Interfejs- jaki warto kupić?

Wszytko o Mercedesie E W210

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Tak jak pisze vax :idea:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

przeciez pkazuje błedy aktualne i błedy zapisane , to w czym problem jesli karta to musi byc rozszezona mozliwosc konfiguracji portu , najlpeij to kupic lapka z comem groszowa sprawa kolo 150 zł :)
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

windykatorek pisze:przeciez pkazuje błedy aktualne i błedy zapisane
Carsoft 7,4 nigdy mi tak nie pokazał - jedynie czy błąd jest lub czy go nie ma... no i numer z jakimś tam, mniej lub bardziej udanym opisem...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
endertg
Posty: 59
Rejestracja: 15 paź 2008, o 11:11
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

interfejs z multiplekserem + CS7.4

Post autor: endertg »

witam (UWAGA chyba przydlugi post wyszedl z tego)

kupilem(z ojcem na spolke) ponad rok temu interfejsik na allegro z multiplekserem(nie trzeba przepinac kabli)
oraz zlaczami 38pin okragle, ODBII, i zwykle banany

do tego carsoft 7.4

za calosc dalem bodajrze 550zl brutto(wtedy 350zl kosztowala taka sama wersja ale bez multipleksera)

sprzet dziala do dzis juz sie splacil.

po pierwsze pragne wyprowadzic wszystkich z bledu odnosnie przejsciowki USB na RS232
nie wiem czemu wszyscy pisza takie bzdury na ten temat ze cos nie dziala.

moim zdaniem poprostu macie za mala wiedze w temacie odpowiedniego ustawienia przejsciowki pod windows.

za pomoca powyzszej przejsciowki z powodzeniem uzywam CS7.4, programuje centrale telefoniczne, alarmy SATEL. system operacyjny to windows xp profesional.

nigdy z zadnym programem nie mialem problemu z portem RS232.

odrazu pragne nadmienic ze nie mam jakiejs czarodziejskiej przejsciowki tylko zwykla standardowa. wszystkie i tak maja w srodku ten sam uklad firmy scalony DFI bodajrze.

ostatnio moja przejscowka zostala z laptopem w aucie w garazu i nie chcialo mi sie isc po nia,a w szafie na stanie mialem nowa zupelnie inna odpakowalem podlaczylem i tez wszystko dzialalo.

wiec naprawde nie wiem skad ten pesymizm odnosnie przejsciowek USB na RS232 u was wszystkich :) zeby radzic komus zeby kupil specjalnie laptopa z portem rs232 to juz lekka przesada.

teraz podpowiedz do wszystkich ktorzy maja problemy z przejsciowkami.
jedyny rozsadny powod i mysl jaka mi sie nasowa czemu u was moze to nie dzialac jest taka:

w wiekszosci przypadkow oprogramowanie korzystajace z RS232 jak carsoft i inne
ma do wyboru(obsluguje) porty com od 1 do 4

natomiast sterowniki z przejsciowek instaluja w systemie windows xp wirtualny port com zazwyczaj o jakims wysokim numerze np 7 lub 9 lub jeszcze wyzszym

wtedy oczywiscie zaden program typu CS nie zobaczy tego nowego portu szeregowego.

wystarczy wejsc do ustawien systemowych , wskazac na port np 9 wybrac wlasciwosci i zmusic sterownik zeby ustawil wspomniany port na jeden z 4 pierwszych od 1 do 4.

taki zabieg spowoduje ze port jest normalnie widziany przez kazdy program.
nie zapomnijcie ze windows to taki badziew ze kazda wieksza zmiana ustawien systemowych wymaga restartu komputera zeby zakumal ze cos sei zmienilo.


PS: to jzu tylko dla maniakow. dodam ze faktyczne problemy z przejsciowka moga wytepowac tylko i wylacznie jak uzywa sie oprogramowania pod stary DOS.
i tlko w wypadku jezeli program zostal zle napsiany i odwoluje sie bezposrednio do sprzetu.
wtedy przejsciowki nie dzialaja. ale i na to sa sposoby. specialny programik emulujacy w windows RS232 pod programy dosowe. w kazdym razie zapewniam was ze w dzisiejszych czasach nie jest taka metoda zupelnie potrzebna do stosowania. bo 100% programow dziala pod windows.
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

endertg pisze:wystarczy wejsc do ustawien systemowych , wskazac na port np 9 wybrac wlasciwosci i zmusic sterownik zeby ustawil wspomniany port na jeden z 4 pierwszych od 1 do 4.

taki zabieg spowoduje ze port jest normalnie widziany przez kazdy program.
Hehe... próbowałem tak już dawno i jakoś bez efektu...

Owszem program widzi port i nawet próbuje komunikować się z modułami w aucie, ale nigdy nie udawało mu się skomunikować do końca :idea:
A pod RSem wszystko ok.
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
homontos
Posty: 25
Rejestracja: 16 lut 2008, o 09:31
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: homontos »

Witam ponownie,
trochę chciałbym odgrzać kotleta.
Zaznaczam że nie jest to mowa o carsofcie którego posiadam i nie ma z nim najmniejszego problemu jeśli chodzi o działanie.
Interesuje mnie to czy może ktoś podłączał interfejs oparty na ELM 327 i np programem PCMSCAN do w210 z lat 2000 -2002 roku, celem odczytania tylko i wyłącznie błędów silnika.
Wg zapewnień pewnej strony dotyczącej diagnostyki OBD jest napisane że będzie odczytywał taki elm 327 błędy silnika. Wiadomo że trzeba użyć przełączki z 16 pin na 38 pin (schematy podłączeń są ogólnie wiadome i nie było by problemu), ale czy to w ogóle zadziała ??
Czy w210 a dokładnie błędy samego silnika są zgodne z normą przewidzianą dla OBDII??
Ktoś próbował podłączać ELM i program pcmscan lub podobny ??
Załączniki
stronka www
stronka www
w210 e320 95 r
w210 2.2 cdi 01r
w203 T180 01r
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Już kilka razy wspominałem, że OBDII odczytuje tylko część kodów błędów silnika.
Te które są w najwyższym stopniu odpowiedzialne za emisję substancji szkodliwych w gazach
spalinowych.Nie znajdziesz tam błędów dotyczących np. równomierności pracy silnika na wolnych obrotach.Większość tych programów działa na licencji GNU.Najprostsze i najbardziej
skomplikowane interfejsy do OBDII pracują tylko szybciej lub wolniej, ale czytają to samo.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
bartezbest
Posty: 140
Rejestracja: 28 paź 2009, o 21:35
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: bartezbest »

strasznie to wszystko skomplikowane, może ktoś z Was podsumować co warto kupić do domowego użytku? do audi miałem OBDII za 40zł z programami i innymi dodatkami i śmigał do końca pomagając niejednokrotnie, w MB to nie takie proste, czy może się mylę?
S210 270 CDI 2000r avantgarde !sprzedany :(
przemores
Posty: 12
Rejestracja: 9 lis 2008, o 22:03
Lokalizacja: wrocław

Post autor: przemores »

Hey ;-) na allegro jest dostępny fejs http://www.moto.allegro.pl/item89631807 ... _1988.html. Czy ktoś miał już kontakt z tym urządzeniem,oraz czy warto poświęcić parę groszy na tę zabawkę :mrgreen: ???

[ Dodano: 2010-01-26, 00:49 ]
http://www.moto.allegro.pl/item89939081 ... _1988.html
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

To urządzenie typu "garażowego" mocno zachwalane, ale opiera się na Carsofcie, więc gość mocno przesadził z jego możliwościami.Do W210 do końca produkcji nadaje się.Moje uwagi to
jeżeli poda do wymiany jakąś droższą część to upewnić się innym programem czy to prawda.
I wbrew temu co podaje reklama poprogramować da się niewiele i nie radzę.Często trzeba drugi raz wykonać diagnozę bo myli kody i komentarze.Podsumowując warto mieć, ale to
raczej pomocnik niż fachowiec.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
przemores
Posty: 12
Rejestracja: 9 lis 2008, o 22:03
Lokalizacja: wrocław

Post autor: przemores »

Dziękuję za opinię i pozdrawiam;-) !!!
Mercedes W210 E200 CDI
WDB2100071B300386
Awatar użytkownika
MikiPOZ
Posty: 76
Rejestracja: 14 lut 2008, o 19:27
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiPOZ »

MB E320 CDI Elegance Sedan - obniżony -50/-50 + 17"
MB S320 CDI - 18" AMG, Airmatic, Ciemny kolor z jasnym wnętrzem
MB 123 300D Sedan 78' - W trakcie przywracania do stanu wyjścia z fabryki ;)
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

eee tam kupuj bez multiplexera. i tak wiekszosc rzeczy bedziesz chcial odczytac z silnika, czyli pin 4 w gniezdzie 38-pin. zawsze sobie mozesz sam przelozyc jeden kabelek. rozpiske wrzucalem gdzie co gdzie jest pod ktorym pinem.

wszystkie one robia to samo, roznia sie tylko cena. najwazniejsze i tak jest oprogramowanie carsoft. nie kazde dziala poprawnie po prostu. fajnie jakby sprzedawca dorzucil plytke :)
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

"Fabek" ma rację.Dokładność wykonania będzie rzutować na działanie multipleksera szczególnie przy niskich napięciach AKU.Przełożenie jednego wtyku w gnieździe nie powinno
stanowić problemu.A jak komuś zależy bardziej na czasie niż dokładności to niech płaci więcej.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

popieram przedmówców, zwłaszcza, że rozpiska pinów w gniazdach jest w Helpie Carsofta...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości