Ile max. jechaliście swoim okiem?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Hubi W210, ja Ci nic nie obiecywałem chyba :O
kakadu, tę najbliżej granicy Niektórzy też piszą, że "film powstał w Papui Nowej Gwinei gdzie pojęcie kodeksu ruchu drogowego nie istnieje".
yellowstone2012, ta prędkość z klimatronika pokazuje prędkość bez fałszu (licznik przekłamuje o około 3% do 100km/h a dalej nie sprawdzałem) natomiast sam pomiar wykonywany przez samochód też może być niedokładny. Wtedy sprawdza się właśnie GPS, gdzie czas jest z dokładnością do 1s (jeśli GPS liczy w standardzie uniksowym) a droga jest liczona z dużej dokładności małych części ułamkowych pozycji z GPSu.
kakadu, tę najbliżej granicy Niektórzy też piszą, że "film powstał w Papui Nowej Gwinei gdzie pojęcie kodeksu ruchu drogowego nie istnieje".
yellowstone2012, ta prędkość z klimatronika pokazuje prędkość bez fałszu (licznik przekłamuje o około 3% do 100km/h a dalej nie sprawdzałem) natomiast sam pomiar wykonywany przez samochód też może być niedokładny. Wtedy sprawdza się właśnie GPS, gdzie czas jest z dokładnością do 1s (jeśli GPS liczy w standardzie uniksowym) a droga jest liczona z dużej dokładności małych części ułamkowych pozycji z GPSu.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
One pewnie tez używają tego. Chodzi mi o timestamp liczony w sekundach od 1970 roku do 2038. Dane w bazach danych mysql sa tak trzymane standardowo.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Bazy danych to moja dziedzina GPSy nie, ale timestamp raczej tam nie jest wykorzystywany.
W nawigacjach samochodowych niedokładność może być z kilku niezależnych przyczyn (warunki atmosferyczne, geste zabudowania itp). Wojskowe urządzenia są podobno dokładne do 300mm, standardowe samochodowe do 3m. A różnica może być większa w zależności od zegara i użytego algorytmu, który bieże pod uwagę niedokładność pomiaru, m.in. czasu który otrzymuje od satelity i z czasem który jest odmierzany przez urządzenie.
Dokładność w dużej mierze zależny od procesora który siedzi, bo jego taktowanie wyznacza rytm pracy, ale też nie może być wykorzystany do tego celu ze zbyt duża intensywnością bo by nam szybko zeżarł baterie. Czyli to o czym pisałeś Muniek. Na krętej drodze ta częstotliwość pomiaru ma znaczenie, bo przejechany odcinek będzie dłuższy niż mierzony w punkcie początkowym i końcowym. A przy chwilowym pomiarze prędkości bedzie duza różnica.
Ale co siedzi w naszych pudełkach nie wiemy Pewnie przyjęto że do samego nawigowania wystarczy.
A określanie prędkości też pewnie nie jest tak dokładne jak profesjonalne pomiary, bo po co ma być super dokładne jeśli producenci samochodów nawet o to nie zadbali
Ale na pewno jest bardziej wiarygodne niż prędkościomierz
Swoją drogą, jak jest mierzona prędkość na klimatronicu jak jest taka dokładna?
W nawigacjach samochodowych niedokładność może być z kilku niezależnych przyczyn (warunki atmosferyczne, geste zabudowania itp). Wojskowe urządzenia są podobno dokładne do 300mm, standardowe samochodowe do 3m. A różnica może być większa w zależności od zegara i użytego algorytmu, który bieże pod uwagę niedokładność pomiaru, m.in. czasu który otrzymuje od satelity i z czasem który jest odmierzany przez urządzenie.
Dokładność w dużej mierze zależny od procesora który siedzi, bo jego taktowanie wyznacza rytm pracy, ale też nie może być wykorzystany do tego celu ze zbyt duża intensywnością bo by nam szybko zeżarł baterie. Czyli to o czym pisałeś Muniek. Na krętej drodze ta częstotliwość pomiaru ma znaczenie, bo przejechany odcinek będzie dłuższy niż mierzony w punkcie początkowym i końcowym. A przy chwilowym pomiarze prędkości bedzie duza różnica.
Ale co siedzi w naszych pudełkach nie wiemy Pewnie przyjęto że do samego nawigowania wystarczy.
A określanie prędkości też pewnie nie jest tak dokładne jak profesjonalne pomiary, bo po co ma być super dokładne jeśli producenci samochodów nawet o to nie zadbali
Ale na pewno jest bardziej wiarygodne niż prędkościomierz
Swoją drogą, jak jest mierzona prędkość na klimatronicu jak jest taka dokładna?
Pewnie chodzi o to, że na climatronicu możesz odczytać prędkość z dokładnością do 1km/h według pomiaru prędkości w samochodzie, a wskazówka nie zawsze może ją wskazać precyzyjnie, tak jak w przypadku temperatury silnika.namngo pisze: Swoją drogą, jak jest mierzona prędkość na klimatronicu jak jest taka dokładna?
W210 E320V6 99' SEDAN AVANTGARDE (sprzedany)
W210 220D 96' ELEGANCE (sprzedany)
W210 E290TD 96' SEDAN ELEGANCE (sprzedany)
W210 220D 96' ELEGANCE (sprzedany)
W210 E290TD 96' SEDAN ELEGANCE (sprzedany)
Coś tam ktoś pisał że sprawdzi...Muniek pisze:Hubi W210, ja Ci nic nie obiecywałem chyba :O
Ale już generalnie nie trzeba... Siedzieliśmy dziś z kumplem jakieś 4 godziny z SD i nie znaleźliśmy nigdzie takiego czegoś... Za to udało się zmienić kilka innych ustawień...
Zużycie paliwa w l/100km zamiast km/1l
Wyłączyliśmy komunikat "Remove key" przy otwartych drzwiach kierowcy
Pojawiła się opcja ogranicznika prędkości dla opon zimowych... (wcześniej nie miałem)
Przestawiona rezerwa z 15 na 10 litrów...
Wyłączony brzęczyk pasów bezpieczeństwa...
I kilka innych drobnostek...
Hubi W210, staram się nie obiecywać za dużo a jak obiecam to sobie zapisuje. Ale odszukałem ten temat i to emil.86 miał coś wyszukać na ten temat.
namngo, Kolis97, chodzi o to, że wyświetlacz specjalnie pokazuje prędkość z błędem. Chodzi o wyświetlacz analogowy i cyfrowy rzecz jasna. Nie porównywałem tego z jakąś wskazówką, która mogła być 10 raz przestawiana tylko z cyfrowym odczytem na liczniku.
namngo, Kolis97, chodzi o to, że wyświetlacz specjalnie pokazuje prędkość z błędem. Chodzi o wyświetlacz analogowy i cyfrowy rzecz jasna. Nie porównywałem tego z jakąś wskazówką, która mogła być 10 raz przestawiana tylko z cyfrowym odczytem na liczniku.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Dziś wykonałem pewne 'pomiary'.
Licznik elektroniczny (tempomat) ustawiony na 100km/h
Licznik w klimatyzacji pokazuje 96/97 km/h
GPS pokazuje 95km/h
Teraz ktoś by musiał sprawdzić dla 200km/h to byśmy wiedzieli czy to stała wartość błędu czy ustalona procentowo
Licznik elektroniczny (tempomat) ustawiony na 100km/h
Licznik w klimatyzacji pokazuje 96/97 km/h
GPS pokazuje 95km/h
Teraz ktoś by musiał sprawdzić dla 200km/h to byśmy wiedzieli czy to stała wartość błędu czy ustalona procentowo
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re:
Błędy będą też odpowiednie do rozmiarów kół w odniesieniu do fabrycznych.namngo pisze:Wydaje mi się ze błąd pomiaru dla każdego samochodu będzie inny. Dla wiarygodności powinny takie same samochody i ten sam GPS
Ps.
Nie ma Shout boxa
Nie ma pomagasów
Masakra!
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 6 gości