Ile max. jechaliście swoim okiem?

Wszytko o Mercedesie E W210

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
trocin
Posty: 863
Rejestracja: 18 lut 2008, o 17:55
Lokalizacja: Puławy

Post autor: trocin »

Wczoraj na A2 wracajac z Poznania ;-)
A przy tej predkosci na autostradzie nudy w aucie i mozna sie pobawic telefonem :mrgreen:
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
cita
VIP
Posty: 55
Rejestracja: 29 maja 2008, o 00:54
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: cita »

a ja wczoraj mialem okazje pogonić swojego okulara, choć jestem akurat przedstawicielem tego gatunku, ktorzy z zasady nie testują Vmax (nawet jak jeździlem sportowym autem).

Wyszło mi 230km/h (licznikowe oczywiście), a sam test był na tyle spontaniczny, ze GPSu nie zdązylem włączyć. Moze i jeszcze kilka km/h bym wycisnął, bo nie mialem dechy - przyspieszałem sobie stosunkowo powoli, ale jakas cipka w lanosie postanowila jechać lewym pasem ...
pozdrawiam
Kuba (aka cita)
320CDI 2000r sedan (blue-inside)
+ Johny II ASC z ML-145
Awatar użytkownika
Marek78
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 2008, o 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek78 »

Obrazek

Ogranicznik nie pozwolił na wiecej :evil:
E430 avantgarde sedan 99r przed liftem

:) http://www.youtube.com/watch?v=rwAKfRPAwh0 :)
cita
VIP
Posty: 55
Rejestracja: 29 maja 2008, o 00:54
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: cita »

To z dzisiaj ..
szkoda, ze bylo lekko pod górke (zeby nie bylo niejasności .. to nie byla żadna góra, ale jakby nie patzrec bylo wzniesienie), choć mimo to nadal jeszcze przyspieszał.
ps. przy 190km.h bład pomiaru w stosunku do GPS wynosił ok 5km/h

Pomiar A2 Poznan - N. Tomysl
Załączniki
lagow_lipiec2008 007.jpg
pozdrawiam
Kuba (aka cita)
320CDI 2000r sedan (blue-inside)
+ Johny II ASC z ML-145
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

A czemu on ma taka wysoka temperature :shock: ?
E 220 CDI '01 Elegance
cita
VIP
Posty: 55
Rejestracja: 29 maja 2008, o 00:54
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: cita »

wiskoza padła. 100 nie przekracza, a przy normalnej prędkości jest kolo 85.
Wiskoza oczywiście już zamówiona (600PLN).. mam nadzieje, ze jutro po jutrze będzie założona.
Póki co wokół komina jeżdze motorem, a w trasie temp. trzyma sie ok .. (nie licząc prędkości wokolicach 240km/h ;) )

ps. a gdzieś Ty tam sie zapatrzył ;)
pozdrawiam
Kuba (aka cita)
320CDI 2000r sedan (blue-inside)
+ Johny II ASC z ML-145
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Szczegolnie w czasie szybszej jazdy uwaznie obserwuje wszystkie wskazniki ;)
Wynik niezly, fabryka twierdzi, ze Twoje auto jedzie maks. 230km/h.
E 220 CDI '01 Elegance
adaso1
Posty: 240
Rejestracja: 3 mar 2008, o 22:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: adaso1 »

cita pisze:wiskoza padła. 100 nie przekracza, a przy normalnej prędkości jest kolo 85.
Wiskoza oczywiście już zamówiona (600PLN)...
A czemu tak drogo, ja załozyłem w ub. roku nową od jakiegoś benzynowego Sprintera za 260zł i działa normalnie
Miałem fajne auto "na oku": E 320T CDI 2000r. :)
Poprzednio: E 220T CDI 2000r. Aktualnie: E420 CDI
P.S. Pozdrawiam Tych wszystkich, co mnie pozdrawiają ;) :)
nonmaximus
Posty: 899
Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: nonmaximus »

kichcio pisze:Wynik niezly, fabryka twierdzi, ze Twoje auto jedzie maks. 230km/h.
E280 na automacie też jedzie niby tylko 230 kmh a ja pogoniłem go dokładnie tyle samo (licznikowo) jak kolega na zdjęciu powyżej, czyli równo 240 kmh

Pozdrawiam,

nonmaximus
cita
VIP
Posty: 55
Rejestracja: 29 maja 2008, o 00:54
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: cita »

Nie lubi gonić swoich aut, bo jakoś mnie to nie kręci. Kusi mnie jednak w tym wypadku zeby zrobićto jeszcze raz i znaleźć bardziej płaski odcinek drogi, a na zdjęciu uchwycić również wskazania z GPSu.
Zobaczymy w weekend, moze zrobie sobie wycieczke na autostrade znów ;)
no chyba, ze wisko jeszcze nie bedzie.

ps. a cena - cóż - to cena oryginału od 320CDI Avantgarde.
ps. za wtryski też zapłaciłem po 600PLN - też mrecedes i tez oryginały (wymienilem dwa)

Ale robi sie OT.
Jak będzie świeży wynik, pochwale sie ;)
pozdrawiam
Kuba (aka cita)
320CDI 2000r sedan (blue-inside)
+ Johny II ASC z ML-145
mibtaxi
VIP
Posty: 20
Rejestracja: 23 lip 2008, o 03:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: mibtaxi »

Tylko uważaj na Policjantów, sporo się ich ostatnio kręci w nieoznakowanych szybkich wózkach po autostradzie w okolicy Poznania. I powodzenia !!!
Ja swoim jechałem w okolicy 200km/h tyle że z kogutem na dachu i czuło się już mocno opór powietrza (o hałasie nie wspominając)...
Michał W210 E300-97 TAXI Poznań
WWW.FILEMONA.PL
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

cita pisze:Zobaczymy w weekend, moze zrobie sobie wycieczke na autostrade znów ;)
no chyba, ze wisko jeszcze nie bedzie.
Przy tej prędkości wentylatorów mogłoby nie być w ogóle, schłodziłby się pędem powietrza...
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
cita
VIP
Posty: 55
Rejestracja: 29 maja 2008, o 00:54
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: cita »

okular pisze:
cita pisze:Zobaczymy w weekend, moze zrobie sobie wycieczke na autostrade znów ;)
no chyba, ze wisko jeszcze nie bedzie.
Przy tej prędkości wentylatorów mogłoby nie być w ogóle, schłodziłby się pędem powietrza...
Nie bierze pod uwage jeszcze jednego istotnego czynnika - obciążenia silnika.
Przy tak duzych prędkościach silnik jest na tyle obciążony, ze samoistne chłodzenie wynikające z pędu powietrza jest niewystarczające. Przy tych 240 mialem już całkiem blisko do czerwonego zakresu obrotów ;)
pozdrawiam
Kuba (aka cita)
320CDI 2000r sedan (blue-inside)
+ Johny II ASC z ML-145
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Może miałeś zafajdaną chłodnicę? Będę się jednak upierał, że wiatr wiejący w chłodnicę z prędkością ok. 250 km/h jest całkowicie wystarczający do chłodzenia silnika. Żeby wentylatory miały w tej sytuacji cokolwiek poprawić, na postoju musiałyby rozpędzać powietrze do prędkości większej niż 250km/h. A takiego huraganu raczej pod maską nie robią...
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
cita
VIP
Posty: 55
Rejestracja: 29 maja 2008, o 00:54
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: cita »

okular pisze:Może miałeś zafajdaną chłodnicę? Będę się jednak upierał, że wiatr wiejący w chłodnicę z prędkością ok. 250 km/h jest całkowicie wystarczający do chłodzenia silnika. Żeby wentylatory miały w tej sytuacji cokolwiek poprawić, na postoju musiałyby rozpędzać powietrze do prędkości większej niż 250km/h. A takiego huraganu raczej pod maską nie robią...
Kolego nie bierzesz pod uwage kolejnych czynników jak umieszczenie wentylatora i jego osłona, która nawet przy mniejszych prędkościach przepływu generuje więcej objętościowo powietrza przepływającego przez chłodnice. Ponad to kiedy zobaczysz jakie opory stawia grill i bryla aerodynamiczna samochodu - zwlaszcza przy takuich prędkościach, to okaże sie, ze większość powietrza, ktore auto "przecina" przed sobą ... po prostu omiata samochód, a nie wpada do komory silnika, która moze mięc wtedy wyzsze cisnienie niż na zewnątrz, co dodatkowo utrudnia chlodzenie.

Nie wymyslaj wiec, bo mylisz sie.
Najlpsze chłodzenie naturanle osiągasz przy prędkościach 80-110km.h. Silnik wtedy pracuje w optymalnym zakresie obrotów, opory aerodynamiczne są stosunkowo niewielke, a pęd powietrza wystarczający. Poniżej i powyżej bez wentylatora sie nie obędzie.

A teraz zupełnie na marginesie - nie zamawiałbym wiskozy za 600zł, gdybym nie był pewny, że padła :D
pozdrawiam
Kuba (aka cita)
320CDI 2000r sedan (blue-inside)
+ Johny II ASC z ML-145
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 21 gości