Witam,Nudna historia dla chętnych pisze:Przedstawiam naszego pierwszego okulara w rodzinie, kolejną E-klasę po dwóch beczkach i trzech baleronach Wpadł w oko już dłuugo przed zakupem, także dlatego, bo stał 100km od Słupska. Ojciec z bratem pojechali go obejrzeć raz. Na kolejną wizytę już z gotowością do kupna ojciec zaprosił kolejnego brata, który ma nosa do porządnych samochodów, aby ten go obejrzał i ocenił. Ten brat niestety nie mógł przyjechać i ojciec odpuścił zakup, bo nie był na niego jakoś specjalnie napalony ze względu na średnio ładny kolor srebrny oraz skrzynię automatyczną, za którymi nie przepada Po kilku dniach ogłoszenie zniknęło - jedyna fajna sztuka w rozsądnej cenie przepadła... Szukaliśmy wciąż okulara czarnego z manualem i małym silnikiem i oczywiście tylko sedan (chciał, żeby nikt nie mógł nim szaleć, bo cała rodzina tym wozem będzie jeździła). Ojciec obejrzał potem jeszcze kilka sztuk, ale wszystkie trupy Pojechałem więc z kolejnym bratem do Lublina, w którym upatrzył sobie BMW E60 i je kupił, w drodze powrotnej oglądaliśmy kilka sztuk, ale żadna nie była godna uwagi...Tak bywa z okularami - zwykle zajeżdżone i malowane niezbyt starannie Gdy ojca zmęczyło szukanie porządnego okulara (nie miał ochoty jeździć też po całej Polsce w poszukiwaniu samochodu) zlecił mojemu bratu wyszukanie właśnie czarnego z manualem. Wtedy pojawił się z powrotem srebrny okular 100km od Słupska. Ojciec negocjuje cenę - "jedźcie jutro i kupujcie" powiedział. Tak zrobiliśmy, kupiliśmy dokładne przeciwieństwo tego, czego ojciec oczekiwał, czyli srebrny, duży silnik i automat Po kilku kilometrach ojciec już się przekonał do takiej wersji i bardzo go chwali
E240 V6 2.6L 170KM 2001 rok, wersja: Classic z 5-biegową skrzynią automatyczną.
W 2012 roku samochodzie zainstalowano instalację LPG na sterowniku STAG 300. Mówią, że 2500zł to mało jak za V6, ale działa bardzo dobrze
VIN: WDB2100621B191382:
Sales designation: E 240
Order number: 0 - 204 13413
Delivery date: 05 07 2000
Market: AG,Europe
Paint code 1: 744U - BRILLIANT SILVER METALLIC
Equipment: 051A - CLOTH ANTHRACITE
Engine no.: 112914 30 788432
Transmission: 722696 02 285983
SA code273 - TELEPHONE PRE-INSTALLATION D-NET MOBILE
293 - SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
345 - RAIN SENSOR
354 - ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
404 - MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
423 - 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
673 - HIGH-CAPACITY BATTERY
756 - RADIO MB AUDIO 10 CD WITH VK/RDS
801 - AEJ 00/1 R 170 AEJ 99/2
873 - SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
910 - DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
926 - EXHAUST GAS CLEANING WITH EU4 TECHNOLOGY (EURO 4)
988 - VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
050A - FABRIC CLASSIC
744U - BRILLIANT SILVER METALLIC
051A - CLOTH ANTHRACITE
M112 - V6-GASOLINE ENGINE M112
Okular zastąpił wysłużoną W202. :
Mercedes został sprowadzony w 2009 roku z Niemiec przez pewnego Słupszczanina, który jeździł nim do 2011 roku. W tym czasie przejechał ok. 10000km(ponoć tylko do kościoła ) wg. faktur z ASO i umowy. Po zakupie dokonał małego remontu za ponad 3tys. złotych. Wymienione wtedy przednie wahacze górny i dolny, tarcze, klocki i inne. Potem wymieniał też czujnik położenia wału, majstrował coś przy moście - te rzeczy w ASO. Nic więcej nie wiem. O naprawach 2011-2015 nie mam danych. Sprzedawca zapewnił, że wymienił olej w skrzyni, zrobił serwis klimy itp. Aktualnie w silniku brak wycieków, skrzynia lekko się poci, ale nic poważnego. Ważne, że pracuje bez zarzutu - kickdown działa, płynnie zmienia biegi. Zawieszenie pracuje ładnie, trochę stuka na większych nierównościach, ale nawet nie wiem za co się zabierać, a bez sensu wymieniać pół zawieszenia. Polakierowany z lekka "rożnorodnie", ale taki już urok srebrnego koloru, że bardzo ciężko dobrać odcień
Od zakupu:
-Wymiana oleju na Total 10W40 + płukanka Liqui Moly, filtr MANN 200 zł
-Termostat Wahler 60 zł
-Malowanie tylnych błotników i klapy 200 zł
-Wymontowanie śmiesznego zabezpieczenia (trzeba było wciskać guzik przed każdym odpaleniem - nie sposób go było znaleźć bez zdjęcia progu) 50 zł
-Naprawa drobnych problemów z elektroniką 0 zł
-Montaż AUX do radia Audio 10 150 zł
-Wymiana stacyjki, 650 zł
-Wstrzyknięcie oleju do skrzypiących gum w zawieszeniu 0 zł
Spala ok. 13 litrów gazu w cyklu mieszanym. Potrafi spalić 10, potrafi też 15. Mieszankę paliwową wzbogaca olej o jakieś pół litra na 1000km.
Z denerwujących rzeczy:
-Ciężko chodząca kierownica, nie prostuje się po skręcie jak trzeba.
-Dymi na biało, na filmie silnik rozgrzany do temperatury roboczej: FILM
-Nie działa regulacja tylnej lewej szyby
-Brak chromów na karoserii i plastikowa kierownica - Classic...
-Brak skóry
-Wysokie obroty przy niskich prędkościach - czuć prędkość od 120 kmh bardziej niż w innych wozach
PRZYŚPIESZENIE