Ruch na rondzie
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Ruch na rondzie
zadam wam, macanty , kilka pytań na które co 20-ty odpowie poprawnie:
Ronda 1 pasmowe to banał, zaczynamy od 2 pasmowych:
1. Gdy wjeźdżasz na rondo lewym pasem z zamiarem jazdy prosto, to na który pas powinienes wjechac tam "na wprost" ??
Start!
Hej!
[ Dodano: 2014-04-05, 20:00 ]
2. Jak w takim przypadku włączac kierunkowskazy?
Hej!
Ronda 1 pasmowe to banał, zaczynamy od 2 pasmowych:
1. Gdy wjeźdżasz na rondo lewym pasem z zamiarem jazdy prosto, to na który pas powinienes wjechac tam "na wprost" ??
Start!
Hej!
[ Dodano: 2014-04-05, 20:00 ]
2. Jak w takim przypadku włączac kierunkowskazy?
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Baca a da się na rondzie jechać prosto.baca pisze:1. Gdy wjeźdżasz na rondo lewym pasem z zamiarem jazdy prosto,
Wjeżdżając na rondo nie ma już prostych jest jazda na wprost. Zjeżdżając z ronda musisz włączyć kierunkowskaz .Powinny być na rondzie pasy kierunkowe na jezdni jeśli ich nie ma prawy pas jest do jazdy w prawo i na wprost natomiast lewy do jazdy na wprost.
Chyba nic nie pokszaniłem.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
Gdy wjezdzasz na rondo lewym pasem, to oczywiscie masz obowiazek kontynuowac na lewy pas. Przy zjezdzie powinienes najpierw zmienic pas ruchu na prawy i dopiero zjechac.
W tym przypadku kierunkowskaz wlaczasz 2 razy.
Oczywiscie moga byc ronda gdzie zjezdzaja 2 pasy, ale wtedy ten prawy jest tylko do zjechania.
W hameryce nie ma rond. Probowano brac przyklad z Europy, ale zawsze to byl niewypal.
Tutaj popularne sa znaki stopu ze wszystkich stron na skrzyzowaniach, czego z kolei w Europie nie uwidzisz.
Ciagle pamietam rondo dookola Luku Triumfalnego (?) w Paryzu.
Ok 50 m szerokosci jezdni bez pomalowanych pasow.
W zwiazku z tym robi to 7 pasow ruchy dla autobusow, albo 10-12 dla samochodow.
W odroznieniu od Polski, Franzuzi daja prawo pierszenstwa samochodom wjezdzajacym. Wjechanie na cost takiego pierwyszy raz to jak wsadzenie glowy do ula.
Co sie chwali Francuzom, to jezdza oni z usmiechem i machaniem reki nie powodujac wypadkow. Malo ktora nacja tak potrafi.
W tym przypadku kierunkowskaz wlaczasz 2 razy.
Oczywiscie moga byc ronda gdzie zjezdzaja 2 pasy, ale wtedy ten prawy jest tylko do zjechania.
W hameryce nie ma rond. Probowano brac przyklad z Europy, ale zawsze to byl niewypal.
Tutaj popularne sa znaki stopu ze wszystkich stron na skrzyzowaniach, czego z kolei w Europie nie uwidzisz.
Ciagle pamietam rondo dookola Luku Triumfalnego (?) w Paryzu.
Ok 50 m szerokosci jezdni bez pomalowanych pasow.
W zwiazku z tym robi to 7 pasow ruchy dla autobusow, albo 10-12 dla samochodow.
W odroznieniu od Polski, Franzuzi daja prawo pierszenstwa samochodom wjezdzajacym. Wjechanie na cost takiego pierwyszy raz to jak wsadzenie glowy do ula.
Co sie chwali Francuzom, to jezdza oni z usmiechem i machaniem reki nie powodujac wypadkow. Malo ktora nacja tak potrafi.
KID ! Brawo!
Po pierwsze primo, nie ma zmiany pasa na rondzie, chyba że ma 5 hektarów ten krążek jak gdzies w Polsce.Na normalnym rondku jak jedziesz lewym pasem na wprost to przecinasz niby ten prawy pas ale to kłopot tego z prawej. A zasadniczo to żaden kłopot bo tyfus ma obowiązek jechac z prawego w prawo albo na wprost.
W kodeksie jest prawie nic napisane, a w filmikach pouczających takie bzdury sadzą że strach.
Jadąc na wprost [ czyli prosto, dla ciebie! ] z lewego paska nic nie włączam, dopiero gdy mijam pierwsza odnoge daje w prawo, by macanty ze wszystkich stron wiedzieli co knuję.
CDN.
[ Dodano: 2014-04-05, 22:24 ]
A Żabojady sa radosne i maja wszystko w dupie bo wiedza że jak dojada do domu to będzie czekać gorący obiadek, chłodne białe wino, i gorąca żonka! Dlatego tacu odstresowani. Hej!
CDN.
--lakonicznie ale poprawnie chos można by męczyć gościa o szczegóły.SONY pisze: Na lewy.
Kierunkowskaz prawy.
--dupa! A w lewo to co?? Lewy pas jest do jazdy na wprost i w lewo.kakadu pisze:.Powinny być na rondzie pasy kierunkowe na jezdni jeśli ich nie ma prawy pas jest do jazdy w prawo i na wprost natomiast lewy do jazdy na wprost.
--pokręciłeś.Kajtek1 pisze:Gdy wjezdzasz na rondo lewym pasem, to oczywiscie masz obowiazek kontynuowac na lewy pas. Przy zjezdzie powinienes najpierw zmienic pas ruchu na prawy i dopiero zjechac.
W tym przypadku kierunkowskaz wlaczasz 2 razy.
Oczywiscie moga byc ronda gdzie zjezdzaja 2 pasy, ale wtedy ten prawy jest tylko do zjechania.
Po pierwsze primo, nie ma zmiany pasa na rondzie, chyba że ma 5 hektarów ten krążek jak gdzies w Polsce.Na normalnym rondku jak jedziesz lewym pasem na wprost to przecinasz niby ten prawy pas ale to kłopot tego z prawej. A zasadniczo to żaden kłopot bo tyfus ma obowiązek jechac z prawego w prawo albo na wprost.
W kodeksie jest prawie nic napisane, a w filmikach pouczających takie bzdury sadzą że strach.
--kiedy?W tym przypadku kierunkowskaz wlaczasz 2 razy.
Jadąc na wprost [ czyli prosto, dla ciebie! ] z lewego paska nic nie włączam, dopiero gdy mijam pierwsza odnoge daje w prawo, by macanty ze wszystkich stron wiedzieli co knuję.
CDN.
[ Dodano: 2014-04-05, 22:24 ]
A Żabojady sa radosne i maja wszystko w dupie bo wiedza że jak dojada do domu to będzie czekać gorący obiadek, chłodne białe wino, i gorąca żonka! Dlatego tacu odstresowani. Hej!
CDN.
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
jak jedziesz prosto to pas prawy, chyba ze znaki poziome lub pionowe stanowia inaczej. Wszystko zalezy od rodzaju ronda, Szczecin to miasto skrzyzowan o ruchu okreznym, w samym centrum mamy ich 15 i wiekszosc ma 3 pasy, a zbiega sie do nich zazwyczaj 6 jezdzni, wiec wyobrazcie sobie co sie dzieje.
Koniec dyskusji.
Kierunek dajesz jesli chcesz opuscic skrzyzowanie o ruchu okreznym.
Dla pizdeczek co nie potrafia jezdzic dodaje ze zjazd ze skrzyzowania odbywa sie z prawego pasa ruchu.
Koniec dyskusji.
Kierunek dajesz jesli chcesz opuscic skrzyzowanie o ruchu okreznym.
Dla pizdeczek co nie potrafia jezdzic dodaje ze zjazd ze skrzyzowania odbywa sie z prawego pasa ruchu.
Ostatnio zmieniony 5 kwie 2014, o 22:39 przez sanon, łącznie zmieniany 1 raz.
--to sa arcytumany.ralfi89 pisze:mnie tylko drażni jak ludzie używają lewego pasa do skrętu w prawo. wtedy i lewy i prawy pas stoi
Zwykły tuman jedzie z prawego paska w lewo. A nawet wyprzedza.
Oglądając filmiki dydaktyczne trafiłem taki, gdzie drogi były jednopasmowe a rondko 2 pasmowe. Szalony wid rysownika.
Kolejna pytanie na dobitkę:
1. Co oznacza i jakie ma konsekwencje tylko znak ronda [ruchu okrężnego ] przed zkrzyżowaniem. ???
2. Co sie dzieje jak nad nim dołożony jest trójkąt [wiecie jaki] ??
Na czym zasadza sie różnica. ?
Dzisiak 2 godziny studiowałem temat az doznałem olśnienia jak Musashi Myamoto -- jakie to proste, jedno cięcie -dwa trupy!
Na koniec wam to objawie. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Tylko znak ronda - masz pierwszenstwo bo jestes z prawejbaca pisze:1. Co oznacza i jakie ma konsekwencje tylko znak ronda [ruchu okrężnego ] przed zkrzyżowaniem. ???
2. Co sie dzieje jak nad nim dołożony jest trójkąt [wiecie jaki] ??
Znak ronda i ustap - to chyba logiczne
baca, a co ty w koncu prawko robisz?
Chyba nie do końca - policaje nie raz już tłumaczyli w "Stop Drogówka",, że ja chcesz z wewnętrznego pasa zjechać z ronda to musisz ustąpić pierwszeństwa tym co jadą po twojej prawej i chcą kontynuować jazdę po rondzie. Oczywiście możesz mieć rację, że ci co jadą prawym to mogą tylko prosto albo w prawo - tyle że muszą tak kierować znaki - poziome lub/i pionowe, inaczej możesz na rondzie jechać jak chcesz, ale musisz ustąpić pierwszeństwa pojazdowi którego pas będziesz zajmował/przecinał.baca pisze:Na normalnym rondku jak jedziesz lewym pasem na wprost to przecinasz niby ten prawy pas ale to kłopot tego z prawej. A zasadniczo to żaden kłopot bo tyfus ma obowiązek jechac z prawego w prawo albo na wprost
Ogólnie temat rzeka - 100 forumowiczów się wypowie i każdy będzie miał swoje zdanie...
Ja miałem taki przypadek w Ostrowie Wlkp. - ruszyłem zestawem z lewego pasa, wjechałem na lewy pas ronda i od razu z prawym migaczem zjeżdżałem z ronda na lewy pas (przy zjeździe z ronda też są 2 pasy) - w lusterku widziałem jak z prawego wystartowała Omega - była przy starcie w połowie (albo dalej) długości mojego pojazdu, bez migacza przejechała rondo i próbowała mnie wyprzedzić prawym pasem żeby skręcić w lewo (kontynuować jazdę po rondzie swoim pasem) - doszło do lekkiego obtarcia (róg mojego zderzaka i tylny lewy błotnik omy) - babka nie próbowała wiele kombinować - rozjechaliśmy się w zgodzie - pytanie do was - kto jest winien??
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest
"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest
"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
Przepisy to nie "swoje zdanie"Rysiek pisze:Ogólnie temat rzeka - 100 forumowiczów się wypowie i każdy będzie miał swoje zdanie...
Kazde skrzyzowanie, czy to zwykle czy z ruchem okreznym (przy skrecie w prawo) opuszczamy prawym pasem, chyba ze znaki stanowia inaczej. (czasem do jazdy w prawo sa dwa pasy, jeden z nakazem jazdy w prawo i drugi z nakazem jazdy w prawo i na wprost)
TyRysiek pisze:pytanie do was - kto jest winien??
Troche mnie oslabia fakt ze jestes kirowca zawodowym i zadajesz takie pytania
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości