E50 AMG by Fidelis

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

kamil_0793
Posty: 245
Rejestracja: 17 wrz 2013, o 02:27
Lokalizacja: Wrocław/Strzegom

Post autor: kamil_0793 »

Jeśli chodzi o np. wózek, wahacze itp. to miałem na myśli cynkowanie ogniowe. Sam w tej chwili przeprowadzam kapitalny remont Rovera Mini i takie rzeczy, jak wahacze, tarcze kotwiczne, sanki czy piasty i zaciski dawałem najpierw do cynkowania ogniowego, a później do proszku. Oczywiście cynk w spreju to jest jakaś kpina, miałem tutaj na myśli metalizowanie natryskowe cynkiem.
Swoją drogą, orientujesz się, jaki koszt jest takiej usługi i jak się to liczy?
WDB2020181A050858
1994 W202 C180
WDB2102741B064411
1999 W210 E55 AMG T
Fidelis Car
Posty: 173
Rejestracja: 5 sty 2013, o 21:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Fidelis Car »

Powiem tak że na razie szkolę się z 2 strony, wiem ile kosztuje sprzęt do tego i materiał do obróbki, niestety nie mam zrobionej jeszcze kalkulacji na produkt finalny.
Jedno jest pewne tanie to nie jest, w przyszłym miesiącu będę dzwonił po innych firmach ile biorą za taką usługę, muszę zebrać jak najwięcej informacji do biznesplanu.

Właśnie ostatnio na pokazie cynkowałem wahacze z 124 :)
Producent daje 20 lat gwarancji na taką powłokę, w tej chwili robię testy wytrzymałości bo producent swoje a ja swoje i tak ocynkowany wahacz bez żadnej innej powłoki leży sobie na dworze a od czasu do czasu polewam go mocno słoną wodą :)
Po 2 miesiącach nie widać na nim zmian

A dlaczego tak a nie inaczej, odpowiedź jest prosta, wszystko zależy od budżetu, środki które stosuję mam sprawdzone od wielu lat i wiem ile wytrzymują, nie jest to samochód zabytkowy o niebotycznej wartości więc całkiem po prostu się to nie opłaca, co nie znaczy że tak jest źle. Muszę to jakoś wypośrodkować.

Znam też siebie, nigdy nie znam dnia kiedy trafi się jakaś inna okazja i wymyślę sobie że sprzedaję a w tym przypadku muszę brać pod uwagę koszty.
auto
Posty: 758
Rejestracja: 20 wrz 2011, o 20:04
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: auto »

radzioll, każdy nie może tak dbać bo za 15-25 lat byśmy mieli same idealne egzemplarze do kupienia za kwote ogromna, a tak to sztuki takie jak Fidelis Car, przetrwaja,wygraja walke z korozja i za 15-25 lat bedzie mozna je kupic za kwote jeszcze wieksza w stanie naprawde kolekcjonerskim gdzie auto bedzie w stanie przezyc wlasciciela;-)dlatego uwazam ze warto robic takie sprawy raz a konkretnie a potem tylko dbac o sprzęt i odpowiedno dokumentować cała historie napaw i remontów dla pozniejszego podtrzymania ceny.zobaczcie jak malo mamy mercedesow z tych naprawde starych rocznikow,przetrwaly tylko auta takie jak Fidelis Car, ;-)Fidelis Car, tworzysz i zapisujesz w archiwach historie ktora bedzie trwać wiecznie;-)

powiem ci wiecej,z przyjemnoscia oddał bym ci mojego CLa na taki konkretny zabieg jak robisz w swoim w210;-)dla mnie takie zabiegi mimo tego ze kosztuja troche sa bezcenne i warte inwestycji.
ex E 290 TD AVANTGARDE 1998'
ex TOYOTA AVENSIS T25 2.0 D4D-pomyłka
ex JEEP WJ/WG 2.7 CRD- super bryka
ex VOLVO S80 2,5T,210KM,2005/6r
ex Mercedes CL W140 4.2 V8 98'
teraz W211 E240 avantgarde
kamil_0793
Posty: 245
Rejestracja: 17 wrz 2013, o 02:27
Lokalizacja: Wrocław/Strzegom

Post autor: kamil_0793 »

Fidelis Car, koszty kosztami, ale przecież cynkowanie ogniowe to koszt 1.50 zł za kilogram, a jednak cynk stanowi świetną warstwę ochronną przeciw korozji :)
Jakbyś wiedział coś więcej na temat kosztów na cynkowanie natryskowe to chętnie się o tym dowiem, bo zastanawiam się, czy opłaca mi się poddać takiemu zabiegowi karoserię mojego Mini. No i gratuluję zapału i samozaparcia, bo rzeczywiście bardzo fajnie wykonujesz renowację swojego E50 :)
WDB2020181A050858
1994 W202 C180
WDB2102741B064411
1999 W210 E55 AMG T
Fidelis Car
Posty: 173
Rejestracja: 5 sty 2013, o 21:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Fidelis Car »

kamil_0793 pisze:Fidelis Car, koszty kosztami, ale przecież cynkowanie ogniowe to koszt 1.50 zł za kilogram, a jednak cynk stanowi świetną warstwę ochronną przeciw korozji :)
Jakbyś wiedział coś więcej na temat kosztów na cynkowanie natryskowe to chętnie się o tym dowiem, bo zastanawiam się, czy opłaca mi się poddać takiemu zabiegowi karoserię mojego Mini. No i gratuluję zapału i samozaparcia, bo rzeczywiście bardzo fajnie wykonujesz renowację swojego E50 :)
Wiesz może i masz rację i pewnie w następnym projekcie wezmę to pod uwagę.
Na chwilę obecną muszę stwierdzić że używam tylko sprawdzone środki i metody a co do cynkowania ogniowego to wbrew pozorom nie jest to takie łatwe a jakoś na tym aucie nie chcę sprawdzać jakości usług firmy z którą nie współpracowałem.

Ale pomysł dobry, szczerze mówiąc nie miałem pojęcia że to takie tanie, jako że w kolejce czekają jeszcze w126 i w201 , nawiąże współprace z jakąś firmą i najpierw sprawdzę jakość usług i powłok :)

Co do cen natryskowego cynkowania to znam już cenę sprzętu i materiału, muszę tylko przeliczyć to przez koszty stałe i czas roboczogodzin a później porównać to z konkurencją.
Jedno jest pewne jest to z pewnością najdroższa metoda ale czasem niezastąpiona.

A wracając do prac to dziś udało się znowu zrobić kawałem , powiem szczerze że już mam powoli dość czyszczenia tego wszystkiego bo syf i czasochłonność mnie dobija nie wspominając o tym że rąk już nie czuje :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Fidelis Car
Posty: 173
Rejestracja: 5 sty 2013, o 21:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Fidelis Car »

Kolejną część podłogi udało się ogarnąć, w sumie najgorsze za mną, teraz już tylko prosta podłoga została więc powinno iść szybciej :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Aikas
Posty: 1160
Rejestracja: 20 sie 2010, o 15:32
Lokalizacja: W210
Kontakt:

Post autor: Aikas »

Fidelis Car, grubo idziesz :padam:
W210 Lorinser USA E290 Avantgarde`97
W202 C180 Classic '97
S211 E500 AMG `04
Obrazek
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Kaczmar »

Tylko jedna emotikonka tutaj pasuje :padam:
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
Fidelis Car
Posty: 173
Rejestracja: 5 sty 2013, o 21:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Fidelis Car »

Panowie bez przesady, przecież to nic trudnego. Tylko po kilku godzinach w takiej pozycji dosłownie ręce opadają ;)
Ale dotrwamy do końca mam nadzieję.
Dziś znowu kawałek dało się opanować:

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
perzu126
Posty: 517
Rejestracja: 29 lip 2014, o 01:16
Lokalizacja: Perzów

Post autor: perzu126 »

Jestem ciekawy efektu. Rozumiem, że czyścisz do zera podłogę?
C220D WDB2021211A313360
Obrazek
A208 CLK 200Kompressor
Forum W202
Star Diagnosis, okolice Kępna
Fidelis Car
Posty: 173
Rejestracja: 5 sty 2013, o 21:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Fidelis Car »

perzu126 pisze:Jestem ciekawy efektu. Rozumiem, że czyścisz do zera podłogę?
Tak, najpierw czyszczona mechanicznie, potem piaskowana i od razu zabezpieczana podkładem, jedynie progi będą tylko po czyszczeniu mechanicznym bo ciężko to zabezpieczyć bez dalszego rozbierania, ale na szczęście na nich korozji nie ma :)
perzu126
Posty: 517
Rejestracja: 29 lip 2014, o 01:16
Lokalizacja: Perzów

Post autor: perzu126 »

A patrzyłeś na podłogę od środka? Bo moim zdaniem od tego trzeba by zacząc. Od spodu zrobisz na błysk a od srodka może byc zaawansowana korozja :looka:
C220D WDB2021211A313360
Obrazek
A208 CLK 200Kompressor
Forum W202
Star Diagnosis, okolice Kępna
Fidelis Car
Posty: 173
Rejestracja: 5 sty 2013, o 21:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Fidelis Car »

Jasne że patrzyłem :) oprócz prawej kieszeni bagażnika nie znalazłem najmniejszego śladu.
Oczywiście wnętrze też będzie rozebrane i odnowione więc za jakiś bliżej nieokreślony czas zobaczysz o czym mówię ;)
Te auto ma znikomy przebieg i nie licząc jednej zimą którą ja przejeździłem nie wie co to śnieg i sól, zewnętrznie też nie było żadnego śladu korozji nawet w najbardziej newralgicznych miejscach.
Fidelis Car
Posty: 173
Rejestracja: 5 sty 2013, o 21:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Fidelis Car »

Kolejna aktualizacja.
Prace mozolnie idą do przodu, prawa strona już cała w 1 podkładzie, strona lewa już prawie przygotowana do piaskowania :)
Do końca przyszłego tygodnia powinno być gotowe.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W międzyczasie dojechały kolejne części: Podpora wału i jej łożysko

Obrazek
Obrazek

CDN...
TurboCustoms
Posty: 93
Rejestracja: 19 paź 2014, o 17:24
Lokalizacja: BWM/BI

Post autor: TurboCustoms »

Takie tematy, aż chce się czytać. Mam nadzieję, że mój po pracy będzie wyglądał przynajmniej w połowie tak dobrze, jak Twoje AMG. Czym piaskowałeś podwozie (chodzi mi o rodzaj ścierniwa)?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości