W210 4matic contra ML!!!

Znajdziesz tu informację, które pomogą Ci w zakupie E klasy.
Tu wrzucamy również ogłoszenia do oceny.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
radeczek
Posty: 173
Rejestracja: 6 sie 2009, o 19:18
Lokalizacja: Kraków

W210 4matic contra ML!!!

Post autor: radeczek »

Panowie,
w związku z dyskusją założoną przeze mnie w poprzednim wątku dotyczącą możliwości nabycia W210 w wersji 4matic nasunęła mi się kolejna myśl?? Może lepiej kupić ML-a?? Ceny w zakupie podobne, silniki te same. Natomiast pojawia się pytanie do Szanownych forumowiczów i ich wiedzy: Jak z serwisem?? Czy cenowo wychodzi na jedno posiadać W210 4matic czy ML-a??
W124 300CE 1992 - SPRZEDANY!!!! - WDB1240501B670171
S210 320CDI Elegance 00' - WDB2102261B092101
W210 320CDI, Avantgarde 01' - WDB2100261B376239
W210 270CDI Elegance 01' - WDB2100161B285647
W164 350 4-Matik 07' - WDC1641861A215559
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Ml droższy w eksplatacjiod 210.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
rene
Posty: 480
Rejestracja: 13 sty 2009, o 21:10
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rene »

ML to amerykańska podróbka prawdziwych Mercedesów :-P

Znajomy ma ML 350 z USA. Niby wszystko fajnie, niby jeździ (3,7L V6 - 220 KM), ale jest jakiś taki plastikowy. W każdym razie znajomy jeździ dosyć agresywnie i do tej pory nie miał żadnych problemów z napędem 4WD.

P.S. Wymieniał w tym roku podporę wału i jest sporo droższa niż do W210 i do tego chyba tylko w oryginale - brak zamienników.
Srebrna S210 290TD T Classic Automat '97
WDB2102171A400160
Obrazek
nonmaximus
Posty: 899
Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: nonmaximus »

rene pisze:W każdym razie znajomy jeździ dosyć agresywnie i do tej pory nie miał żadnych problemów z napędem 4WD.
W MLu jest ten sam 4matic co w W210 ;-)

Pozdrawiam,

nonmaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98

Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

W210 4matic czy ML- przeciez to sa 2 całkowicie inne auta....zalezy kto do czego auta bedzie uzywał i co bardziej mu sie podoba ale to juz czysto subiektywne rozważania !!!

Porównywac jeepa do 210 hmm, ciezka sprawa...tym bardziej że rozważasz jeszcze zakup zwykłego tylnio napedowego w210. Jesli naped 4matic jak twierdzicie jest tej samej konstrukcji w 210 i ML to przyda sie napewno w zimie, ale pytanie ile my tej zimy mamy,ludzie kupowali takie auta chyba z mysla o górskich zimowych terenach, czy auto bedzie potrzebne zeby np dojezdzac do jakiegos domku głęboko w lesie,czy bedziesz jezdił tylko z pracy do domu w miescie, czy komuś zalezy żeby wyżej siedziec (ML) bo to jest w sumie wygodne jak sie ma inne pole widzenia, Ml napewno bedzie drozszy w eksploatacji, komfort jazdy w210 w terenie raczej słaby porównujac do ML.Widziałem ze rozważasz mozliwośc kupna zwykłego tylnio napedowego w210,takie decyzje samemu sie podejmuje,chodna praktyczna kalkulacja co do czego i po co jest Tobie potrezebne !!! Chcesz naped na 4 koła to bierz ;-) Jesteś troche niezdecydowanym kupujacym ;-) Nie mówie że to źle, z tymze jakis obraz trzeba miec. Wysłuychałbym opinii czy to z forum czy innych, pojechał obejrzec auto z kims dla pewnosci(np tamten w210 4 matic) i jakby sie mi spodobało i było w miare dobrym stanie (wiadomo ze ideałów nie ma, niektóre czesci i tak trzeba wymienic, po nowe auto to sie jezdzi do salonu... ) to bym brał. Chcesz 4 matic w210 bierz, chcesz ML kupuj. Chłodno bym podszedł do zakupu auta, albo mi sie podoba i wiem czego chce albo nie :-) A koszty serwisu 4 napedowca w mercedesie i tak zawsze beda wyzsze niz tylnionapedowca, to juz ustaliliśmy..
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Gdzie RZym, gdzie Krym...

Post autor: baca »

To jakaś pomyłka! Jeppowcy trotuarowi to dla mnie szpanerzy bez polotu! Kupują bez wyobraźni i bez sensu. I zapylają bo asfalcie a jak błotko zobaczą to owijają autko folia stretch po lusterka.
Jeppy maja tylko jedna zaletę: łatwo sie wsiada i wysiada. Ponadto drogie, jest ich mało , i są brzydkie!
A ktoś wahający sie w zakupie mdzy 210 a ML -- to nie MB maniak!
JAk pisałem: masz kassę- bierz 4mata. Masz nieco mniej-- bierz "ośkę" min. 300TD. Avant.
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
radeczek
Posty: 173
Rejestracja: 6 sie 2009, o 19:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: radeczek »

Panowie,
bardzo lubię mesiaki. Uważam, że jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy. Jednak zdarza mi się zimą jeździć w góry do małego domku i jak jeździłem w124 to autko zostawało u życzliwego Pana na podwórku i zasuwało się na bucikach (kondycja się poprawiała ;-) ). Ale w miarę upływu czasu i przypływu lat (lenistwo) zachciało mi się wjeżdżać pod domek i stąd nabyłem jeepa i nie zawijam go w folie jak wjeżdżam do lasu tylko wrzucam reduktor i cieszę się jak się spina w śniegu czy błotku i bagaże + jedzenia i picie samo wjeżdża na górkę, a nie na moich plecach. Stąd zacząłem się zastanawiać nad pewnym kompromisem pomiędzy przyjemnością z jazdy jaką czerpie się z poruszania się mercedesem, a możliwością zjechania z czarnej asfaltowej drogi. A niezdecydowanie wynika z tego, że nie ma auta uniwersalnego i jak jest lepiej poza drogą to gorzej na drodze i na odwrót. I stąd pomysł na w210 4matic lub ML. Ale oczywiście zastanawiam się nad zwykłą tylnionapędową wersją W210, czyli komfortem podróżowania (i ponownie spacerkami pod górę dla zdrowia) - bo jak często się jeździ poza asfaltem. Zadając pytanie na forum miałem nadzieję, na wsparcie w kwestii różnic w komforcie podróżowania tymi autami no i kosztami utrzymania. Dziękuję za dotychczasowe opinie bo są cenne i na pewno ułatwią mi dokonanie właściwego wyboru.
W124 300CE 1992 - SPRZEDANY!!!! - WDB1240501B670171
S210 320CDI Elegance 00' - WDB2102261B092101
W210 320CDI, Avantgarde 01' - WDB2100261B376239
W210 270CDI Elegance 01' - WDB2100161B285647
W164 350 4-Matik 07' - WDC1641861A215559
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

spoko tylko weź pod uwagę jedną rzecz radzio :-P

ml to nie to co oferuje ci jeep
ewentualnie g klasa

moze kogos uraze ale mercedes i teren to poza starą klasą g nie istnieje a szkoda

a ml to jednak bulwarowa terenówka ( tzw. SUV )

[ Dodano: 2009-08-12, 00:34 ]
kolega radzio idzie w dokładnie odwrotnym kierunku
szuka luksusu mercedesa i sprawnosci w terenie jeepa

ja juz sie z tego wyleczyłem

owszem mercedes jest marką kturej komfortu nawet bmw czy audi czasami zastąpic nie potrafi

zastanów sie do czego potrzebujesz samochodu a potem hmmm idz za głosem serca bo rozsadku w tym mało :-P

szczególnie teraz w dobie kryzysu :mrgreen:

[ Dodano: 2009-08-12, 00:35 ]
ale jak juz rozmawialismy na gg

życze powodzenia

i żeby sie te nowe cacko ze stajni daimler benz sprawowało bez zarzutu
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
nonmaximus
Posty: 899
Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: nonmaximus »

zematis pisze:

moze kogos uraze ale mercedes i teren to poza starą klasą g nie istnieje a szkoda
To prawda. Ale rzadko która terenówka dorównuje właściwościom terenowym Gelendy :mrgreen:

Pozdrawiam,

nonmaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98

Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Musisz miec 2 autka! I nie ty pierwszy. Koles ma MB ośkę na lato i jakis bulwarówek na zimę.
Można i tak. PD.
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
Gradzik
VIP
Posty: 422
Rejestracja: 30 sie 2008, o 12:07
Lokalizacja: Opoczno/Warszawa

Post autor: Gradzik »

Dokładnie, najlepsze rozwiązanie to dwa auta.
ex: E 220 CDI '00
luis-levis
VIP
Posty: 29
Rejestracja: 30 sty 2009, o 15:49
Lokalizacja: szczecin

Post autor: luis-levis »

witam.jeżeli chodzi o ml to macie koledzy rację w 100% .mój zięć ma ml i nie jest to absolutnie auto terenowe,nawet w głębokim śniegu na nowych zimówkach ,na w miarę równej polnej drodze bardzo słabo sobie radzi.o większych wertepach zapomnij.jeżeli coś cywilizowanego w teren lub na duży śnieg to chyba jakaś większa toyota ew.nissan ,oczywiście jeep.często póżną jesienią jeżdżę z kumplem na ryby właśnie długim patrolem z łodzią na przyczepie i nigdy nie było żadnych problemów,a wiadomo jakimi drogami dojeżdża się do jezior czy nad rzekę.
kombi 210.300 TD /1999.-to już historia- wozi inny tyłek
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Widzę panowie lubicie sobie gdybać zamiast zasiąść za sterami obydwu. Jeśli mowa o komforcie to ML z E klasę nie ma szans ,znacznie mniej miejsca, żeby to to chciało jechać musi być bardzo dużo koników, o ekonomii można zapomnieć zarówno w użytkowaniu jak i naprawie. Jeśli mowa o terenie to ML z G klasą nie ma szans. Jednym słowem ML to auto dla ludzi którzy lubią się pokazać i nic poza tym. Auto do lansu. Taka jest moja opinia. W teren to tylko G ,ale ceny są po prostu kosmiczne.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

A ceny kosmiczne bo technologia wysoka a sprzedaż mała. Koniec.
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

Pozatym koledzy niestety im nowsze tym wiecej elektroniki i tym wieksze koszta obsługi :-/
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości