Gniazdo diagnostyczne
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Re: Gniazdo diagnostyczne
Odnajdziesz je w skrzynce bezpiecznikow po lewej stronie autaairmate pisze:Gdzie jest gniazdo diagnostyczne w W210 ?
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
airmate pisze:Panowie powoli to po prawej czy po lewej stronie bo to zasadnicza różnica
Zauwaz, ze Kolega Baile mieszka w Dubline
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Te drugie gniazdo OBO2 (co napisal Stanleym) wystepuje w wersji na rynek USA, diagnosta podpinal komputer do niego, jak bylem na przegladzie technicznymwasiliew pisze:Z tego co wiem to w w210 jest tylko 38-pinowe.
(jest to cala procedura,gdzie przegad odnotowany jest w centralnym komputerze ewidencji aut w USA)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
O jakiś konkret z tym drugim gniazdem Gawra.Gawra pisze: Te drugie gniazdo OBO2 (co napisal Stanleym) wystepuje w wersji na rynek USA, diagnosta podpinal komputer do niego, jak bylem na przegladzie technicznym
(jest to cala procedura,gdzie przegad odnotowany jest w centralnym komputerze ewidencji aut w USA)
- Załączniki
-
- applause.gif (11.95 KiB) Przejrzano 20446 razy
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Stanleym - wiem(I do"nt know - arono, jak mowia tubylcy), albo niewiele wiem
Ale diagnosta na przegladzie tech. mowil mi, ze podlaczajac sie pod owe gniazdo wsztstko wie o moim aucie(sadze, ze chodzi o VIN, stan tech. silnika, zadymienie, przebieg itp)
Zreszta, wszystkie auta na rynku USA musza byc wyposazone w owe gniazda
( nie paamietam od ktoregos tam roku)
Ale diagnosta na przegladzie tech. mowil mi, ze podlaczajac sie pod owe gniazdo wsztstko wie o moim aucie(sadze, ze chodzi o VIN, stan tech. silnika, zadymienie, przebieg itp)
Zreszta, wszystkie auta na rynku USA musza byc wyposazone w owe gniazda
( nie paamietam od ktoregos tam roku)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Panowie bez fantazji OBD 2 mam w fiacie i w oplu a to auta nie na rynek Amerykański to jest złącze diagnostyczne obowiązujące jako standard we szystkich samochodach od pewnego roku -
a.. sprzedawane po 1 stycznie 1996 w USA
b.. sprzedawane po 1 stycznia 2001 w Unii Europejskiej
c.. sprzedawane po 1 stycznia 2002 w Polsce
d.. auta z silnikiem diesla sprzedawane po 1 stycznia 2003
Samochody sprzedawane wczesniej mogły posiadać system OBDII, ale nie było to
dla producentów obowiązkowe.
On-Board Diagnostics lub OBD - termin ten odnosi się w motoryzacji do zdolności samodiagnostyki pojazdów. Umożliwia dostep do danych dotyczących stanu w poszczególnych układach pojazdu. Pozwala np. na odczytanie kodów błędów (DTC - diagnostic trouble codes) zapisanych w pamięci dotyczących silnika, itp.omówienie ( po angielsku ) trybów pracy
a.. sprzedawane po 1 stycznie 1996 w USA
b.. sprzedawane po 1 stycznia 2001 w Unii Europejskiej
c.. sprzedawane po 1 stycznia 2002 w Polsce
d.. auta z silnikiem diesla sprzedawane po 1 stycznia 2003
Samochody sprzedawane wczesniej mogły posiadać system OBDII, ale nie było to
dla producentów obowiązkowe.
On-Board Diagnostics lub OBD - termin ten odnosi się w motoryzacji do zdolności samodiagnostyki pojazdów. Umożliwia dostep do danych dotyczących stanu w poszczególnych układach pojazdu. Pozwala np. na odczytanie kodów błędów (DTC - diagnostic trouble codes) zapisanych w pamięci dotyczących silnika, itp.omówienie ( po angielsku ) trybów pracy
Wszyscy mają "mambę" mam i ja
airmate - msz racje, ale wydaje mi sie, ze w Polsce nie dziala jeszzce system(CEPlK), stad tez diagnosta nie wykorzystuje systemu OBO:?:
Ja tylko opisuje procedure przegladu tech.auta w USA(z autopsji - na prosbe Stanleyma))
Ja tylko opisuje procedure przegladu tech.auta w USA(z autopsji - na prosbe Stanleyma))
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
GAWRA ale to nie jest OBO tylko OBD CEPIK tu nie ma nic do tego tu chodzi tylko o diagnostyce - diagnosta mówił że wszystko wie o twoim aucie jak się podepnie bo tylko tak mu się wydaje - niektórzy diagności udają mądrych bo myślą, że klient to laik. Ostatnio jak z takim rozmawiałem to opowiadał dziwne hostorie jak zobaczył że znam temat to szybciutko wykasował błąd odpiął komputerek i stwierdził że wszystko jest ok i już nie dyskutował. OBD 2 to kolejna wersja złącza dająca większe możliwości w diagnostyce samochodu znormalizowana na cały świat
[ Dodano: 2011-09-25, 20:36 ]
A tu szczegóły
http://www.samochodowka.koszalin.pl/war ... 2-eobd.htm
[ Dodano: 2011-09-25, 20:36 ]
A tu szczegóły
http://www.samochodowka.koszalin.pl/war ... 2-eobd.htm
Wszyscy mają "mambę" mam i ja
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości