S210 E200 1996 - Gertruda

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: fabek, kichcio, elspasoo

Awatar użytkownika
namngo
Posty: 322
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: namngo » 10 lis 2016, o 14:30

Przygotowania do zimy ruszyły:
Obrazek

Po długich poszukiwaniach i wielu dylematach, zdecydowałem się na montaż instalacji LPG.
Problem nastręczał głównie zbiornik, miał być umieszczony w miejscu koła zapasowego, a więc w pionie.
Jest kilku producentów ale w gąszczu przepisów nie było to takie proste, nie mogłem zakupić dowolnej butli i dać ją monterowi.

Zanalazłem zakład, który zamontuje instalacje STAG wraz z butlą od Elpigaz.
Nie miałem tu zbyt wielu dylematów w kwestii np. reduktora, przy 140KM w W210 należy się cieczyć że czujemy jakiekolwiek przyśpieszenie.
Udało się wcisnąć butle 630x220 56L,także do czas aż moja 3,5letnia córka nabierze wprawy w wymianie żarówek w tylnej lampie, będzie trzeba ją odkręcać do wymiany żarówek :)
Minusem są relatywnie głośne wtryski gazu.
Sercem jest STAG GoFast, który po wgraniu aktualizacji zbliża się możliwościami do droższego sterownika, ale nie ma to wielkiego znaczenia bo i tak nie zostaną użyte w tym prostym silniku :)
Wlew paliwa znajduję się pod klapą aby nie dziurawić zderzaka.
Przełącznik jest w widocznym miejscu, w okolicach kolumny kierownicy.
Ostatnio zmieniony 22 sie 2018, o 12:01 przez namngo, łącznie zmieniany 2 razy.
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
ChubbChubbs
Posty: 607
Rejestracja: 14 lut 2013, o 22:21
Lokalizacja: Bełchatów

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: ChubbChubbs » 14 lis 2016, o 10:04

nie wiem czemu jakies problemy z wymiana żarówki , w ex E430 tak to wyglądało nie pamiętam butli ale też była maks jaką się dalo na tamte czasy czyli 2012r.
a tak wygląda butla i miejsce ( bez problemu wymiana żarówki ) i dodatkowo ja już2 instalacje w MB montowałem i za każdym razem patent na pzełącznik/wskaźnik ;) jak na foto :
http://chubbchubbs.serwer.net/w210/butla.JPG
http://chubbchubbs.serwer.net/w210/wskaznik.JPG
Bobby Peru

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: Bobby Peru » 14 lis 2016, o 10:40

Miałeś mniejszą butlę.
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 322
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: namngo » 14 lis 2016, o 21:46

ChubbChubbs, z ciekawości sprawdziłem w praktyce :)

Pierwsza żarówa bez problemu, drugą opuszkami, a trzecia nie ma szans na odkręcenie ręką, w polifcie jest taki sam układ żarówek?
Obrazek

Co do umiejscowienia przełacznika to myślałem o schowku, ale nie zależało mi jakoś specjalnie na ukryciu go. Tymbardziej że mam w to miejsce wrzucić cos takiego (tylko doprowadze to do porządku) i nie chce tego dziurawić:
Obrazek

Swoją drogą słyszałem, że jeśli diagnosta będzie w końcu wykonywał przegląd jak należy, to będą weryfikować dostepność i widoczność tego elementu :) w teorii oczywiście
Ostatnio zmieniony 22 sie 2018, o 12:02 przez namngo, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Bobby Peru

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: Bobby Peru » 14 lis 2016, o 23:29

Żaden problem odkręcić mocowanie butli i odchylić ją kawałek.
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 322
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: namngo » 15 lis 2016, o 10:19

Chyba szybciej będzie samą lampę wysunąć, ale na szczęście często się to nie zdarza. No i czym to jest w porównaniu z wymianą żarówki w przednim reflektorze w niektórych Fiatach :)
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Bobby Peru

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: Bobby Peru » 15 lis 2016, o 16:42

Niby jak ją "wysuniesz" skoro nie masz dostępu do jednej z nakrętek?
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 322
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: namngo » 15 lis 2016, o 22:20

Na zdjęciu rzeczywiscie trzecia nakrętka jest zasłonięta przez zbiornik, ale w rzeczywistości jest do niej dostęp, płaskim kluczem nie było problemu :)
Jest OK :)
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 322
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: namngo » 18 lip 2017, o 09:09

Drugie podejście do tematu, ale niestety po raz kolejny dochodze do wniosku że jednak nie zamontuje poliftowej podsufitki w moim przedlifcie mimo że skompletowałem wszystkie osłony słupków z polifta. Zamontowanie uchwytów oraz mocowań na siatke rolety pionowej jest niemozliwe - gniazda do mocowania sa w złym miejscu :(
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 322
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: namngo » 22 sie 2017, o 11:33

Od jakiegoś czasu przymierzałem się do wymiany uszczelki pod głowicą.
Przymierzałem, ponieważ aż tak bardzo mi to nie doskwierało, bo czasem ciśnienie wypluwało namiar płynu chłodniczego. Dolewka i można jechać dalej.

Działo się tak ponieważ uszczelka przerwała się tak że spaliny były wtłaczane do kanału wodnego, gdy zrobiły duże ciśnienie zbiorniczek wyrównawczy wypluwał wodę. Zdaję się ze zakupiłem go z tą przypadłością. Tylko teraz przybrało nieco na sile bo na przewodach widać już nalot z płynu przy łączeniach. A przy porannym odpaleniu pracował chwile nierówno, więc płyn chłodniczy zaczął też się nieco panoszyć.
Najwyższy czas było to zrobić, tym bardziej że zbliżał się urlop.

Zrobione, przedłużyło się nieco z powodu przetrzymania głowicy u podwykonawcy, odebrałem.

Niedługo potem zaliczyłem wyjazd wakacyjny Polska - Niemcy - Holandia, łącznie około 3500 km.
Trochę zapakowani z dwójką maluchów.
Podróż odbyła się bez zakłóceń w bardzo komfortowych warunkach, nawet bez zmiennika :)
Na niemieckich autostradach gdzie przewyższenia są zdecydowania wieksze niż u nas, niestety 2.0 136KM to zdecydowanie za mało :)

Obrazek

Teraz przyszedł czas na serwis instalacji gazowej po pierwszym 10k i serwis olejowo-filtrowy.

Kompresor klimy hałasuje zwiastując wydatki :) bo niestety nie są to łożyska sprzęgła.
Ostatnio zmieniony 22 sie 2018, o 12:03 przez namngo, łącznie zmieniany 2 razy.
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 322
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: namngo » 12 wrz 2017, o 08:40

Przed serwisem olejowym zaczęło hałasować w silniku, zawieszona szklanka.
Przygotowałem się psychicznie na spory serwis, ale zalanie pod MAX uciszyły odgłosy.
Podcza serwisu olejowego okazało się że filtr oleju był "wciągnięty" podobno mogło to spowodować za niskie cisnienie stąd problem ze szklanką.
Przejechane 900 km od wymiany, póki co diagnoza się sprawdza.

Kilka dni temu odczułem efekt wypadającego zapłonu, na biegu jałowym mało kłopotliwe, ale przy probie przyspieszenia w zakresie 2000-3000 tyś staje się bardzo uciążliwe.
Na pierwszy ogień stwierdziłem że wymienie przewody. W drugiej kolejności świece, założyłem DENSO, wyjęte NKG po nastu tysiącach wyglądały na przechodzone, ale jak sie okazało one również były w porządku :)
Następna w kolejności była cewka, od ręki nie dostałem BERU więc zaspokoiłem się NGK, podmieniona pierwsza z brzegu. I to była właśnie ta :) różnica zdecydowanie odczuwalna.
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 322
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: namngo » 1 cze 2018, o 10:12

Miesiąc temu przeprowadzony "remont" układu klimatyzacji.
Wymieniony kompresor oraz skraplacz klimatyzacji.
Do tego skraplacz, a gwarancja kompresora wspominała jeszcze o zaworze rozprężnym z dławikiem, do edukowałem się przy okazji :)
Cała instalacja została wyczyszczona czy przepłukana. Przy tej okazji odgrzybiania i nowy filtr kabinowy.
Odczułem na własnej skórze ile kosztuje teraz nabicie 1kg czynnika chłodzącego po podwyżce :)

Kilka dni po odebrania auta na przedniej szybie ukazało się dosyć spore pęknięcie, przyczyna nieznana, mechanicznych uszkodzeń nie zdiagnozowano. Przy okazji dowiedziałem się że nie była to oryginalna szyba, do czego nie przywiązywałem uwagi, założony jakiś Pilkington.
Obrazek
Aktualnie w aucie straszą rdzewiejące przednie błotniki, zakupiony ponad rok temu element (już w kolorze) czeka na montaż. Niestety będzie wymagana interwencja z migomatem przy progu, więc zabieg ten odwleka się nieco z uwagi na poszukiwania warsztatu, który zrobi to sensownie wraz z konserwacja. Ale to może przed wakacjami ...
Ostatnio zmieniony 22 sie 2018, o 12:16 przez namngo, łącznie zmieniany 2 razy.
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 322
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: namngo » 17 lip 2018, o 09:38

Gdy przy probie dynamicznego włączenia się do ruchu stracił moc, szala goryczy się przelała.
Podejrzany katalizator, do tego hałasował z rana.
Wymieniony na Bosala, aczkolwiek dużo mniejszy od oryginału i w cylindycznym kształcie.
Obrazek
Przy okazji świeżutki olej i filterki. Urwała się kolejna śrubka do mocowania osłony filtra paliwa, jest na to jakiś patent?
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 322
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: namngo » 22 sie 2018, o 12:23

Autko przez wakację nie sprawiło niespodzianek. Obwiozło nas po bałtyckim wybrzeżu.

Obrazek

Po powrocie niestety zaczeło nieco niedomagać, zacząłem od wymiany świec, ale w drodzę po święce padł 1 cylinder.
Doszła do tego cewka.
W trakcie wymiany pod osłoną zastał mnie taki oto widok:
Obrazek

Wariator wkoło nieco zaolejowany oraz wtyczka. Czyżby to standardowo przypadłość tego elementu czy procz oczyszczenia tego trzebaby to dodatkowo uszczelnić?
Od jakiegoś czasu hałasuje z okolicy wariatora, więc może go wymienie przy tej okazji jeśli jest się czym przejmować.
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 322
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: namngo » 10 cze 2019, o 09:01

Wariator wymieniony jakiś czas temu na używkę dla sprawdzenia, jest cisza, pewnie ta używka zostanie.
Taki widok zastałem po zdjęciu wariatora, to normalne czy trzeba ingerować?
Obrazek

Jakiś czas temu wpadło kopyto, jakieś modyfikowane, aktualne mocowanie na telefon wygodne, obsługiwane jedną ręką, ale mało estetycznie jest zamocowane.
Materiał z boku nieco wytyrany. Na razie używam w tym stanie, ale zastanawiam się nad modyfikacja mocowania i wykorzystanie miejsca na głośnik np na schowek kabelków?
Obrazek

Cieknąca pompa dała o sobie znać niedawno. Dało się to szybko opanować dzięki szybkim poradom na forum :)
Przy okazji wymiany pompy, wymieniony pasek. Udało się tez wymienić śruby mocujące na jakieś z ASO.
Obrazek
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości