MB W210 E200 Kompressor z Rokitek

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Szrama
Posty: 463
Rejestracja: 31 maja 2010, o 23:25
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Szrama »

Ja co prawda mam 2.9 TD, ale mam inne auto w benzynie o porównywalnej mocy i takim spalaniem bym się nie martwił, szczególnie, że jak piszesz nie masz lekkiej nogi i jest to jazda na krótkich odcinkach.

Najlepiej niech się wypowiedzą inni użytkownicy tego motoru.
Awatar użytkownika
Sebekw208
Posty: 848
Rejestracja: 15 lip 2010, o 19:34
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Sebekw208 »

Nie masz czym się martwić :P
Mercedes-Benz

W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925

W124 E200 '95
WDB1240191J071953
Michal_Rokitki
Posty: 561
Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
Lokalizacja: Rokitki

Post autor: Michal_Rokitki »

Jestem tylko ciekaw czy jak bym delikatnie jeździł, to czy bym zszedł poniżej 10 litrów :)
W211 E320 CDI 4Matic

Ex- W210 E200 Kompressor 137kW Avantgarde
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

Michal_Rokitki pisze:Jestem tylko ciekaw czy jak bym delikatnie jeździł, to czy bym zszedł poniżej 10 litrów :)
przy takim kręceniu się w koło komina delikatna jazda nic Ci nie pomoże 10 litrów to i tak dobrze jak na taka masę auta i jazdę w takich warunkach, myślę że nawet 13 litrów nie powinno Cie dziwić.
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
maclos
Posty: 754
Rejestracja: 7 maja 2012, o 16:42
Lokalizacja: Chełm

Post autor: maclos »

Widze Michal, ze podobnie jak ja uzywasz samochodu :D
Michal_Rokitki
Posty: 561
Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
Lokalizacja: Rokitki

Post autor: Michal_Rokitki »

maclos pisze:Widze Michal, ze podobnie jak ja uzywasz samochodu :D



A widzisz maclos :) Noga ciężka bo auto ma jechać;) A tak na poważnie to myślę że koszt diesla dla 3.2 CDI to podobna bajka jak dla mojego kompressora benzyny :) Tyle, że chyba 3.2 CDI "więcej robi" jak 2.0 kompressor na Pb :)

Ps.

Jak bym nie miał tyle roboty koło chałupy to bym łyknął twoje combi :) Napisałem combi bo mi bagażnika brakuje i będzie jeszcze bardziej brakowało :)
W211 E320 CDI 4Matic

Ex- W210 E200 Kompressor 137kW Avantgarde
Michal_Rokitki
Posty: 561
Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
Lokalizacja: Rokitki

Post autor: Michal_Rokitki »

Koledzy jest chyba jakiś poważniejszy problem :(

Tutaj zamieszczam link do "tyrkotu"" : https://www.youtube.com/watch?v=scNW5eGD1gw

Kolega blacharz mechanik ale bardziej blacharz ściągnał pokrywę silnika i nie jest pewny ale stwierdził, że może to być problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu jednak pewien nie jest. Mi się jednak wydaje, że problem z czujnikiem nie powodowałby tego "tyrkotania".

Jakieś sugestie?
W211 E320 CDI 4Matic

Ex- W210 E200 Kompressor 137kW Avantgarde
Michal_Rokitki
Posty: 561
Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
Lokalizacja: Rokitki

Post autor: Michal_Rokitki »

Dobra problem rozwiązany :) Znaczy się prawie...okazuje się że jak wyłączę klime to tyrkotanie znika. Sprzęgiełko kompresora klimatyzacji wydaje takie niepokojące dzwięki.

Dobrze że to "tylko" to bo myślałem że coś z rozrządem się dzieje.
W211 E320 CDI 4Matic

Ex- W210 E200 Kompressor 137kW Avantgarde
Michal_Rokitki
Posty: 561
Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
Lokalizacja: Rokitki

Post autor: Michal_Rokitki »

Post wyżej pisałem o wadliwym działaniu sprzęgiełka kompresora klimatyzacji :) ALe to nie to tak napierdzialało w moim Mietku. Po odwiedzinach u kilku lub kilkunastu mechanikach, którzy prawie zgodnie twierdzili, że trzeba ściągać pokrywę zaworów itd itp, żeby się do rozrządu dostać w celu stwierdzenia jego wadliwej pracy, zdałem się na kumpla, który polecił mi mechanika od Mercedesa ( nie jakiś autoryzowany serwis, lecz facet z doświadczeniem ). Na miejscu gość kazał furę odpalić, po odpaleniu stwierdził że to 2.0 Kompressor. Następnie kazał podnieść maskę i po niepokojącym mnie dźwięku "audiofilnie" ( pewnie takie słowo nie istnieje) stwierdził, że "napierdziela" nic innego tylko tłumik drgań umiejscowiony na silinku. Potwierdził to organoleptycznie dociskając palcem wyżej wymienione ustrojstwo :D

Oby więcej takich fachowców:D:D

Nawiasem polecam. Gość zajmuję się tylko Mercem, Audi i BMW. Lubin Dolnośląskie Piotr Trojnar. Jak ktoś będzie miał potrzebę to znajdzie namiar w necie.


Teraz z innej beczki. Piszę sobie tutaj tak od serca bo to mój jak by nie było temat. Mam małą robótkę do zrobienia przy mojej pięknej furce i się zastanawiam czy brać się samemu za temat czy może zlecić to komuś kto się dobrze zna. Zaznaczam że robię przy aucie dużo rzeczy, które nie są uciążliwe ( uciążliwe, czytaj "wkur......." ze względu na czas jaki trzeba poświęcić i możliwość ewentualnych utrudnień spowodowanych wiekiem naszych gwiazd ( korozja itd itp ).

Chodzi o wymianę przedniego, prawego wahacza górnego. I nasuwa się pierwsze pytanie. Czy po zabiegu tym trzeba ustawiać zbieżność ?
Pytanie drugie: ( do osób, które są własnoręcznie po tym zabiegu)czy jest szansa na napotkanie trudności, które będą wymagały użycia spawarki i innych elektronarzędzi ? ;)

Pozdrawiam
Michał
W211 E320 CDI 4Matic

Ex- W210 E200 Kompressor 137kW Avantgarde
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

Michal_Rokitki, Własnoręcznie tego nie robiłem jednak byłem przy tym jak mi to tesc wymieniał i powiem Ci tak, zbieżności po tym nie ustawiałem, a męczyli się troche z zamontowaniem bo lipny jest dostęp i nie mogli w jedno mocowanie trafić - na ślepo trzeba trafić. zajelo to ogolnie z 15 minut ale mase Kur**w poleciało w tym czasie :P
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
Awatar użytkownika
Aikas
Posty: 1160
Rejestracja: 20 sie 2010, o 15:32
Lokalizacja: W210
Kontakt:

Post autor: Aikas »

Michal_Rokitki pisze:Chodzi o wymianę przedniego, prawego wahacza górnego. I nasuwa się pierwsze pytanie. Czy po zabiegu tym trzeba ustawiać zbieżność ?

Pytanie drugie: ( do osób, które są własnoręcznie po tym zabiegu)czy jest szansa na napotkanie trudności, które będą wymagały użycia spawarki i innych elektronarzędzi ?
Ja to robiłem własnoręcznie w samochodzie Brata jakies 2 latat temu.
Nie napotkałem na żadne niespodzianki, nie potrzebujesz do tego żadnych elektronarzędzi.
Nie opiszę Ci co dokładnie trzeba ściągnąć (na pewno obudowę filtra powietrza) bo poszło to tak szybko, sprawnie i nie trzeba było się nad niczym zastanawiać i nad czym wku....ć, że po prostu samo wyleciało po jakimś czasie z głowy.
Jak napisałeś, że grzebiesz przy aucie to nie powinieneś mieć z tym problemów.
W210 Lorinser USA E290 Avantgarde`97
W202 C180 Classic '97
S211 E500 AMG `04
Obrazek
Awatar użytkownika
AleksD
Posty: 3
Rejestracja: 30 gru 2013, o 21:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: AleksD »

A mógł byś podać jaki masz numer katalogowy przepływomierza? Bo z mego nie da się odczytać a musze go wymienić :(
S210 E200-T Kompressor
Michal_Rokitki
Posty: 561
Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
Lokalizacja: Rokitki

Post autor: Michal_Rokitki »

AleksD pisze:A mógł byś podać jaki masz numer katalogowy przepływomierza? Bo z mego nie da się odczytać a musze go wymienić :(
Przepraszam, że koledze nie pomogłem ale dopiero dzisiaj przeczytałem ten post :( Na przyszłość lepiej PW wysłać w takiej sprawie...

Dzisiaj popłynąłem 1200zł a właściwie 1336zł z powodu wysprzęglika, który to irytował mnie od dłuższegoooo czasu. 600zł robocina 650zł wysprzęglik Luk`a a reszta to naprawa mechanizmu podnoszenia szyby drzwi tylnych. Ogólnie chyba droga ta robocizna :(

Z drugiej strony teraz wiem jak powinno pracować sprzęgło :D Nie spodziewałem się takie różnicy :D
W211 E320 CDI 4Matic

Ex- W210 E200 Kompressor 137kW Avantgarde
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

Michal_Rokitki, za wymiane kompletnego sprzęgła płaciłem 300zł
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Michal_Rokitki
Posty: 561
Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
Lokalizacja: Rokitki

Post autor: Michal_Rokitki »

jacekm7 pisze:Michal_Rokitki, za wymiane kompletnego sprzęgła płaciłem 300zł
Nie wiem może tyle zapłaciłem z tego tytułu, że gość ma znak gwiazdy na warsztacie ;) W każdym razie przepadło .
W211 E320 CDI 4Matic

Ex- W210 E200 Kompressor 137kW Avantgarde
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości