Anderbi - E290TD 1997r

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Kamien

Post autor: Kamien »

anderbi na SD byłeś?

ja dałem za swojego 8,5k pln. Teraz dobiłem do 12k włącznie z nowymi oponami i mechanikę już mam prawie w 100% ogarniętą. Został blacharz. Wolę to niż kupować paścia za 12k i ładować kasę od tej sumy. :)
anderbi
Posty: 84
Rejestracja: 14 kwie 2015, o 01:08
Lokalizacja: Wuwua

Post autor: anderbi »

to taka sytuacja jak moja, gdyby nie wyrwany kielich byłoby bez niespodzianek.

na SD jadę, ale dojechać nie mogę;)
Ex:
Focus 2.0Zetec
Focus 1.8tddi
Almera 2.0d
240 2.4d
940 2.3
Laguna II 1.9dci
Laguna II
V90 3.0
Polonez 1.6
307 2.0HDI
Superb 2.0TDI 4x4
Mercedes-Benz E63 AMG -
Mercedes-Benz E290 TD - WDB2102171A560963
------

Volvo V70 D5
GracKa
Posty: 1046
Rejestracja: 20 sie 2014, o 23:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: GracKa »

Panecki, jak ktoś ma kanał lub coś podobnego to możemy się zgadać.

Mam spawarke i spawamu hehe , jednak coś łączy wszystkich posiadaczy w210 polift :rotfl: :hyhy:
Kamien

Post autor: Kamien »

No, ja oryginalny kielich trzymam na półce. Nigdy nie wiadomo kiedy będzie potrzebny. ;)
anderbi
Posty: 84
Rejestracja: 14 kwie 2015, o 01:08
Lokalizacja: Wuwua

Post autor: anderbi »

130zl w ASO, tragedii nie ma.

auto jeździło normalnie na 2 dzień, ale zawsze jak przyjeżdżam jednego z zaprzyjaźnionych warsztatów to powitanie jest takie samo: "klatka, 2jz i 30000zl.. bedzie fajne auto;)"
Ex:
Focus 2.0Zetec
Focus 1.8tddi
Almera 2.0d
240 2.4d
940 2.3
Laguna II 1.9dci
Laguna II
V90 3.0
Polonez 1.6
307 2.0HDI
Superb 2.0TDI 4x4
Mercedes-Benz E63 AMG -
Mercedes-Benz E290 TD - WDB2102171A560963
------

Volvo V70 D5
anderbi
Posty: 84
Rejestracja: 14 kwie 2015, o 01:08
Lokalizacja: Wuwua

Post autor: anderbi »

15 000km za mną i niuniem;) jak na pelnolatka calkiem sprawnie, predkosci przelotowe 160-180 nie robia wrazenia. Najciekawsze ze nawet oleju nie dolewalem, szok.

Nie obylo sie bez usterek:
-EGR zdechly membranki
-silownik szyby tylnej umarl..
-zgubiona rejestracja i pekniety zdezak po spotkaniu z nalewka od tira..
-8pkt za predkosc

Po 15k dostał pakiet oleje filtry, klima etc

Bardzo ciekawa opcja to przemieszczanie sie oleju ze skrzyni biegów po kablach - jakbym nie widział to w zyciu nie uwierzyłbym.

Pytanie dla bardziej obeznanych:

1) klima w opcji auto i/lub manual szaleje na maksymalnym biegu tzn nie trzyma maksymalnego wiania - raz mocniej raz wolniej.. to normalne?

2)błąd BAS (czujnik pod pedałem ok) podejrzenia modulu/komputera pod maska... ktos walczyl z tym bledem?

3)Sygnalizowanie niskiego poziomu oleju - czujnik nowy, kable sprawdzone - Ktos kto zna sie podobno na mercedesach podejrzewa modul komfortu i lub zegary, dodatkowo opcja kasowania inspekcji z zegarow nie dziala, jakby przycisk nie dzialal - dopiero SD pomogolo.

4)znacie kogos z WAW kto ożywi odczyt plyt w commandzie i zmianiarke zeby w pionie rownież czytala (aktualnie tylko jak sie ja wyjmie to w poziomej pozycji czyta).

5)czy pasuje most i z innych modeli silnikowych P&P?

6)czy ktos wymienial intercooler na jakis wydajniejszy?
Ex:
Focus 2.0Zetec
Focus 1.8tddi
Almera 2.0d
240 2.4d
940 2.3
Laguna II 1.9dci
Laguna II
V90 3.0
Polonez 1.6
307 2.0HDI
Superb 2.0TDI 4x4
Mercedes-Benz E63 AMG -
Mercedes-Benz E290 TD - WDB2102171A560963
------

Volvo V70 D5
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

anderbi pisze:klima w opcji auto i/lub manual szaleje na maksymalnym biegu tzn nie trzyma maksymalnego wiania - raz mocniej raz wolniej.. to normalne?
tak o ile jeż sprawny
anderbi
Posty: 84
Rejestracja: 14 kwie 2015, o 01:08
Lokalizacja: Wuwua

Post autor: anderbi »

ostatni post z lipca.. czas na upgade.

Wiec.. Mechu dzielnie się spisuje tzn spisywał od kwietnia do 20 października bez większych awarii przejechał cos pod 30000km i został w Polsce. Na pol roku wyjechałem na kontrakt do Kambodzy a mechu pasl sie trochę w trawie, trochę po garażach.. generalnie używa/przepala go moj dobry kumpel.

ale do rzeczy, mech w związku z moim wyjazdem doczekał się swojej kolejki u mechanika i czeka na blacharke.

w najbliższym czasie:

Regeneracja głowicy (nic jej nie dolegalo, ale delikatnie podciekał plyn przy uszczelce) raz na jakies 700000km to nie zbrodnia
Uszczelka głowicy
Uszczelka dekla
Uszczelka kol ssącego
Uszczelka kol wydechowego
Uszczelniacz wału
Uszczelniacze zaworowe
Zawory
Sruby glowicy
Płyn chłodniczy
Olej + filtry
Regeneracja turbo + Zest montazowy turbo
Zawory podciśnienia
Przwody podciśnienia
Bagnet do skrzyni
Tarcze + klocki
Wachacze
Tuleje
Końcówki
Drazki
Podnośnik szyby Lewy Tyl
Czujnik poziomu oleju
Łączniki stab Gumy stab
Dywaniki
Daszek
Podgrzewanie foteli
Zmieniarka CD - naprawa
Antena
Kratka - wnętrze
Gałka biegów
Serwo
Pranie środka
i wiele innych wychodzący w trakcie.. np ślizgi rozrządu


mam nadzieje ze z czasem pojawia sie lepsze foty i więcej konkretów, mam nadzieje ze do maja odzyska stan który mnie zadowoli


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

dla porownania tak wyglada glowica w Volvo V90, w Mechu prostsza niz budowa cepa

Obrazek
Ex:
Focus 2.0Zetec
Focus 1.8tddi
Almera 2.0d
240 2.4d
940 2.3
Laguna II 1.9dci
Laguna II
V90 3.0
Polonez 1.6
307 2.0HDI
Superb 2.0TDI 4x4
Mercedes-Benz E63 AMG -
Mercedes-Benz E290 TD - WDB2102171A560963
------

Volvo V70 D5
Awatar użytkownika
robitech
Posty: 80
Rejestracja: 16 lut 2014, o 21:21
Lokalizacja: Łaźniki

Post autor: robitech »

Sporo roboty tylko czekać na efekt końcowy.
Teraz widzę że za swoje oko za mało dostałem żałuje że sprzedałem, a teraz weź panie kup dobrego W210 ))
Oczko S210 E290 TD
WDB2102171A771716
-----------------------------------
Balbina W124 E200D
emes
Posty: 4
Rejestracja: 21 gru 2015, o 16:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: emes »

Plany nie powiem - bardzo ambitne. Zazdroszczę samozaparcia.
anderbi
Posty: 84
Rejestracja: 14 kwie 2015, o 01:08
Lokalizacja: Wuwua

Post autor: anderbi »

zapewne przez kilka lat auto nie bylo serwisowane jak trzeba, co widac po druciarskich patentach.. ktore sa systematycznie usuwane.

nie mam samozaparcia, wyjechałem na pol roku i zostawiłem mechanikowi listę usterek do usunięcia.

za ok 20000zl (wliczając) zakup, to po powrocie będę miał auto w zadowalającym mnie stanie, wygodne i pewne.

a jak sie trafi w140 w konfiguracji jaka mnie interesuje to nowy właściciel będzie zadowolony.
Ex:
Focus 2.0Zetec
Focus 1.8tddi
Almera 2.0d
240 2.4d
940 2.3
Laguna II 1.9dci
Laguna II
V90 3.0
Polonez 1.6
307 2.0HDI
Superb 2.0TDI 4x4
Mercedes-Benz E63 AMG -
Mercedes-Benz E290 TD - WDB2102171A560963
------

Volvo V70 D5
anderbi
Posty: 84
Rejestracja: 14 kwie 2015, o 01:08
Lokalizacja: Wuwua

Re: Anderbi - E290TD 1997r

Post autor: anderbi »

prace ida powoli, ale w dobra storne;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 17 sie 2017, o 22:40 przez anderbi, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex:
Focus 2.0Zetec
Focus 1.8tddi
Almera 2.0d
240 2.4d
940 2.3
Laguna II 1.9dci
Laguna II
V90 3.0
Polonez 1.6
307 2.0HDI
Superb 2.0TDI 4x4
Mercedes-Benz E63 AMG -
Mercedes-Benz E290 TD - WDB2102171A560963
------

Volvo V70 D5
anderbi
Posty: 84
Rejestracja: 14 kwie 2015, o 01:08
Lokalizacja: Wuwua

Re: Anderbi - E290TD 1997r

Post autor: anderbi »

odebrałem fure po kuracji odmladzajacej:D jest o niebo lepiej, ale jeszcze nie idealnie.

co zostało zrobione:
hamulce: przod i tyl, nowe tarcze i klocki, niestety do reklamacji bo piszcza straszliwie.

zawieszenie: wszystko co bylo do wymiany od wahaczy, el gumowe i srubki.. ale cos czuje ze przednie amortyzatory tez sie nadaja na wymiane. Nowe opony 215/55/16 na miejsce 205/65/16 ktore ktos zalozyl..

silnik: pelna regeneracja sprawnej glowicy + nowe turbo, ustawienie pompy, nowa chlodnica i to co wyszlo, uszczelki, rurki etc filtry, oleje, plyny. nowe slizgi rozrzadu, napinacz.

blacharka: zabezpieczone podwozie i drzwi, usunięte wszystkie oznaki korozji, dziury etc w miejscach newralgicznych. do wymiany lewe drzwi tylne, odratowanie kosztowałoby tyle co nowe, beda nowe.
oraz zapomnialo sie lakiernikowi o odpryskach na dachu;)

a i jeszcze jedno, chyba do wymiany zegary.. sypia bledem bas a po przez SD nie idzie nawiazac komunikacji, blad nie wystepuje.

wnetrze: przywrocone do serii, wszystko dziala.. poza cd w command i zmieniarka - zmieniarka smietnik trzeba nowa oraz bacik do anteny tv

nie jest perfekcyjnie ale jest dobrze:D
zdjecia jak wreszcie dostane od mechanika i auto do jakiejs kliniki polysku

btw reklama: polecam serwis "TURBO DZIURA" w kobylce.. z klimatow mercedesowskich to wlasnie chlopaki zmieniaja w G klasie silnik z v8 lexusa na taki z bmw;)
Ostatnio zmieniony 7 kwie 2016, o 23:58 przez anderbi, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex:
Focus 2.0Zetec
Focus 1.8tddi
Almera 2.0d
240 2.4d
940 2.3
Laguna II 1.9dci
Laguna II
V90 3.0
Polonez 1.6
307 2.0HDI
Superb 2.0TDI 4x4
Mercedes-Benz E63 AMG -
Mercedes-Benz E290 TD - WDB2102171A560963
------

Volvo V70 D5
ChubbChubbs
Posty: 607
Rejestracja: 14 lut 2013, o 22:21
Lokalizacja: Bełchatów

Re:

Post autor: ChubbChubbs »

anderbi pisze:15 000km za mną i niuniem;) jak na pelnolatka calkiem sprawnie, predkosci przelotowe 160-180 nie robia wrazenia. Najciekawsze ze nawet oleju nie dolewalem, szok.

Nie obylo sie bez usterek:
-EGR zdechly membranki
-silownik szyby tylnej umarl..
-zgubiona rejestracja i pekniety zdezak po spotkaniu z nalewka od tira..
-8pkt za predkosc

Po 15k dostał pakiet oleje filtry, klima etc

Bardzo ciekawa opcja to przemieszczanie sie oleju ze skrzyni biegów po kablach - jakbym nie widział to w zyciu nie uwierzyłbym.

Pytanie dla bardziej obeznanych:

1) klima w opcji auto i/lub manual szaleje na maksymalnym biegu tzn nie trzyma maksymalnego wiania - raz mocniej raz wolniej.. to normalne?

2)błąd BAS (czujnik pod pedałem ok) podejrzenia modulu/komputera pod maska... ktos walczyl z tym bledem?

3)Sygnalizowanie niskiego poziomu oleju - czujnik nowy, kable sprawdzone - Ktos kto zna sie podobno na mercedesach podejrzewa modul komfortu i lub zegary, dodatkowo opcja kasowania inspekcji z zegarow nie dziala, jakby przycisk nie dzialal - dopiero SD pomogolo.

4)znacie kogos z WAW kto ożywi odczyt plyt w commandzie i zmianiarke zeby w pionie rownież czytala (aktualnie tylko jak sie ja wyjmie to w poziomej pozycji czyta).

5)czy pasuje most i z innych modeli silnikowych P&P?

6)czy ktos wymienial intercooler na jakis wydajniejszy?

4. comanad samemu zrób - wyciągnij rozkręć ( uważaj przy demontażu anteny GPS wewnątrz comand , taki kabelek z wtyka zabezpieczony podkładką i śrubą delikatnie wyciągaj po zdarza się wyciągnąć z gniazdem i wtedy litowanie ) jak już będziesz miał napęd oddzielnie wacikiem/patyczkiem do uszu dojdziesz do soczewki przeczyść jakimś środkiem np do okularów/do LCD tylko nie ALKOHOLEM !!
jak nie pomoże to wymiana lasera koszt lasera 180zł plus wymiana samemu dasz rade na MBworld jest manual lub 100zł za wymianę tak biorą ;) laser kup kompletny z 'suwnica" nie same oczko i elektronikę

4. zmieniarka - na 100% oberwane "gumy amortyzatora wstrząsów" takie jak na foto koszt około 30-45zł
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... cn6925.jpg

jak coś pisz na fb.com/ebenawi jak będziesz miał problem lub PW tutaj na forum

pozdrawiam
anderbi
Posty: 84
Rejestracja: 14 kwie 2015, o 01:08
Lokalizacja: Wuwua

Re: Anderbi - E290TD 1997r

Post autor: anderbi »

super, dzieki za sugestie. Te amortyzatory od zmieniarki to tylko aso czy mozna gdzies jeszcze dokupic.
przekaze kumplowi co mechem sie trosczy co i jak.. mi z racji ze zawodowo mechanikuje przy innym sprzecie to przy samochodzie mi sie nie chce.
chlopaki mowia ze rozbierali i gumy cale, laser wyczyszczony i jest jak jest.

btw command nie oddaje tez plyt.

btw2 wiesz moze czy ebe navi tez potrafia sprawic zeby stary command mial mapy polski?
Ex:
Focus 2.0Zetec
Focus 1.8tddi
Almera 2.0d
240 2.4d
940 2.3
Laguna II 1.9dci
Laguna II
V90 3.0
Polonez 1.6
307 2.0HDI
Superb 2.0TDI 4x4
Mercedes-Benz E63 AMG -
Mercedes-Benz E290 TD - WDB2102171A560963
------

Volvo V70 D5
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości