostatnio zmieniony 2 gru 2008, o 18:53 przez Emlek, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Nie chce odpalić,
Nie ma Mercedesów z "pełnym wyposażeniem" - to tylko taki handlarski chwyt marketingowy :lol: Wiele opcji wyposażenia nawzajem się wyklucza i nigdy wszystkiego mieć nie będziesz...Emlek pisze:
Mam Mercedes e320 cdi automat z 2000 roku w kombi. Pełne wyposażenie, avantgarde.
Oczywiście: do tego wystarczy przekręcić kluczyk w stacyjceEmlek pisze:Czy da się zmienić bieg bez odpalenia?
Nie wymagaj Kolego cudów na odległość :roll:Emlek pisze:I co mogło być przyczyną takiego zachowania auta?
no dobra nie ważne z tym pełnym wyposażeniem, nigdy biegów u mnie nie dało się zmienić po przekręceniu kluczyka w stacyjce tak i jak teraz, no i stoi sobie samochód na podjezdzie, jutro się zobaczy a może odpali, kluczyk jest ten elektryczny, nie wiem czy we wszystkich taki jest, i po przekręceniu wszystko jest tak jak zawsze ale przekręcam na zapłon i nic, jak by elektryka go zablokowała
W Twoim wieku to możesz prowadzić najwyżej balkonik.... :mrgreen:
A tak poważnie to żeby zmienić "bieg" musiałbyś go podciągnąc troche do góry, żeby nie "wisial" na skrzyni. Poprostu włożyć kluczyk, odciążyć skrzynie i wtedy zmienić bieg.... Podejrzewam że hamulec pomocniczy nie był odrazu włączony tylko skrzynia na "park"?...
A tak poważnie to żeby zmienić "bieg" musiałbyś go podciągnąc troche do góry, żeby nie "wisial" na skrzyni. Poprostu włożyć kluczyk, odciążyć skrzynie i wtedy zmienić bieg.... Podejrzewam że hamulec pomocniczy nie był odrazu włączony tylko skrzynia na "park"?...
odciągaliśmy go, tak skrzynia była na P , ale i tak nie da się zmienić biegu jak by była jakaś blokada na niej, jak by zablokował się przed kradzieżą, normalnie jak by bolec jakiś blokował tą skrzynię. Czy zgasł przez to zę był za długo w złej pozycji? na komputerze też wyświetliło się to że było za mało oleju
Zablokował sie taki jakby wodzik od skrzyni bo całe auto na nim wisiało! Do zablokowania auta na górce służy hamulec pomocniczy.... Czemu zgasł to nie wiem... Co do oleju to sprawdza sie na równym, więc to będzie raczej fałszywy alarm... Co do tych ABS itp. to sprawdź psstryczek przy hamulcu, może to On jest wszstkiemu winien (skrzyni też)...Emlek pisze:odciągaliśmy go, tak skrzynia była na P , ale i tak nie da się zmienić biegu jak by była jakaś blokada na niej, jak by zablokował się przed kradzieżą, normalnie jak by bolec jakiś blokował tą skrzynię. Czy zgasł przez to zę był za długo w złej pozycji? na komputerze też wyświetliło się to że było za mało oleju
Nie wiemy jaka akurat w tym aucie jest skrzynia, jednak zazwyczaj jest przewidziana procedura awaryjnego zwalniania z pozycji "P" i powinna być opisana w instrukcji obsługi.
[ Dodano: 2008-11-22, 23:34 ]
[ Dodano: 2008-11-22, 23:34 ]
Zaręczam Ci, że się da: przekręcasz kluczyk, wciskasz hamulec i ciągniesz za lewarek.Emlek pisze:, nigdy biegów u mnie nie dało się zmienić po przekręceniu kluczyka w stacyjce tak i jak teraz,
1. Olej sprawdziles? Stal na pochylosci, oleju moglo brakowac wiec sobie zgasl.
Nie napisales, czy sprawdziles.
2. Bieg zmienisz na przekreconym kluczyku tj. zaplon bez odpalania.
Jesli nie to, to zauwaz, ze pod D masz taka mala zapadke, wsadz tam dlugopis lub cos, wtedy zmienisz bieg.
Piszesz bardzo chaotycznie, podajesz malo informacji.
Nie napisales, czy sprawdziles.
2. Bieg zmienisz na przekreconym kluczyku tj. zaplon bez odpalania.
Jesli nie to, to zauwaz, ze pod D masz taka mala zapadke, wsadz tam dlugopis lub cos, wtedy zmienisz bieg.
Piszesz bardzo chaotycznie, podajesz malo informacji.
E 220 CDI '01 Elegance
Właśnie przewertowałem całą instrukcję obsługi i znalazłem tą informację o tej zapadce pod D, jutro wycholujemy samochód i zobaczymy może elektronika pozwoli samoczynnie uruchomić pojazd jak zobaczy że wszystko ok. Stan oleju był dobry, też myslałem o tym że auto stało zbyt długo pochylone i elektronika wyłączyła silnik dla bezpieczeństwa. Przepraszam że pisałem chaotycznie ale trochę mnie to zdenerwowało.
Zrób to samo, ale na wciśniętym hamulcu. Oczywiście nie bujniesz samochodu pod górkę z wciśniętym hamulcem, więc wciągnij go czymś kilkanaście centymetrów (najlepiej innym samochodem ;-) ), wtedy dopiero naciśnij pedał hamulca (może być ciężko, bo na zgaszonym silniku szybko robi się "twardy", a trzeba go wcisnąć dość głęboko) i wtedy zmień bieg. Łaski nie robi, musi zmienić...Emlek pisze:odciągaliśmy go, tak skrzynia była na P , ale i tak nie da się zmienić biegu
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości