W210 Jaki diesel?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
W210 Jaki diesel?
Witam,
jestem nowym uzytkownikiem i specjalnie założyłem konto, aby uzyskać pomoc od doświadczonych użytkowników.
Tak się składa, że wyjeżdżam w lato na 3 miesiące do Hiszpanii w kilka osób i przeliczyłem sobie, że taniej wyjdzie mi pojechać tam samochodem niż korzystać z drogich autokarów/pociągów.
Rozważałem dużo modeli samochodów, ale ostatecznie doszedłem do wniosku, że najlepszym wyborem będzie wygodna, niezawodna limuzyna/kombi w dieslu (zamierzam zrobić przez te 3 miesiące około 10 000km). Mercedes spełnia te wymagania, jednak najtrudniejszym wyborem jest konkretny egzemplarz.
Chciałbym, aby użytkownicy, jeśli to możliwe doradzili mi jakiego silnika mam szukać, gdy mój budżet na zakup zamyka się w 14 000 zł (po zakupie mogę dołożyć około 2 000zł na wymianę niezbędnych części eksploatacyjnych).
Po przeczytaniu wielu opinii mam następujące przemyślenia:
-E290 jest najlepszym kompromisem między spalaniem, osiągami i niezawodnością,
-o E250TD nie potrafię znaleźć jakiś konkretnych opinii,
-E300 TD zniechęca mnie wysokim spalaniem, ale kusi dynamiką.
Czy kwota jaką posiadam pozwoli mi na znalezienie jakiegoś zadbanego CDI? (osobiście wątpię w to)
Czy warto szukać automatu? Wydaje mi się, że jest lepszy niż manual, ale zadbany egzemplarz z automatem może być droższy.
jestem nowym uzytkownikiem i specjalnie założyłem konto, aby uzyskać pomoc od doświadczonych użytkowników.
Tak się składa, że wyjeżdżam w lato na 3 miesiące do Hiszpanii w kilka osób i przeliczyłem sobie, że taniej wyjdzie mi pojechać tam samochodem niż korzystać z drogich autokarów/pociągów.
Rozważałem dużo modeli samochodów, ale ostatecznie doszedłem do wniosku, że najlepszym wyborem będzie wygodna, niezawodna limuzyna/kombi w dieslu (zamierzam zrobić przez te 3 miesiące około 10 000km). Mercedes spełnia te wymagania, jednak najtrudniejszym wyborem jest konkretny egzemplarz.
Chciałbym, aby użytkownicy, jeśli to możliwe doradzili mi jakiego silnika mam szukać, gdy mój budżet na zakup zamyka się w 14 000 zł (po zakupie mogę dołożyć około 2 000zł na wymianę niezbędnych części eksploatacyjnych).
Po przeczytaniu wielu opinii mam następujące przemyślenia:
-E290 jest najlepszym kompromisem między spalaniem, osiągami i niezawodnością,
-o E250TD nie potrafię znaleźć jakiś konkretnych opinii,
-E300 TD zniechęca mnie wysokim spalaniem, ale kusi dynamiką.
Czy kwota jaką posiadam pozwoli mi na znalezienie jakiegoś zadbanego CDI? (osobiście wątpię w to)
Czy warto szukać automatu? Wydaje mi się, że jest lepszy niż manual, ale zadbany egzemplarz z automatem może być droższy.
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Dziękuję za odpowiedz, jak bardzo różni się spalanie w E290 od E300? Wiadomo, że każdy ma inny styl jazdy itd. Może ktoś użytkował oba modele i mógłby powiedzieć ile wynosiła różnica w spalaniu w długiej trasie dla obu modeli? Ja spodziewam się, że będzie ono wynosić przynajmniej 1,5L z korzyścią wiadomo dla którego modelu.
Potwierdzam, ze spalanie E300TD (nie jest porazajace)
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2012, o 21:25 przez Gawra, łącznie zmieniany 1 raz.
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
- bartek4334
- Doradca
- Posty: 2054
- Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
- Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
No moim zdaniem to najlepiej będzia brać niezawodne 290TD
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
-
- Posty: 860
- Rejestracja: 28 lip 2011, o 11:31
- Lokalizacja: Wrocław
Kolego nie patrz tylko na spalanie ,bo to nie żadna wykładnia .Piotrossy pisze:Dziękuję za odpowiedz, jak bardzo różni się spalanie w E290 od E300? Wiadomo, że każdy ma inny styl jazdy itd. Może ktoś użytkował oba modele i mógłby powiedzieć ile wynosiła różnica w spalaniu w długiej trasie dla obu modeli? Ja spodziewam się, że będzie ono wynosić przynajmniej 1,5L z korzyścią wiadomo dla którego modelu.
Szukasz auto to szukaj dobrego pod względem technicznym wizualnym itd.Co Ci po 290 jak trafisz padło które spali więcej jak 300- ka(i na odwrót).
A różnica w spalaniu 0,5 czy 0,8 l to nie jest aż tak dużo.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
Z własnego doświadczenia : 2.9 td sedan ,trasa przy normalnej jeździe czyli 130-140 km/h spalanie równo 6 lirów , miasto przy obecnej pogodzie ok. 9 litrów . W moim przypadku skrzynia automat.
Na temat spalania modelu 250td czy 300td niech się wypowiedzą osoby, które użytkują auta z tymi silnikami.
W/g mnie z tego całego towarzystwa 300 td jest najmniej ekonomiczne.
Kakadu piszesz że 0,8 litra to żadna różnica. Po pierwsze nie sądzę że 300 td spali tylko 0,8 litra więcej niż np. 290td, obstawiał bym że tylko w trasie spali ok. 2 litrów więcej, o mieście nie wspomnę, a po drugie przelicz sobie jakie różnice wychodzą w długiej trasie przy wyższym spalaniu nawet ok. 1 litra, tym bardziej biorąc pod uwagę ceny ropy w europie, gdzie za litr na niektórych stacjach trzeba płacić prawie 2 euro.
Z Warszwy do Madrytu masz ok. 3 tysięcy kilometrów, a w obie strony to ponad 6 tysięcy. Łatwo sobie przeliczyć jakie różnice w kosztach wychodzą przy spalaniu o litr większym lub mniejszym...
Na temat spalania modelu 250td czy 300td niech się wypowiedzą osoby, które użytkują auta z tymi silnikami.
W/g mnie z tego całego towarzystwa 300 td jest najmniej ekonomiczne.
Kakadu piszesz że 0,8 litra to żadna różnica. Po pierwsze nie sądzę że 300 td spali tylko 0,8 litra więcej niż np. 290td, obstawiał bym że tylko w trasie spali ok. 2 litrów więcej, o mieście nie wspomnę, a po drugie przelicz sobie jakie różnice wychodzą w długiej trasie przy wyższym spalaniu nawet ok. 1 litra, tym bardziej biorąc pod uwagę ceny ropy w europie, gdzie za litr na niektórych stacjach trzeba płacić prawie 2 euro.
Z Warszwy do Madrytu masz ok. 3 tysięcy kilometrów, a w obie strony to ponad 6 tysięcy. Łatwo sobie przeliczyć jakie różnice w kosztach wychodzą przy spalaniu o litr większym lub mniejszym...
300 td ma swoj kącik spalania. Poczytać.
Ale za to jest idiotoodporna! Pewien palant zalał ją etylina i pogonil 120 km. I po plukaniu żołądka śmiga do teraz!!!!!
Inny z kolei zmusił ja do spożycia 5.20 /100km lecz jest podejrzenie że jechał z górki. Złośliwi sugeruja by woził kanister na okolicznośc gdyby autko zaczęło zwracać paliwo .
Ponadto sie mało psuje i pięknie mruczy, i sie nie telepie. Hej!
Ale za to jest idiotoodporna! Pewien palant zalał ją etylina i pogonil 120 km. I po plukaniu żołądka śmiga do teraz!!!!!
Inny z kolei zmusił ja do spożycia 5.20 /100km lecz jest podejrzenie że jechał z górki. Złośliwi sugeruja by woził kanister na okolicznośc gdyby autko zaczęło zwracać paliwo .
Ponadto sie mało psuje i pięknie mruczy, i sie nie telepie. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
-
- Posty: 623
- Rejestracja: 23 cze 2010, o 21:23
- Lokalizacja: Gdynia
Przecież nie wybierasz się do salonu po nowy samochód, tylko kupujesz auto używane. Poszukiwanie konkretnego modelu, może potrwać wieki, dlatego (jak dla mnie) mniej ważne czy będzie 250 td, 290 td lub 300 td. Najistotniejsze jest, aby auto było w jak najlepszym stanie, a ewentualne różnice w spalaniu, które moim zdaniem, nie będą aż tak duże (trasa), powinien zrekompensować stan auta, czyli mniejsza szansa na niezaplanowane naprawy. Te trzy silniki słyną z niezawodności, a jeżeli chodzi o przyjemność z jazdy, to zdecydowanie 300 td.
MB 123 300 D
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
Tak - zgadza się - 177 koników, to całkiem przyjemna jazda...Leonidas79 pisze:Te trzy silniki słyną z niezawodności, a jeżeli chodzi o przyjemność z jazdy, to zdecydowanie 300 td
Niestety przyjemność z jazdy się kończy, gdy co kilka godzin (mam na myśli trasę z Polski do Hiszpanii, o której wspomina najbardziej zainteresowany w tym wątku) musimy tankowac auto.... Wtedy niestety czar pryska....
-
- Posty: 623
- Rejestracja: 23 cze 2010, o 21:23
- Lokalizacja: Gdynia
Bez przesady, ile więcej spali w trasie 300 td? wg instrukcji jest to 0,3 litra. niech to nawet będzie 0,8, to 10 000 km daje nam 80 litrów, czyli jeden bak więcej.Jacek72 pisze:Niestety przyjemność z jazdy się kończy, gdy co kilka godzin (mam na myśli trasę z Polski do Hiszpanii, o której wspomina najbardziej zainteresowany w tym wątku) musimy tankowac auto.... Wtedy niestety czar pryska....
MB 123 300 D
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
Jak kupi 2.9 z lejącą pompą to spali mu więcej jak 3.0TD.
Jak Koledzy Ci napisali, szukaj modelu zadbanego z dobrym motorem. Jak znajdziesz 2.9 to dobrze, ale jak to będzie 3.0 to też tragedii nie będzie.
Jak Koledzy Ci napisali, szukaj modelu zadbanego z dobrym motorem. Jak znajdziesz 2.9 to dobrze, ale jak to będzie 3.0 to też tragedii nie będzie.
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP
"In rust we trust"
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP
"In rust we trust"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości