Pierwsza rejestracja pojazdu w kraju

Znajdziesz tu informację, które pomogą Ci w zakupie E klasy.
Tu wrzucamy również ogłoszenia do oceny.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Pierwsza rejestracja pojazdu w kraju

Post autor: Piasek »

Temat ewidentnie i bezpośrednio związany z zakupem pojazdu zatem pragnę zaznajomić zainteresowanych z elementarnym debilizmem panującym w polskich (celowo z małej) wydz. komunikacji.

Mianowicie zwozicie pojazd na lawecie do kraju - wiadomo iż bez tablic bo na co one na lawecie poza tym tylko z nimi problem.
Łatwicie sobie tłumaczenia, celny, skarbowy, i zostaje pierwszy przegląd oraz wydział komunikacji. I tu ku*wa zaczynają się schody
Aby zrobić tzw. pierwszy przegląd w kraju pojazd MUSI mieć tablice rejestracyjne.
Tablic oczywiście nie macie bo oryginalne zabrał ichniejszy wydział komunikacji a przecież nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie kupował tablic z ubezpieczeniem na pojazd przywożony lawetą.
Czyli już wiecie że przeglądu nie zrobicie. Psu w dupę ileś zmarnowanego czasu nie wspominając o kosztach lawety która Wasz pojazd wozi. Trzeba udać się na pielgrzymkę do WK gdzie po odczekaniu swojego w kolejce (a zapewniam zawsze jest kolejka) z toną zdobytych wcześniej dokumentów po tablice tymczasowe. I tutaj mały ZONK bo mam nadzieję iż byliście tak zmyślni i przewidywalni że wzięliście ze sobą większą ilość gotówki ponieważ - UWAGA !! - aby otrzymać tablice tymczasowe musicie zapłacić recykling...
Tak, tak - z góry 5 stów + 62zł za tablice tymczasowe które są niezbędne do tego abyście mogli zrobić pierwszy przegląd pojazdu - mówiąc wprost urząd nie widząc na oczy auta ani nie mając żadnych - ŻADNYCH - dokumentów np. ze stacji diagnostycznej że pojazd w ogóle istnieje, nie jest doszczętnie spalony, rozbity w kupę złomu itp daje Wam prawo do poruszania się tym pojazdem po drogach publicznych wydając tablice próbne + dowód rejestracyjny ważny miesiąc czasu !!
ABSURD do kwadratu
No i w zasadzie możecie siadać w swoje spalone i pospawane z 3 i przystanku nowe auto i jechać na przegląd techniczny publiczną drogą ... ale, zaraz, zaraz... nie. stój. Przecież nie macie OC. Jak można poruszać się po drogach publicznych nie mając OC - no nie można. Wobec powyższego zmuszeni jesteście do udania się do ubezpieczyciela celem wykupu polisy OC abyście mogli normalnie i zgodnie z prawem dojechać na stację diagnostyczną celem dokonania pierwszego przeglądu pojazdu. No to idziecie do ubezpieczyciela, przedkładacie kpl niezbędnych danych i w tym momencie pada kluczowe pytanie:
- czy pojazd ma ważny przegląd techniczny i do kiedy ?
Yyyyy no jak ma ważny - przecież nie ma wcale bo dopiero na niego jadę.
- no to niestety ale nie mogę sprzedać panu/pani polisy OC ponieważ warunkiem niezbędnym jest posiadanie ważnego badania technicznego.
Reasumując:
Idziecie do WK po tablice tymczasowe uprawniające Wasz pojazd do poruszania się po drogach publicznych i płacicie 562zł opłaty tylko po to aby... móc zawieźć na lawecie sprawne auto na badanie techniczne.

Noż ku*wa w materii debilizmu urzędniczego jesteśmy niekwestionowanymi liderami na świecie.

Powyższa historia nie dotyczy osób które sprowadzają pojazd "na kołach" i mają ważne tablice zjazdowe wraz z ubezpieczeniem.
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Piasek pisze:Idziecie do WK po tablice tymczasowe uprawniające Wasz pojazd do poruszania się po drogach publicznych i płacicie 562zł opłaty tylko po to aby... móc zawieźć na lawecie sprawne auto na badanie techniczne.

No niezupełnie tak.Nie musisz póżniej płacić recyklingu. :hyhy: Płacisz tylko 62zł za blachy.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

No to w takim razie ktoś z urzędników nie zna przepisów ponieważ 2x się pytałem czy jest on (recykling) niezbędny bo nie mam przy sobie tyle gotówki. Otrzymałem odpowiedź iż bez kopii świstka o dokonanej zapłacie nie wydadzą mi tablic tymczasowych.
(musiałem drylować do bankomatu wypłacić kasę bo kasa urzędu nie posiada terminala)
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Recykling później płącisz już przy właściwej rejestracji, a w WK bierzesz czerwone tablice i potem ubezpieczenie na miesiąc. Tak apropos doszły mnie słuchy, że recykling mają zlikwidować.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Wychodzi na to że ile WK tyle opinii. Mniejsza o to teraz czy przy właściwym - zapłacić puki co i tak trzeba. Mają podobno znieść ale kiedy (i co wprowadzą w zamian) to jeszcze nie wiadomo...
Natomiast sam fakt absurdy pozostaje: mając zarejestrowany pojazd i tak musimy wozić go lawetą na przegląd.

Kolejna ważna uwaga: ubezpieczenie MUSI BYĆ zawarte w dniu odbioru dowodu wraz z tablicami bo ubezpieczeniowy fundusz gwarancyjny tylko czeka na takich którzy tego nie zrobią...
reloaded16
Posty: 228
Rejestracja: 5 paź 2012, o 16:25
Lokalizacja: Newcastle/Kalisz

Post autor: reloaded16 »

jak dla mnie to napisane jest to wszystko nad wyrost, ja już miałem 4 auta sprowadzane z niemiec i z każdym jakoś nie było problemu, dziwne po prostu jakieś to twoje WK.
PS recykling i tak musisz zapłacić i tak, więc po co to twoje zbulwersowanie :)
Awatar użytkownika
peter
VIP
Posty: 334
Rejestracja: 3 wrz 2009, o 22:33
Lokalizacja: Monachiun

Post autor: peter »

tak pod temat sie podepne bo mam sprawe... taka mianowicie: Chcialbym auto kture posiadam dac mojemu synowi (ktory mieszka w PL) i oczywiscie bedzie mial tablice niemieckie (na ktorych ja teraz jezdze) jakie oplaty musialby zrobic w Polsce zeby zarejestowac samochod i co mu bedzie potrzebne (dokumenty). Z gory dzieki za podpowiedz. Pozdro z Monachium.
E 200 CDI 99r. Classic 156tys.
samochodem od roku jezdzi moj syn Adrian
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Piasek pisze:Kolejna ważna uwaga: ubezpieczenie MUSI BYĆ zawarte w dniu odbioru dowodu wraz z tablicami bo ubezpieczeniowy fundusz gwarancyjny tylko czeka na takich którzy tego nie zrobią...
przecież od lat babka w okienku wydając tymczasowy dowód zawsze powtarza,że po odbiór twardego musisz mieć OC
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

reloaded16 pisze:PS recykling i tak musisz zapłacić i tak, więc po co to twoje zbulwersowanie
zbulwersowanie wynika z faktu iż musiałem je zapłacić już przy odbiorze tablic tymczasowych - czerwonych
fabek pisze:w WK bierzesz czerwone tablice i potem ubezpieczenie na miesiąc.
z tym też nie do końca masz rację.
Miesięczna polisa ubezpieczeniowa możliwa jest tylko i wyłącznie w przyp. zakupu pojazdu pierwszy raz rejestrowanego w kraju - z komisu - na terytorium RP. Jeżeli to import prywatny czyli masz fakturę/umowę zakupu zagraniczny sprzedający kontra Ty najkrótszy możliwy termin ubezpieczenia to pół roku. Dokładnie rok ale z możliwością rozłożenia na 2 raty. Wówczas musisz zapłacić pierwszą za 6m-cy z góry i możesz dopiero wypowiedzieć umowę ze skutkiem za 6 miesięcy...
tonidriver pisze:przecież od lat babka w okienku wydając tymczasowy dowód zawsze powtarza,że po odbiór twardego musisz mieć OC
ale mowa nie jest o "twardym" dowodzie a o obowiązku posiadania OC na pojazd już od momentu (dnia) dokonania jego pierwszej rejestracji w WK. Nie ważne czy odbierasz stałe tablice czy próbne (czerwone) musisz mieć zawartą polisę OC od dnia dokonania zgłoszenia pojazdu do WK. Jeżeli tego nie masz UFG naliczy ci karę 640zł + odsetki za każdy dzień pomiędzy rejestracją pojazdu a zawarciem polisy. 640zł !!
Kumpel w poniedziałek dostał pisemko... za 3 auta ponad 5 tys zł kary.
Ostatnio zmieniony 24 lip 2013, o 22:40 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

peter, Nie dawaj zarabiać pajacom w urzędach. Najprościej i najtaniej będzie (zakładając, że masz na siebie zarejestrowane auto w Niemczech ponad rok albo pół - nie pamiętam) w celnym zgłosić na przesiedlenie przywóz auta(brak akcyzy) i w Polsce zarejestrować na siebie, w ubezpieczeniu zaznaczyć, że jeździ syn. Po roku możesz bez podatku podarować auto synowi. W ten sposób zaoszczędzisz kupę kasy i kłopotów.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

kmtaxi pisze:w celnym zgłosić na przesiedlenie przywóz auta(brak akcyzy) i w Polsce zarejestrować na siebie, w ubezpieczeniu zaznaczyć, że jeździ syn
a to nie wiąże się z koniecznością meldunku w kraju ?
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

bzdura, zawsze tylko wykupuje tablice czerwone 62 zł i zadnego recyklingu ! i wazne one są miesiac !!!
a ubezpieczenie to mam na numery jakie auto miało w np. niemczech czy austri , te ostanie , i ubezpieczyciel ma to w dupie czy masz te tablice czy nie , dla niego liczy sie nr VIN .

[ Dodano: 2013-07-25, 11:15 ]
Po drugie jakie kupe kasy
akcyza przyjmujac ze samochód jest do 2 litrów i o wartosci około 20 tys zł to około 500 zł przegladu nie robisz jak masz niemiecki tiv WAZY ! , tłumaczen jak nowy brif tez nie , recykling 500 zł zwolnienie z Vat + rejestracja i jest około 1500 zł to jaka to kupa kasy ?
nawet jak przyjdzie zrobic przeglad bo auto z austri , to jest to 100 zł i tłumaczenia 60 zł
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Szrama
Posty: 463
Rejestracja: 31 maja 2010, o 23:25
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Szrama »

Ile urzędów w Polsce, tyle różnych opinii i interpretacji tych samych przepisów prawa. Tak jest z WK, tak jest z UC, US i innymi. W WK w Elblągu nie trzeba płacić opłaty recyklingowej w przypadku czerwonych tablic.

Jedne WK akceptują badania techniczne TUV, inne nie, tak samo jak z rejestracją aut z UK, w Elblągu z rejestracją takich aut zawsze były mega problemy, sterty dokumentów i tak dużo ludzi odprawiali z kwitkiem, za to w Malborku (ok. 30 km odległości) do pewnego momentu rejestrowali wszystkie samochody z kierownicą po prawej stronie, nawet bez zaświadczeń od producentów, że auto może być przystosowane do ruchu prawostronnego.
Z Mercedesów:
W164 320 CDI WDC1641221A403837
W220 320 WDB2200651A045613 - ex
W211 270 CDI WDB2110162A311319 - ex
W210 2.9 TD WDB2100171A122998 - mój pierwszy MB ;)
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

bartpol1, wnioskuję iż chciałeś coś napisać ale nie bardzo doczytałeś o co chodzi.
Dziwi tym bardziej iż jesteś userem z ogromnym stażem doświadczeniem na forum.
Każdy jest kozak w gębie (i na forum) dopóki na takim numerze
bartpol1 pisze:ubezpieczenie to mam na numery jakie auto miało w np. niemczech czy austri
nie przypier... dzwona (autem bez tablic i przeglądu). Wtedy się mocno zdziwisz ile warte były twoje wybiegi. Poczytaj OWU OC a potem podyskutujemy. Wszyscy handlarze tak kombinują i naciągają dopiero potem nowy nabywca budzi się z ręką w nocniku jak mu przyjdzie za 2 latka parę tysięcy kary do zapłaty (wraz z odsetkami) za to że się ktoś doszukał szwindla w papierach ubezpieczeniowych.
bartpol1 pisze:ubezpieczyciel ma to w dupie czy masz te tablice czy nie , dla niego liczy sie nr VIN
Broker ma to w dupie - ten który sprzedał ci polisę bo dla niego liczy się prowizja jaką zainkasuje za Ciebie. Ubezpieczyciel to Ci dopiero prawa i przepisy pokaże jak przydzwonisz na takich papierach.
Poza tym napisałem wyraźnie iż sprawa nie dotyczy tych którzy wracali autem na kołach mając ważne tablice zjazdowe bądź celne.
bartpol1 pisze:Po drugie jakie kupe kasy
akcyza przyjmujac ze samochód jest do 2 litrów...
A to to już nie wiem skąd wymyśliłeś... Nic o akcyzie w tym wątku nie pisałem.
Szrama pisze:Ile urzędów w Polsce, tyle różnych opinii i interpretacji tych samych przepisów prawa.
i chyba to jest najbardziej słuszne stwierdzenie. Jak rozmawiam z kumplami z WLKP jak sprawnie i bezprobelmowo idzie u nich odprawa w celnym, że US od ręki wydają im VAT-25 a komunikacja sama wie jakie papiery potrzebuje i sami je sobie kserują !! to mi szczęka opada bo u nas daj im przez przypadek oryginały to ci je od razu zapier... i tyle z nich miałeś... a nie miej kopii jednego świstka to z mordą cię wywali z okienka i znowu czekasz godzinę albo 2 w kolejce.
Kumpel który zwoził mi samochód miał również 2gi dla klienta z pod Leszna. O 10tej zawitał do tamtejszego Celnego, o 13tej miał kpl papierów do wydz. komunikacji dla nabywcy - 3h trwało wszystko. Ja 2 dni czekałem tylko za tłumaczeniem, w celnym siedziałem 3h, w skarbowym 40 min w kolejce i 5 dni za VAT-25 a przygodę z WK opisałem w pierwszym poście. Na szczęście nie musiałem targać auta na lawecie ale ktoś kto nie ma innej możliwości - niestety płaci i targa.
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Piasek pisze:
kmtaxi pisze:w celnym zgłosić na przesiedlenie przywóz auta(brak akcyzy) i w Polsce zarejestrować na siebie, w ubezpieczeniu zaznaczyć, że jeździ syn
a to nie wiąże się z koniecznością meldunku w kraju ?
Nie, wystarczy, że ma jeszcze polski dokument (dowód, paszport, prawo jazdy), a nawet jak nie ma to potwierdzenie obywatelstwa.
bartpol1 się rozpędził z tymi"2litry", mowa była o MB W210 w dieslu.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości