S210 E430 ELEGANCE 01' 4Matic, 7-os, rodzinne V8 ;)

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: W210 E430 ELEGANCE 4-Matic 2001r, Rodzinne V8 ;)

Post autor: Kaczmar »

1 Dobowy wypad do DE po auto dla szwagra.
E430 nie sprawiło żadnych problemów.
Z 17h jazdy, 16h ja prowadziłem, sama przyjemność z jazdy.

5 tankowań, spalanie wyszło 12L/100km LPG z całej trasy 1500km, wycieczka kosztowała 393zł.
150km jeździliśmy po miasteczkach dynamicznie po mieście, trasa 110-120km/h
4 dorosłe osoby ok 2200-2300kg waga całkowita.

W aucie dołożono:
☑ przetwornica 150W z 12V na 230V
aby można swobodnie korzystać z dowolnego laptopa w dłuższej trasie czy też naładować dowolny telefon

ObrazekObrazek
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: W210 E430 ELEGANCE 4-Matic 2001r, Rodzinne V8 ;)

Post autor: Kaczmar »

☑ zdjęliśmy tylne tarcze i przetoczono u mnie w pracy (minimalnie biły przy dłuższym hamowaniu)
☑ wpadną nowe klocki Ferodo

Obrazek
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
kamil_0793
Posty: 245
Rejestracja: 17 wrz 2013, o 02:27
Lokalizacja: Wrocław/Strzegom

Re: W210 E430 ELEGANCE 4-Matic 2001r, Rodzinne V8 ;)

Post autor: kamil_0793 »

Jakiej firmy te tarcze?
WDB2020181A050858
1994 W202 C180
WDB2102741B064411
1999 W210 E55 AMG T
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: W210 E430 ELEGANCE 4-Matic 2001r, Rodzinne V8 ;)

Post autor: Kaczmar »

Nie mam pojęcia, są na samochodzie dosc długo, poprzedni właściciel też nie wymieniał tarcz.
Jakos sie trzymają warto było przetoczyć przy wymianie klocków.
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: W210 E430 ELEGANCE 4-Matic 2001r, Rodzinne V8 ;)

Post autor: Kaczmar »

Po przetoczeniu tarcz i założeniu nowych klocków zupełnie inna jazda!
Auto miało delikatne turbulencje od 120km/h co przy dłuższej trasie doprowadzało do flustracji i tak było od roku. Diagnoza była trafna tylne tarcze i teraz wreszcie spokoj, czy 120 czy 140 czy 160km/h Spokój żadnego bicia i żadnych turbulencji. O wiele lepiej hamuje tył - auto teraz równiej hamuje i tak nie nurkuje. Stare klocki był tak pordzewiałe że nie miały nawet prawa dobrze hamowac bo blokowały się w szczękach.

Polecam taki zabieg każdemu kto ma problem z turbulencjami - biciem przy wyższych prędkościach oraz przy dłuższym hamowaniu.
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: W210 E430 ELEGANCE 4-Matic 2001r, Rodzinne V8 ;)

Post autor: Kaczmar »

Kolejny up, wymieniliśmy termostat i jest niepodważalna roznica :)
A mechanik mówił że jest ok, te stare mercedesy tak mają, ale o diagnozie z klimatronika to nie słyszał co sprawdziłem później i zdecydowałem się na wymianę - ze szwagrem 30minut roboty :mrgreen:
Wskazówka zegara po wielu testach stwierdzam iż przekłamuje o około 4C~~

Przed:
Obrazek Obrazek

Podjęte działanie:
Obrazek

Po:
Obrazek Obrazek

Pierwszy raz od dawna widzę wskazówkę na zegarze ponad 80stopni, a klimatronik nie pozostawia złudzeń.
Poza tym aż wstyd się przyznać ale wcześniej działo się tak że w samochodzie wypadały zapłony - po zwolnieniu po pewnym okresie jazdy do 0 na D a także na P na wolnych obrotach, zdarzało się że delikatnie się dławił.
Problem występował praktycznie krótko od zakupu auta do dziś.
Działo się tak dlatego że spadała też temperatura na parownikach, teraz nic już się nie dzieje pracuje pięknie, nie to samo auto :)
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
dlugi111
Posty: 998
Rejestracja: 14 cze 2010, o 22:46
Lokalizacja: Zamość Warszawa

Re: W210 E430 ELEGANCE 4-Matic 2001r, Rodzinne V8 ;)

Post autor: dlugi111 »

a nie mówiłem :D
W210 430 Ava 98/99 WDB2100701A851117
Wejdź
Obrazek
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632

W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: W210 E430 ELEGANCE 4-Matic 2001r, Rodzinne V8 ;)

Post autor: Kaczmar »

Chciałbym poznać wasze zdanie jeśli macie doświadczenia z jednym z nastepujących olejów silnikowych:

Total Quartz 9000 Enegry 5W40
Motul Xcess 5W40


w tym wątku: post373327.html#p373327
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
perzu126
Posty: 517
Rejestracja: 29 lip 2014, o 01:16
Lokalizacja: Perzów

Re: W210 E430 ELEGANCE 4-Matic 2001r, Rodzinne V8 ;)

Post autor: perzu126 »

Total dobry do Francuzów. Motul ma dobre opinie. Jeśli spełnia normę MB to każdy będzie dobry.
C220D WDB2021211A313360
Obrazek
A208 CLK 200Kompressor
Forum W202
Star Diagnosis, okolice Kępna
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: W210 E430 ELEGANCE 4-Matic 2001r, Rodzinne V8 ;)

Post autor: Kaczmar »

Pod koniec kwietnia 2016 autko znów zawitało tam skąd pochodzi czyli Szwajcaria.
Ze względu na brak czasu, liczne treningi w różnych dyscyplinach i mase prac w domu nie mogłem się zebrać aby napisać.

Na drodze bywały spartańskie warunki, oberwania chmur - ulewy, grad, zamiecie
Obrazek Obrazek

Po przejechaniu 1100 w jedną stronę (oczywiście nie oddałem kółka) zmęczenia większego nie odczułem, dopiero dużo później przy kolacji - genialny samochód na bujanie się tysiące kilometrów.
Obrazek Obrazek

Na miejscu miłe zaskoczenie, okazało się że hotel wraz z restauracją gdzie sie zatrzymalismy prowadziła w całości sympatyczna chińska rodzinka mówiąca łamaną angielszczyzną
Obrazek Obrazek

Parkowanie po 16h podróży idealne:
Obrazek Obrazek

Zawitaliśmy nad pobliski wodospad w wolnej chwili (Rheinfall – największy pod względem przepływu wodospad Europy, średni przepływ letni: 600 m³/s)
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

W dniu wyjazdu napotkalismy jeszcze w Szwajcarii tego oto niepozornego boczka czekającego na nowego właściciela, ale chyba kręcony był :mrgreen:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Oraz komis z autami US Import a w nim chyba moje przyszłe kombi Magnum STR8 ;)
"Power kombi mit Barenstarken V8 Hemi Motor"
Obrazek Obrazek
Obrazek

Mustang swieżutki:
Obrazek

I come back to home:
Obrazek Obrazek
Obrazek


Z racji tego iż delegacja była rozłożona tym razem na 3 dni a nie 2 co by nie czuć się jak warzywo to nie musieliśmy się śpieszyć. Zdecydowałem się w drodze powrotnej wykonać jeszcze raz test spalania by zaspokoić swoją ciekawość (wymieniony termostat i tylko 2 pasażerów w aucie).

Udało się zejść do chyba najniższego możliwego w tym aucie poziomu spalania a zasięg na jednym zbiorniku został pobity aż o +43 kilometry, wciąż nie moge uwierzyć w ten wynik. Po przejechaniu 400kilometrów zdecydowaliśmy się nie tankować i spróbować dojechać do następnej stacji już w PL 73 kilometry dalej, miałem wątpliwe nadzieje bo dotychczasowy rekord wyniósł 430 kilometrów na 1 zbiorniku.
Rezultat?
Obrazek

Dojechaliśmy na stację, wynik 473 kilometry i jeszcze był gaz w zbiorniku! Nie mam zaworu odbijającego więc tankowanie jest dość obiektywne do momentu aż ostatnia cyfra przeskakuje co 2 czyli co 0,02litra wtedy przestaję tankować. W zbiorniku na pusto mieści się ok 44litrów LPG. Zmieściło się 42,05 litra co z prostego rachunku daje wynik 42,05/473*100=8,89L LPG/100km
Zakładam że udało by się przejechać na tym dość niewielkim zbiorniku aż 500km!
Wynik komputera również niespotykany jak na E430 - 7,4litra
Powinni chyba dac jakąś nagrodę u dealera, w instrukcji pisze iż minimalne spalanie 4matika wersji T wynosi 9,3litra :mrgreen:

Przyznam się że przez 8 lat jeżdżenia C200 nie uzyskałem takiego wyniku, najniższy jaki zanotowałem w tamtym aucie wyniósł 9,0 LPG.

Jakie wnioski? Iż V8 nie musi wychlać dużo jeśli nie jedziemy szybko, krzywa spalania nawet jest w stanie przeciąć się z mniejszym silnikiem! Zaś przy wyższych prędkościach proporcje zapewne się odwracają.
Przy następnej okazji dłuugich odcinków zrobię skrupulatny pomiar przy utrzymywaniu odpowiednio 110 oraz 130km/h.

Uważam że jeśli ktoś jeździ przeważnie trasy to większy silnik praktycznie nie odbije sie na portfelu i warto wziąść coś grubszego pod uwagę przy wyborze wersji silnikowej ;)
Pod warunkiem że będzie to w miarę zadbany egzemplarz, w którym nie trzeba wymieniac połowy rzeczy.

Total przejechany dystans ok 2200km autko nie zawiodło.
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: W210 E430 ELEGANCE 4-Matic 2001r, Rodzinne V8 ;)

Post autor: Kaczmar »

14 Maj 2016

Wczoraj odwiedziłem "gazownika" niedaleko Białej i Wielunia cieszącego się dobrą opinią.
Problem wypadania zapłonów został wyeliminowany po wcześniejszej wymianie termostatu praktycznie w 80% ale wciąż sie pojawiał po wychamowaniu pojazdu - problem ustepował po 5-10sekundach.
Instalacja nienadażała z korektami po zatrzymaniu pojazdu. Działo sie tak dlatego że źle były ustawione korekty na "stronach", instalacja robiła korektę praktycznie po równo na obydwie strony w momencie kiedy na jednej ze stron czasy wtrysków odchylały się.
Tam gdzie zakładali gaz ani razu nie sprawdzili tych ustawień, założyli dobrze ale ze serwisem niestety na bakier.
Natomiast tuaj facet widać że zna się na rzeczy. Jak najbardziej słusznie wydane 100zł:
☑ wymiana Filtrów LPG
☑ korekta mapy LPG
☑ ustawienia korekt wtrysków na stronach
☑ przeprowadzono test każdego wtrysku - pozytywnie

Najlepszy był "gazownik" z Ostrzeszowa, którego odwiedziłem kiedy problem sie nasilał jeszcze przed wymianą termostatu.
Zaczął rozbierać wtryski LPG - które są raczej nie rozbieralne i nic w zasadzie nie naprawił a rozebrane wtryski musiał wymienić na inne :)


25 Maj 2016
Właśnie wróciłem z Danii, szczęśliwie, autko kochane nie zawiodło, łącznie przejechano ponad 2200kilometrów.

Po pierwszym tankowaniu skasowałem zły pomiar after reset zamiast after start dlatego zamieszczam 2 wyniki.
Łącznie 2208kilometrów i czas podróży 24h 16min

Prędkości cały czas 120km/h oprócz zwężeń, korków i innych ograniczeń, w tym również przejażdżki po Duńskich wioskach. Realne spalanie na tankowaniach 10,8 - 12,00 LPG. Następną podróż po testujemy przy utrzymywaniu stałej prędkości 130km/h
Zliczyłem wszystkie zatankowane litry i kilometry i finalnie wyszło 11,67L/100km z całej trasy podczas której oprócz jazdy autostradą 120km/h zaliczały się:
- 2 korki po ok 20minut w trybie "pojeżdzania" bez mozliwosci zatrzymania,
ok 60kilometrów przez Duńskie wioski

Podróż do Danii i z powrotem do Ostrzeszowa wyniosła mnie 570zł uwzględniając wszystkie tankowania również na Niemieckich stacjach i kurs 4,45zł za 1 Euro.
Z powrotem troszkę nadłożyliśmy bo jechaliśmy pod Drezno i na A4 aby nie jechać tą chorą 18nastką (zemsta hitlera - kto jechał ten wie o co chodzi).

Obrazek Obrazek
Obrazek

Obrazek Obrazek
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
kulawy23
Posty: 129
Rejestracja: 18 lut 2016, o 20:42
Lokalizacja: DKL/DE

Re: W210 E430 ELEGANCE 4-Matic 2001r, Rodzinne V8 ;)

Post autor: kulawy23 »

Spalanie naprawdę na super poziomie biorąc pod uwagę że to v8. Wychodzi dużo taniej niż 3.2 cdi, a pod nogą mamy sporo więcej.
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: W210 E430 ELEGANCE 4-Matic 2001r, Rodzinne V8 ;)

Post autor: Kaczmar »

15 Czerwiec 2016
Gliptone przetestowane, na razie tylko na zintegrowanym foteliku, który jest chyba w najgorszym stanie jeśli chodzi o skóry. Uważam że warto wypróbować te preparaty jeśli ktoś nie może się zdecydować.
Zaś po zaimpregnowaniu skóra jest nieprawdopodobnie miękka.
Zastosowano Gliptone GT12 + GT13.

Obrazek

[ Dodano: 28 Czerwiec 2016, 10:38 ]
Tak wygląda siedzisko kierowcy po wyczyszczeniu i zaimpregnowaniu.
Skóra jest bardzo miękka i przyjemna w dotyku, mniej się błyszczy - jest bardziej matowa.
Na oparciu widać jeszcze w pewnych miejscach ślady impregnatu który nie wysechł jeszcze w dziurkach ale po kilku minutach jest to już niewidoczne. Skóry wyczyściłem dopiero po Merc-Integra przed wyjazdem na wakacje.

Obrazek

Ciekawostką jeśli chodzi o GLIPTONE jest fakt że na jednym z foteli miałem delikatne zadrapania siedziska przedniego prawego, prawdopodobnie od paznokci oraz zamków w ubraniach na tylnych kieszeniach , po użyciu GT12 + GT13 zadrapania zanikają w oczach tak jakby je ktoś przemalował farbą

28 Czerwiec 2016
Był problem z temperaturą silnika podczas zlotu Merc-Integra 2016. Silnik w krytycznym momencie osiągnął temp. 125C ale trwało to maksymalnie 2 minuty.
Wentylatory klimatyzacji w ogóle nie pracowały, po powrocie i odwiedzeniu jednego z elektryków ustalono że ktoś celowo odłączył wentylatory klimatyzacji , prawdopodobnie dlatego że po podłączeniu działały cały czas z maksymalną prędkością niezależnie od temperatury silnika i wyłączonej klimatyzacji. Ze względu na liczne wyjazdy delegacja i wakacje nie było kiedy oddać auta do innego elektryka i tak musiałem jeździć.

21 Lipiec 2016
Wreszcie jest normalnie, poraz kolejny Rob-Merc rozwiązał problem.
☑ uzupełniono brakujące kodowanie stacyjki pozycji wentylatora klimatyzacji
☑ nowy moduł SAM
☑ nowy wentylator chłodnicy
☑ od nowa nabita klimatyzacja
Obrazek

24 Lipiec 2016
☑ nowy płyn w układzie chłodzenia
Po kolejnych dokładnych testach stwierdzono jednoznacznie - sprzęgło wiskotyczne do wymiany

12 Sierpień 2016

Chyba do mnie strzelano
Obrazek

W210 zostało w serwisie na małe dopieszczenie ;)
Obrazek Obrazek

Potwierdziłem oryginalność książki serwisowej od S210 E430 w serwisie MB, oraz ostatni wpis w autoryzowanym serwisie po 7 latach od zjechania z taśmy czyli 16.10.2008 i 96453km :) . Średnio 13800km rocznie.
Obrazek Obrazek
Jak wiadomo jest moda nawet na podrabiane książek dlatego też ze względu na swoją przezorność postanowiłem ją wreszcie sprawdzić i jest good.

A tymczasem jako dupowóz mamy takie coś:
Obrazek Obrazek

Uczucia mieszane, są duże + ale także pewne - w porównaniu z S210,
Jest to też pierwsza moja przygoda z bocianem (dieslem)

15 Sierpień 2016
W212 z 2015 zabrali dziś na serwis :( po moich telefonach o przekroczeniu serwisu A o ponad 1300km przy przebiegu ok 21380km (auto podstawiono z przekroczonym serwisem już o 900km, błędem niskiego poziomu AdBlue który uzupełniłem oraz błędem o złym ciśnieniu w oponach które wyrównałem - zimowych :shock: ) i już nie oddają a podstawili takie coś...
Obrazek

link do galerii BMW F10 2016, miniaturki zdecydowałem się usunąć bo to forum MB a nie BMW:
Galeria BMW 320d XDrive 2016

Drugie zatankowanie pod korek, spalanie komputer 6,9Litra, realne 7,08litra. Należy pochwalić inżynierów za dokładność. 30% trasa, 70% miasto. Wynik nie jest zły jak na 1750kg i XDrive ale z drugiej strony też nie powala na kolana.
Na 200kilometrach odzyskano ok 17,1kilometra z systemu odzyskiwania energii.

Ogólnie to maska w tym aucie jest przeogromna w porównaniu z w212
Znalazłem pare zdjeć w212 w telefonie żony, wrzucę w wolnej chwili

19 Sierpień 2016
Koniec z beemkami, autko w domu.

Zacznijmy od początku,
☑ nowa szyba w klapie bagażnika (używana stan idealny - oryginalna)

Miesiąc temu wymieniłem szybe z tyłu, stara miała wyryty łuk od wycieraczki tak jakby ktoś włączył bez pióra - tak było od zakupu auta. Poza tym nie działały 2 linijki grzania szyby.
Udało mi się dostać szybę na szrocie przez przypadek - stan idealny od Elegance oryginał 140zł nieporysowana, wszystkie linijki grzania działają (nowy zamiennik kosztowałby blisko 400zł). Oprócz tego doszła nowa uszczelka tylnej szyby, stara się wykręcała i pomiędzy blachą a uszczelką stała woda. Czy ktoś umie odczytać rocznik szyby? Brak standardowych kropek.

[center]Obrazek [/center]

Obrazek Obrazek

Autko odebrane z serwisu Mercedes-Benz Duda-Cars we Wrocławiu.
☑ Nowa szyba czołowa oryginał
☑ Całkowicie na nowo polakierowana maska

Od czasu do czasu należy docenić gwiazdę, liczę że się odwdzięczy niezawodnością.
WYszło taniej niż wcześniej wyliczono, troszeczkę. Pewnie w tej cenie można kupić niektóre w210 :D
Obrazek

Po pierwsze, jestem w szoku że wciąż produkują szyby do W210 :shock:
Szyba rocznik 2016 styczeń jeśli dobrze czytam.
Dlaczego lakierowałem maskę? Lakier na masce już był coraz bardziej podatny na odpryski, kilka miesięcy temu poprawialiśmy odpryski, a praktycznie co miesiąc przybywały, nie wiadomo skąd, gdzie i kiedy, namnażały się a ciapcianie maski mnie denerwowało, z roku na rok byłoby już tylko gorzej.

Widok przez nową oryginalną szybę czołową w W210 bezcenny, oraz to czego mi najbardziej brakowało - gwiazda na masce.
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

W najbliższych dniach (mam nadzieję)odnowa powłoki reflektorów.
Będzie też próba montażu zamiennika sprzęgła wiskotycznego:Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 sie 2016, o 13:56 przez Kaczmar, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
Awatar użytkownika
rataj_111
Posty: 490
Rejestracja: 6 cze 2015, o 12:31
Lokalizacja: KOŁO

Re: W210 E430 ELEGANCE 4-Matic 2001r, Rodzinne V8 ;)

Post autor: rataj_111 »

polecam nałożyć na maskę kwarc albo ceramikę i przykleić bezbarwną folie ochronną, takie rzeczy robią profesjonalne zakłady car detailing, ochroni to przed odpryskami które na ciemnym lakierze są bardzo widoczne, a szkoda żeby znowu na niej były
miałem tak zrobione w poprzednim samochodzie, maskę i zderzak przedni, nie było widać że ma folie na sobie a skutecznie chroniła lakier
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: W210 E430 ELEGANCE 4-Matic 2001r, Rodzinne V8 ;)

Post autor: Kaczmar »

Jakie koszta od elementu?
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości