niemieckie żółte tablice wywozowe

Znajdziesz tu informację, które pomogą Ci w zakupie E klasy.
Tu wrzucamy również ogłoszenia do oceny.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

barti
VIP
Posty: 367
Rejestracja: 22 cze 2008, o 11:10
Lokalizacja: Szczecin

niemieckie żółte tablice wywozowe

Post autor: barti »

Witam wszystkich... właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem e280 w wersji avangarde... Przyjechał im z Niemiec na żółtych tablicach wywozowych, których ważność wczoraj się właśnie skończyła :( Auto ma już polski przegląd, wykupiłem także OC (w polisie nie ma wpisanych numerów rej. tylko VIN). Do zarejestrowania jeszcze z tydzień został i mam wątpliowści czy mogę tym autem teraz jeździć? Orientujecie się może w tym temacie?
OKULAROS

Post autor: OKULAROS »

Witam. Jazda na przeterminowanych niemieckich tablicach może skończyć się mandatem 50,00 PLN. Niczym więcej. Ale - auto musi posiadać OC, przegląd techniczny z dopuszczeniem do ruchu.
Pzdr. :-D
barti
VIP
Posty: 367
Rejestracja: 22 cze 2008, o 11:10
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: barti »

Mam nadzieję, że tylko mandatem... nie mogę czekać tygodnia... za bardzo fajen autko, żeby tyle czekało!
Mondzio :D
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

Jazda na żółtych tablicach jest możliwa tylko do daty ważności takowej tablicy ! Po terene całej Wspólnoty Europejskiej.

Jazda na niemieckich żółtych tablicach które straciły ważność (data na żółtym prawym polu tablicy), jest niedopuszczalna nawet po zrobieniu przeglądu i wykupieniu OC.Po upływie ważności tablic pojazd ma statut pojazdu wyrejestrowanego i jest niedopuszczony do ruchu.Samochód taki nie ma urzędowego potwierdzenia rejestracji, kierowanie takim pojazdem stanowi wykroczenie określone w art 94 paragraf 2 kodeksu wykroczeń - kara grzywny,postępowanie mandatowe do max 500 zł, dodatkowo pojazd może być usunięty na koszt właściciela- laweta
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

nie ma opcji jezdzenia na takich tablicach. a to ze kupiles polise to zwykle naciaganie klienta. jakze popularne zreszta u nas.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
.Leszczu.

Post autor: .Leszczu. »

Tak szef ma Swieta racje
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

A mi sie jednak wydaje panowie że poruszanie sie na niemieckich próbnych tablicach a nie celnych z czerwonym paskiem poza terytorium niemiec pomimo tego ze jesteśmy w uni europejskiej jest nie-do-zwo-lo-ne , nie wiem dlaczego kolega pomylił je z tablicami wywozowymi / a ze od niedawna jestesmy w strefie shengen nikt juz nie ma nad tym kontroli

[ Dodano: 2009-01-20, 23:52 ]
moze źle sie wyraziłem - tablice z żółtym paskiem pomimo ubezpieczenia i niekonczacej sie jeszcze na nich daty waznosci - wazne są niestety tylko na terytorium niemiec
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
mariuszwro
Posty: 21
Rejestracja: 14 lis 2008, o 01:25
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mariuszwro »

A niby dlaczego jest niedozwolone? Wiele razy jezdziłem autami z takimi tablicami i zatrzymywała mnie zarówno policja niemiecka jak i polska - przed i za granicą i nigdy nie było żadnego problemu. Mówię tu oczywiście o tablicach z żółtym paskiem i ważną datą :-)
E 200 automatic
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

zolte tablice nie mam pojecia dlaczego ludzie mowia na nie "wywozowe". w niemczech korzysta sie z nich jak chce sie samochodem podjechac do warsztatu czy tez swiezo kupionym wrocic do domu.

zolte tablice uprawniaja do jezdzenia na terytorium Polski w terminie ich waznosci! ale juz wykupienie polskiego ubezpieczenia, wiaze sie z jazda na dziko.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
mariuszwro
Posty: 21
Rejestracja: 14 lis 2008, o 01:25
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mariuszwro »

Otóż to. A tak poza tym to w Polsce już nie ma możliwości ubezpieczenia auta z tymi tablicami - taka przykra sprawa wyszła z PZU :-)
E 200 automatic
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

pisalem wyzej o tym. po po upynieciu terminu tablic, automatycznie tymczasowa rejestracja staje sie niewazna. wiec logicznie pomyslmu jak mozna ubezpieczyc pojazd ktory nie jest nigdzie zarejestrowany? takie rzeczy tylko w Polsce.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
mariuszwro
Posty: 21
Rejestracja: 14 lis 2008, o 01:25
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mariuszwro »

PZU było innego zdania :-) podejrzewam, że ktoś poszedł z tym do sądu i teraz już nie ma takiej opcji - mowa tu o ubezpieczeniu na miesiąc za 99 zl. Ale pozwoliłem sobie zadzwonić do ubezpieczalni i tu niespodzianka - mogę ubezpieczyć auto na tych tablicach na rok :-o - warunkiem musi być przetłumaczenie dokumentów i pierwszy przegląd techniczny, auto nie musi być zarejestrowane :-) tak więc dalej naród polski będzie naciągany a policja będzie robić swoje :-)
E 200 automatic
Awatar użytkownika
Darek210
VIP
Posty: 62
Rejestracja: 21 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Darek210 »

fabek pisze:jak mozna ubezpieczyc pojazd ktory nie jest nigdzie zarejestrowany? takie rzeczy tylko w Polsce.
Nieprawda - w Niemczech najpierw ubezpiecza się pojazd a dopiero mając ubezpieczenie można go zarejestrować.

Bardzo często z racji mojej profesji wykupuję tzw. żółte tablice i nigdy nie miałem kłopotów z policją po przekroczeniu ważności tablic ( na terenie Polski ) . Warunek 1. OC 2. Przegląd tech. z dopuszczeniem do ruchu.

Maksymalny wymiar kary za jazdę niezarejestrowanym pojazdem 50,00
(ex)E 290TD 1997 Pozdrawiam Serdecznie
Vito 112 CDI
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Zgodnie z dyspozycją art. 38 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym Dz.U. Nr 108 poz. 908 z 2005r. z póź. zmianami, podczas poruszania się pojazdem po drogach Rzeczpospolitej oraz poza granicami kraju np. po terenie Unii Europejskiej lub innych państw nie należących do wspólnoty, kierujący pojazdem jest obowiązany mieć przy sobie i okazywać na żądanie uprawnionego organu, dokument stwierdzający dopuszczenie pojazdu do ruchu.

Powyższe obowiązki zostały również określone w art. 35 Konwencji Wiedeńskiej z 1968r. o ruchu drogowym, ratyfikowanej przez Polskę w 1988r. (Dz.U. Nr 5 poz.40 z 24.02.1988r.), która stanowi, że kierujący pojazdem samochodowym w ruchu międzynarodowym, powinien mieć przy sobie ważny dowód stwierdzający rejestrację, wydany przez właściwy organ państwowy. W myśl art. 71 ust.1 cyt. ustawy dokumentem stwierdzającym dopuszczenie pojazdu do ruchu na terenie Polski jest dowód rejestracyjny albo pozwolenie czasowe. Pojazd dopuszczany jest do ruchu, jeżeli odpowiada warunkom określonym w art. 66 cyt. ustawy jest zarejestrowany i zaopatrzony w zalegalizowane tablice rejestracyjne oraz nalepkę kontrolną.
W przypadku pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej, właściciel jest obowiązany zarejestrować pojazd na terenie naszego kraju w terminie 30 dni od dnia jego sprowadzenia.

Z przytoczonych przepisów wynika jednoznacznie, że jeżeli pojazd nie jest zarejestrowany na terytorium RP, a został on wyrejestrowany np. w Niemczech nie można się nim poruszać po drogach.

W przypadku zatrzymania do kontroli drogowej przez funkcjonariuszy Policji, dostaniesz kare za prowadzenie pojazdu niedopuszczonego do ruchu oraz za brak wymaganych dokumentów podczas kontroli. Ponadto policjanci powiadomią Urząd Celny w celu sprawdzenia czy dopełnił Pan formalności związane ze sprowadzeniem pojazdu na teren kraju.

Prosze nie pisz mi glupot, ze majac badanie techniczne i OC mozesz sobie jezdzic dowoli, bo wprowadzasz ludzi w blad i narazasz na wysokie kary ze strony Urzedu Celnego za kazdy dzien opoznienia w zaplacie akcyzy. Za darmo mandatu nie dostawales przeciez.

Zapomnialem wyzej dodac, ze na "zoltych" mozna jechac jezeli wazny jest TUV.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Zea;
Posty: 27
Rejestracja: 27 mar 2008, o 23:20
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Zea; »

NIe rozumiem dlaczego niekórzy tablice z czerwonym paskiem nazywają celnymi a z żółtym wywozowymi :lol: . To są te same tablice różnią się jedynie datą ważnośći: żółte są na tydzień a czerwone na miesiąc
Mercedes-Benz E320 CDI w210 1999r(ex)Mercedes-Benz S350 TD W140 1996r( ex)
Mercedes-Benz a170 CDI avangarde (ex)
Mercedes-Benz E320 CDI w211(rozbity, po nowym roku reaktywacja)
Golf IV 2005 1.9 TDI
Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości