Wahania i obawy nad zakupem konkretnego egzemplarza

Znajdziesz tu informację, które pomogą Ci w zakupie E klasy.
Tu wrzucamy również ogłoszenia do oceny.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wahania i obawy nad zakupem konkretnego egzemplarza

Post autor: rr6 »

drbulgot pisze:ok ok, dzieki bardzo za rady w weekend mam zamiar działać, ale zastanawiam się czy nie lepiej zaiteresować sie tym egzemplarzem https://www.olx.pl/oferta/mercedes-w210 ... c7503224b8 bo tak czy siak założyłbym gaz. co myślicie?
Gaz lepiej samemu założyć. co prawda do sześciu cylindrów będzie trochę kosztował, ale wiesz co masz. A tak nigdy nie wiesz jaki "Janusz" grzebał i montował. Może potem wielu poprawiało i jakoś się da jeździć, a może i nie. Generalnie lepiej samemu montować, choć fakt faktem, w tych przypadkach to ponad połowa ceny auta.

Co do samego samochodu to wygląda w miarę dobrze, ale jak zwykle, zaczynamy od oglądania podwozia. Jak jest słabo tam to nie ma co dalej patrzeć.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Wahania i obawy nad zakupem konkretnego egzemplarza

Post autor: Piasek »

Dla mnie bajkopisarz ale LPG piechotą nei chodzi. Montować dzisiaj dobre LPG na 6-cyl do W210 to już trzeba mieć pewne auto i warunek że minimum te 60 tyś km nim przejedziesz zanim pomyślisz o zmianie.
A z tym REST jako ogrzewaniem postojowym to już doj**ał do pieca po całości <rotfl>
Awatar użytkownika
kompressor
Posty: 527
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
Lokalizacja: Okolice Goleniowa

Re: Wahania i obawy nad zakupem konkretnego egzemplarza

Post autor: kompressor »

Piasek pisze:Wygląda mi na Clasica ale pier... że to Ava
Gdzie ty tam widzisz classik?
S280 4 Matik
Awatar użytkownika
kompressor
Posty: 527
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
Lokalizacja: Okolice Goleniowa

Re: Wahania i obawy nad zakupem konkretnego egzemplarza

Post autor: kompressor »

Piasek pisze: Wyciągnij od sprzedającego VIN przed wyjazdem to przede wszystkim będziesz wiedział po co jedziesz. żeby się nie okazało że to w oryginale to był 4-Matic a teraz jest kastrat... bo mi coś tak wysoko jak na W210 stoi... charakterystycznie dla 4-Maticów. A w tej wersji, w tej budzie i w tym silniku wychodziły.
.
4matic stoi dużo wyżej i ma inny tunel więc widać by było że 4matic
S280 4 Matik
drbulgot
Posty: 7
Rejestracja: 23 sie 2017, o 02:00

Re: Wahania i obawy nad zakupem konkretnego egzemplarza

Post autor: drbulgot »

oględziny tego z piły będą w niedzielę, sprzedawca mówi że ma jedynie prawy próg zgnity z przodu, reszta bez rdzy i dziur co mnie dziwi bo podobno nie malowane chociaż błotniki różnią się odcieniem według mnie, reszta wszystko działa silnik i skrzynia ok, ale to wiadomo do sprawdzenia samemu
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Wahania i obawy nad zakupem konkretnego egzemplarza

Post autor: Piasek »

kompressor pisze:Gdzie ty tam widzisz classik?
no golas jak cholera, niebieskie szmaty, zero czujnika parkowania chociażby a pier... w ogłoszeniu że to najbogatsza wersja bez skór. Do tego wysoko zawieszony czyli Clasic albo strzeliłem że może był4-Matic bo nawet jak na Clasica wysoko stoi... na tyle co tam po tych zdjęciach da się zobaczyć.
drbulgot pisze:sprzedawca mówi
to co chce powiedzieć... pojedziesz na miejsce to sobie zweryfikujesz. VIN masz ?
Zdobądź, sprawdź przed wyjazdem żeby się nie okazało że to jaki składak, szczepan, ex-drynda albo inny były angol po przekładce
Awatar użytkownika
kompressor
Posty: 527
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
Lokalizacja: Okolice Goleniowa

Re: Wahania i obawy nad zakupem konkretnego egzemplarza

Post autor: kompressor »

No to tak nie strzelaj bo się w stopę postrzelisz albo kolano :)
Tak jak w tym przypadku.
S280 4 Matik
Awatar użytkownika
Krychu_W210
Posty: 146
Rejestracja: 15 sie 2017, o 12:58

Re: Wahania i obawy nad zakupem konkretnego egzemplarza

Post autor: Krychu_W210 »

Witam, szukam przedliftowego sedana z silnikiem diesla, chciałbym 3-litrowego wolnossaka, ale nawet nie ma w czym wybierać. Póki co wytypowałem 3 sztuki, każdy z innym silnikiem :D
http://allegro.pl/mercedes-w210-2-9td-a ... 23159.html - ten kusi mnie swym wyglądem, z tego co wyczytałem 2.9TD są dobrymi silnikami :oczami:
https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... yXtg5.html - ten również na zdjęciach zachęca, jednak nie jestem przekonany do CDI, być może błędnie ;)
https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... z2J0V.html - 3.0D, to czego szukam :)

Ogólnie chciałbym kupić okulara do 10k, preferuję wolnossącego diesla, bo chciałbym mieć możliwie mało awaryjną sztukę, dlatego też jedynie przedlifty wchodzą w grę, tym bardziej, że ich wygląd dużo bardziej mi odpowiada. Na chwilę obecną najbardziej przemawia do mnie ten avantgarde 2.9TD, warto się pchać w coś takiego?! :zakrecony:

Kumpel kupił za niecałe 3k osiołka 2.2D wyglądającego jak ze szrotu, jednak jak się nim przejechałem to doznałem czegoś czego do tej pory nie znałem, zupełnie inne doznania z prowadzenia, jakby drogowy okręt, a nie samochód :D Fakt faktem, przy pierwszej próbie ruszenia myślałem, że wbiłem trójkę zamiast jedynki, tak opornie ruszał, to była jednak jedynka, osiołek to jednak osiołek :rotfl: Okulary podobają mi się od dawna, więc po sprzedaży czwartego japończyka szukam W210.

Kumpel ma classica, spodobało mi się to zawieszenie i zastanawiam się jak duża różnica jest między komfortem w classicu, a obniżonym i utwardzonym fabrycznie avantgarde ;)
1996 W210 Elegance
WDB2100041A196073
yellowstone2012
Posty: 1388
Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Wahania i obawy nad zakupem konkretnego egzemplarza

Post autor: yellowstone2012 »

Prawdziwy oldschoolowiec z Ciebie ;)
Z tą mało awaryjną sztuką w 20 letnim aucie to zawsze na dwoje babka wróżyła a te silnik 3.0 są drogie w naprawach, często padają głowice, które są nie do dostania ,a jak pojawi się jakaś w ogłoszeniu to krzyczą za nią jak za połowę samochodu.
Awatar użytkownika
Krychu_W210
Posty: 146
Rejestracja: 15 sie 2017, o 12:58

Re: Wahania i obawy nad zakupem konkretnego egzemplarza

Post autor: Krychu_W210 »

Tego o trzylitrówkach nie wiedziałem, zatem tę opcję odpuszczam, dzięki :ok:
Chyba trzeba będzie liczyć na cud, że silnik z turbo jeszcze pojeździ bez większych problemów, albo wybrać osiołka i odpychać się nogą na starcie ;)
1996 W210 Elegance
WDB2100041A196073
Awatar użytkownika
kompressor
Posty: 527
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
Lokalizacja: Okolice Goleniowa

Re: Wahania i obawy nad zakupem konkretnego egzemplarza

Post autor: kompressor »

W tym budżecie poszukał bym czegoś w Niemczech od prywatnego właściciela.
Przynajmniej był by uczciwy stan mechaniczny i potwierdzony przebieg a uwierz że prawdziwy przebieg rzędu
300 000km nie robi zazwyczaj żadnego wrażenia na tych autach.
Celował bym również w silniki benzynowe bo ten om606 30LA siorbie 12l-14l/100km spokojnie a to już jest spalanie benzynowej V6-diesle niestety są wyeksploatowane dlatego tak jak ktoś pisał klękają głowice.
Dobry stary diesel (nie CR) to koszt 4,5 k min. euro bo zdarzają się takie.
S280 4 Matik
yellowstone2012
Posty: 1388
Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Wahania i obawy nad zakupem konkretnego egzemplarza

Post autor: yellowstone2012 »

W tym budżecie w Niemczech takim samochodem może jeździć jedynie ciapak, jugol, turek, ruski, polak a te narodowości nie słyną z przesadnego dbania o stan techniczny swojego pojazdu.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Wahania i obawy nad zakupem konkretnego egzemplarza

Post autor: Piasek »

Kup 2.2CDI - dobre, trwałe i oszczędne a jak się coś wykrzaczy to niewielkim kosztem naprawisz, zregenerujesz itp.
3-seta to już bardziej auta kolekcjonerskie niż do codziennego użytku przez wspomniane koszty napraw (wcale nie są jakieś kosmicznie trwałe za to kosmicznie drogie w reanimacjach jak na tak wiekowe strucle) no i chleją nieżyciowe ilości ON jak na dzisiejsze standardy.
Jak chcesz jednak starą konstrukcję to szukaj 2.9TD, mniej palą, są bardzo trwałe - to silnik znany ze Sprintera a tam bańki za banką nawijać potrafiły) a po chip`się generują tyle co 3.0TD
kulawy23
Posty: 129
Rejestracja: 18 lut 2016, o 20:42
Lokalizacja: DKL/DE

Re: Wahania i obawy nad zakupem konkretnego egzemplarza

Post autor: kulawy23 »

Szukaj 2.2 cdi. Przedlift miał ten silnik również montowany. Mimo 4 cylindrów kultura pracy bardzo dobra, lepsza niż w vagach i innych 4 cylindrowych tdi. 2.9 td to już dinozaur, mimo 5 garów kultura pracy żadna, zdrowy 2.2cdi go objedzie i spali mniej. Mam z bratem takie silniki w w210 i jak dla mnie do jazdy wystarczy. I jeszcze szukaj automata, manual nie pasuje do okulara i jeździ się tym strasznie.
Awatar użytkownika
Krychu_W210
Posty: 146
Rejestracja: 15 sie 2017, o 12:58

Re: Wahania i obawy nad zakupem konkretnego egzemplarza

Post autor: Krychu_W210 »

Czyli nie ma się co obawiać tego CDI, to dobrze, bo do tego mam akurat najbliżej, bo ze śląska jestem, trzeba będzie wyciągnąć VIN od handlarza https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... yXtg5.html
Przebieg chamsko skręcony na 200k :dobani: Powie ktoś jakie takie 2.2CDI przebiegi wytrzymuje :luka:
Co do skrzyni to preferuję manuala, jeżdżę tirem, a tam jest bardzo dużo machania lewarkiem i nie męczy mnie to tak jak ułomność pracy automatów. W osobówce bym tego tak nie odczuwał, ale i tak uważam, że jestem jeszcze za młody na jazdę z automatem, co nie znaczy, że gdyby się trafiła niezła sztuka z AT to bym ją z tego powodu odrzucił ;)
1996 W210 Elegance
WDB2100041A196073
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości