Gniazdo diagnostyczne

Wszytko o Mercedesie E W210

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

airmate - to jest oczywista, oczywistosc - ze klasykiem sie posluze :lol:(z krzewienie wiedzy + ode mnie otrzymujesz)

W kazdym badz razie na przegladzie tech. diagnosta swoj komp. podpinal pod zlacze znajdujace sie pod kiera wewnatrz auta nad nogami kierowcy. Na zapytanie, dlaczego nie podpina sie pod okragle w skrzynce bezpiecznikow, odpowiedzial, ze on jest diagnosta a nie mechanik :?:

Ale juz w Polsce na SD tylkoo zlacze okrogle znajdujace sie w skrzynce bezpiecznikow bylo wykorzystane przez mechanika-elektronika np: przy wyprogramowaniu funkcji maty na przednim siedzieniu :!:
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2011, o 01:03 przez Gawra, łącznie zmieniany 1 raz.
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Możliwe, że w wersjach USA gniazdo OBD2 pełni inną funkcję niż 38-pinowe. To już musi potwierdzić ktoś kto wie.
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

wasiliew - moze tak byc jak funkcja "switch help" zintegrowana z GPS, w ktora to wyposazone byly juz 211 na rynek USA :?:
(takie auto 211 z rocznika 2007 uzytkowalismy przez okres ponad 3 lat)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Do airmate- bez urazy oczywiście, ale w założonym przez Ciebie temacie zadajesz pytanie pisząc pierwszego posta : "gdzie jest gniazdo diagnostyczne w 210", a tu raptem czytając Twoje dalsze posty dochodzę do wniosku,iż masz większą wiedzę jak chociażby "noc" z tego forum na temat gniazd i OBDII. Coś mi tu nie gra.
Załączniki
szokus.gif
szokus.gif (2.5 KiB) Przejrzano 10921 razy
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Awatar użytkownika
airmate
Posty: 114
Rejestracja: 29 lip 2011, o 21:20
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: airmate »

Kolego wiedzę mam - a W210 mam dopero 5 dni i pytałem gdzie jest gniazdo żeby nie szukać. Jedno nie ma nic wspólnego z drugim. Sądzę, że forum jest po to żeby ułatwiać sobie życie.
Wszyscy mają "mambę" mam i ja
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Odrobine zainteresowalem sie tematem i w googlach jest az nadto wiedzy o OBD2 :idea:

Stanleym - .. te drugie zlacze OBD2 w naszych autach jest faktem :idea:

( oto tekscik w googlach z transl...)

" Czy My Car Czy OBD-II?
Wszystkie samochody osobowe i lekkie ciężarówki produkowany i sprzedawany w Stanach Zjednoczonych po 1 stycznia 1996 roku muszą być wyposażone w OBD II. Ogólnie rzecz biorąc, oznacza to, że wszystkie 1996 samochodów roku modelowego i lekkich ciężarówek są zgodne, nawet jeśli wybudowany pod koniec 1995 roku.

Złącze [prostokatne 16 pinowe]



Pin 2 - J1850 Bus +
Pin 4 - Ground Podwozie
Pin 5 - masa sygnału
Pin 6 - CAN High (J-2284)
Pin 7 - ISO 9141-2 K Linia
Pin 10 - J1850 Bus
Pin 14 - CAN Low (J-2284)
Pin 15 - ISO 9141-2 L Line
Pin 16 - Bateria

Gdzie jest złącze ?

Złącza muszą znajdować się u stóp kierowcy i nie wymaga żadnych narzędzi do ujawnienia. Spójrz pod deską rozdzielczą ..... ."
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Gawra pisze: Gdzie jest złącze ?
Złącza muszą znajdować się u stóp kierowcy Spójrz pod deską rozdzielczą .
Dokładnie złącze jest w tym miejscu, niestety ilości pinów nie liczyłem.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
paputek11
Posty: 670
Rejestracja: 6 maja 2008, o 10:33
Lokalizacja: jaworzno

Re: Gniazdo diagnostyczne

Post autor: paputek11 »

zastanawiam się nad kupnem takiego diagnostera OBD II
http://allegro.pl/obd2-bluetooth-vgate- ... 35433.html
,jak myślicie podejdzie?
Załączniki
obd.jpg
w210 2,5 d 1996 r. avangarde
VIN WDB2100101A097747
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Gniazdo diagnostyczne

Post autor: Muniek »

Nie no, przecież nie mamy jeszcze OBD2. Nie wiem czy z przejściówką pójdzie.

Sam trochę sceptycznie podchodziłem do tych 'komputerków diagostycznych' ale polecają to do takiego chałupniczego sprawdzania błędów nawet na TVN Turbo i w miarę sobie radzą. Na pewno za taką kasę można sprawdzić niż od razu kupować coś droższego ~15 razy jak AutoCom
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
zibi2210
Moderator
Posty: 1876
Rejestracja: 8 maja 2009, o 19:57
Lokalizacja: Tuszyn

Re: Gniazdo diagnostyczne

Post autor: zibi2210 »

paputek11 pisze:zastanawiam się nad kupnem takiego diagnostera OBD II
http://allegro.pl/obd2-bluetooth-vgate- ... 35433.html
,jak myślicie podejdzie?
Chcesz po prostu wydać stówkę?Przeczytałeś opis?
Program ScanToolnet PL: Interfejs pozwala na diagnostykę z poziomu obd aut europejskich diesel od 2003/04 do dziś
.Mercedes do roku 2003 obsługuje interfejs OBD I.
Charakterystyczne cechy systemu OBD II w porównaniu z OBD I to:

kontrolka MIL ma dodatkową funkcje sygnalizowania wybranej grupy usterek (Jeśli pojawi się usterka mogąca uszkodzić katalizator MIL musi to natychmiast zasygnalizować pulsowaniem – kierowca może jechać dalej ze zmniejszoną prędkością. MIL zaczyna wtedy świecić światłem ciągłym. Jeżeli natomiast usterka powoduje tylko pogorszenie składu spalin MIL musi to zasygnalizować ciągłym światłem po spełnieniu warunków włączenia) ;
elementy układu napędowego kontrolowane są nie tylko pod względem uszkodzenia ale także z powodu ich wpływu na poziom emisji i utrzymania go na dopuszczalnym poziomie;
w pamięci sterownika oprócz kodów usterek muszą być zapisane parametry pracy silnika, przy których wystąpiła usterka;
kody usterek zapisane w pamięci sterownika mogą być odczytywane za pomocą testera diagnostycznego (do tego celu służy standardowe gniazdo diagnostyczne).

Na wzór amerykański wprowadzono w Europie system EOBD (European On Board Diagnostic) dostosowany do europejskich przepisów dotyczących emisji spalin. Dla nowych modeli aut z silnikami benzynowymi obowiązuje on od 2000 roku. Od 2003 roku jest również montowany w nowych modelach samochodów wyposażonych w jednostki wysokoprężne.
Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem. E 200 cdi 2001 rok sedan.WDB2100071B230181
paputek11
Posty: 670
Rejestracja: 6 maja 2008, o 10:33
Lokalizacja: jaworzno

Re: Gniazdo diagnostyczne

Post autor: paputek11 »

dziękuje za wyjaśnienie ,pojawił mi się błąd i przy okazji oglądałem na tvn turbo 101 napraw i akurat było o takich urządzeniach więc pomyślałem po co komuś płacić za skasowanie błędu jak można samemu sobie usunąć,ale niestety pozostanie wizyta u mechanika:(
w210 2,5 d 1996 r. avangarde
VIN WDB2100101A097747
perzu126
Posty: 517
Rejestracja: 29 lip 2014, o 01:16
Lokalizacja: Perzów

Re: Gniazdo diagnostyczne

Post autor: perzu126 »

A to ciekawe. U siebie w CLK tez znalazłem drugie gniazdo OBDII nad nogami kierowcy, zastanawiałem sie po co jest? Czyli można przez nie normalnie auto diagnozować?
C220D WDB2021211A313360
Obrazek
A208 CLK 200Kompressor
Forum W202
Star Diagnosis, okolice Kępna
Awatar użytkownika
zibi2210
Moderator
Posty: 1876
Rejestracja: 8 maja 2009, o 19:57
Lokalizacja: Tuszyn

Re: Gniazdo diagnostyczne

Post autor: zibi2210 »

perzu126 pisze:A to ciekawe. U siebie w CLK tez znalazłem drugie gniazdo OBDII nad nogami kierowcy, zastanawiałem sie po co jest? Czyli można przez nie normalnie auto diagnozować?
Tak.Można diagnozować wykorzystując interfejsy takie jak np ELM 327 I aplikację zainstalowaną na telefonie z androidem lub iOS lub laptopie z Windows.Tylko czy odczyty są prawidłowe?
Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem. E 200 cdi 2001 rok sedan.WDB2100071B230181
perzu126
Posty: 517
Rejestracja: 29 lip 2014, o 01:16
Lokalizacja: Perzów

Re: Gniazdo diagnostyczne

Post autor: perzu126 »

Spoko spoko, dla mnie najważniejsze jest SD.
C220D WDB2021211A313360
Obrazek
A208 CLK 200Kompressor
Forum W202
Star Diagnosis, okolice Kępna
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Gniazdo diagnostyczne

Post autor: fabek »

Perzu spokojnie możesz diagnozować przez OBD - nawet wygodniej. Zapewnemasz auto po 2000 roku, które obligatoryjnie musiało być wyposażone w OBD.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości