SuperBuster11 pisze: ↑8 sty 2020, o 18:09
Co do błędu z czujnikiem skrętu, to mozliwe że taśma na kolumnie kierownicy jest do wymiany. Ściągasz kierownicę i pierwsze co będzie, to właśnie ten czujnik skrętu. Na SD jeszcze można podejrzeć, czy pokazuje prawidłowo kąty skrętu kierownicy.
Może tak być, bo mechanik mówił mi, że nie ma pojęcia co jest nie tak, bo wszystko co przejrzał wyglądało okej, a samej kierownicy nie ruszał. Tylko Star Diagnosis jest w stanie mi powiedzieć jak zachowuje się czujnik, czy inne interfejsy też? Mój uzywa Boscha i normalnie działa, robi mi wykresy z pracy czujników oraz jest w stanie precyzyjnie diagnozować błędy.
Inne interfejsy też podają. Błąd inicjalizacji czujnika skretu pojawia sie glownie po zaniku zasilania. Wtedy krecimy kierownica do oporu w obie strony i ponownie odpalamy samochod. Wtedy blad powinien dac sie skasowac.
Błąd to C1504 - pobudzenie czujnika skrętu kierownicy/błąd.
Jeśli to to co mówisz, czyli kierownicą w obie strony do oporu i powrót, to żeby usunąć błąd muszę mieć komputer czy on sam zniknie i przestanie mi świecić ABS/ESP?
Jeśli błąd nie jest stały, to powinien się usunąć po skręceniu kierownicą do oporu w obie strony.
To kręcenie odbywa się po odpaleniu samochodu? Pytam dla jasności, bo gdzieś mignęła mi informacja, że robi się to na zapłonie, a nie na uruchomionym silniku.
Spróbuję jutro. Jeśli to nie pomoże, to czeka mnie demontaż kierownicy i czyszczenie tych elementów spirytusem.
Jeszcze tego nie zrobiłem, ale do listy sukcesów dodaję wymianę filtrów za schowkiem.
Dziś tak słuchałem silnika i wyłapałem, że po dodaniu gazu ten czujnik położenia wałka na głowicy po stronie kierowcy zaczyna wyć jak kompresor. Rozbiorę go jutro może i sprawdzę co to może być.
SuperBuster11 pisze: ↑15 sty 2020, o 20:53
To nie czujnik, tylko przestawiacz faz rozrządu.
To musiało mi źle z neta przetłumaczyć na stronie co znalazłem czym to jest. Miałeś do czynienia z tematem? Naprawialne, czy lepiej od razu wziąć zamówić sprawną uzywke/nowy (zamiennik?)?
W zasadzie to jest tylko elektromagnes, więc nie ma tam co naprawiać. O ile jest uszkodzony, to lepiej poszukać używki. Nie wiem, czy musi być do tego silnika, czy moze byc z innego, bo kilka silników, np. M104 ma taki.
SuperBuster11 pisze: ↑15 sty 2020, o 22:17
W zasadzie to jest tylko elektromagnes, więc nie ma tam co naprawiać. O ile jest uszkodzony, to lepiej poszukać używki. Nie wiem, czy musi być do tego silnika, czy moze byc z innego, bo kilka silników, np. M104 ma taki.
W M104 występuje z podobnym numerem (A1190510077) , a tu masz numer z silnika M119 A1190510177
Z racji na kiepskie warunki pogodowe jeszcze się za to nie zabrałem. Może dzisiaj się mi uda jak sie nie zepsuje do tego czasu nic.
Wczoraj skrzynia znowu zawiesiła się na 2 biegu. Olej zmieniany nawet nie 500km wcześniej, ten co został zlany to nie śmierdział spalenizną ani nie wyglądał na leciwy. Nie wiem czy nie szykować się na remont skrzyni...
Zacznij może od znalezienia kogoś z SD z Twoich okolic. Sprawdzi błędy i okaże się, co jest grane.
Może być uszkodzona płyta sterująca w skrzyni, ale to tylko takie gdybanie.
Na Facebooku są conajmniej 2 grupy Star Diagnosis.
PS.
Od Ciebie jakieś 25 km jest jeden gość z SD i warsztatem, godny polecenia.